![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#2
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Ojaa ajaa nokka eellä, jää tuon vinssi pedin varaa sinne??? ![]() Liekö alkoholilla osuutta, virtuaali offailuun?
|
|
#3
|
||||
|
||||
|
Etupuskuri pitkähköllä ylityksellä ja suht alhaalla -> menet keula/ vinssi edellä ojaan -> vinssi voi hävitä uppeluksiin jonnekin mudan ja/tai kuraveden joukkoon ja on v-mäinen kaivaa koukkua esiin silloin kun sitä tarvitaan.
Nimimerkillä: "kokemusta on" - ennenkuin muutin edellisessä maastovekottimessani vinssipedin suunnittelua ![]() edit: Eli siis upottaa vinssin mahd. lähelle syylaria ja mahdollisimman ylös, jolloin etuylitys pienenee ja kohtauskulma paranee
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#4
|
||||
|
||||
|
tuosta pedistä ratkutti yks jos toinenkin jo ja se ny on viimenen mitä lähen muuttamaan, 7cm saa etuylityksestä pois tai syyläri on työnnettävä peräkonttiin ja sinne on menossa takavinssi
tällä 7cm erotuksella saadaan kohtauskulmaa 1 aste suuremmaksi, eli kannattaako :P jeepin kulmat on päin vittua muutenkin jos edessä on joku virveli toisin kun noissa mihin 35" menee heittämällä ja luetaan MAASTOautoiksi, täähän on edelleenkin miun silmissä melkein mettäkelponen citymaasturi :Psaatiin taka-aksulakin autoon kiinni ja on se hieno uusilla jarruhilppeillä, mitä nyt kaikki hajosi paskaksi kun niitä irrotti ja jarrulinjoista rakennettiin puolet uudelleen +tusina muuta pientä sepitystä, että akseli meni auton alle. niih ja se rumpu => levy swappi on heittokeikka. kattoo jaksaako huomisen hallin siivoomiselta ja kaljan juonnilta enää sepittää jeeppiä, aurauskulmat on aivan vituillaan, molemmat etupään koiranluut paskana, takana koiranluut liian lyhyet, jarrut laahaa ja pari muuta näppikeikkaa, kuten et kahesta paikkaa sylkee viellä jarrunestettä ulos kun liitokset ei pidä. muuteha tuo oli hassu taas pitkästä aikaa ajaa koeajolenkki, tosin visio miehekkäämmistä äänistä taka äänenvaimentimen poistamalla meni keturalleen ko soundit on vähintäänkin race henkiset ja suoran kutosen löpinä kuulostaa lähinnä säälittävälle, kun ei ole edes ahdinta peittämässä turhia säveliä nooh, ei piä ottaa vakavasti, tuon 12h mikä meni akseliswappiin ois voinu käyttää typerämminkin, esmes töissä olemalla
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
|
#5
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
![]() Ylityshän ZJ:ssä on kieltämättä aika iso sekä keulassa että perässä, mutta ei lähellekkään sitä vajaata metriä kuten vaikkapa 80- luvun Land Cruisereissa Pyöränkotelot edessä sen sijaan valitettavan pienet, esim. XJ:hin menee isot renkaat paljon helpommin kuin ZJ:hin.. ja ylityksetkin pienemmät.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Sama kävi mielessä jo pari tuntia sitten...
|
|
#7
|
||||
|
||||
|
matke tarkotti varsin sitä et tuolla puskurilla kun sukeltaa V ojaan, niin vinssi on naruineen siellä mutalikossa ja sitä ei sitten ihan helpolla saa enää käyttöön, jotta sieltä pääsis pois.
tuohon on tulossa kilven eteen "kilpiteline" johon saan ledipaneelin kiinni ja meinasin siihen väkästellä "sarvet" jossa pätkä narua sitten majailee, jotta löysät saa heittää puskimen päälle= ylemmäs ja helpommin saataville, kuhan ny kerkee ![]() tällä hetkellä tärkein tuohon autoon on saada se ajokuntoon ja turvalliseen sellaseen, miusta päin seiniä olevat auraukset ja ilmaa/vuotoja jarrujärjestelmässä ei täytä sitä määritelmää, ajettiin sitten metässä tai maantiellä osin tuon mettäkelposuuden takia vaihdoin levyjarrullisen akselin taakse, kun sellanen sattu jouten olemaan, koska jostain syystä miun yksilössä on lumella taipumus tappaa takajarrut kokonaan ja ei oikein ole kiva liukastella mäkiä alas pelkkien etusten varassa.. toisekseen on tuo kaupungissakin kiva offihenkinen räppivehe, ainakin porukka siihen malliin tuijottelee keksintöä hymyssä suin, että joku tuossa ajattomassa kulmikkaassa muotoilussa niitä kiinnostaa/kiihottaa
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
|
#8
|
|||
|
|||
|
Ihan ohi projektin..onko yllä olevassa tallitonttu kuvassa c kupee kadetti? Isolohko??
|
|
#9
|
||||
|
||||
|
jollain 1.2l isolohkolla tuo vissiin on, kaverin käyttis siis kuvassa, nyt tosin rojektina, kun tulipalon jälkeen se oli korjattu ja ylläripylläri muutama vuosi ja uudelleen ruosteessa..
mut ajoon se on tulossa, samalla suharilla on myös A koppanen "tuning entisöity" nytten ajovehkeenä
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
|
#10
|
||||
|
||||
|
tuli sit ilmailtua jarruja ja eihän niistä hyvä tullu, kuten ei karkeesta kulmienkaan säädöstä, mut pittää kahtoo paremmalla ajalla nuo auraukset, mukamas oli ratti keskellä ja kaikkee niin ajamaan kun lähti niin kissan vitut ja melkosen levoton on tiellä
turasin sitten putkiston lopun uusiksi, ny ei haittaa huoltotöitä enää pöntöt ja äänet osu kerrasta kohalleen, sopivan matala ja miehekäs, muttei kuulu sisälle autoon ollenkaan, eikä melutaso nouse ulkonakaan ärsyttäväksi, tai ei ainakaan pitäs
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
|
#11
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
|
|
#12
|
||||
|
||||
|
kyyl mie tajusin ko asuna siinä verorajan oikeella puolen melki koko ikäni ja vika puolelle (p-karjalaan) kotipaikalta matkaa 12km
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
|
#13
|
||||
|
||||
|
tänään korjasin edellisen homosteluni ja tein jotain autolle ihan ITSE, eli vaihdoin öljyt. pirullisen tallin siivouksen jälkeen koin olevani henkisesti ja fyysisesti niin väsynyt, että tuollanen lupsakka tuhraaminen litkujen kanssa sopi paremmin kun hyvin päivän teemaan.
enkä edes pessynä hallin lattiaa öljyllä, vaikka pirullinen amerikkalainen suunnittelu meinasi aiheuttaa pienen (öljy)lirityksen lattialle.. kuvia ei nyt ole, vaikka siivotusta tallista ois kyl melkein ollu pakko ottaa pari evidenssiä, mutta kaikkihan on joskus nähny siivotun rakentelutilan, eiks vaan? ![]() tosiaan meinasin totuttaa tuon ny mobilille, kun nissanissa pyörii sama 5W50 peak life ja se on havaittu hyväksi öljyksi, jos japanin ihme lopettaa ylettömän öljyn syömisen osien voitelun parannuttua likvimeluista ja muista paskoista puhistumisen jälkeen, niin saa ameriikan rautakin kelpuuttaa moisen ihme nesteen sisuksiinsa. eniten tuossa jännittää, että alkaako merkkailemaan reviiriä, barbie horolla on vähän sellanen tyyli, että mehut on parkkipaikalla yhestä, jos toisestakin reijästä (en tiedä sitten kiihottuuko se ohi ajelevista äijä pickareista joita pitäjässä on useempikin..), mutta oon ottanu asian niin, että jos alla on pieni rapakko, niin ainakin ko kohteessa on öljyä eli voitelu pelaa ainiin, note to myself, öljytilavuus on tasan 6l suodattimen kanssa..tarttis ettiä se takalukko..
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
|
#14
|
||||
|
||||
|
Tällein itsekin aloittelevana ameriikanpeltimiehenä oon tullut siihen käsitykseen että jos ei Jeeppi vuoda öljyä niin öljyt on loppu. Tosin Nappiksessa on voimansiirto kokonaan kuiva ja moottorikin vuotaa niin vähän ettei oikein jaksa maahan asti tiputella.
|
|
#15
|
||||
|
||||
|
Eikä ne oo edes loppu, oon tutkinu.
|
|
#16
|
||||
|
||||
|
mie luulen et tuo Barbie vaan kiihottuu jotenkin kun se tiputtelu on satunnaista (maahan asti siis), koneen kupeet ja akselistothan on aina öljyssä, enempi ja välil vähempi
mut tääl on pariki aika rouheeta RAM:ia ni jos se vaa kuolaa noiden täyskasvusten perään ja toivoo et joku niistä koittas nousta selekään!
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
|
#17
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
![]() Eihän siellä ole kuin proppu öljypohjassa, ja suodatin koneen kyljessä ![]() Lainaus:
![]() Lainaus:
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#18
|
||||
|
||||
|
tuo mobilin peak life on siitä hassu tavara et patrolli lopetti öljyn "syömisen" toisen öljynvaihdon puolivälissä, kun edelliset oli pitäneet mielenhäiriössään jottain likvimeluja ja muita vähäjärkisten öljyjä
aattelin et jeepissäkin voi olla jotain paikkoja "jumissa" paskaöljyjen jäliltä ja pari vaihtoo jos nyt herkistelis.. ohan se pikkusen "liian hyvää" tuohon, mutta selkeyttää miun pottuvalikoimaa hallilla kun kaikkiin menis sama öljy.. rähinässäkin on pesu menossa delvacilla ja seuraavaksi siihen tarjotaan samaa kamaa kun uudempaan RD28 pannuun..Barbie ei tosissaan maahan asti valuta normaalisti mitään, joskus kallellaan seistessä tipauttaa jäähdytysnestettä, mut se johtuu siitä, että syyläri on korvakon kohalta halaki ja ehjän vaihtelen kuhan kerkeen öljynpainemittari tähän pitäs saaha pelittämään, aina täydet paineet kun virrat päällä, eli jostainhan se ilmeisesti maadottaa liikaa
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
|
#19
|
||||
|
||||
|
Ei kun anturi rikki tai johto irti/poikki, Jeepin mittari pamahtaa tappiin, kun ottaa johdon irti....
__________________
Killing time is not murder |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Jeep Grand Cherokee -93, "Grand ZJappa" | WinChester | Maasturiprojektit | 133 | 09.09.2014 20:49 |
| Myyty Jeep Grand Cherokee "Grand ZJappa" 2600€ | WinChester | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 14.07.2014 22:26 |
| Myyty Jeep Grand Cherokee Limited -96 4,0L "Safarioffari" | WinChester | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 19.01.2014 12:12 |
| Jeep Grand Cherokee -93, "Black ZJeep" | WinChester | Maasturiprojektit | 15 | 15.03.2013 22:26 |
| Ostettu Jeep Grand Cherokee -93-99 (ZJ) jakolaatikon 5v "vaihdekaavio" | WinChester | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 04.01.2013 22:04 |