![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Venttiilien kupit, ts.nostajat hajoaa.
__________________
WWW.RASKAS.FI |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Mut meneekö muuta? Ois kohtuu homma vaihtaa uus jako pää ja nostajat. Säilyykö venttiilit suorina?
|
|
#3
|
|||
|
|||
|
Mulla meni pari venttiiliä viimeksi kieroon. Kokeile, niin selviää. On paljon vähemmän vaivaa kokeilla kun purkaa...
__________________
WWW.RASKAS.FI |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Totta. Jos vaan nakkais ehjän koneen suoraan tilalle kun pitäis pääsiäisenä päästä lähteen itään.
|
|
#5
|
|||
|
|||
|
Terve,
Muutama kysymys gr -91 patrolliin liittyen. Mitä kaikkea täytyy irroittaa ennen kuin korin voi nostaa rungolta? Mitä täytyy muuttaa mikäli autoa korottaa jousilla 3"? Ymmärsinkö oikein, että 2" korotuksessa riittää vanhat iskarit? Haulla etsin ja löysinkin, mutta vähän oli eriäviä vastauksia. |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Jos 3" varmasti panhard;it, jarruletkut ja casterpuslat. Myöskin ohjausvarsi. Muuten se ajaa todella huonost, tai jarrut menee offi-ajoon. Varmasti joku sano en tarvitset, oon nähynt pari todella huonosti korottettu Patrollit. Oli yks musta nettiauttosa noin 6 kuukautta sitten, oli tosi selva sen koko etuakseli meni siivuun koska jouset olivat viinossa. 2" vain jouset riitä jos vanhat iskarit on jo hyvin. Kuitenkin suosittelen castorpuslat ja panhardit myöskin täällä Viimeksi muokannut fintroll : 19.03.2015 11:15 |
|
#7
|
||||
|
||||
|
patrol tietäjäthän väittää, ettei 3" korotuksessa tarvia muuta kun ne jouset ja iskarit, mut kyllä se on paskapuhetta
molempiin päihin vaatii panhardi muutoksen, tai ainakin niiden kiinnityspisteet pitää asemoida uudelleen. samoten ohjauskulmat on aivan vituillaan jo tuolla 3" korotuksella, eli vähintään ne caster korjaus puslat siihen kannattaa laittaa.tuo 2" on niin lähellä loppuviimeen 3" korotusta, että riippuen ihan jousista saat varautua tekemään samat toimenpiteet kun yllä, sitten kun autotkin on hiukan yksilöitä, niin ei aina tule täyttä varmuutta lopputuloksesta, vaikka nuo korotussarjat on inssit oikeen suunnitelleet ![]() GR patrollin jousituksen rakenne on molemmissa päissä sellanen, että sentinkin heitto korkeudessa vie akselia aina vähäsen sivuun ja jos etuakseli siirtyy vaikkapa 5mm vasemmalle, niin taka-akseli siirtyy vastaavasti 10mm oikealle ja ei tarvita mahottomia meedion kykyjä arvaamiseen, että tiellähän se kulkee aivan päin **ttua ja ainua tapa korjata se heitto on säädettävät panhardit TAI siirtää niitä panhardin kiinnityspisteitä hiukan alaspäin.. sellanen nice to know juttu, että patrolliahan on ILMEISESTI ainakin kahdella(kolmella?) eri panhardin pituudella, eli se on ihan tuurista kiinni miten ne akselit siellä alla siirtyy sivuun, omasta lipsahti 3" korotuksella edessä 2,5cm sivuun ja takana 5cm ja olen kyllä kuullut varsin luotettavasta lähteestä, että +3" ei aiheuttanut mitään toimenpiteitä..
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
![]() |
| Luokat |
| patrolli |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| HILUX- kysy ja vastaa- palsta | KepesJokke | Tekniikka & Jutustelu | 5062 | 08.12.2025 16:04 |
| Mitsubishi L200 -kysy ja vastaa- | Jouni_S | Tekniikka & Jutustelu | 332 | 01.04.2023 15:38 |
| Jeep Wranglerien kysy ja vastaa-Ketju | hoojii | Tekniikka & Jutustelu | 227 | 15.08.2020 20:03 |
| Kysy Piinalta, Piina tietää! | piina | Kysy Piinalta | 0 | 02.11.2005 22:21 |
| Tuhosinko Bfg MudTerrainit?? ja helmaputkista kysy | sippis | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 02.04.2004 07:20 |