|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#76
|
||||
|
||||
Mitenkäs uuden mahdollisesti painavemman moottorin suurentunut paino kompensoidaan? Kokonaispaino tietenkin on mikä on eli saako etuakselimassan puitteissa laittaa minkä vaan malmikasan konepellin alle? kantavuutta ja istumapaikkoja miinustetaan sitten muuttuneen moottoripainon mukaan? Pikkuinen omakin lehmä on ojassa kun haaveena on ollut Bronco Natikan 7.3 Dieselillä käyttöpeliksi, tähän saakka moottori on vaan ollut n.100kg liian painava Broncon/F150:sen keulille.
|
#77
|
||||
|
||||
Lainaus:
__________________
Joop |
#78
|
||||
|
||||
Lainaus:
Henkilöautoissa taas renkaat on sen verran pieniä yleensä, että tuskin missään autossa halkaisija kasvaa 77mm.. siksi varmaan on maastoiautoihin määritelty tuo 77mm raja.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#79
|
||||
|
||||
Lainaus:
|
#80
|
||||
|
||||
Ööö....6X6 Volvo lienee kuorkki?
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#81
|
||||
|
||||
Lainaus:
Kyllä mie ymmärrän tuon niinpäin että tuo 77mm korvaa edellisessä lauseessa olevan 51mm jos luokkana on G .....on kyll yhtä hienosti kirjoitettua tekstiä kun aina ennenkin, noita pykäliä kun koittaa katsurit suomentaa niin mikään yllätys ole et konttoreilla paljon eri käytäntöjä e. olinpas hias...
__________________
WUOKSI OFFROAD |
#82
|
||||
|
||||
No helvetti, en minä enää osaa näköjään lukea, tai tulkita lukemaani!
Totta turisette, isompi arvo on määräävä ainakin tuon tekstin mukaan..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#83
|
||||
|
||||
Mihinkä lie liittyy ylläoleva, mutta tuleva lakiteksti koskee kaikkia autoja jatkossa, myös 6x6 kuorkkivolvoo.
|
#84
|
||||
|
||||
Ja tähänkin pykälään liittyen kävin joutessani juttelemassa tuossa yhen konttorin päällikön kanssa, kun autoa katsastin toissapäivänä.
Ei kerro trafi etukäteen (eikä jälkikäteen) katsastusasemille mitään, vaan oletuksena on, että katsastusmiehet itse käy jatkuvasti jostain trafin sivujen sokkeloista tutkimassa muuttuneitä pykäliä. Tästä syystä on hyvä, jos edes asiakas ottaa selville viimeisimmät säännöt ja pykälät... |
#85
|
||||
|
||||
Toihan tekee kuorma-autojen rengasmuutokset jatkossa aika mahdottomaksi,jollei otteelta löydy valmiiksi kokoja
__________________
Liian monta ikuisuusprojektia... |
#86
|
|||
|
|||
Mites L200 mitsu? Papereissa lukee 205R16, millähän profiililla?
80 profiililla se tekis 734mm, 10% lisää olis 807mm eli max 32"? Ja tuohan on normi paku, ei maasturi. Tosin tuo 77mm sääntö ei montaa milliä tässä tapauksessa auttaisi, ei ainakaan 33" asti. |
#87
|
||||
|
||||
Näissä renkaiden kokomerkinnöissä pitää sitten olla pilkun *ussija, ettei tule väärinkäsityksiä.
Eli kaikki - ja R merkit oltava just eikä melkein. Voi tulla suuriakin pettymyksiä jos innostuu virheellisesti kirjoitetun merkinnän mukaan konttorille esittämään juuri ostamiaan renkaita. http://en.m.wikipedia.org/wiki/Tire_code Osa on kyllä aika salatiedettä, niin kuin tuo 205R16 profiili. Toiset lähteet sanoo 80 ja toiset 82.
__________________
-Jyrki- Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.) |
#88
|
||||
|
||||
205R16 on 82 sarjan rengas, korkeus 736 mm.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#89
|
||||
|
||||
Kui? 10% lisää metriseen renkaaseen on jo 4". Alkuperäiskokojahan saa esittää ja kaivella mihinkä haluaisi verrattavan. Otteellehan ei oo laitettu yleensä kun yks ja ainoa rengaskoko, ainakaan piirturilla varustetuissa.
|
#90
|
|||
|
|||
Ihme on tapahtunut.....
Eikä mennyt kuin usampi vuosikymmen "BulttiBoy´s:in Ja vasenta vilkkua miehillä" ymmärtää että teho ja momentti kulkee käsikädessä.........
|
#91
|
|||
|
|||
Jaaha, pitänee alkaa kiirehtiä pakuvolvon kopistelua...
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#92
|
|||
|
|||
Miten minusta tuntuu, että moni innostuu turhan hätäiseen tässä.
Kuten joku jo tuolla mainitsikin, niin eihän 20% tehosääntö näyttäisi poistuvan. Iskutilavuussääntö vain vaihtuu vääntömomenttiin. 25% iskutilavuuden kasvamisen sijaan voi vääntö kasvaa 20% Matin laittamassa lainauksessahan lukee: "Vaihtaminen on sallittua seuraavin edellytyksin: b) ajoneuvoon vaihdettavan vertailumoottoreita tehokkaamman moottorin teho on korkeintaan 20 % suurempi kuin tehokkaimman vertailumoottorin teho saman normin mukaan mitattuna; c) ajoneuvoon vaihdettavan vertailumoottoreita vääntömomentiltaan suuremman moottorin vääntömomentti on korkeintaan 20 % suurempi kuin vääntömomentiltaan suurimman vertailumoottorin vääntömomentti;" Eli kaikkien (myös muiden kuin noiden kahden) pykälien on täytyttävä. Ei vain yhden. Tuo muutos auttaa varmaankin niiden lussujen V8:en leimaamista joihinkin, mutta mitenkäs käy turbojen kanssa? Taitaa väännössä tulla aika äkkiä kasvua yli tuon 20 prosentin, jos vertailumoottoreissa ei ole yhtään turbomallia... (puhdasta mutuilua.) 10% säännön poistuminen painon osalta on varmasti hyvä juttu ja antaa lisää vapauksia. |
#93
|
||||
|
||||
"Käsi kädessä"? Se että toisesta arvosta saa laskettua toisen, ei tarkoita että moottorin huipputehon noustessa 20% huippuvääntö nousisi saman verran.
|
#94
|
|||
|
|||
Juuri näin....Lainaus:
Tosin nämä rpm riippuvaisia. Toinen tykkää tehosta toinen väännöstä. Kuitenkin parasta on paljon tehoa sekä rpm:ia ja vielä enemmän vääntöä.... Viimeksi muokannut H_Nietu : 05.03.2015 21:34 |
#95
|
||||
|
||||
Lainaus:
__________________
RASOR |
#96
|
|||
|
|||
Lainaus:
Valitaan vaan lohko aihioksi se lussu vapari, joka leimataan sitten ahtimen kanssa omavalmisteena penkkilapulla joka on vaparia hitusen tehokkaampi 0,xbar ahdoilla. Radalla tai metsässä ruuvataan sitten ahdot ylös ja otetaan ne konit ulos. Tietty muistetaan (ehkä) tiputtaa ahdot takasin rekisteröinnin mukaisiin arvoihin kun palataan tielle. |
#97
|
||||
|
||||
Vääntö homma voi tulla vastaan tiiselöinnissä.
Aikanaan kun 240 volvoon kyllästyin bensaa ostaa laitoin audin tdi moottorin. Molemmat oli 115hv mutta vääntö nousi varmaan 100nm. En toki tiiä onko siellä tarpeeksi tehokasta vertailu mallia kun sillo ei tarvinu kattoa.
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan! |
#98
|
||||
|
||||
Lainaus:
170hv 250Nm Riittää kivasti uudemmille Roverin kaseille, ainakin 3.5 ja 3.9 ruiskut
__________________
-Jyrki- Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.) |
#99
|
|||
|
|||
Nykysäännön mukaan se tyssää tuohon hieman 3,5l yläpuolelle kun tilavuudeltaan suurin vertailumoottori on B28E.
|
#100
|
||||
|
||||
Kyse onkin tulevaisuudesta. Tosin nuo Roverin kasit ei polta dieseliä, niin kuin oli kyse tuossa smgt:n kysymyksessä.
__________________
-Jyrki- Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.) |
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Rajat kiinni ja äkkiä!! | Lars | Society | 3 | 09.02.2016 19:31 |
Kylla ne kohta autoihinkin tarkat rajat... | Korpikumpu | Chit-Chat | 16 | 19.12.2009 20:38 |
LJ 70 rengasmuutoksen paperit | PikkuPeikko | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 06.02.2008 06:49 |
Onko pykälät lavan pituudesta muuttumassa? | _Metal_ | Tekniikka & Jutustelu | 25 | 09.07.2007 10:34 |