Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 26.01.2015, 08:53
kokkolanpoika:n Avatar
kokkolanpoika kokkolanpoika ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 06.10.06
Sijainti: Finland.
Viestit: 514
Perusasetus

Itse olen 3 laturia polttanut ylikierroksilla. Aina kun kierrokset menivät yli suositusten, syttyi laturin merkkivalo. Ja tässä laturin kierrokset ovat olleet luokkaa +16 000rpm. Mutta tästä on aikaa 15-vuotta karkeesti ja laturissa oli ulkopuolinen tuuletin. Ja ne olivat korjattuja vaihtolatureita. Sen jälkeen tuli isompi hihnapyörä ja ongelmat loppuivat tyystin. Itse epäilisin että laturin laatu ratkaisee tässä, onko korjattu, vai joku uusi Bosch tai Denso.. Korjatut voivat olla mitä sattuu, samoin kuin nuo halvat kiinalaiset. Denson laturi kuiteskin maksaa sen 200e, että halvempi siihen on ostaa se 30e hihnapyörä ja ottaa varmanpäälle.

Race latureillekkaan ei summitin sivujen mukaan suositella kuin 20 000rpm..

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 26.01.2015, 16:19
Pajares:n Avatar
Pajares Pajares ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 02.02.13
Sijainti: Karkkila
Viestit: 2.198
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kokkolanpoika Näytä viesti
Itse olen 3 laturia polttanut ylikierroksilla. Aina kun kierrokset menivät yli suositusten, syttyi laturin merkkivalo. Ja tässä laturin kierrokset ovat olleet luokkaa +16 000rpm. Mutta tästä on aikaa 15-vuotta karkeesti ja laturissa oli ulkopuolinen tuuletin. Ja ne olivat korjattuja vaihtolatureita. Sen jälkeen tuli isompi hihnapyörä ja ongelmat loppuivat tyystin. Itse epäilisin että laturin laatu ratkaisee tässä, onko korjattu, vai joku uusi Bosch tai Denso.. Korjatut voivat olla mitä sattuu, samoin kuin nuo halvat kiinalaiset. Denson laturi kuiteskin maksaa sen 200e, että halvempi siihen on ostaa se 30e hihnapyörä ja ottaa varmanpäälle.

Race latureillekkaan ei summitin sivujen mukaan suositella kuin 20 000rpm..
Mulla olis 17mm reiällä+kiila,Ulko n.75mm.

Mutta 8-urainen.

Ota yv:tä jos passaa...
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 26.01.2015, 23:30
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kokkolanpoika Näytä viesti
Itse olen 3 laturia polttanut ylikierroksilla. Aina kun kierrokset menivät yli suositusten, syttyi laturin merkkivalo. Ja tässä laturin kierrokset ovat olleet luokkaa +16 000rpm. Mutta tästä on aikaa 15-vuotta karkeesti ja laturissa oli ulkopuolinen tuuletin. Ja ne olivat korjattuja vaihtolatureita. Sen jälkeen tuli isompi hihnapyörä ja ongelmat loppuivat tyystin. Itse epäilisin että laturin laatu ratkaisee tässä, onko korjattu, vai joku uusi Bosch tai Denso.. Korjatut voivat olla mitä sattuu, samoin kuin nuo halvat kiinalaiset. Denson laturi kuiteskin maksaa sen 200e, että halvempi siihen on ostaa se 30e hihnapyörä ja ottaa varmanpäälle.

Race latureillekkaan ei summitin sivujen mukaan suositella kuin 20 000rpm..
Jos kärähtää 16 000 kierroksella, niin kuulostaa todella oudolta. Omassa veneessä 90 A boshin lataamana 4x 60 ah ns. Lada-akkuja, ja vielä yksi 90- vai 100 ah starttiakku, ja kun viikonloppu saaressa kylmälaukun ja webaston yms kulutuksen kanssa akkujen varassa, ja tuossa boschissa valikoituna säädin, joka antaa reilusti latausjännitettä, niin olisi varmaan palanut.... siis en laiskuuttani ole saanut kytkettyä herätevirtaa laturille, mutta kun kierrättää tuota nissanin ld28 rajoittimeen, niin reilun? 3 välityssuhteella alkaa tuo ulkoisella tuulettimella oleva boschi lataamaan.
Toki minä olen purkanut/ostanut vain alkuperäisiä bosch:a, nuo maksaa noin 10 euroa enemmän kuin "tarvikkeet-" käytettynä...
Ja Denson laturitkaan ei ole enää ikuisia, siis aikaisemmin piti vaihtaa hiiliä, nyt, ainakin sisäisellä tuulettimella oleviin pitäs vaihtaa kollektori, ainakin 80A hdj-80 "loppuu" pahimmillaan 500 tkm kohdalla, omassa reipas 700 tkm ajettu vielä käypänen varaosa (kun korvakot korjasin), mutta tuo 120 A kiinan? versio tekee paremmin sähköä jo muutaman vuoden kokemuksella... mutta tuo orkkis uusilla hiilillä odottamassa hyllyssä
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 30.01.2015, 16:44
kokkolanpoika:n Avatar
kokkolanpoika kokkolanpoika ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 06.10.06
Sijainti: Finland.
Viestit: 514
Perusasetus

Nyt sain 66mm hihnapyörät Englannista tilattua..

Emmä uskokkaan että tämän päivän laturit palaa niin helpolla kun tommoset kiinalaiset korjatut. Ei mulla ole ikinä ollut ongelmia Boschin tekemien vehkeiden kanssa. Mutta nämä kiinalaiset tuottaa päänvaivaa turhan paljon. Kun startitkaan ei kestä hiilien osalta 500km kauempaa sama mitä teki.

Ja eihän toi nissanin kone kierrä kun sen 4600-5000rpm max ja tolla välityssuhteella sielä on 15 000rpm.. Laitetaan siihen laturiin vielä 5000rpm lisää, niin kyllä sillä kiire on. Ja miksi sitä laturia pitäisi huudattaa noin korkealle jos se lataa jo täydet alta 10 000rpm?

Noi mun aikanaan polttamat laturit vissiin meni diodisillan osalta rikki kun ne purkas akkua ja latas jotain 12v
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 30.01.2015, 22:26
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kokkolanpoika Näytä viesti
Nyt sain 66mm hihnapyörät Englannista tilattua..

Emmä uskokkaan että tämän päivän laturit palaa niin helpolla kun tommoset kiinalaiset korjatut. Ei mulla ole ikinä ollut ongelmia Boschin tekemien vehkeiden kanssa. Mutta nämä kiinalaiset tuottaa päänvaivaa turhan paljon. Kun startitkaan ei kestä hiilien osalta 500km kauempaa sama mitä teki.

Ja eihän toi nissanin kone kierrä kun sen 4600-5000rpm max ja tolla välityssuhteella sielä on 15 000rpm.. Laitetaan siihen laturiin vielä 5000rpm lisää, niin kyllä sillä kiire on. Ja miksi sitä laturia pitäisi huudattaa noin korkealle jos se lataa jo täydet alta 10 000rpm?

Noi mun aikanaan polttamat laturit vissiin meni diodisillan osalta rikki kun ne purkas akkua ja latas jotain 12v
Kyllä nissanin ld-28 kiertää aika hyvin, ainakin noilla pumpun säädöillä, mitkä minulla on veneen koneessa. ja kun sai nuo huomattavat ylikierrokset, niin silloin oli kahva "tiskissä", ja vaihteen sähköjohto irtosi liittimestä. (tuo perävetolaitteen veto/suunnanvaihto tapahtuu sähkömagneeteilla, siis 12v ja n. 2 amppeeria sähköä käämiin, niin imasee teräsjousen potkuriakselin pintaan kiinni, ja sitten mennään... ja vakiona 235 hv asti sama alaperä)

Ja miksi välitetty noin nopeaksi? siksi, että lataa kohtuullisesti myös tyhjäkäynnillä, siis jos tarvitsee em. akkupakettiin esim. 25% lisää varausta, niin ei tarvitse tuntikausia käyttää.(jo reipas 10v ollut invertteri, joka tuuppaa muistaakseni 2,4 kw hetkellisesti, 1,3kw 15 min....
ja miksi wanha ulkoisella tuulettimella oleva bosch? siksi, että nuo alkuperäiset, yli 20v vanhat ovat huomattavan luotettavia.... tuolla konehuoneessa ei ajoviima haittaa, ja lämpöä ajossa saunan verran...
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostettu hiluksiin laturin hihnapyörä tai koko laturi tieto O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 3 15.10.2013 19:57
Mistä moniurahihna Mika.U Tekniikka & Jutustelu 10 30.09.2011 19:11
Apua, laturin hihnapyörä! Liffi Tekniikka & Jutustelu 3 25.10.2006 18:55
M: Jeep 4.0l moniurahihna, uusi HEKULIINI O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 03.04.2006 08:47


Sivu luotu: 04:17 (GMT +2).