Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 08.03.2015, 22:24
oska80:n Avatar
oska80 oska80 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 18.11.04
Sijainti: Oulainen, Finland.
Viestit: 1.218
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Byrocrat Näytä viesti
Järjestäjät pääsee paaljon helpommalla kun jokaiselle osanottajalle on oma luokka. hankitte vaan riittävästi palkintoja Palkitaan jokainen osallistuja samalla lailla kuin päiväkotien ja alakoulujen kisoissa niin kaikki ovat tyytyväisiä ja jokainen voi rakentaa sellaisen kikottimen kuin haluaa vilkuilematta sääntökirjoja Ne jotka haluaa osallistua Euro-trialiin rakentaa sitten sen sääntöjenmukaisen laitteen

Tätähän monet vissiin vaatii???

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 08.03.2015, 23:44
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.285
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja oska80 Näytä viesti
Tätähän monet vissiin vaatii???
Oletko ihan tosissasi?
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 09.03.2015, 07:26
tare:n Avatar
tare tare ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.07.03
Sijainti: Riihimäki, Finland.
Viestit: 3.049
Perusasetus

Hyvä juttuhan se olisi että autoja saataisiin lisää kisoihin, mutta mun mielestä ei pitäisi näitä perusluokkia muuttaa/helpottaa mihinkään vaan antaa olla samana kuin eurotrialin säännöt, kun ne nyt on yhdenmukaiset.

Eli modi luokka ennallaan niin kuin on euro säännöissäkin ja jos "suomimodi" luokkan tekee niin omana luokkanaan.
meinaan vaan että jos aletaan ajaa ns. promodi autoilla modiluokassa, niin tuskin se virallista modiluokan osallistujaa motivoi osallistumaan jos samassa luokassa on paljon rakenneltumpia autoja mitkä ei ennen ole sopinut sääntöihin.

viimeaikoinahan ei ole ollut niitä virallisia modiluokan kilpailijoita mutta on mun vielestä väärin niitä kohtaan jos niitä on yksikin ajamassa.
Radathan niille joutuu kuitenkin tekee omansa niin mikä estää tekemästä luokkaakaan?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 09.03.2015, 11:57
Byrocrat Byrocrat ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.04.06
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 3.194
Thumbs up

Näinhän tuon pitäisi mennä


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tare Näytä viesti
Hyvä juttuhan se olisi että autoja saataisiin lisää kisoihin, mutta mun mielestä ei pitäisi näitä perusluokkia muuttaa/helpottaa mihinkään vaan antaa olla samana kuin eurotrialin säännöt, kun ne nyt on yhdenmukaiset.

Eli modi luokka ennallaan niin kuin on euro säännöissäkin ja jos "suomimodi" luokkan tekee niin omana luokkanaan.
meinaan vaan että jos aletaan ajaa ns. promodi autoilla modiluokassa, niin tuskin se virallista modiluokan osallistujaa motivoi osallistumaan jos samassa luokassa on paljon rakenneltumpia autoja mitkä ei ennen ole sopinut sääntöihin.

viimeaikoinahan ei ole ollut niitä virallisia modiluokan kilpailijoita mutta on mun vielestä väärin niitä kohtaan jos niitä on yksikin ajamassa.
Radathan niille joutuu kuitenkin tekee omansa niin mikä estää tekemästä luokkaakaan?
Samaa mieltä, Miksi tehdä uusia luokkia kun vanhoihinkaan ei näy aina löytyvän kisaajia. Kokeiluluokkana HS on riittävä kun porukka ei lähde vartavasten rakentelemaan siihen luokkaan oikeaa "kisalaitetta". Luokkahan oli ja on tarkoitettu offi suunnistajien houkuttelemiseksi Trialin kokeiluun eikä varsinaiseksi kisaluokaksi .
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 12.03.2015, 13:42
HannuNurminen:n Avatar
HannuNurminen HannuNurminen ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 24.03.03
Sijainti: heinola 10, Finland.
Viestit: 820
Perusasetus

Tuntuu vaan olevan se nousu HS luokasta oikeisiin kisaluokkiin vaikeeta välillä, onko sitten se että sillä autolla ei sitten oikeassa luokassa olekaan mahdollista pärjätä tms. Siksi ehkä tuo HS ja HS+ vois olla yks uusi yritys saada autoja.

Kyllähän tämä on aika surkea oravan pyörä, ne joilla on auto ja ajohaluja eivät saa sitä kun ei ole kisoja, kisoja ei ole kun ensin nuristaan luokista kun auto ei käy, sitten kun jotkut yrittää keksiä jotain millä saatais helpotusta osallistumiseen niin sekin on perseestä...
Tämä ei ole henk kohtasesti kellekkään tarkoitettu, mulla on vaan sellanen fiilis että joillakin on sellai tunne että kohta alkaa riittää ku mikään ei kelpaa.
Tuo HS luokan jako on minusta ihan rakentava ehdotus, minusta ehkä parempi kuin modin muokkaaminen, vaikkakin siinä olin itsekin mukana

NÄMÄ ovat siis omia mielipiteitäni EI lajiryhmän!

Summasummarum, edelleen peräänkuulutan myös niitä kavereiden kanssa tehtyä pähkintöjä ja ehdotuksia lajiryhmälle kun niitä tulee, ei me mitää jumalia tai lentäjiä olla että niissä harvoissa kokouksissa ja viesteissä osattais kaikkea ottaa huomioon. Nostan hattua Baxxterille ja muille ketkä ovat tuoneet asioita konkreettisesti pähkinöitäväksi lajiryhmälle perusteluineen.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 12.03.2015, 14:48
trouble trouble ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 08.11.05
Sijainti: turku, Finland.
Viestit: 352
Perusasetus

Olisiko tämän asian käsittely aloitettava uudelleen puhtaalta pöydältä, ja kuunneltava kuljettajienkin mielipiteet, kun nehän sinne kilpailuihin osallistuvat, jos osallistuvat.
Yhdet sääntöehdotukset on jo toimitettu, jotka siirrettiin mappi ööhön. Oliko niissä liikaa epäkohtia toteutuakseen?
Kuittailu palkintojen saamisesta on mielestäni turhaa, kun koitetaan saada vaan säännöt jotka sopisivat mahdollisimman monelle JO olemassaolevalle autolle. Näinä aikoina ei monikaan ala uutta autoa rakentamaan, varsinkaan harraste-ryhmään. Onko synti osallistua autolla joka on rakennettu oman mielen mukaan, kunhan turvallisuus on ajantasalla
Säännöissä tärkeämpänä nään turvallisuuden, joka tulisi olla kaarien ja vöiden osalta modin mukainen. Penkit voisivat olla tieliikenne kelpoiset, jotta ei suljeta pois leimapelejä.
Ymmärrän huolen jos kaikki siirtyvät ajamaan harraste ryhmiä ja kilpa-ryhmät kuihtuvat kasaan, mutta voisiko olla myös niin että joku osallistuu vanhalla suunnistus protolla trial kilpailuihin ja innostuu niin paljon että alkaa rakentaa OIKEAA kilpa-autoa.....
Omat ajatukseni ovat siltä pohjalta että saadaan lisää autoja kilpailuihin, eikä niinkään modi-ryhmää elvytettyä.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 12.03.2015, 22:13
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.285
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tare Näytä viesti
Eli modi luokka ennallaan niin kuin on euro säännöissäkin ja jos "suomimodi" luokkan tekee niin omana luokkanaan.
meinaan vaan että jos aletaan ajaa ns. promodi autoilla modiluokassa, niin tuskin se virallista modiluokan osallistujaa motivoi osallistumaan jos samassa luokassa on paljon rakenneltumpia autoja mitkä ei ennen ole sopinut sääntöihin.

viimeaikoinahan ei ole ollut niitä virallisia modiluokan kilpailijoita mutta on mun vielestä väärin niitä kohtaan jos niitä on yksikin ajamassa.
Radathan niille joutuu kuitenkin tekee omansa niin mikä estää tekemästä luokkaakaan?
Nämä modin osallistujat on tasaisin väliajoin nostettu esiin, itse en ole kuitenkaan kisoissa nähnyt kuin yhden auton tässä parin vuoden aikana. Jos niitä modin mukaisia autoja murehdittaisiin sitten, kun niitä jostain ilmaantuu?
Voisko asiaa ajatella siltä kannalta, että motivoiko modiautoilijaa osallistuminen, kun kisoissa pitää valita HS tai PM-pätkät? Eikä kukaan ollut viime kaudella kovinkaan huolissaan, vaikka stanulle ei tehty pätkiä ja stanuautot ajoi HS:n kanssa samaa kisaa?
Aika vahvat muistikuvat on, että keskustelin aiheesta nykyisen modiautoilijan kanssa, ainakin mulle jäi sellainen mielikuva että mieluiten ajaisi modin ratoja, eikä niin tarkkaa ketä vastaan..

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Byrocrat Näytä viesti
Samaa mieltä, Miksi tehdä uusia luokkia kun vanhoihinkaan ei näy aina löytyvän kisaajia. Kokeiluluokkana HS on riittävä kun porukka ei lähde vartavasten rakentelemaan siihen luokkaan oikeaa "kisalaitetta". Luokkahan oli ja on tarkoitettu offi suunnistajien houkuttelemiseksi Trialin kokeiluun eikä varsinaiseksi kisaluokaksi .
Ihan mieletön logiikka.. Varmaan tällä tyylillä vois lisätä säännön "korkeintaan kalenterivuosi yhtä kuljettaa kohden luokassa HS" kun se on vain tarkoitettu kokeiluun, vuoden rajoituksella pysyis harrastelijat pois Oikeiden Kisaluokkien Areenoilta.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HannuNurminen Näytä viesti
Tuntuu vaan olevan se nousu HS luokasta oikeisiin kisaluokkiin vaikeeta välillä, onko sitten se että sillä autolla ei sitten oikeassa luokassa olekaan mahdollista pärjätä tms. Siksi ehkä tuo HS ja HS+ vois olla yks uusi yritys saada autoja.
Onko pärjäämisestä ja palkinnoista puhunut kukaan muu kuin lajiryhmä (ja byrocrat)? Ei kaikki välttämättä ajattele tuolla tavalla, että tulokset on kaikki kaikessa, tätä voi harrastaa ihan ajamisen ilosta.
Eurotrial-säännöissä luokissa O,S ja M on perusajatuksena oikean lähtökohdan valitseminen, koska tiettyjä asioita ei saa muuttaa ja tällä tavoin tehdä autoista tasavertaisia kilpureita. Eikä tasavertainen tarkoita samaa kuin pakko voittaa, vaan modisäännön mukaisella hiluxilla tai HJ:lla trial olisi ehkä verrattavissa pään seinään hakkaamiseen..

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HannuNurminen Näytä viesti
Kyllähän tämä on aika surkea oravan pyörä, ne joilla on auto ja ajohaluja eivät saa sitä kun ei ole kisoja, kisoja ei ole kun ensin nuristaan luokista kun auto ei käy, sitten kun jotkut yrittää keksiä jotain millä saatais helpotusta osallistumiseen niin sekin on perseestä...
Tämä ei ole henk kohtasesti kellekkään tarkoitettu, mulla on vaan sellanen fiilis että joillakin on sellai tunne että kohta alkaa riittää ku mikään ei kelpaa.
Viittaatko näissä tuohon modin helpottamiseen?

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HannuNurminen Näytä viesti
Tuo HS luokan jako on minusta ihan rakentava ehdotus, minusta ehkä parempi kuin modin muokkaaminen, vaikkakin siinä olin itsekin mukana
Minkälaiset säännöt syntyy HS+ luokkaan? Jos on vaikeammat pätkät, suunnilleen modin tasoiset, niin turvallisuussäännöt modin tasalle? Muuten HS:n säännöt? Kuulostaako tutulta?? Ettei vaan syntyisi "toista pro-modia"?

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HannuNurminen Näytä viesti
NÄMÄ ovat siis omia mielipiteitäni EI lajiryhmän!
Oikeasti arvostan että mielipiteitä tuodaan julki, mukavaa vaihtelua hiljaisuudelle.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja trouble Näytä viesti
Yhdet sääntöehdotukset on jo toimitettu, jotka siirrettiin mappi ööhön. Oliko niissä liikaa epäkohtia toteutuakseen?
Sen kun tietäis...

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja trouble Näytä viesti
Ymmärrän huolen jos kaikki siirtyvät ajamaan harraste ryhmiä ja kilpa-ryhmät kuihtuvat kasaan, mutta voisiko olla myös niin että joku osallistuu vanhalla suunnistus protolla trial kilpailuihin ja innostuu niin paljon että alkaa rakentaa OIKEAA kilpa-autoa.....
Omat ajatukseni ovat siltä pohjalta että saadaan lisää autoja kilpailuihin, eikä niinkään modi-ryhmää elvytettyä.
Mun nähdäkseni huoli kuihtumisesta on aiheeton, koska pro-modia lukuunottamatta luokat ovat jo kuihtuneet. Prototypessä vielä muutama konkari ajaa, mutta uusien autojen syntyminen tähän luokkaan on ollut yhden harteilla useamman vuoden?
__________________
Harbor Cruisers

Viimeksi muokannut baxxter : 12.03.2015 22:19
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
AKK:n lajiryhmän haku sirP Linkit 1 01.09.2014 20:41
Eurotrial kokous 12.11.2011?? Jare Tekniikka & Jutustelu 4 07.10.2011 20:24
KORYn kokous ariman Tapahtumat 28 26.09.2007 18:29
JATILA OFFROAD kokous 5,3-06 lonelywolf Tapahtumat 21 02.03.2006 18:21
Niva Thyyning4x4 kerhon kokous Ex_inkkari Chit-Chat 33 27.09.2005 09:09


Sivu luotu: 07:24 (GMT +2).