Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 15.03.2015, 14:03
JV73 JV73 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 06.11.05
Sijainti: Ulvila, Finland.
Viestit: 1.245
Perusasetus

Venttiilien kupit, ts.nostajat hajoaa.

__________________
WWW.RASKAS.FI
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 15.03.2015, 14:09
tapsa4x4:n Avatar
tapsa4x4 tapsa4x4 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.02.03
Sijainti: lahti/hollola, Finland.
Viestit: 9.873
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JV73 Näytä viesti
Venttiilien kupit, ts.nostajat hajoaa.
Mut meneekö muuta? Ois kohtuu homma vaihtaa uus jako pää ja nostajat. Säilyykö venttiilit suorina?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 15.03.2015, 14:13
JV73 JV73 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 06.11.05
Sijainti: Ulvila, Finland.
Viestit: 1.245
Perusasetus

Mulla meni pari venttiiliä viimeksi kieroon. Kokeile, niin selviää. On paljon vähemmän vaivaa kokeilla kun purkaa...
__________________
WWW.RASKAS.FI
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 15.03.2015, 14:23
tapsa4x4:n Avatar
tapsa4x4 tapsa4x4 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.02.03
Sijainti: lahti/hollola, Finland.
Viestit: 9.873
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JV73 Näytä viesti
Mulla meni pari venttiiliä viimeksi kieroon. Kokeile, niin selviää. On paljon vähemmän vaivaa kokeilla kun purkaa...
Totta. Jos vaan nakkais ehjän koneen suoraan tilalle kun pitäis pääsiäisenä päästä lähteen itään.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 18.03.2015, 09:54
vatta vatta ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 03.01.15
Sijainti: länsi-suomi
Viestit: 12
Perusasetus

Terve,
Muutama kysymys gr -91 patrolliin liittyen.
Mitä kaikkea täytyy irroittaa ennen kuin
korin voi nostaa rungolta?
Mitä täytyy muuttaa mikäli autoa korottaa jousilla 3"?
Ymmärsinkö oikein, että 2" korotuksessa riittää
vanhat iskarit?
Haulla etsin ja löysinkin, mutta vähän oli eriäviä
vastauksia.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 18.03.2015, 21:42
fintroll:n Avatar
fintroll fintroll ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 26.02.09
Sijainti: Tampere
Viestit: 296
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vatta Näytä viesti
Terve,
Mitä kaikkea täytyy irroittaa ennen kuin
korin voi nostaa rungolta?
8 koripulttit, kaapeleita jne ja jarruputket. En ikinä tehnyt sen itse mutta varmasti ei paljon muita

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vatta Näytä viesti
Mitä täytyy muuttaa mikäli autoa korottaa jousilla 3"?
Ymmärsinkö oikein, että 2" korotuksessa riittää
vanhat iskarit?
Jos 3" varmasti panhard;it, jarruletkut ja casterpuslat. Myöskin ohjausvarsi. Muuten se ajaa todella huonost, tai jarrut menee offi-ajoon. Varmasti joku sano en tarvitset, oon nähynt pari todella huonosti korottettu Patrollit. Oli yks musta nettiauttosa noin 6 kuukautta sitten, oli tosi selva sen koko etuakseli meni siivuun koska jouset olivat viinossa. 2" vain jouset riitä jos vanhat iskarit on jo hyvin. Kuitenkin suosittelen castorpuslat ja panhardit myöskin täällä

Viimeksi muokannut fintroll : 19.03.2015 11:15
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 18.03.2015, 22:09
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

patrol tietäjäthän väittää, ettei 3" korotuksessa tarvia muuta kun ne jouset ja iskarit, mut kyllä se on paskapuhetta molempiin päihin vaatii panhardi muutoksen, tai ainakin niiden kiinnityspisteet pitää asemoida uudelleen. samoten ohjauskulmat on aivan vituillaan jo tuolla 3" korotuksella, eli vähintään ne caster korjaus puslat siihen kannattaa laittaa.

tuo 2" on niin lähellä loppuviimeen 3" korotusta, että riippuen ihan jousista saat varautua tekemään samat toimenpiteet kun yllä, sitten kun autotkin on hiukan yksilöitä, niin ei aina tule täyttä varmuutta lopputuloksesta, vaikka nuo korotussarjat on inssit oikeen suunnitelleet

GR patrollin jousituksen rakenne on molemmissa päissä sellanen, että sentinkin heitto korkeudessa vie akselia aina vähäsen sivuun ja jos etuakseli siirtyy vaikkapa 5mm vasemmalle, niin taka-akseli siirtyy vastaavasti 10mm oikealle ja ei tarvita mahottomia meedion kykyjä arvaamiseen, että tiellähän se kulkee aivan päin **ttua ja ainua tapa korjata se heitto on säädettävät panhardit TAI siirtää niitä panhardin kiinnityspisteitä hiukan alaspäin..

sellanen nice to know juttu, että patrolliahan on ILMEISESTI ainakin kahdella(kolmella?) eri panhardin pituudella, eli se on ihan tuurista kiinni miten ne akselit siellä alla siirtyy sivuun, omasta lipsahti 3" korotuksella edessä 2,5cm sivuun ja takana 5cm ja olen kyllä kuullut varsin luotettavasta lähteestä, että +3" ei aiheuttanut mitään toimenpiteitä..
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
patrolli


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
HILUX- kysy ja vastaa- palsta KepesJokke Tekniikka & Jutustelu 5062 08.12.2025 16:04
Mitsubishi L200 -kysy ja vastaa- Jouni_S Tekniikka & Jutustelu 332 01.04.2023 15:38
Jeep Wranglerien kysy ja vastaa-Ketju hoojii Tekniikka & Jutustelu 227 15.08.2020 20:03
Kysy Piinalta, Piina tietää! piina Kysy Piinalta 0 02.11.2005 22:21
Tuhosinko Bfg MudTerrainit?? ja helmaputkista kysy sippis Tekniikka & Jutustelu 5 02.04.2004 07:20


Sivu luotu: 15:58 (GMT +2).