Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #51  
Vanha 13.02.2015, 09:02
Pata Pata ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.07.12
Sijainti: Rabbit Castle, Finland
Viestit: 138
Perusasetus

Leimaa ei ole vieläkään saatu paperiin asti. Homma on siinä vaiheessa, että Ruotsista odotellaan viimeistä dokumenttia saapuvaksi. Meni hetki ennenkuin sain oikean ihmisen kiinni. Mutta paperi on postitettu ja nyt vaan odotellaan, että Kusti polkee...

Jotain mitättömiä hipistelyjä on tullut tehtyä, lähinnä korisaumojen tiivistelyä vuotokohdista ja kaasarit sain vihdoin pelaamaan kunnolla ja säätöön.
Vastaa lainaten
  #52  
Vanha 19.02.2015, 22:44
Pata Pata ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.07.12
Sijainti: Rabbit Castle, Finland
Viestit: 138
Perusasetus

Jotain pientä taas turattu sillä aikaa, kun odotellaan leimalle viimeistä paperia. Eli tuli hankittua tuo bilhelvetin ajonesto kikkare.

http://www.biltema.fi/BiltemaDocumen...43-157_man.pdf

Jos sillä saisi leimamiehen tyytyväiseksi. Muuten toimii hyvin, mutta ei estä auton käynnistymistä. Kytkin tuon katkomaan puolan plussaa. No ajonesto päälle ja napista laakista tulille. Jännitteenalentimen kautta virtaa purkille, maa runkoon. Vihreät johdot puolan plussapiuhan väliin kytkettynä. Keltainen ja valkoinen samoissa väreissä tuon yksikön kanssa. Rosat kytketty torven plussaan ja maahan. Mutta silti pärähtää tulille ilman nikottelua. Rele ei naksu, menee ajonesto päälle tai pois. Missähän nyt taas meni pieleen? Releen kun tempasee irti, niin ei käynnisty. Rele kiinni niin käynnistyy on ajonesto päällä tai ei...
Vastaa lainaten
  #53  
Vanha 19.02.2015, 23:00
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.905
Perusasetus

Eka virhe: biltema

Toka virhe, ehkä: torvella 24 V jännite, ja ohjeen mukaan rosat ohjauspyörään, eli korvaa tööttipainikkeen, siellä tuskin on 12 V lusa ja miinustiivistettä

Katoaako keltaisesta maadoitus kun aktivoit härvelin ??
__________________
- Levannon We(l)ho -

Viimeksi muokannut pee : 19.02.2015 23:02
Vastaa lainaten
  #54  
Vanha 21.02.2015, 08:30
Pata Pata ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.07.12
Sijainti: Rabbit Castle, Finland
Viestit: 138
Perusasetus

Täytyy varmaan jättää torvelle tulevat piuhat kytkemättä, niin ei sotke 24 volttia 12 volttiin. Pitääpä tarkistaa tuo maadoituksen katkeaminen. Muutenhan tuon vissiin pitäisi estää käynnistyminen, kun saadaan rele irtikytkemään tuo sytytysvirta.

EDIT: Paska mikä paska. Toimihan tuo purkki kaikki kaksi kertaa ja sen jälkeen meni mykäksi. Vituttaa koko touhu tuon ajoneston kanssa. Pitänee varmaan nöyrtyä ja asentaa jostain muusta vehkeestä rattiputki, että saa ohjaus- ja virtalukon samaan. Tai sitten mene leimalle http://www.motonet.fi/fi/tuote/51109...VAT-hyvaksytty tämän kanssa. On VAT-hyväksyntäkin...

Viimeksi muokannut Pata : 21.02.2015 12:10
Vastaa lainaten
  #55  
Vanha 21.02.2015, 17:44
jakenbj jakenbj ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 10.04.03
Sijainti: Tupos
Viestit: 2.129
Perusasetus

Eikö näissä ollut joku lakipykälä mihin vedota ettei näihin tarvinnut rattilukkoa? Iteltä ei aikanaan vaadittu eikä edes kysytty ja tiedän useamman volvon missä ei ole lukkoa
Vastaa lainaten
  #56  
Vanha 21.02.2015, 18:20
Pata Pata ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.07.12
Sijainti: Rabbit Castle, Finland
Viestit: 138
Perusasetus

Tuo on tiedossa. Taidan käydä neuvottelemassa vielä konttorilla asiasta. Eikös tuossa kaiken järjen mukaan virtalukosta katkea virrat ja käyntiin ei saa vaikka kuinka nappia hakkaa. Miten se sitten eroaa ajonestolaitteesta, vain insinööri voi sen tietää... Kolmeakselisethan menee kuorma-autoina, eli niissä ei vaaditakkaan. Lakipykälä menee katsastajan käsikirjasta kopioituna seuraavasti:

"01.01.1968 tai sen jälkeen käyttöön otetussa henkilö- ja pakettiautossa sekä moottoripyörässä tuli olla
erikseen hyväksytty lukkolaite ajoneuvon luvattoman käytön estämiseksi, MaA 12 §, 330/57 +
405/66
- vaatimukset ja hyväksyntä MaA Tpp 21 §, 392/57 + 233/67

OHJEET

Tarkastetaan laitteen olemassaolo, toiminta ja hyväksyttävyys
Muutto - ja maahantuontiajoneuvot

- jos ajoneuvo on EY - tyyppihyväksyttyä mallia tai FMVSS - hyväksytty (ajoneuvossa oleva
tarra) katsotaan luvattoman käytön estävän laitteen täyttävän vaatimukset. Muuttotavarana
tuodussa autossa lukkolaite hyväksytään tuontimaan määräyksien mukaisena.

- mikäli ajoneuvo ei ole edellä kuvatunlainen, ohjauslukko ja yleensä myös vaihdelukko
hyväksytään katsastuksessa, mikäli se täyttää toiminnalliset vaatimukset.

- muunlaista kuin edellä tarkoitettua luvattoman käytön estolaitetta ei tule katsastuksessa
hyväksyä. "

Eli jos tuota tulkataan, toimii nykyinen virtalukko mielestäni luvattoman käytön esteenä. Se mitä lisäarvoa ajonesto tuohon tuo, en maalaisjärjellä ymmärrä. Eipä nuo jälkiasennus ajonestot mitään ihan mahdottomia ole ohittaa, jos oikeasti haluaa juuri tuon kopin viedä mukanaan.

Viimeksi muokannut Pata : 21.02.2015 18:27
Vastaa lainaten
  #57  
Vanha 23.02.2015, 17:06
Pata Pata ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.07.12
Sijainti: Rabbit Castle, Finland
Viestit: 138
Perusasetus

No niin, pikkuhiljaa kohti kilvittämistä. Kävin tänään näyttämässä konttorilla ja tietoisesti en tehnyt mitään tuon ohjauslukon eteen. Kaikki muu oli ok, mutta siitä ohjauslukosta sitten väännettiinkinn enemmän ja vähemmän inssin kanssa. Sai lopulta sitten kerrottua, että miten pitää vaihdelukko toteuttaa ja nyt olisi inssin mielen mukaisesti toteutettu. Myöhästyin konttorilta vartin, mutta täytyy huomenna käydä koittamassa joko nyt kelpaisi.
Vastaa lainaten
  #58  
Vanha 23.02.2015, 17:14
AlluK:n Avatar
AlluK AlluK ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 08.02.09
Sijainti: Tampere
Viestit: 936
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pata Näytä viesti
- muunlaista kuin edellä tarkoitettua luvattoman käytön estolaitetta ei tule katsastuksessa
hyväksyä.
Eikös tuo pykälä olisi tuominnut muutenkin sen Bilhelveten-kikkareen mitättömäksi?
Vastaa lainaten
  #59  
Vanha 23.02.2015, 21:32
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.905
Perusasetus

No mten se vaihdelukko pitää toteuttaa
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #60  
Vanha 24.02.2015, 08:15
Pata Pata ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.07.12
Sijainti: Rabbit Castle, Finland
Viestit: 138
Perusasetus

Salpa, mikä lukitsee esim 1. vaihteen päälle ja katkaisee samalla sytytysvirran. Tämä on inssin näkemys aiheesta. Käyn tänään näyttämässä ja jos kelpaa, niin kilvet kiinni. Omassa on erillinen salpa ja kytkin, mikä katkaisee puolan +:n. Sytytysvirtaa ei saa päälle salvan ollessa lukittuna. Saa nähdä kelpaako...
Vastaa lainaten
  #61  
Vanha 24.02.2015, 17:28
Pata Pata ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.07.12
Sijainti: Rabbit Castle, Finland
Viestit: 138
Perusasetus

Kelpashan se, eli nyt on kilvet kiinni!
Vastaa lainaten
  #62  
Vanha 24.02.2015, 18:18
hoojii:n Avatar
hoojii hoojii ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.07.05
Sijainti: Härkälä, Finland.
Viestit: 2.594
Talking

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pata Näytä viesti
Kelpashan se, eli nyt on kilvet kiinni!
Onneksi olkoon kilvistä
Vastaa lainaten
  #63  
Vanha 24.02.2015, 18:28
hiluvitkutin:n Avatar
hiluvitkutin hiluvitkutin ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.07
Sijainti: keitele, Finland.
Viestit: 2.355
Perusasetus

Ja kuva "insinöörin" salvasta, millasen se halus.
Varmaan tekninen osa?
Vastaa lainaten
  #64  
Vanha 24.02.2015, 22:11
Pata Pata ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.07.12
Sijainti: Rabbit Castle, Finland
Viestit: 138
Perusasetus

Jep, todellakin. Täytyy huomenna päivänvalossa ottaa kuva. Nyt sitten uskaltaa alkaa jo vähän varustelemaankin. Rengas kuviot nyt ensimmäisenä mielessä. Nuo alkuperäiset voisi vaihtaa hieman hiljaisempiin/pyöreisiin... Mikäs tuohon nyt olisi paras rengaskoko? Ei välttämättä isoin, mutta toimivuudeltaan paras? Ajoa tulee paljon myös asfaltilla ja hiekkateillä, hc-offaamista ei ole tarkoitus harrastaa. Myös rengas suosituksia otetaan vastaan.
Vastaa lainaten
  #65  
Vanha 24.02.2015, 22:21
jakenbj jakenbj ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 10.04.03
Sijainti: Tupos
Viestit: 2.129
Perusasetus

Creepyt kumeiksi
Vastaa lainaten
  #66  
Vanha 26.02.2015, 12:49
Pata Pata ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.07.12
Sijainti: Rabbit Castle, Finland
Viestit: 138
Perusasetus

Creepyt näyttää yllättävän monella pyörivän alla. On käyneet itselläkin mielessä. Mites tuo kokopuoli? 35 vai 37? Mitä etuja/haittaa tuosta isommasta renkaasta voi olla? Miten portaaliboxit kestää vai rupeaako syntymään ratasmurskaa?
Vastaa lainaten
  #67  
Vanha 26.02.2015, 13:17
hoojii:n Avatar
hoojii hoojii ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.07.05
Sijainti: Härkälä, Finland.
Viestit: 2.594
Perusasetus

Porttaaliboksien kipuraja menee suunnilleen 38" ylöspäin niin väärällä ajotyylillä murskaa tulee. Creepyjä suosittelen omasta kokemuksestanikin volvoon ja 37"-38,5 sopivin rengas välityksien vuoksi sekaajoon, tuppaa volvon kierrokset huutaa alle 37 renkailla matkaajossa😉
Vastaa lainaten
  #68  
Vanha 26.02.2015, 18:33
moggirange moggirange ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 26.08.04
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 1.159
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hoojii Näytä viesti
Porttaaliboksien kipuraja menee suunnilleen 38" ylöspäin niin väärällä ajotyylillä murskaa tulee. Creepyjä suosittelen omasta kokemuksestanikin volvoon ja 37"-38,5 sopivin rengas välityksien vuoksi sekaajoon, tuppaa volvon kierrokset huutaa alle 37 renkailla matkaajossa��
Taitaa mennä 4-pyöräisessä liian pitkäksi välitys noilla rengaskokoluokilla? Ja ei rengasmeteli creepyillä paljoa vähene lapikkaisiin verraten.
Vastaa lainaten
  #69  
Vanha 26.02.2015, 18:45
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.905
Perusasetus

Vahva mutu mullakin että jos ja kun välitys on nelipyöräisen 5.99 ja kone B30 niin voi jäädä 5. vaihde aika turhaks 37" lla ja isommilla ... Kuuspyörästen 7.05 ja 7.55 väleillä on asia ihan toinen
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #70  
Vanha 26.02.2015, 19:18
hoojii:n Avatar
hoojii hoojii ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.07.05
Sijainti: Härkälä, Finland.
Viestit: 2.594
Perusasetus

eipä 303 vollessa ole 5 vaihetta, pelkästään c306:sta sellanen löytyy pikkuykkösellä eli senkin 5:n on sama kuin 303:n 4:n 37" on just passeli vaikka itte käytänkin 38,5 renkaita.
Vastaa lainaten
  #71  
Vanha 26.02.2015, 21:12
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.905
Perusasetus

ok, käyttämättä voi sitten jäädä se isoin kuitenkin, olkoon nelonen, ajatus varmaan kuitenkin selkis ... ??
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #72  
Vanha 26.02.2015, 21:21
Pata Pata ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.07.12
Sijainti: Rabbit Castle, Finland
Viestit: 138
Perusasetus

Pääseekös noilla 37" pyörillä semmoiseen 80kmh matkavauhtiin, ilman että kiihdytys kestää valovuoden? Ja jaksaako mennä noilla vai harkitsenko sittenkin 35" renkaita? Reissukilsoja kun tulee ja asfalttisiirtymät pisimmillään 700-800km päivässä kun mennään kohti pelipaikkoja.
Vastaa lainaten
  #73  
Vanha 26.02.2015, 21:29
PutKari PutKari ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 20.10.08
Sijainti: Kemijärvi
Viestit: 740
Perusasetus

Lähes moottoritie nopeuksiin...


Kyl mie ajoin omani n. 37 renkail Vantaalta Kuusamoon vuos sitten ihan sammaa nopeutta ku muutkin.... Ja jopa ohittelinkin hitaimpia..... Huiput tais olla navin mukkaan 118km/h..... Nyt tuossa muodossa miss auto nyt on ni huiput n. 105km/h.... Ja ei ei miul ollu koskaan peltoreita pääsä ja radiota kuuntelin... Ja samal pien offtopik.... Hoojii kirje kuori on vielkin apparin penkillä.... Koitan saada sen postiin lähipäivinä.....
Vastaa lainaten
  #74  
Vanha 26.02.2015, 21:44
hoojii:n Avatar
hoojii hoojii ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.07.05
Sijainti: Härkälä, Finland.
Viestit: 2.594
Perusasetus

no mulla oli yhdessä edellisessä c303:ssa 35 creepyt alla ja juurikin 80-90km matkavauhdissa kone huuti aikas korkeelta, en tykänny, jos sulla on kone kunnossa niin kiihtyy ihan kivasti 37" renkailla maantienopeuksiin. trelleborilla ja 35" creepyllä ei liikoja korkeuseroja ole rinnakkain.
Vastaa lainaten
  #75  
Vanha 27.02.2015, 07:03
AVRO:n Avatar
AVRO AVRO ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.08.03
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 3.558
Perusasetus

37 Creepy on ihan ok vaikka maantieajoon on mielestäni hieman pyöreä kulutuspinnaltaan ja metässä menee vähän pitkäksi välitys ko.koolla.
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG.
RRC 3,9SE -90. Valkoinen.
Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa
Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto"
Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu"
Range Rover P38A -95, purkuraato
Volvo C303, muutti pois.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan C303 alottelija O/M/V Ajoneuvot 0 11.05.2014 21:02
c303 kytkin Tgb11 Tekniikka & Jutustelu 0 12.12.2012 13:48
Myydään volvo c303 mobil2 O/M/V Ajoneuvot 7 22.12.2010 18:08
Myyty C303 Jouni_S O/M/V Ajoneuvot 11 08.12.2010 20:04
Ohjaustehostin C303:seen? Väiski Tekniikka & Jutustelu 5 09.08.2007 15:03


Sivu luotu: 11:49 (GMT +2).