Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 26.02.2006, 14:39
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

Iskareiden asento


Tästäkin vissiin oli joskus joku topicci mut en löytänyt tähän hätään.
Missä asennossa iskarit toimii parhaiten,pystysuoraan vai vinosti?
Tarkoitus olisi hakea pitkiä joustoja kun ei lukkojakaan ole...

Kaikki on mahdollista, paitsi pyörö-ovesta hiihtäminen.
WIRMA
Montenegros#10

__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 26.02.2006, 15:19
Poison Poison ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.02.06
Viestit: 67
Perusasetus

Kun iskaria kääntää vinoon, niin antaa pidemmän pystyliikkeen.

Samalla tietty vaimennus vähenee.


Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 26.02.2006, 15:48
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Mutta ei "vaimenna" niin hyvin.
Mutta riippuu niin monesta seikasta...
Laita likelle murikkaa ja vinoon niin saat lyhkäsellä ískarilla pitkän liikkeen.
Jos on pitkät iskarit niin pystyssä on paras!?

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 26.02.2006, 16:29
SoSo SoSo ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.08.04
Sijainti: Tampere, Finland.
Viestit: 1.938
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Mutta ei "vaimenna" niin hyvin.
Mutta riippuu niin monesta seikasta...
Laita likelle murikkaa ja vinoon niin saat lyhkäsellä ískarilla pitkän liikkeen.
Jos on pitkät iskarit niin pystyssä on paras!?

Note! This message was posted anonymously!
Tämä olin mä
T: SoSo

Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 26.02.2006, 16:38
Poison Poison ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.02.06
Viestit: 67
Perusasetus

Lainaus:
quote:Laita likelle murikkaa ja vinoon niin saat lyhkäsellä ískarilla pitkän liikkeen.
Toimii tietysti noin, mutta katupelissä tekee aika levottoman, kun korin keinunta ei vaimene kunnolla (liike murikan luona olematonta).


Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 26.02.2006, 22:47
SoSo SoSo ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.08.04
Sijainti: Tampere, Finland.
Viestit: 1.938
Perusasetus

Just siks suorana kuten




Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 27.02.2006, 08:54
JF JF ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 14.11.03
Sijainti: Espoo
Viestit: 1.786
Perusasetus

Jos vaimennin on suorassa, vaimentaa se lineaarisesti kautta iskunsa, kun taas vino asennus aiheuttaa sen, että se vaimentaa sitä vähemmän mitä lähemmäs vaakatasoa se kallistuu (jousituksen liikkuessa).

Toisaalta jäykkä akseli tekee sen, että pystyasentoon laitettu vaimennin onkin esim. risturiipunnassa vinossa, akselin kallistuminen suhteessa autoon tekee asemoinnista aika kieroa.

Käytännössä noita on kuitenkin tehdastekeleissäkin ihan missä asennoissa tahansa.

Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 27.02.2006, 10:25
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

Joo,iteki mietin että jos likelle murikkaa laittas sais pitkät iskut,vipuvartta tulee enemmän ja iskarin iskunvaimennus heikentyy.
MUTTA jos sinne laittas kuorma-auton iskarin sais vähän kompensoitua sitä vaimennustehoa.

Kaikki on mahdollista, paitsi pyörö-ovesta hiihtäminen.
WIRMA
Montenegros#10
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 27.02.2006, 10:52
kivinen:n Avatar
kivinen kivinen ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 13.01.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Viestit: 3.731
Perusasetus

Toinen eteen ja toinen taaksepäin kallistetut iskarit Hiluxissa "pitäisi" vaimentaa samalla akselin kiertymisvoimia. Käytännössä kuitenkin havaittu, että ei toimi kiertymisen estämisessä, eikä oikein joustoissakaan.

www.alanmiehet.com #1
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 27.02.2006, 11:21
kesis kesis ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 22.12.04
Sijainti: salo, Finland.
Viestit: 932
Perusasetus

Ei oo vielä tänäpäivänäkään meikäläiselle selvinny et mikä tarkotus on esim.rangessa ja monessa muussakin ku noi takaiskarit on just tolleen erisuuntiin vinossa,kertokaahan viisaat tohon joku uskottava selitys

lisää happea
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 27.02.2006, 11:26
krisu krisu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.05.05
Sijainti: kymenlaakso
Viestit: 183
Perusasetus

Lainaus:
quote:Ei oo vielä tänäpäivänäkään meikäläiselle selvinny et mikä tarkotus on esim.rangessa ja monessa muussakin ku noi takaiskarit on just tolleen erisuuntiin vinossa,kertokaahan viisaat tohon joku uskottava selitys

lisää happea
Lainaus:
quote:Toinen eteen ja toinen taaksepäin kallistetut iskarit Hiluxissa "pitäisi" vaimentaa samalla akselin kiertymisvoimia.
En sit tiedä onko toi uskottava selitys, mut selitys kuitennii..

Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 27.02.2006, 14:59
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Ja selitetään vielä lisää. Olen antanut itseni ymmärtää että sillä vähennettäisi esim. "nimismiehen kiharoissa" helposti tapahtuvaa akselin pompottamista, eli iskarit vaimentais akseliin kohdistuvia kiertovoimia voiman suunnassa. Näin ainakin teoriassa. Konstruktion toimivuudesta maastossa en sitte sano mitn...

-Lyttis-

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 28.02.2006, 14:17
Paavo Paavo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 16.01.03
Sijainti: Oulu, Finland
Viestit: 4.363
Perusasetus

Rangeakin tehtiin "takaistarit eri suuntiin" -mallia vaan ekat 10 tai 15 vuotta, ainakin -88 on jo molemmat etuviistoon.
Ohuesti muistelen että -88 ja ehkä -85 olis kans samaan tyyliin, olisko vaihtunut kun korista tuli 4-ovinen?

"There are only 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't."
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
bj 45:n iskareiden säätö Tekniikka & Jutustelu 0 09.08.2007 08:30
HJ:n iskareiden pituus HJ60_Jussi Tekniikka & Jutustelu 3 21.01.2007 23:52
Iskareiden hankintaa jallu80 Tekniikka & Jutustelu 20 28.05.2006 12:02
Iskareiden "jatkaminen" ? Tumppi Tekniikka & Jutustelu 12 08.04.2006 20:37


Sivu luotu: 14:18 (GMT +2).