Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 22.01.2015, 12:26
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.066
Perusasetus

Käytännön tasolla kantavuus loppuu autosta äkkiä kesken lisätyllä akselilla/jatketulla rungolla/lavalla, kokonaismassaa kun ei voi muuttaa vaikka akselit kestäisikin reippaasti enemmän.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 22.01.2015, 12:35
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.443
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Käytännön tasolla kantavuus loppuu autosta äkkiä kesken lisätyllä akselilla/jatketulla rungolla/lavalla, kokonaismassaa kun ei voi muuttaa vaikka akselit kestäisikin reippaasti enemmän.
Tämäkin on muuten hassu juttu, että auton alle lisätty akseli kutistaa kantavuutta, kun sehän oikeasti lisää sitä ..toki siis olettaen, että runko/ kori kestää akseleiden lisärasituksen. Äkkiäkös runkoonkin hitsaa kylkeen vaikka 3mm L- palkista vahvikkeet..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 22.01.2015, 13:20
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Joskus pohdittiin tuota lisäaskelin asennusta, että laki ei kiellä asentamasta autoon vararengastelinettä, ja mikään ei estä, että tässä vararengastelineessä olisi myös kyky pyörittää näitä varapyöriä.
Eli nostoteli vaan auton perään. Tiellä joutuisi ajamaan sitten teli ylhäällä.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 22.01.2015, 13:56
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.613
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Käytännön tasolla kantavuus loppuu autosta äkkiä kesken lisätyllä akselilla/jatketulla rungolla/lavalla, kokonaismassaa kun ei voi muuttaa vaikka akselit kestäisikin reippaasti enemmän.
Eli käytännössä joku 3500-alustainen Dodge/Ford/Chevy ois sellasia missä jäis vielä tolkun kantavuus, vähän toista tonnia.

Sitten ku tollasen tekee pitkälavaisesta, akseliväli ~4 metriä, ja laittaa ensimmäisen vetävän lyhylavaisen akselivälin mukaan ~3,5 metrin kohdalle niin eikös tuo ole aika lailla lain kirjaimen mukainen?
Säädettävillä etupään tukivarsilla tuettuna ja 2500-alustaisen lehtijousi ylös alaisin siten että norran päät ovat akselien päällä. Kolmas vetävä etuakselista ja nostettavana jopa. Aijai, nyt alkoi taas rattaat raksuttaa
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostettu Jarruton 1-akselinen 750kg peräkärry/raato ranke O/M/V Muut 3 14.12.2014 17:03
Myydään perävaunu 2 akselinen MBG O/M/V Muut 0 25.10.2012 16:18
Myyty asuntovaunun alusta 2 akselinen jupe69 O/M/V Muut 12 29.12.2009 10:02
Jäykkä akselinen pajero? piparix Tekniikka & Jutustelu 36 02.07.2008 10:42
3 akselinen mersun maasturi nettiautossa SL O/M/V Ajoneuvot 14 09.08.2006 19:11


Sivu luotu: 06:12 (GMT +2).