Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 07.02.2015, 22:47
Mogli:n Avatar
Mogli Mogli ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.01.15
Sijainti: Norra Hyvinge
Viestit: 34
Perusasetus

Vitaran hanuri valskaa


Jep, Koeajon jälkeen sitten kuullaan kuinka Nivaar-6 kävi. toivotaan että pelaa.

Alkuun pahoittelut, yritin googlata palstaa mutten onnistunut haulla löytämään. Vitaran hanuri siis vuotaa, kerää tippaa kardaanilaippaan ja on sitä edellisen omistajan aikana vähän jokapuolelle päätynyt. Ois perhana vuotanu aiemmin, eikä vasta sitten kun koko paska oli jo puhki ruostunut

Pari kyssäriä:
1. Onko millanen homma? kartaani irti, onko laippa perässä pultilla vai kui? kestääkö perä ampua pulttipyssyllä?
2. Mistä moinen stefa? tamgearsilla ei vissiin ole. Tietty jos on joku stanu kokonen niin löytyyhän se mistä vaan mutta...
3. Miten helposti korkkaa perästä laakerit / jotai muuta? En siis vielä oo kattonu minkä verran siellä on öljyä jäljellä, mutta porsiiko saman tien jos on "pikkuvuoto"?
4. Yleisesti vinkkejä otetaan vastaan, kiitollinen olisin

Kiitoks, anteeks, leuka rintaan ja tallia kohti!

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 09.02.2015, 21:24
Nivaar-6:n Avatar
Nivaar-6 Nivaar-6 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 29.06.14
Sijainti: Hyvinkää
Viestit: 236
Perusasetus

Tais välitysten vaihto onnistua, ainakin kesti pajalta kotia muutaman kilsan. Tuntupahan oudolta noin tiuha välitys, no lauantaina pääsee punkalle testailee miten etenee.
__________________
Offroad Team Kolibri
FJDC

Videoita
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 09.02.2015, 21:33
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.052
Perusasetus

Oisko tuohon VW 1.9 TD AAZ koneen perään olemassa mitään valmista adapteria millekään muulle kuin Samurain vaihdelaatikolle?
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 09.02.2015, 22:04
SptV:n Avatar
SptV SptV ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 27.09.11
Sijainti: Kouvola , Suomi
Viestit: 526
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Repro Näytä viesti
Oisko tuohon VW 1.9 TD AAZ koneen perään olemassa mitään valmista adapteria millekään muulle kuin Samurain vaihdelaatikolle?
Transmission Options. Acme Adapter turbo diesel kits will mate the VW engine to your transmission of choice: Samurai, Sidekick and Geo Tracker (auto or manual) transmissions and the Toyota 22R, 4 cylinder style, (auto or manual) truck transmissions. If you are planning to use a Toyota transmission or Sidekick/Tracker automatic transmission for your application, you will need to add that option cost to your kit (see the individual parts list at the bottom of this page).

http://www.acmeadapters.com/store_engine.php
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 09.02.2015, 22:07
HRD:n Avatar
HRD HRD ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.03.07
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.602
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Repro Näytä viesti
Oisko tuohon VW 1.9 TD AAZ koneen perään olemassa mitään valmista adapteria millekään muulle kuin Samurain vaihdelaatikolle?
Miks pitää olla valmista, siitähän tulee muuten ihan liian helppo homma.
__________________
Juho Haapakorpi
Kaukas 4x4'n ski
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 09.02.2015, 22:10
Pajares:n Avatar
Pajares Pajares ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 02.02.13
Sijainti: Karkkila
Viestit: 2.198
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Repro Näytä viesti
Oisko tuohon VW 1.9 TD AAZ koneen perään olemassa mitään valmista adapteria millekään muulle kuin Samurain vaihdelaatikolle?
Eiks noilla oo joku volvonko? laatikko tossa hello kittyssä?

Välilaippa tais vaan olla homemade...
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry

https://www.youtube.com/channel/UCIW...view=0&sort=dd
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 09.02.2015, 22:11
Mutis:n Avatar
Mutis Mutis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 08.04.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 1.176
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Repro Näytä viesti
Oisko tuohon VW 1.9 TD AAZ koneen perään olemassa mitään valmista adapteria millekään muulle kuin Samurain vaihdelaatikolle?
En tiedä valmiista, mutta ei ollut ameriikan temppu tehdä adapteria vw 1.6td ja kuplan laatikon välille. Suurin murhe oli saada se kehä jostain mikä sopi laatikon puolelle. Koneen kiinnikkeet leikkaa/liimaa metodilla kiinni kehään. Tietenkin jos pulttijako on jotenkin veemäinen, niin saattaa tulla päänsärkyä sovituksessa.
__________________
RASOR
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 10.02.2015, 06:29
HRD:n Avatar
HRD HRD ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.03.07
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.602
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Repro Näytä viesti
Oisko tuohon VW 1.9 TD AAZ koneen perään olemassa mitään valmista adapteria millekään muulle kuin Samurain vaihdelaatikolle?
Muistimpas, että jotain muuta olin joskus nähnyt. http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=92808
__________________
Juho Haapakorpi
Kaukas 4x4'n ski
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 10.02.2015, 07:22
MiKo:n Avatar
MiKo MiKo ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 03.06.06
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 1.563
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Repro Näytä viesti
Oisko tuohon VW 1.9 TD AAZ koneen perään olemassa mitään valmista adapteria millekään muulle kuin Samurain vaihdelaatikolle?
Minä aattelin laittaa Mersun tomaatin, on ainaki lyhyt paketti. Minusta nuissa valmiissa paketeissa Samurain lootalla kone jää aivan liian eteen ja sitä en halua.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 10.02.2015, 19:00
tth tth ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 08.10.06
Sijainti: Ilomantsi, Finland.
Viestit: 207
Arrow

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Repro Näytä viesti
Oisko tuohon VW 1.9 TD AAZ koneen perään olemassa mitään valmista adapteria millekään muulle kuin Samurain vaihdelaatikolle?
Nimim. Jande on tosiaan niitä adaptereita tehnyt. Mulla on pitkässä 413:ssa VW AAZ ja perässä Volvon automaatti Janden adapterilla. Mukaan tuli myös pultteja ym. ohjetta asennusta varten. Moottorin ja laatikon yhdistäminen oli helppo tehä valmiilla laipalla. Mut moottori/laatikko paketin asentaminen autoon on sitten ihan toinen juttu, ei ihan bolt on, mutta ei mahdotonkaan.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 11.02.2015, 12:15
Comax Comax ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.01.12
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 161
Perusasetus

Mistä -97 pitkään vitaraan jarrujen ilmausruuvi taakse rumpujarruihin? Motonet ja fixus jo ihmetelty..
__________________
-----------------------------------------
Suzuki-mies varmistaa pultitkin hitsaamalla.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 12.02.2015, 00:08
Lasse80 Lasse80 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.10.14
Sijainti: Lapin lääni
Viestit: 88
Perusasetus

Tuossa töihin ajellessa onnellisena suzukin omistajana mietiskelin, että onko muilla vastaavia havaintoja vakio sj410 kanssa.
- Kulutus aina 10l/100km oli kaupunki,maantie,metsä takaveto/neliveto päällä
- Huippunopeus noin 90km/h toki mittari huitelee 100-110km/h ( tuohon 90 saa pitää jo lujasti pitää ratista kiinni ja kiihdyttää useamman kilometrin.) Eipä tällä erää muuta ihmeteltävää.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 12.02.2015, 07:15
artsi777:n Avatar
artsi777 artsi777 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.05.07
Sijainti: Salo, Finland.
Viestit: 3.135
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Lasse80 Näytä viesti
Tuossa töihin ajellessa onnellisena suzukin omistajana mietiskelin, että onko muilla vastaavia havaintoja vakio sj410 kanssa.
- Kulutus aina 10l/100km oli kaupunki,maantie,metsä takaveto/neliveto päällä
- Huippunopeus noin 90km/h toki mittari huitelee 100-110km/h ( tuohon 90 saa pitää jo lujasti pitää ratista kiinni ja kiihdyttää useamman kilometrin.) Eipä tällä erää muuta ihmeteltävää.
Kyllä nuo havainnot täsmäävät, eli kympin pinnassa heiluu kulutus ja huiput saattaa olla alamäessä jopa 93km/h gepsin mukaan. Ei nää oikein pitkänmatkan autoja oo mutta pikkuteillä ja metsässä ihan jees
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 12.02.2015, 07:15
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.323
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Lasse80 Näytä viesti
Tuossa töihin ajellessa onnellisena suzukin omistajana mietiskelin, että onko muilla vastaavia havaintoja vakio sj410 kanssa.
- Kulutus aina 10l/100km oli kaupunki,maantie,metsä takaveto/neliveto päällä
- Huippunopeus noin 90km/h toki mittari huitelee 100-110km/h ( tuohon 90 saa pitää jo lujasti pitää ratista kiinni ja kiihdyttää useamman kilometrin.) Eipä tällä erää muuta ihmeteltävää.
Kulutus on ihan normitasoa, tuon se ottaa koska aika paljon joutuu ajamaan talla pohjassa. Toki jos autossa kaikki on viimeisen päälle kunnossa, pääsee vähemmällä.

Kyllä sen nopeutta enempi pitäisi kelata, omalla sain aikanaan 122 km/h lasiin navigaattorilla mitattuna. Sen enempää en uskaltanut mennä, alkoi pelottamaan niin pirusti Eli perusjutut kuntoon: kaasuttimen putsaus, sytytyksen säätö, sytkän perusosat vaihtoon, venttilien säätö, kaikki öljyt vaihtoon jne. niin eiköhän se kulkupuoli sieltä löydy. Tietty jos moottori on ihan horo niin eihän nuokaan enää silloin auta. Kuluttaako moottori öljyä ? Savuttaako ?

edit: muistaakseni noille ilmoitettu huippunopeus on 110 km/h, toi mun nopeus mitattiin aavistuksen loivassa alamäessä
__________________
Tumpula Racing Team

Viimeksi muokannut Heguli : 12.02.2015 07:20
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 12.02.2015, 23:13
Lasse80 Lasse80 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.10.14
Sijainti: Lapin lääni
Viestit: 88
Perusasetus

Ei kyllä syö öljyä eikä savuta. Auto tuli minulle syksyllä jonka jälkeen vaihtanut vain öljyt ja ajanut täysiä. Kesän hommia nuo isommat huollot, mutta toki tarkoitus tehä. Auto ennen ostoa seisonut tallissa vuosia, mutta meni ilman herkistelyjä kerrasta läpi katsastuksesta. Yksi valojen maajohto piti kiinnittää paremmin muuten ei mitään katsastusta varten tehty. Nyt ajellut työmatkaa (30km suunta) syksyn+talven. Pikkasen alustan puslia ja semmosta pientä herkistelyä tarkoitus myös tehdä kun kelit lämpiää, kun tuntuu pikkasen vempulalta tuo ohjaus.
Toki tuo kulutus selittyy sillä, että 4-veto päällä ja aina kaasu pohjassa ajoa pääsääntöisesti. Takavedolla turhaan joutuu suttailemaan liikkeellee lähtiessä kun tuota lunta ja jäätä niin pirusti. Rationki asentelin ja kun täysillä kuuntelee niin matka-ajossa uutiset pystyy kuuntelemaan jos hyvä kuulo on.
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 13.02.2015, 13:29
Mikko81 Mikko81 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 11.06.14
Sijainti: suomi
Viestit: 12
Perusasetus

Ne on nää suikat siitä hupaisia laitoksia että on ihan sama onko litranen sj vai kakspuolikas v6 ni kulutus on sama
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 13.02.2015, 16:04
sj 413 sj 413 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 23.11.12
Sijainti: suomi 1917-2002
Viestit: 23
Perusasetus

Pieni auto pieni kulutus, ei aina kulje käsi kädessä.
Niinpä, jimpassi vie neliveto päällä isoilla renkailla 15 litraa sadalle.
Jotain vikaa, varmaan ehkä, en tiiä.
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
samurai, sj410, sj413, suzuki, yleistä


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Miksi Disco1 tai Defe ei soveltuisi offikäyttöön? Sirernog Tekniikka & Jutustelu 188 20.04.2012 20:30
Kassillinen tyhmiä kysymyksiä,... regular Tekniikka & Jutustelu 5 13.05.2007 22:13
Bj-40 murros ja sarja tyhmiä kysymyksiä Tekniikka & Jutustelu 2 25.06.2006 17:18
Bj-75 , kysymyksiä ??( tyhmiä ) Palde Tekniikka & Jutustelu 6 02.02.2005 19:17
Tyhmiä kysymyksiä Kupla Tekniikka & Jutustelu 11 13.09.2004 13:47


Sivu luotu: 21:09 (GMT +2).