Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 15.02.2015, 14:47
jakaraik:n Avatar
jakaraik jakaraik ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.12.12
Sijainti: Kankaanpää
Viestit: 112
Perusasetus

Sähköjä on tullut pengottua läpi ja osia etsiskelty interneetistä, ens viikolla toivottavasti pääsee taas tekeen jotain näkyvää. Kuinkas on offaajilla kokemuksia aussie lockerista tms. blazerin taka-akselilla? Lähinnä toiminta takavedolla kaupunki ajossa kiinnostaa, pelkkää pauketta ja jurnutustako?

Tuolta linkistä löytyy vm. 73-87 blazerin sähkökaaviokuvia mikäli tarvetta ilmenee joskus.
http://forum.73-87chevytrucks.com/sm...?topic=11766.0

__________________
www.jrasennus.fi
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 16.02.2015, 09:58
pjtk:n Avatar
pjtk pjtk ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.04.03
Sijainti: Pirkanmaa, Suomi.
Viestit: 1.741
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jakaraik Näytä viesti
Kuinkas on offaajilla kokemuksia aussie lockerista tms. blazerin taka-akselilla? Lähinnä toiminta takavedolla kaupunki ajossa kiinnostaa, pelkkää pauketta ja jurnutustako?
Mulla oli aikonaan Aussie locker Rangen alla. Kyllähän se kilkatteli ja paukkui kun oli veto päällä mutkissa. Ei se silti mikään ongelma ollut. Tosin Range oli jatkuvalla nelivedolla, niin osa momentista meni aina eteen. Nykyään Dodgen picupissa takana Detroit locker, kyllähän sekin väliin paukkuu. Hyvin sillä silti pärjää kaupunki pyörityksessä.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 16.02.2015, 10:43
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.521
Perusasetus

Ei mitään ongelmaa palalukoilla. Ensin oli lock-right takana ja nyt detroit lockerit edessä ja takana. Hyvin pelaa.

Mites noissa jumikuvissa auto on noin luminen? onks se ollu tossa odottamassa jotain vinssaajaa lumisateessa vai ajeletko tolleen ikkunat puoleen väliin lumessa.. ei ihme jos ojat kutsuu tolla jälkimmäisellä vaihtoehdolla!
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 17.02.2015, 12:34
jakaraik:n Avatar
jakaraik jakaraik ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.12.12
Sijainti: Kankaanpää
Viestit: 112
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pjtk Näytä viesti
Mulla oli aikonaan Aussie locker Rangen alla. Kyllähän se kilkatteli ja paukkui kun oli veto päällä mutkissa. Ei se silti mikään ongelma ollut. Tosin Range oli jatkuvalla nelivedolla, niin osa momentista meni aina eteen. Nykyään Dodgen picupissa takana Detroit locker, kyllähän sekin väliin paukkuu. Hyvin sillä silti pärjää kaupunki pyörityksessä.
Mites sitte noiden palalukkojen kesto/toiminta, onko merkillä väliä tuntuu olevan niin montaa eri valmistajaa tarjolla?

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso Näytä viesti

Mites noissa jumikuvissa auto on noin luminen? onks se ollu tossa odottamassa jotain vinssaajaa lumisateessa vai ajeletko tolleen ikkunat puoleen väliin lumessa.. ei ihme jos ojat kutsuu tolla jälkimmäisellä vaihtoehdolla!
Piti siirtää autoo pihasta toiseen mettätietä pitkin ja se oli niin luminen etten jaksanu putsailla pahemmin. Luultavasti tilanne olis ollu sama paremmalla näkyvyydelläki
__________________
www.jrasennus.fi
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 17.02.2015, 13:27
pjtk:n Avatar
pjtk pjtk ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.04.03
Sijainti: Pirkanmaa, Suomi.
Viestit: 1.741
Perusasetus

Ei mulla ole ollut ongelmia keston eikä toiminnan suhteen. Ainakin tommonen palalukko on paljon mukavampi kadulla kuin kemppi lukko.
Detroit locker on noista palalukoista kaiketi vahvin(kallein). Siinä kun korvataan koko tasauspyörästö lukkomurikalla. Samoin Grizzly locker näyttäs korvaavan tasaus pyörästön. Loput palalukot taitaa olla "lunch box lockereita" joilla korvataan tasauspyörästön pikkurattaat.

Viimeksi muokannut pjtk : 17.02.2015 13:43
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 17.02.2015, 16:00
jakaraik:n Avatar
jakaraik jakaraik ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.12.12
Sijainti: Kankaanpää
Viestit: 112
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pjtk Näytä viesti
Ei mulla ole ollut ongelmia keston eikä toiminnan suhteen. Ainakin tommonen palalukko on paljon mukavampi kadulla kuin kemppi lukko.
Detroit locker on noista palalukoista kaiketi vahvin(kallein). Siinä kun korvataan koko tasauspyörästö lukkomurikalla. Samoin Grizzly locker näyttäs korvaavan tasaus pyörästön. Loput palalukot taitaa olla "lunch box lockereita" joilla korvataan tasauspyörästön pikkurattaat.
no joo, kemppilukko on se viiminen vaihtoehto. Lunch boxilla säästyis ilmeisesti hammaskosketuksen säätämiseltä kun koko murikkaa ei tarvi vaihtaa/purkaa. Saas nähdä ny mihkä sitä päätyy sitten joskus...
__________________
www.jrasennus.fi
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 22.02.2015, 10:02
jakaraik:n Avatar
jakaraik jakaraik ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.12.12
Sijainti: Kankaanpää
Viestit: 112
Perusasetus

Eilen vuorossa oli etujousien vaihto. Eteen tuli siis tämän alkuperäiset takajouset muutamalla lehdellä kevennettynä. Korkeutta ei ollut tarkotus niin kauheasti saada lisää, lähinnä joustoja. Jenkkilästä Colorado K5 sivuilta löyty varsin hyvä ohje kuinka tuon saa helposti toteutettua, niitä tässäkin seurailtiin. http://coloradok5.com/52inchspringswap.shtml

Vanhat jouset ja takakiinnike rungosta pois ensin.
Click image for larger version

Name:	WP_20150220_22_57_26_Pro.jpg
Views:	403
Size:	89,9 Kt
ID:	57562 Click image for larger version

Name:	WP_20150220_15_23_37_Pro.jpg
Views:	418
Size:	81,5 Kt
ID:	57560 Click image for larger version

Name:	WP_20150220_15_23_46_Pro.jpg
Views:	375
Size:	90,3 Kt
ID:	57561

Kaikkensa antaneen näköinen tuo apparin puolen vanha jousi
Click image for larger version

Name:	WP_20150220_22_57_20_Pro.jpg
Views:	428
Size:	87,0 Kt
ID:	57563

Etukorvakon niitit polttaen pois ja siirto pykälää eteenpäin. Takakiinnikkeelle paikka runkoon, muutama reikä poraten ja kiinnike paikalleen. Puslat täytyy tuonne taakse vielä vaihtaa joku kerta.

Click image for larger version

Name:	WP_20150221_16_05_17_Pro.jpg
Views:	418
Size:	86,7 Kt
ID:	57564Click image for larger version

Name:	WP_20150221_16_05_23_Pro.jpg
Views:	404
Size:	77,4 Kt
ID:	57565Click image for larger version

Name:	WP_20150221_17_33_18_Pro.jpg
Views:	392
Size:	74,6 Kt
ID:	57566Click image for larger version

Name:	WP_20150221_18_22_52_Pro.jpg
Views:	479
Size:	85,7 Kt
ID:	57567Click image for larger version

Name:	WP_20150221_18_23_01_Pro.jpg
Views:	386
Size:	74,5 Kt
ID:	57568 Click image for larger version

Name:	WP_20150221_20_01_09_Pro.jpg
Views:	399
Size:	81,6 Kt
ID:	57569Click image for larger version

Name:	WP_20150221_20_01_28_Pro.jpg
Views:	412
Size:	81,6 Kt
ID:	57570

Seuraavana vuorossa olikin uusien jousien paikalleen asennus ja akselin kiinnitys. Etujarruletkut vaihtu G20 vanin letkuihin, mukavasti riittää niissä mitta vs. blazerin orginaaleihin. Jonkunlaiset välituet täytyy letkuille väsäillä ettei pääse hiertään renkaaseen. Aikaslailla riittää ulosjoustoja noilla jousilla paremmin. Tuon vanin letkunkin saa aivan kireelle kun vaan antaa akselin laskea.
Click image for larger version

Name:	WP_20150221_23_09_52_Pro.jpg
Views:	457
Size:	62,6 Kt
ID:	57571Click image for larger version

Name:	WP_20150221_23_10_19_Pro.jpg
Views:	363
Size:	85,7 Kt
ID:	57572Click image for larger version

Name:	WP_20150221_23_10_27_Pro.jpg
Views:	360
Size:	68,3 Kt
ID:	57573

Pari U-pulttia täytyy vielä vaihdella ja riiput tehdä paremmin, kardaania täytyy varmaan jatkaa aavistus. Joku tuki tai ehkä vinssipeti täytyy tuonne runkoaisojen väliin rakennella. Ohjaus varsi täytyy vaihtaa korotettuun malliin. Nii ja etuiskarit täytys vielä kattella Yhden asian kun muuttaa niin seuraavana saa hoitaa kymmenen muuta kuntoon. Syylärikin alkoi mystisesti tiputteleen ittekseen... Etuakseli liikkui silmämääräisesti hiukan eteenpäin, mittoja ei tullut otettua ennen ja jälkeen.

Click image for larger version

Name:	WP_20150221_23_12_53_Pro.jpg
Views:	387
Size:	70,1 Kt
ID:	57575Click image for larger version

Name:	WP_20150221_23_15_10_Pro.jpg
Views:	369
Size:	70,7 Kt
ID:	57576Click image for larger version

Name:	WP_20150221_23_14_49_Pro.jpg
Views:	399
Size:	69,2 Kt
ID:	57577

Ja pieni korkeuden tarkastus
Click image for larger version

Name:	WP_20150221_23_14_29_Pro.jpg
Views:	402
Size:	64,5 Kt
ID:	57578

Täytyy ottaa vähän venyttely kuvia kun on trukki kunnossa, sais samalla iskarien mitat ja paikat kattella. Keula nousi aikalailla samalle tasolle (ehkä??) perän kanssa, vaikuttaa ihan hyvältä ainakin vielä kun ei ole ajaa koittanut
Vasemmalla etujouset vaihdettuna, oikealla pelkät takajouset+kääntö.
Click image for larger version

Name:	WP_20150221_23_12_38_Pro.jpg
Views:	464
Size:	56,4 Kt
ID:	57574Click image for larger version

Name:	WP_20150111_003.jpg
Views:	498
Size:	66,3 Kt
ID:	57579

Kaipaakohan tuo laite etuvakaajaa? Ei välttämättä haluais sitä tunkee takaisin.
__________________
www.jrasennus.fi
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty Pajero 88 potski O/M/V Ajoneuvot 0 02.08.2013 13:01
Myydään HJ61 88 Heikki L O/M/V Ajoneuvot 4 24.07.2011 20:27
Myydään 88 pajero vesa64 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 29.05.2010 21:32
Myyty Patrol -88 oke O/M/V Ajoneuvot 0 20.08.2009 20:19
L-88 Vuosimallit 1968-1982 1 28.03.2003 07:22


Sivu luotu: 23:58 (GMT +2).