Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 09.03.2015, 14:00
Vilkutin:n Avatar
Vilkutin Vilkutin ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.09.04
Sijainti: Lahti - Padasjoki, Finland.
Viestit: 3.213
Perusasetus

oho... ai noinkin iso...
jos toi pitää paikkaansa niin 265/70 R16 ois aika paljon vara kasvattaa.

__________________
PäHäMa
Pamaas
SLCK

Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980

Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982
Ex. Suzuki Jimny 2006
Ex. Toyota Landcruiser RJ70
Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981
Ex. Hilux LN65
Ex. Volvo C303
Ex. Hilux LN65
Ex. Suzuki 413
Ex. Range 3.5L +hj akselit
Ex. L200
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 09.03.2015, 15:11
Hautalintu Hautalintu ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 15.01.08
Sijainti: Vanha-Ulvila, Western Finland
Viestit: 704
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Vilkutin Näytä viesti
oho... ai noinkin iso...
jos toi pitää paikkaansa niin 265/70 R16 ois aika paljon vara kasvattaa.
Takuuseen en mene.. muistelisin et noin oli mutta saatan kyl sekoittaakkin.. kakkoskoppaiseen 33 menee ainahin ja jotenki muistelisin vaan että kolmoseen kans..
__________________
GMC Suburban 6.5td -95
Chevrolet Blazer 6.2d -86 "The Black Pearl"
Suzuki SJ413 -86

"Muut tekee mitä osaavat, meillä offareilla on ollu tapana tehä mitä tahdotaan!"

The reason i sin is because there is a stairway to heaven and a Highway to hell and i sure as hell ain't climbing no stairs!!!
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 09.03.2015, 15:16
Hautalintu Hautalintu ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 15.01.08
Sijainti: Vanha-Ulvila, Western Finland
Viestit: 704
Perusasetus

Niijuu, semmosta piti kysellä ettö onkos kukaan tutkinu gen1 ja gen2 keulan eroja jousituisen suhteen, eli onko kakkoskorisen tukivarret ja muutenkin akselisto reilummat joustot mahdollistava kuin ykköskoppaisen? Jotain jännää tekis mieli tuolle etujousitukselle tehdä ja tuo kakkoskorisen etupää vois olla se jännä muutos...
__________________
GMC Suburban 6.5td -95
Chevrolet Blazer 6.2d -86 "The Black Pearl"
Suzuki SJ413 -86

"Muut tekee mitä osaavat, meillä offareilla on ollu tapana tehä mitä tahdotaan!"

The reason i sin is because there is a stairway to heaven and a Highway to hell and i sure as hell ain't climbing no stairs!!!
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 10.03.2015, 18:04
M4x4:n Avatar
M4x4 M4x4 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.11.14
Sijainti: Tampere
Viestit: 105
Perusasetus

Jokuhan on varmaan joskus joutunut pajeroonsa vaihtamaan korin ja rungon välisiä kumipuslia, eli mistä löytää semmoisia edukkaasti? Ihan perus motonetissä ei ollu semmoisia, eikä timanttitiski varmaan ole mikään edukas paikka?

Olin kattovinani myös millneriltä, mutta ei osunut silimään...
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 10.03.2015, 20:07
paavojaelvis paavojaelvis ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 30.08.14
Sijainti: Kauvatsa, Länsi-Suomi
Viestit: 287
Perusasetus

gen 1 korin kiinnityspisteet pitkä vs. pätkä?


Aikomuksena on lyhentää pitkän gen 1 Pajeron runko ja heittää pätkän koppa päälle. Kardaanihommat on tiedossa, mutta meneekös yksikään korin kiinnityspiste kohdalleen vai meneekö väsäämiseksi? Kai joku on tämän tehnyt aiemmin? Entä tuleeko muita pulmia eteen?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 11.03.2015, 01:04
Hautalintu Hautalintu ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 15.01.08
Sijainti: Vanha-Ulvila, Western Finland
Viestit: 704
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja paavojaelvis Näytä viesti
Aikomuksena on lyhentää pitkän gen 1 Pajeron runko ja heittää pätkän koppa päälle. Kardaanihommat on tiedossa, mutta meneekös yksikään korin kiinnityspiste kohdalleen vai meneekö väsäämiseksi? Kai joku on tämän tehnyt aiemmin? Entä tuleeko muita pulmia eteen?
Ekat kaks kiinnikettä käy ainaki ristiin pitkän ja pätkän välillä.. ja mahdollisesti ne b pilarin kohdalla olevat myös.. takapään osalta en sano mitään.. pätkässä on vissiin hiukan pidemmät ovet ku pitkässä? Jos ei ni sillonhan nuo korit on keulasta B-pilariin asti samanmoiset.. taka kardaanin joutuu lyhentää mutta liekö noissa muuten niin kovin suurta eroa löytyy.. takajouset mahtaa olla erilaiset muuten kans..
__________________
GMC Suburban 6.5td -95
Chevrolet Blazer 6.2d -86 "The Black Pearl"
Suzuki SJ413 -86

"Muut tekee mitä osaavat, meillä offareilla on ollu tapana tehä mitä tahdotaan!"

The reason i sin is because there is a stairway to heaven and a Highway to hell and i sure as hell ain't climbing no stairs!!!
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 11.03.2015, 07:09
paavojaelvis paavojaelvis ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 30.08.14
Sijainti: Kauvatsa, Länsi-Suomi
Viestit: 287
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hautalintu Näytä viesti
Ekat kaks kiinnikettä käy ainaki ristiin pitkän ja pätkän välillä.. ja mahdollisesti ne b pilarin kohdalla olevat myös.. takapään osalta en sano mitään.. pätkässä on vissiin hiukan pidemmät ovet ku pitkässä? Jos ei ni sillonhan nuo korit on keulasta B-pilariin asti samanmoiset.. taka kardaanin joutuu lyhentää mutta liekö noissa muuten niin kovin suurta eroa löytyy.. takajouset mahtaa olla erilaiset muuten kans..
Etuovet on samanmittaiset.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 12.03.2015, 18:40
paavojaelvis paavojaelvis ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 30.08.14
Sijainti: Kauvatsa, Länsi-Suomi
Viestit: 287
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hautalintu Näytä viesti
Ekat kaks kiinnikettä käy ainaki ristiin pitkän ja pätkän välillä.. ja mahdollisesti ne b pilarin kohdalla olevat myös.. takapään osalta en sano mitään.. pätkässä on vissiin hiukan pidemmät ovet ku pitkässä? Jos ei ni sillonhan nuo korit on keulasta B-pilariin asti samanmoiset.. taka kardaanin joutuu lyhentää mutta liekö noissa muuten niin kovin suurta eroa löytyy.. takajouset mahtaa olla erilaiset muuten kans..
Mittailin alustavasti... Etummaiset kaksi kiinnikeparia ovat samoilla paikoilla, mutta seuraavat meneekin eri tahtiin, eroa noin 120 mm. Eipä tuon väliä, kun kuitenkin tarttee korjaushitsausta, pienemmällä vaivalla tekee uudet korvakkeet. Pitänee samalla katsoa etu- ja takaylityksen perään, josko niitäkin sais pienemmiksi. Takajouset muokataan joka tapauksessa ja eturipustustakin tekis mieli pudottaa alaspäin runkopalkkien mutkaa oikaisemalla. Eipähän tarttis koria nostaa niin paljon.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 10.03.2015, 22:12
Micco:n Avatar
Micco Micco ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 08.03.05
Sijainti: Turku, Finland.
Viestit: 1.768
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja M4x4 Näytä viesti
Jokuhan on varmaan joskus joutunut pajeroonsa vaihtamaan korin ja rungon välisiä kumipuslia, eli mistä löytää semmoisia edukkaasti? Ihan perus motonetissä ei ollu semmoisia, eikä timanttitiski varmaan ole mikään edukas paikka?

Olin kattovinani myös millneriltä, mutta ei osunut silimään...
Oletko Korjakumilta katellu, jos siellä on niin sitten vaikka etrasta kyselemään koska myyvät korjakumin tuotteita. Kannattaa ottaa tuotenumero mukaan niin on helpompi hoitaa hommaa tiskillä...näin ainakin turun etrassa järkevin toimia.
http://www.korjakumi.fi/
Saattaa olla et korjakumilta saa suoraakin ostettua, ei ole koskaan tullut kysyttyä.

Viimeksi muokannut Micco : 10.03.2015 22:14
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 10.03.2015, 22:34
M4x4:n Avatar
M4x4 M4x4 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.11.14
Sijainti: Tampere
Viestit: 105
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Micco Näytä viesti
Oletko Korjakumilta katellu, jos siellä on niin sitten vaikka etrasta kyselemään koska myyvät korjakumin tuotteita. Kannattaa ottaa tuotenumero mukaan niin on helpompi hoitaa hommaa tiskillä...näin ainakin turun etrassa järkevin toimia.
http://www.korjakumi.fi/
Saattaa olla et korjakumilta saa suoraakin ostettua, ei ole koskaan tullut kysyttyä.
Itseasiassa pidin tuota korjakumia lähinnä vaihtoehtona, että jos ei muualta saa järkevään hintaan ihan " aitoja ", niin sitten sieltä jotain sinneppäin.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 15.04.2015, 09:22
M4x4:n Avatar
M4x4 M4x4 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.11.14
Sijainti: Tampere
Viestit: 105
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Micco Näytä viesti
Oletko Korjakumilta katellu, jos siellä on niin sitten vaikka etrasta kyselemään koska myyvät korjakumin tuotteita. Kannattaa ottaa tuotenumero mukaan niin on helpompi hoitaa hommaa tiskillä...näin ainakin turun etrassa järkevin toimia.
http://www.korjakumi.fi/
Saattaa olla et korjakumilta saa suoraakin ostettua, ei ole koskaan tullut kysyttyä.
Kävin toteamassa, ettei korjakumilta saa mitään vastaavaa, tai ainakin niin väittivät.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 15.04.2015, 16:59
Micco:n Avatar
Micco Micco ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 08.03.05
Sijainti: Turku, Finland.
Viestit: 1.768
Perusasetus

Vai ei sieltäkään löytyny, oletko jo kysyny tiskiltä mitä kustantaa. Voisko raskaankaluston puolella olla vastaavia jossain käytössä, iskarin kumeja tms..
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
pajero


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty mitsu pajero huoltoauto 5D PAJERO TURBO STW-L049GW-M-4X4/2700 Hype O/M/V Ajoneuvot 3 16.04.2013 22:45
Pajero miehille kysymyksiä Pauli_Antero Tekniikka & Jutustelu 19 05.11.2011 17:06
PAJERO V6 3.0 Aut.vm.1989 --> Kysymyksiä! TOPPAHOUSU Tekniikka & Jutustelu 5 31.07.2008 10:41
"Voiman tuntu'" Pajero gen2 vs. Pajero gen1 Propulsion Tekniikka & Jutustelu 8 22.04.2008 16:30
Pajero kysymyksiä Juniori83 Tekniikka & Jutustelu 0 28.09.2005 11:20


Sivu luotu: 22:17 (GMT +2).