Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kokkolanpoika
Nyt sain 66mm hihnapyörät Englannista tilattua..
Emmä uskokkaan että tämän päivän laturit palaa niin helpolla kun tommoset kiinalaiset korjatut. Ei mulla ole ikinä ollut ongelmia Boschin tekemien vehkeiden kanssa. Mutta nämä kiinalaiset tuottaa päänvaivaa turhan paljon. Kun startitkaan ei kestä hiilien osalta 500km kauempaa sama mitä teki.
Ja eihän toi nissanin kone kierrä kun sen 4600-5000rpm max ja tolla välityssuhteella sielä on 15 000rpm.. Laitetaan siihen laturiin vielä 5000rpm lisää, niin kyllä sillä kiire on. Ja miksi sitä laturia pitäisi huudattaa noin korkealle jos se lataa jo täydet alta 10 000rpm?
Noi mun aikanaan polttamat laturit vissiin meni diodisillan osalta rikki kun ne purkas akkua ja latas jotain 12v
|
Kyllä nissanin ld-28 kiertää aika hyvin, ainakin noilla pumpun säädöillä, mitkä minulla on veneen koneessa. ja kun sai nuo huomattavat ylikierrokset, niin silloin oli kahva "tiskissä", ja vaihteen sähköjohto irtosi liittimestä. (tuo perävetolaitteen veto/suunnanvaihto tapahtuu sähkömagneeteilla, siis 12v ja n. 2 amppeeria sähköä käämiin, niin imasee teräsjousen potkuriakselin pintaan kiinni, ja sitten mennään... ja vakiona 235 hv asti sama alaperä

)
Ja miksi välitetty noin nopeaksi? siksi, että lataa kohtuullisesti myös tyhjäkäynnillä, siis jos tarvitsee em. akkupakettiin esim. 25% lisää varausta, niin ei tarvitse tuntikausia käyttää.(jo reipas 10v ollut invertteri, joka tuuppaa muistaakseni 2,4 kw hetkellisesti, 1,3kw 15 min....
ja miksi wanha ulkoisella tuulettimella oleva bosch? siksi, että nuo alkuperäiset, yli 20v vanhat ovat huomattavan luotettavia.... tuolla konehuoneessa ei ajoviima haittaa, ja lämpöä ajossa saunan verran...