![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Itse olen 3 laturia polttanut ylikierroksilla. Aina kun kierrokset menivät yli suositusten, syttyi laturin merkkivalo. Ja tässä laturin kierrokset ovat olleet luokkaa +16 000rpm. Mutta tästä on aikaa 15-vuotta karkeesti ja laturissa oli ulkopuolinen tuuletin. Ja ne olivat korjattuja vaihtolatureita. Sen jälkeen tuli isompi hihnapyörä ja ongelmat loppuivat tyystin. Itse epäilisin että laturin laatu ratkaisee tässä, onko korjattu, vai joku uusi Bosch tai Denso.. Korjatut voivat olla mitä sattuu, samoin kuin nuo halvat kiinalaiset. Denson laturi kuiteskin maksaa sen 200e, että halvempi siihen on ostaa se 30e hihnapyörä ja ottaa varmanpäälle. Race latureillekkaan ei summitin sivujen mukaan suositella kuin 20 000rpm..
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Mutta 8-urainen. Ota yv:tä jos passaa... |
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Toki minä olen purkanut/ostanut vain alkuperäisiä bosch:a, nuo maksaa noin 10 euroa enemmän kuin "tarvikkeet-" käytettynä... Ja Denson laturitkaan ei ole enää ikuisia, siis aikaisemmin piti vaihtaa hiiliä, nyt, ainakin sisäisellä tuulettimella oleviin pitäs vaihtaa kollektori, ainakin 80A hdj-80 "loppuu" pahimmillaan 500 tkm kohdalla, omassa reipas 700 tkm ajettu vielä käypänen varaosa (kun korvakot korjasin), mutta tuo 120 A kiinan? versio tekee paremmin sähköä jo muutaman vuoden kokemuksella... mutta tuo orkkis uusilla hiilillä odottamassa hyllyssä ![]() ![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Nyt sain 66mm hihnapyörät Englannista tilattua..
Emmä uskokkaan että tämän päivän laturit palaa niin helpolla kun tommoset kiinalaiset korjatut. Ei mulla ole ikinä ollut ongelmia Boschin tekemien vehkeiden kanssa. Mutta nämä kiinalaiset tuottaa päänvaivaa turhan paljon. Kun startitkaan ei kestä hiilien osalta 500km kauempaa sama mitä teki. Ja eihän toi nissanin kone kierrä kun sen 4600-5000rpm max ja tolla välityssuhteella sielä on 15 000rpm.. Laitetaan siihen laturiin vielä 5000rpm lisää, niin kyllä sillä kiire on. Ja miksi sitä laturia pitäisi huudattaa noin korkealle jos se lataa jo täydet alta 10 000rpm? Noi mun aikanaan polttamat laturit vissiin meni diodisillan osalta rikki kun ne purkas akkua ja latas jotain 12v |
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Ja miksi välitetty noin nopeaksi? siksi, että lataa kohtuullisesti myös tyhjäkäynnillä, siis jos tarvitsee em. akkupakettiin esim. 25% lisää varausta, niin ei tarvitse tuntikausia käyttää.(jo reipas 10v ollut invertteri, joka tuuppaa muistaakseni 2,4 kw hetkellisesti, 1,3kw 15 min.... ja miksi wanha ulkoisella tuulettimella oleva bosch? siksi, että nuo alkuperäiset, yli 20v vanhat ovat huomattavan luotettavia.... tuolla konehuoneessa ei ajoviima haittaa, ja lämpöä ajossa saunan verran... |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostettu hiluksiin laturin hihnapyörä tai koko laturi | tieto | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 3 | 15.10.2013 19:57 |
Mistä moniurahihna | Mika.U | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 30.09.2011 19:11 |
Apua, laturin hihnapyörä! | Liffi | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 25.10.2006 18:55 |
M: Jeep 4.0l moniurahihna, uusi | HEKULIINI | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 03.04.2006 08:47 |