Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 13.02.2015, 20:58
Nisse:n Avatar
Nisse Nisse ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.10.14
Sijainti: Vantaa
Viestit: 181
Perusasetus

Moro suiza väki,näin susukeista tietämättömänä,kysyisin tyhmän kysymyksen.mitä eroa on 413:sessa ja samuraissa vm-88?vai onko mitään?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 13.02.2015, 21:02
Palex:n Avatar
Palex Palex ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.07.05
Sijainti: Lahti
Viestit: 3.272
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nisse Näytä viesti
Moro suiza väki,näin susukeista tietämättömänä,kysyisin tyhmän kysymyksen.mitä eroa on 413:sessa ja samuraissa vm-88?vai onko mitään?
Samuraissa lähinnä leveämmät akselit harvemmilla välityksillä. Muuten melko samoja vehkeitä, muutamia lähinnä kosmeettisia pikku eroavaisuuksia lukuunottamatta.

Ja Samurain akseleihin saa paremmin osia...
__________________
-Pauli-
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 13.02.2015, 21:09
Nisse:n Avatar
Nisse Nisse ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.10.14
Sijainti: Vantaa
Viestit: 181
Perusasetus

Jep,kiitti,jos sitä sit huomenna sellasen uskaltais,ehkä?ihan vakio kuntoisen.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 18.02.2015, 23:24
Clodz Clodz ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 21.10.14
Sijainti: Vantaa
Viestit: 25
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nisse Näytä viesti
Jep,kiitti,jos sitä sit huomenna sellasen uskaltais,ehkä?ihan vakio kuntoisen.
Tuntuu olevan pk-seudulla suzukit harvassa, melko kaukaa jouduin syksyllä omani hakemaan. Vantaalla en muista törmänneeni kertaakaan samanlaiseen, toivottavasti tilanne muuttuu.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 19.02.2015, 06:14
GaryRock:n Avatar
GaryRock GaryRock ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 03.05.12
Sijainti: Jyväskylä, Suomi
Viestit: 623
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nisse Näytä viesti
Moro suiza väki,näin susukeista tietämättömänä,kysyisin tyhmän kysymyksen.mitä eroa on 413:sessa ja samuraissa vm-88?vai onko mitään?
Samuraissa taitaa olla myös suuremmat akselimassat, eli ei tarvi alkaa heti keventämään jos laittaa vinssiä jne.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 19.02.2015, 07:27
Kekkeruusi:n Avatar
Kekkeruusi Kekkeruusi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.03.12
Sijainti: Nokia
Viestit: 1.396
Perusasetus

Samuraissa on leveemmät akselit kuin 413:sessa, jenkkilästä löytyy samuraihin aika kivasti vahvempia vetokeppejä.
Myös kardaanin laipat on eri kuin 413. Lehtijousen pedit on leveemmällä kuin 413:Sessa.
Niin ja uudemmat samurait sitten kierrealustalla ja ruiskumoottorilla

Lehtijouset oli eri mittaiset takana kuin 413:sessa.....en tiedä satavarmaks, joku voi varmaan varmistaa ? ?

Samuraissa kierroslukumittari ja muutenkin kojelauta erilainen


Tässä nää mitä tuli ensimmäisenä mieleen, joku täydentäköön
__________________
-MMC-
Suzuki Jimny -02
Suzuki sj 413
Ex Toyota Lj -89
Ex Suzuki sj 413i
Ex Suzuki sj 410

Viimeksi muokannut Kekkeruusi : 19.02.2015 13:34
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 19.02.2015, 16:00
MikkoS:n Avatar
MikkoS MikkoS ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 21.07.06
Sijainti: pirkkala, Finland.
Viestit: 810
Perusasetus

Nyt iski 410 kinkkinen käyntivika. Ensin ilmeni kierrosten puute noin 4000 jälkeen, siihen asti toimi todella hyvin. Kävi tyhjää hyvin ja tasaisesti ja vastasi kaasuun hyvin. Sen jälkeen alkaa remontti ja ongelmat. Kaasari irti ja todetaan aika likaiseksi. Ultraänipesurissa puhtaaksi ja paikoilleen.. toimi kun unelma ja kierroksia löytyi riittämiin noin 5 min. Sen jälkeen alkoi röpeltäminen ja satunnainen putkeen ampuminen. No kaasari tyhjäksi ja vettä tuli muutamia tippuja.. ei vaikutusta. Kaasari purettu atomeiksi ja puhallettu puhtaaksi ja kuivaksi noin 3 kertaa. Bensapinta säädetty. Tulpat, johdot, puola, konkka, kärjet vaihdettu. Sytkä kohdallaan ja samoin kärkiväli. Jakohihna tarkistettu ja ajoitus kohdallaan. Bensapumppu tarkistettu ja ainetta tulee hyvin. Ja sama meno jatkuu et käy tyhjää vaivanloisesti ja ei kestä kaasua.

Alkaa menee hermo pikkuhiljaa kun ei keksi mikä ihme sitä vaivaa.. nyt tarvis vinkkejä!!
__________________
Suzuki sj 413 lwb short
Toyota Hilux -88 -ex-
Suzuki sj 413 lwb 1.6 td -ex-
-MMC-
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 19.02.2015, 16:03
AlluK:n Avatar
AlluK AlluK ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 08.02.09
Sijainti: Tampere
Viestit: 937
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja MikkoS Näytä viesti
Alkaa menee hermo pikkuhiljaa kun ei keksi mikä ihme sitä vaivaa.. nyt tarvis vinkkejä!!
Kannusta pensaa suoraan kaasarille?
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 19.02.2015, 16:17
MikkoS:n Avatar
MikkoS MikkoS ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 21.07.06
Sijainti: pirkkala, Finland.
Viestit: 810
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja AlluK Näytä viesti
Kannusta pensaa suoraan kaasarille?
Pullosta on tarjottu bensapumpun kautta. Näki et menee ja tulee.
__________________
Suzuki sj 413 lwb short
Toyota Hilux -88 -ex-
Suzuki sj 413 lwb 1.6 td -ex-
-MMC-
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 19.02.2015, 16:22
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.323
Perusasetus

Noissahan vanhemmiten virranjakajan akseliin tulee pirusti väljää, eli sytkä ei pysy kohdillaan. Oireet viittaa myös puolaan mutta se siis jo vaihdettu.
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 20.02.2015, 08:57
AP-1 AP-1 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.07.06
Sijainti: pirkkala
Viestit: 136
Perusasetus

Puolavikaa ehdotellaan täältäkin. Oli vähän samanlaisia oireita meilläkin.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 20.02.2015, 09:09
Kekkeruusi:n Avatar
Kekkeruusi Kekkeruusi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.03.12
Sijainti: Nokia
Viestit: 1.396
Perusasetus

MikkoS susukiin tuli puola mun vanhasta 410 mikä oli käyntikuntoinen ja toimiva muutenkin. tosin kaapissa ollut pari vuotta , voisko olla hajonnut ??
__________________
-MMC-
Suzuki Jimny -02
Suzuki sj 413
Ex Toyota Lj -89
Ex Suzuki sj 413i
Ex Suzuki sj 410
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 20.02.2015, 09:29
AP-1 AP-1 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.07.06
Sijainti: pirkkala
Viestit: 136
Perusasetus

No meiän suikka ainakin rupes toimiin uudella puolalla. Eikä se oo ku jotain 10-15 ekee, ettei ny pitäs korkeelta putoo.
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
samurai, sj410, sj413, suzuki, yleistä


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 14 (0 jäsentä and 14 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Miksi Disco1 tai Defe ei soveltuisi offikäyttöön? Sirernog Tekniikka & Jutustelu 188 20.04.2012 20:30
Kassillinen tyhmiä kysymyksiä,... regular Tekniikka & Jutustelu 5 13.05.2007 22:13
Bj-40 murros ja sarja tyhmiä kysymyksiä Tekniikka & Jutustelu 2 25.06.2006 17:18
Bj-75 , kysymyksiä ??( tyhmiä ) Palde Tekniikka & Jutustelu 6 02.02.2005 19:17
Tyhmiä kysymyksiä Kupla Tekniikka & Jutustelu 11 13.09.2004 13:47


Sivu luotu: 17:00 (GMT +2).