Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 17.02.2015, 13:27
pjtk:n Avatar
pjtk pjtk ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.04.03
Sijainti: Pirkanmaa, Suomi.
Viestit: 1.741
Perusasetus

Ei mulla ole ollut ongelmia keston eikä toiminnan suhteen. Ainakin tommonen palalukko on paljon mukavampi kadulla kuin kemppi lukko.
Detroit locker on noista palalukoista kaiketi vahvin(kallein). Siinä kun korvataan koko tasauspyörästö lukkomurikalla. Samoin Grizzly locker näyttäs korvaavan tasaus pyörästön. Loput palalukot taitaa olla "lunch box lockereita" joilla korvataan tasauspyörästön pikkurattaat.


Viimeksi muokannut pjtk : 17.02.2015 13:43
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 17.02.2015, 16:00
jakaraik:n Avatar
jakaraik jakaraik ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.12.12
Sijainti: Kankaanpää
Viestit: 112
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pjtk Näytä viesti
Ei mulla ole ollut ongelmia keston eikä toiminnan suhteen. Ainakin tommonen palalukko on paljon mukavampi kadulla kuin kemppi lukko.
Detroit locker on noista palalukoista kaiketi vahvin(kallein). Siinä kun korvataan koko tasauspyörästö lukkomurikalla. Samoin Grizzly locker näyttäs korvaavan tasaus pyörästön. Loput palalukot taitaa olla "lunch box lockereita" joilla korvataan tasauspyörästön pikkurattaat.
no joo, kemppilukko on se viiminen vaihtoehto. Lunch boxilla säästyis ilmeisesti hammaskosketuksen säätämiseltä kun koko murikkaa ei tarvi vaihtaa/purkaa. Saas nähdä ny mihkä sitä päätyy sitten joskus...
__________________
www.jrasennus.fi
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 22.02.2015, 10:02
jakaraik:n Avatar
jakaraik jakaraik ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.12.12
Sijainti: Kankaanpää
Viestit: 112
Perusasetus

Eilen vuorossa oli etujousien vaihto. Eteen tuli siis tämän alkuperäiset takajouset muutamalla lehdellä kevennettynä. Korkeutta ei ollut tarkotus niin kauheasti saada lisää, lähinnä joustoja. Jenkkilästä Colorado K5 sivuilta löyty varsin hyvä ohje kuinka tuon saa helposti toteutettua, niitä tässäkin seurailtiin. http://coloradok5.com/52inchspringswap.shtml

Vanhat jouset ja takakiinnike rungosta pois ensin.
Click image for larger version

Name:	WP_20150220_22_57_26_Pro.jpg
Views:	404
Size:	89,9 Kt
ID:	57562 Click image for larger version

Name:	WP_20150220_15_23_37_Pro.jpg
Views:	419
Size:	81,5 Kt
ID:	57560 Click image for larger version

Name:	WP_20150220_15_23_46_Pro.jpg
Views:	376
Size:	90,3 Kt
ID:	57561

Kaikkensa antaneen näköinen tuo apparin puolen vanha jousi
Click image for larger version

Name:	WP_20150220_22_57_20_Pro.jpg
Views:	429
Size:	87,0 Kt
ID:	57563

Etukorvakon niitit polttaen pois ja siirto pykälää eteenpäin. Takakiinnikkeelle paikka runkoon, muutama reikä poraten ja kiinnike paikalleen. Puslat täytyy tuonne taakse vielä vaihtaa joku kerta.

Click image for larger version

Name:	WP_20150221_16_05_17_Pro.jpg
Views:	419
Size:	86,7 Kt
ID:	57564Click image for larger version

Name:	WP_20150221_16_05_23_Pro.jpg
Views:	407
Size:	77,4 Kt
ID:	57565Click image for larger version

Name:	WP_20150221_17_33_18_Pro.jpg
Views:	393
Size:	74,6 Kt
ID:	57566Click image for larger version

Name:	WP_20150221_18_22_52_Pro.jpg
Views:	481
Size:	85,7 Kt
ID:	57567Click image for larger version

Name:	WP_20150221_18_23_01_Pro.jpg
Views:	389
Size:	74,5 Kt
ID:	57568 Click image for larger version

Name:	WP_20150221_20_01_09_Pro.jpg
Views:	401
Size:	81,6 Kt
ID:	57569Click image for larger version

Name:	WP_20150221_20_01_28_Pro.jpg
Views:	413
Size:	81,6 Kt
ID:	57570

Seuraavana vuorossa olikin uusien jousien paikalleen asennus ja akselin kiinnitys. Etujarruletkut vaihtu G20 vanin letkuihin, mukavasti riittää niissä mitta vs. blazerin orginaaleihin. Jonkunlaiset välituet täytyy letkuille väsäillä ettei pääse hiertään renkaaseen. Aikaslailla riittää ulosjoustoja noilla jousilla paremmin. Tuon vanin letkunkin saa aivan kireelle kun vaan antaa akselin laskea.
Click image for larger version

Name:	WP_20150221_23_09_52_Pro.jpg
Views:	457
Size:	62,6 Kt
ID:	57571Click image for larger version

Name:	WP_20150221_23_10_19_Pro.jpg
Views:	368
Size:	85,7 Kt
ID:	57572Click image for larger version

Name:	WP_20150221_23_10_27_Pro.jpg
Views:	361
Size:	68,3 Kt
ID:	57573

Pari U-pulttia täytyy vielä vaihdella ja riiput tehdä paremmin, kardaania täytyy varmaan jatkaa aavistus. Joku tuki tai ehkä vinssipeti täytyy tuonne runkoaisojen väliin rakennella. Ohjaus varsi täytyy vaihtaa korotettuun malliin. Nii ja etuiskarit täytys vielä kattella Yhden asian kun muuttaa niin seuraavana saa hoitaa kymmenen muuta kuntoon. Syylärikin alkoi mystisesti tiputteleen ittekseen... Etuakseli liikkui silmämääräisesti hiukan eteenpäin, mittoja ei tullut otettua ennen ja jälkeen.

Click image for larger version

Name:	WP_20150221_23_12_53_Pro.jpg
Views:	388
Size:	70,1 Kt
ID:	57575Click image for larger version

Name:	WP_20150221_23_15_10_Pro.jpg
Views:	371
Size:	70,7 Kt
ID:	57576Click image for larger version

Name:	WP_20150221_23_14_49_Pro.jpg
Views:	406
Size:	69,2 Kt
ID:	57577

Ja pieni korkeuden tarkastus
Click image for larger version

Name:	WP_20150221_23_14_29_Pro.jpg
Views:	406
Size:	64,5 Kt
ID:	57578

Täytyy ottaa vähän venyttely kuvia kun on trukki kunnossa, sais samalla iskarien mitat ja paikat kattella. Keula nousi aikalailla samalle tasolle (ehkä??) perän kanssa, vaikuttaa ihan hyvältä ainakin vielä kun ei ole ajaa koittanut
Vasemmalla etujouset vaihdettuna, oikealla pelkät takajouset+kääntö.
Click image for larger version

Name:	WP_20150221_23_12_38_Pro.jpg
Views:	466
Size:	56,4 Kt
ID:	57574Click image for larger version

Name:	WP_20150111_003.jpg
Views:	498
Size:	66,3 Kt
ID:	57579

Kaipaakohan tuo laite etuvakaajaa? Ei välttämättä haluais sitä tunkee takaisin.
__________________
www.jrasennus.fi
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 24.02.2015, 13:11
Erion:n Avatar
Erion Erion ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 18.12.06
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 290
Perusasetus

Jos toi vanin letku jää liian kireälle niin tuon letkun yläpään kiinnityspaikan voi aika helposti muuttaa runkopalkin alapuolelle.
Siinä on valmiina pulttikin johon saa letkun kiinnityskannakkeen pultattua, kun vähän muuttaa sitä.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 26.02.2015, 17:32
jakaraik:n Avatar
jakaraik jakaraik ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.12.12
Sijainti: Kankaanpää
Viestit: 112
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Erion Näytä viesti
Jos toi vanin letku jää liian kireälle niin tuon letkun yläpään kiinnityspaikan voi aika helposti muuttaa runkopalkin alapuolelle.
Siinä on valmiina pulttikin johon saa letkun kiinnityskannakkeen pultattua, kun vähän muuttaa sitä.
eiköhän tuon vanin letku riitä tällä erää, täytys tuota ohjaustakin sitten enemmän mulkata siinä vaiheessa. Mut pidetään mieles jos tarvetta ilmenee
__________________
www.jrasennus.fi
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 01.03.2015, 14:19
jakaraik:n Avatar
jakaraik jakaraik ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.12.12
Sijainti: Kankaanpää
Viestit: 112
Perusasetus

Aamuvenyttely Saa alkaa iskareita hommaileen...

Click image for larger version

Name:	WP_20150301_14_06_25_Pro.jpg
Views:	583
Size:	80,9 Kt
ID:	57803Click image for larger version

Name:	WP_20150301_14_07_00_Pro.jpg
Views:	618
Size:	90,9 Kt
ID:	57804Click image for larger version

Name:	WP_20150301_14_07_12_Pro.jpg
Views:	550
Size:	79,6 Kt
ID:	57805


Päivän hommana olis riippujen vaihto eteen hieman tukavampiin.

Click image for larger version

Name:	WP_20150301_12_00_52_Pro.jpg
Views:	513
Size:	69,0 Kt
ID:	57797Click image for larger version

Name:	WP_20150301_12_00_44_Pro.jpg
Views:	450
Size:	66,8 Kt
ID:	57798
__________________
www.jrasennus.fi
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 09.03.2015, 22:38
jakaraik:n Avatar
jakaraik jakaraik ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.12.12
Sijainti: Kankaanpää
Viestit: 112
Perusasetus

Tänään tuli kiireellä hahmoteltua takaiskarit paikoilleen. Tuleepa ainakin valmista kun joutuu kiireellä aina aamuksi siivoon laitteet pois hallista että jää tilaa oikeille töille
Apparin puolelle iskari pääty alkuperäiseen alakiinnikkeeseen ja ylös pulttasin kulmaraudan pätkän johon iskarin sai mukavasti kiinni.
Click image for larger version

Name:	WP_20150309_21_34_50_Pro.jpg
Views:	419
Size:	62,0 Kt
ID:	58076

Kuskin puolella käänsin alakorvan toisin päin akselilta. Eli iskarit törröttää eteenpäin kenollaan molemmin puolin. Yläpäähän samanlainen kulmarauta kiinnitys.
Click image for larger version

Name:	WP_20150309_21_35_13_Pro.jpg
Views:	417
Size:	66,2 Kt
ID:	58077Click image for larger version

Name:	WP_20150309_21_35_21_Pro.jpg
Views:	407
Size:	74,6 Kt
ID:	58078

Click image for larger version

Name:	WP_20150309_21_35_43_Pro.jpg
Views:	335
Size:	61,3 Kt
ID:	58079Click image for larger version

Name:	WP_20150309_21_36_18_Pro.jpg
Views:	339
Size:	64,9 Kt
ID:	58080

Yläpään kiinnityksiä saattaa joutua vielä nostamaan ylöspäin kun testailee noita sisään joustoja. Helppo tuonne on onneksi pultata vaan uudet korvat jos siltä tuntuu
Unohtui noi suojat iskarin varsiin hommata, osaisko joku sanoo löytyykö motonetista tms. suurinpiirtein sopivia suojia tuollasille pumpuille? Ei kehtais alkaa pari suojaa tilaileen mistään netistäkään.
__________________
www.jrasennus.fi
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty Pajero 88 potski O/M/V Ajoneuvot 0 02.08.2013 13:01
Myydään HJ61 88 Heikki L O/M/V Ajoneuvot 4 24.07.2011 20:27
Myydään 88 pajero vesa64 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 29.05.2010 21:32
Myyty Patrol -88 oke O/M/V Ajoneuvot 0 20.08.2009 20:19
L-88 Vuosimallit 1968-1982 1 28.03.2003 07:22


Sivu luotu: 08:58 (GMT +2).