Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #24  
Vanha 12.01.2015, 14:45
mhk:n Avatar
mhk mhk ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 29.10.09
Sijainti: Kivitaipale, Roi
Viestit: 348
Perusasetus

Napaperät nuissa on, akseliperäsen napa muistuttaa täyskevennettyä akselia maasturissa, aika selvästi erotettavissa kaikissa kuorkeissa ellei ole napakuppia kuten jenkeissä.

Dolicapin autoissa taitaa olla ihan volvon oma vetävä akseli, jutun mukaan dumpperin 6 tai 9 vaihteinen laatikko. Saman laitteen 2 nopeuksinen jakolaatikko on myös aika matala, saattaa semmonenkin nuista löytyä.

Hydraulisia napavetojakin on, esim Poclainilla.
https://www.youtube.com/watch?v=aJuNcpEmb30

Eikai nuihin akseliperäsiin sen koommin olla siirtymässä, riippuu vähän auton hankkijasta onko polttoainetalous vai etenemiskyky liukkaalla ja pehmeällä oleellisempi asia.
__________________
LandCruiser LJ70 1987 & HDJ80 -90
Projekteja

Viimeksi muokannut mhk : 12.01.2015 15:11
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Kuorma-autojen ajopäivä Nokialla 18.6. (VARAUS!) tmx50 Tapahtumat 5 16.06.2006 08:01
kuorma-autojen rengas säännöt Humu Tekniikka & Jutustelu 3 10.02.2006 15:35
Autojen pienoismalleja samisami2 Chit-Chat 10 24.01.2006 15:56
Kuorma-autojen rajottimen nopeus 80km/h samisami2 Chit-Chat 61 23.11.2005 07:24
Tampereen kuorma-autojen hautausmaa samisami2 Chit-Chat 10 09.05.2005 10:52


Sivu luotu: 01:05 (GMT +2).