Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 25.01.2015, 10:20
kokkolanpoika:n Avatar
kokkolanpoika kokkolanpoika ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 06.10.06
Sijainti: Finland.
Viestit: 514
Perusasetus

Viritetyn Roverin V8sin laturi pyörisi 6500rpm moottorikierroksilla sen 22 500rpm. Hihnapyörän halkasija on 49mm ja kampiakselin pyörän mitta 170mm. Tuo pyörä tuli laturin mukana ja en uskalla sitä kyllä paikalle laittaa ja kokeilla kun laturi leikkaa kiinni tai palaa.
Laskin että jos moottori ottaisi vakiona sen 5000rpm niin se laturi kiertäisi 17 300rpm. Ja tuon hihnapyörän pitäs olla ihan oikea tuohon. Toimivasta vakio autosta se on otettu pois.
65mm pyörällä saisin rajattua kierrokset vajaaseen 17 000rpm kun moottorissa 6500rpm.

Kyllä munkin mielestä 17 000rpm on vielä korkealla puolella. Luulisi että tohtisi ottaa vieläkin tuhansia kierroksia pois. Laturi pyörisi vielä tuolla 65mm pyörällä ja 700rpm tyhjäkäynnillä +1800rpm Jolloinka lataus voi olla minimaalista jo?

Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostettu hiluksiin laturin hihnapyörä tai koko laturi tieto O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 3 15.10.2013 19:57
Mistä moniurahihna Mika.U Tekniikka & Jutustelu 10 30.09.2011 19:11
Apua, laturin hihnapyörä! Liffi Tekniikka & Jutustelu 3 25.10.2006 18:55
M: Jeep 4.0l moniurahihna, uusi HEKULIINI O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 03.04.2006 08:47


Sivu luotu: 04:16 (GMT +2).