![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Paha sanoa mitä tapahtuu jos casterit on eri tavalla eri puolilla autoa.. varmaan aika mielenkiintoinen
![]() Ainakin oman kokemuksen mukaan sekä liian pieni että liian suuri vaster voi aiheuttaa woblausta. Yleensä liian suuri caster ainakin aiheuttaa, mutta toisaalta lähempänä nollaa oleva caster ei palauta yhtä helposti -> auto ei itsessään "kumoa" mahdollista woblauksen oireitta. Minulla on woblannut sekä liian pienellä että liian suurella casterilla ![]() Eli yleensä kannattaa lähteä niistä tehtaan arvoista, ainakin jos on alkuperäiset akselit alla. Toisaalta kaikki vaikuttaa kaikkeen, eli erilainen akseli samassa autossa voi vaatia erilaiset asetukset johtuen ohjausgeometriasta kaikkinensa.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
sj 410 olka-akselin laakeri?? | ukkonen7 | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 24.04.2012 14:13 |
Kuormatunnistimen asento | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 19.09.2009 06:41 |
Patrol GR olka-akselin laakerien vaihto | OutOnPatrol | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 31.03.2009 09:58 |
hj olka-akselin laakerinumero? | Jani E | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 18.12.2006 19:52 |
Iskareiden asento | Repro | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 28.02.2006 14:17 |