![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Terve, Muutama kysymys gr -91 patrolliin liittyen. Mitä kaikkea täytyy irroittaa ennen kuin korin voi nostaa rungolta? Mitä täytyy muuttaa mikäli autoa korottaa jousilla 3"? Ymmärsinkö oikein, että 2" korotuksessa riittää vanhat iskarit? Haulla etsin ja löysinkin, mutta vähän oli eriäviä vastauksia.
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Jos 3" varmasti panhard;it, jarruletkut ja casterpuslat. Myöskin ohjausvarsi. Muuten se ajaa todella huonost, tai jarrut menee offi-ajoon. Varmasti joku sano en tarvitset, oon nähynt pari todella huonosti korottettu Patrollit. Oli yks musta nettiauttosa noin 6 kuukautta sitten, oli tosi selva sen koko etuakseli meni siivuun koska jouset olivat viinossa. 2" vain jouset riitä jos vanhat iskarit on jo hyvin. Kuitenkin suosittelen castorpuslat ja panhardit myöskin täällä Viimeksi muokannut fintroll : 19.03.2015 11:15 |
#3
|
||||
|
||||
![]()
patrol tietäjäthän väittää, ettei 3" korotuksessa tarvia muuta kun ne jouset ja iskarit, mut kyllä se on paskapuhetta
![]() tuo 2" on niin lähellä loppuviimeen 3" korotusta, että riippuen ihan jousista saat varautua tekemään samat toimenpiteet kun yllä, sitten kun autotkin on hiukan yksilöitä, niin ei aina tule täyttä varmuutta lopputuloksesta, vaikka nuo korotussarjat on inssit oikeen suunnitelleet ![]() GR patrollin jousituksen rakenne on molemmissa päissä sellanen, että sentinkin heitto korkeudessa vie akselia aina vähäsen sivuun ja jos etuakseli siirtyy vaikkapa 5mm vasemmalle, niin taka-akseli siirtyy vastaavasti 10mm oikealle ja ei tarvita mahottomia meedion kykyjä arvaamiseen, että tiellähän se kulkee aivan päin **ttua ![]() sellanen nice to know juttu, että patrolliahan on ILMEISESTI ainakin kahdella(kolmella?) eri panhardin pituudella, eli se on ihan tuurista kiinni miten ne akselit siellä alla siirtyy sivuun, omasta lipsahti 3" korotuksella edessä 2,5cm sivuun ja takana 5cm ja olen kyllä kuullut varsin luotettavasta lähteestä, että +3" ei aiheuttanut mitään toimenpiteitä.. ![]()
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Myös erilainen takaturkivarret. Oon kotona yks vahvisettu alatukivarren setti mitä oli noin 10mm lyhemmin kuin alkuperaisia mikä olivat mun pätkälla. http://www.superiorengineering.com.a...1304&limit=100 (sivun alaspain saat kaikki mittat, ja mun "GQ" oli noi 677mm pitka varret) Ja unohdin 3" tarvitset myöskin korjata sen pinoinkulma. Saadettava yli-tukivarret takana on hyvä idea myöskin (paljon parempi kuin toi vaihdelaatikko spacerit mikä laskee laatikko alaspain) Muiten saat hieno aanet taka-kardaanista ![]() Ja ennen unohdan. Myöskin tarvitset nostaa sen taka-akselin jarru-saatin ylöspain (nosto on suunilleen sama kuin korotus), muuten sen en jarrrutaa hyvin takana. Viimeksi muokannut fintroll : 19.03.2015 11:33 |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Kiitos vastauksista. Korotus ei olekkaan ihan yksinkertainen homma.
Unohtui vielä kysyessä mainita, että mulla on pitkä patrol gr. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Omassa patroolissa 91 pitkä gr
Tein seuraavaa: - jouset 3 tuumaa korottavat, nousi vanhoihin verrattuna noin 5 tuumaa -pitemmät iskarit eteen +4 tuumaa ja taakse +2 tuumaa (+4 tuumasella pääsi takajousi höslkymään) -edessä laskin jarruputken kiinitystä rungossa. +2 tuuman iskareilla voi olla ettei tarvitse? -casterpuslat -pudotin vaihdelaatikon palkkia n.15 mm -jatkoin jarrupainesäätimen vartta -jatkoin vakaajan tukitankoja n. tuuman jatkomutterilla En ole mitannut paljonko akselit siirtyivät sivuun, mutta renkaan ja levikkeiden reunoista arvioimalla noin sentin kumpikin. Ei haittaa minun mielestä. Ainoa ongelma mikä ilmeni niin nelivedolla etukardaani alkoi ääntämään +60 vauhdeissa kevyellä kuormituksella, ei äännä jos kiihdyttää. Minun mielestä +2 tuuman jousiin tarvitsee pitemmät iskarit, omassa kokeilin +3 jousilla taakse alkuperäisiä. niin ei jäänyt ulos joustoa ollenkaan. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
4 tuuman korotus jousilla hdj80 etuiskarit sopii aika hyvin eteen Ja takana orginaalit riittä siihen mitä tukivarren puslat joustaa kun nostaa akselin kiinnitystä ylös päin.
|
#8
|
|||
|
|||
![]()
taka-akselin ylätukivarsien kiinnitystä voi muuttaa poraamalla uudet reiät,saa kardaani kulmaa korjattua.ps.onnistuu akselin ollessa paikallaan.
|
#9
|
||||
|
||||
![]()
nuissa GR patrolleissa, siis Y60 korisissa on sellanen hauskuus, että suurin osa on "madallettu" suomeen toimitettaessa. eli markkinoilla olevat korotusjouset on esim sen +3" alkuperäseen verrattuna ja suomi (nordic) mallin GR pompsahtaa sitten ylöspäin 100-125mm, riippuen vähän mitkä jouset sinne alle on laitettu kun sitä autoa on tänne toimitettu. auton mittakuvathan ei tunne kun alkuperästä korkeutta, siis niistä malleista mitä on viety esmes ausseihin tjsp, eli alkuperäset suomiautot on jotain muuta kun huoltomanuskat jne näyttää. omassa oli ainakin paikallaan lyyhähtäneet vakiojouset ja lyhyemmät panhardit ja kun vinttasin +3" korosarjan alle, niin se loikkasi sen 5" ylöspäin, katotaan mihin se lopulta päätyy kun panhardit ei revi enää akseleita sivuun.. ALB venttiiliä siinä ei ainakaan tarvinnut muokata, koska dynolla ne takajarrut oli aivan järjettömän tehokkaat, tosin balanssissa etujarruihin nähden. tuokin voi olla autokohtanen juttu
![]()
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
![]() |
Luokat |
patrolli |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
HILUX- kysy ja vastaa- palsta | KepesJokke | Tekniikka & Jutustelu | 5058 | 03.09.2025 20:22 |
Mitsubishi L200 -kysy ja vastaa- | Jouni_S | Tekniikka & Jutustelu | 332 | 01.04.2023 15:38 |
Jeep Wranglerien kysy ja vastaa-Ketju | hoojii | Tekniikka & Jutustelu | 227 | 15.08.2020 20:03 |
Kysy Piinalta, Piina tietää! | piina | Kysy Piinalta | 0 | 02.11.2005 22:21 |
Tuhosinko Bfg MudTerrainit?? ja helmaputkista kysy | sippis | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 02.04.2004 07:20 |