![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Miten minusta tuntuu, että moni innostuu turhan hätäiseen tässä. Kuten joku jo tuolla mainitsikin, niin eihän 20% tehosääntö näyttäisi poistuvan. Iskutilavuussääntö vain vaihtuu vääntömomenttiin. 25% iskutilavuuden kasvamisen sijaan voi vääntö kasvaa 20% Matin laittamassa lainauksessahan lukee: "Vaihtaminen on sallittua seuraavin edellytyksin: b) ajoneuvoon vaihdettavan vertailumoottoreita tehokkaamman moottorin teho on korkeintaan 20 % suurempi kuin tehokkaimman vertailumoottorin teho saman normin mukaan mitattuna; c) ajoneuvoon vaihdettavan vertailumoottoreita vääntömomentiltaan suuremman moottorin vääntömomentti on korkeintaan 20 % suurempi kuin vääntömomentiltaan suurimman vertailumoottorin vääntömomentti;" Eli kaikkien (myös muiden kuin noiden kahden) pykälien on täytyttävä. Ei vain yhden. Tuo muutos auttaa varmaankin niiden lussujen V8:en leimaamista joihinkin, mutta mitenkäs käy turbojen kanssa? Taitaa väännössä tulla aika äkkiä kasvua yli tuon 20 prosentin, jos vertailumoottoreissa ei ole yhtään turbomallia... (puhdasta mutuilua.) 10% säännön poistuminen painon osalta on varmasti hyvä juttu ja antaa lisää vapauksia.
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
RASOR |
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Valitaan vaan lohko aihioksi se lussu vapari, joka leimataan sitten ahtimen kanssa omavalmisteena penkkilapulla joka on vaparia hitusen tehokkaampi 0,xbar ahdoilla. ![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Vääntö homma voi tulla vastaan tiiselöinnissä.
Aikanaan kun 240 volvoon kyllästyin bensaa ostaa laitoin audin tdi moottorin. Molemmat oli 115hv mutta vääntö nousi varmaan 100nm. En toki tiiä onko siellä tarpeeksi tehokasta vertailu mallia kun sillo ei tarvinu kattoa.
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan! ![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
170hv 250Nm Riittää kivasti uudemmille Roverin kaseille, ainakin 3.5 ja 3.9 ruiskut
__________________
-Jyrki- Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.) |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Nykysäännön mukaan se tyssää tuohon hieman 3,5l yläpuolelle kun tilavuudeltaan suurin vertailumoottori on B28E.
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Kyse onkin tulevaisuudesta. Tosin nuo Roverin kasit ei polta dieseliä, niin kuin oli kyse tuossa smgt:n kysymyksessä.
__________________
-Jyrki- Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.) |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Ompahan taas laitettu kaikki politbyroon "tietämys" ajoneuvoista ja tekniikasta samaan nippuun.
Alun myötähäpeän tuntemus muuttuu huoleksi kun oivaltaa mitä tässä haetaan. Näiden mietintöjen tarkoitus on työllistää itsensä ja jatkaa hallintoalamaisten kyykyttämistä tekemällä näennäisiä parannuksia. Poikkeuslupia jouduttaisiin hakemaan kuten tähänkin asti (lienee 1-2 vuoden jono) Rakennemuutospäätöksen epäselvien ja vanhentuneiden säännösten päivittämisen sijasta säännökset pitäisi poistaa haitallisina (Eli tämä harhainen pilkun jyystö "20% lisää tehoa ruiskulla") ja luoda vain suuntaviivat ajoneuvon teknisiin parannuksiin. -Tätä tehdään verovaroista- |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Rajat kiinni ja äkkiä!! | Lars | Society | 3 | 09.02.2016 19:31 |
Kylla ne kohta autoihinkin tarkat rajat... | Korpikumpu | Chit-Chat | 16 | 19.12.2009 20:38 |
LJ 70 rengasmuutoksen paperit | PikkuPeikko | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 06.02.2008 06:49 |
Onko pykälät lavan pituudesta muuttumassa? | _Metal_ | Tekniikka & Jutustelu | 25 | 09.07.2007 10:34 |