![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#26
|
||||
|
||||
![]()
Jottei kuitenki HJ? Tapsahan se aikanaan rakenteli pari Pick-up HJ:ta ja yhen 6x6 lavamallin. Sitä kolmiakselista hojoa näin nurmeksen absilla viime kesänä, kun oli saanu uuden värin pintaansa. Jossain on mulla kuviakin siitä laitteesta, mut onhan näitä nähty :P
|
#27
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#28
|
||||
|
||||
![]()
Ei tarvii vaikka ei valmistajan väleillä oliskaan, mut valmistajan ohjeiden mukaan: http://www.trafi.fi/filebank/a/14145...emuutokset.pdf
|
#29
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#30
|
||||
|
||||
![]()
Joo, rakennemuutosasetuksessa on tuo "jos", mut tossa ohjeessa ei.
|
#31
|
||||
|
||||
![]()
Olikos se poikkeuslupalysti jotain 500€ yhteensä? Kannattaako / pystyykö yhessä luvassa hakemaan montaa muutosta? Olis kiinnostava tietää millä perustein lisäakselille on lupa saatu.
__________________
Jos se on Toyota, sen voi korjata |
#32
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#33
|
||||
|
||||
![]()
Poikkeusluvan kanssa muistaakseni oli niin että jos vaikuttaa ettei mene läpi niin olisi mahdollisuus perua hakemus niin ettei joudu maksamaan.
Saahan rodimiehetkin lupia tunkea pikkulohkon 30-lukulaiseen pärekoriin kunhan perustelut (muut muutokset, esim. jarrut) on kunnossa. Yrityksen käyttöön tuleva erikois-auto saa varmasti helpommin luvat kuin harrastelija jonka lähtökohtana on "koska pystyn"
__________________
And under the light of the Sun I shall slay Giants. |
#34
|
||||
|
||||
![]()
Sen kun näkis. Ei meinaa nykyään roditkaan kelvata. 100-heppasena ja erillisjousituskeulalla vielä lupia saa, mut jäykällä akselilla ei kelpaa.
|
#35
|
||||
|
||||
![]()
Eli... Meneekö ln65 akselivälin pidennys muutos katsastuksella otteeseen?
__________________
Jos se on Toyota, sen voi korjata |
#36
|
||||
|
||||
![]()
Menee tehtaan jos akseliväli vastaa jotakin tehtaan ilmoittamaa akseliväliä.
|
#37
|
||||
|
||||
![]()
Soitinpa trafille. Parin insinöörin kanssa juttelin ja molemmat tuumasivat että äkkiseltään ei pitäisi olla mitään estettä kun on toteutuksesta selvät suunnitelmat kuinka toteutetaan. Mmm. Jarruista kysäsin että riittääkö tehostin ja ja jarrupääsylinteri, niin toteutuksen vertailumallina voidaan soveltaa saman kokoluokan 6x6/ 4x4 erimerkkistäkin mallisarjaa. Onko siis tai jotain saman kokoluokan autoa tehty 4x4 ja 6x6 versiona? Esim. g mersu?? Kysyin rungon pidennyksestä... Vastaus oli että mallia voi ottaa esim. hyväksytysti pidennetystä raskaan kaluston rungosta.. Valokuvat, merkintä otteessa. Takaripustukseen tarjosin lj:n hiluja, jakarit, vakaajat, panhard... Saa nähä, riittääkö aika ja inspiraatio...
__________________
Jos se on Toyota, sen voi korjata |
#38
|
||||
|
||||
![]()
Voitko saada tuon lausuman kirjallisena? Vois olla mielenkiintoinen projekti lyödä johonkin jenkkiin kolmas akseli.
__________________
"Suunnitelmien mukaan mennyt remontti".....kato kun sekin viel joku päivä nähdään. |
#39
|
||||
|
||||
![]()
Ainakin kermeedestä ja fiudea on tehty 3-akselisena. Tosin vetämättömillä taka-akseleilla luultavasti, mut kuitenkin. Joensuussa torin nurkalla pyörii viikonloppuisin 3-akselinen kebaasikioski, ja leppävirralta vähä kuopioon päin on pitkään ollu myynnissä 3-akselinen pakettimersu.
|
#40
|
||||
|
||||
![]()
Sepä se, saahan sitä puhelimessa jutella mukavia, mutta kirjallisena nuo olis saatava niin konttorilla onnistuu homma paremmin kun on mustaa valkoisella. Mutta paremmin se homma luonaa jo suunnitteluvaiheessa kun laittaa paperille kaikki tehtävät muutokset, mitä osia käytetään ja miten rakenteita muutetaan (akselien tuenta, jousitus, kolmanne akselin veto jne.), ja menee sit konttorille neuvottelemaan asiasta.
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#41
|
||||
|
||||
![]()
Käytännön tasolla kantavuus loppuu autosta äkkiä kesken lisätyllä akselilla/jatketulla rungolla/lavalla, kokonaismassaa kun ei voi muuttaa vaikka akselit kestäisikin reippaasti enemmän.
|
#42
|
||||
|
||||
![]()
Näistä kun nyt on puhe, niin tällainen juuri eilen tuli laivassa Suomeen. En tiedä onko jäämässä tänne vai meneekö itänaapuriin, mutta ainakin se on selkeästi palokunnan kalustoa
![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#43
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#44
|
||||
|
||||
![]()
Joskus pohdittiin tuota lisäaskelin asennusta, että laki ei kiellä asentamasta autoon vararengastelinettä, ja mikään ei estä, että tässä vararengastelineessä olisi myös kyky pyörittää näitä varapyöriä.
Eli nostoteli vaan auton perään. Tiellä joutuisi ajamaan sitten teli ylhäällä. |
#45
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Sitten ku tollasen tekee pitkälavaisesta, akseliväli ~4 metriä, ja laittaa ensimmäisen vetävän lyhylavaisen akselivälin mukaan ~3,5 metrin kohdalle niin eikös tuo ole aika lailla lain kirjaimen mukainen? Säädettävillä etupään tukivarsilla tuettuna ja 2500-alustaisen lehtijousi ylös alaisin siten että norran päät ovat akselien päällä. Kolmas vetävä etuakselista ja nostettavana jopa. Aijai, nyt alkoi taas rattaat raksuttaa ![]()
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#46
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() ![]()
__________________
Jos se on Toyota, sen voi korjata |
#47
|
||||
|
||||
![]()
Onko tietoa/ ihan dokumenttia G mersun 6x ja 4x mallin jarru osista että vastaavatko toisiaan? esim tehostin ja pääsylinteri... Ei ole meset vahvin osaamis alue..
__________________
Jos se on Toyota, sen voi korjata |
#48
|
|||
|
|||
![]()
Nuo taitavat kaikki tehtaan 3 akseliset olla kuorkkeja, ainakin kuudella raapivat. Pystyykö vertaamaan paku-kuorkki?
|
#49
|
||||
|
||||
![]()
Sitähän ei tiedä ku trafin inssit, jos nekään mutta voihan sitä tarjota verrokiks.
__________________
Jos se on Toyota, sen voi korjata |
#50
|
|||
|
|||
![]()
Minäkin kerran ajankuluksi luonnostelin bj-40 3-akseliseksi:
Siis etuakseli ja takimmainen kääntyy, ja näille kardaanit niin kuin orkkiksena. Keskimmäinen akseli saa sitten vedon ylimääräisestä jakolaatikosta, joka on takapuskurin etupuolella, tähän jakikseen veto orkkis jakiksen pääakselilta. -> akselivälit olisi voinut pitää pienenä.... Mutta että trafi olisi alkanut palvelemaan? kuulostaa uskomattomalta aina kun olen jotain yrittänyt kysyä, niin kukaan ei osaa/uskalla ottaa kantaa muutoksiin, kohteliaasti ohjaavat katsastuskonttorille, vaikka itse toimivat käsittääkseni virkamiehinä..., (ja heillähän on käsittääkseni tiedonanto/ opastus tms. velvollisuus kansalaisia kohtaan).... -"TeaM-PKR"- tarkista kaiven varalta, että soitit oikeaan numeroon ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostettu Jarruton 1-akselinen 750kg peräkärry/raato | ranke | O/M/V Muut | 3 | 14.12.2014 17:03 |
Myydään perävaunu 2 akselinen | MBG | O/M/V Muut | 0 | 25.10.2012 16:18 |
Myyty asuntovaunun alusta 2 akselinen | jupe69 | O/M/V Muut | 12 | 29.12.2009 10:02 |
Jäykkä akselinen pajero? | piparix | Tekniikka & Jutustelu | 36 | 02.07.2008 10:42 |
3 akselinen mersun maasturi nettiautossa | SL | O/M/V Ajoneuvot | 14 | 09.08.2006 19:11 |