Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 11.01.2015, 19:25
"Speedy" "Speedy" ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.07.13
Sijainti: Jämsä
Viestit: 39
Perusasetus

Kertokaapas että jos tilaan tämmöisen niin onko tossa halvimmassa vaihtoehdossa joku lukko vaiko ei? ? Noissa kahdessa muussahan on lukko kun tuo oma kielitaito ei ole mikään parhain! Tässä vielä linkki tuotteeseen :

http://www.lowrangeoffroad.com/yotam...d-members.html

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 11.01.2015, 20:25
MF356:n Avatar
MF356 MF356 ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 08.04.07
Sijainti: lappi (tl), Finland.
Viestit: 523
Perusasetus

Siinä on spool-lukko, kato kuuklesta miltä se näyttää. Vastaa kemppiperää, ei siis leimakelpoinen.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 11.01.2015, 20:28
"Speedy" "Speedy" ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.07.13
Sijainti: Jämsä
Viestit: 39
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja MF356 Näytä viesti
Siinä on spool-lukko, kato kuuklesta miltä se näyttää. Vastaa kemppiperää, ei siis leimakelpoinen.
Okei tuo selventi asiaa huomattavasti!
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 11.01.2015, 20:50
SunFire Red:n Avatar
SunFire Red SunFire Red ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.08.11
Sijainti: Suomi
Viestit: 85
Perusasetus

hilux laturi


Mikähän ois vialla vm2000 hilux ja oireet alkoi näin. Virrat päällä syttyi merkkivaloista vain ahto- ja öljynpaineen valot. Startti asenossa palaa kaikki ja ajovalot syttyvät jo virrat päällä kun aikaisemmin syttyivät kun auto käynissä. Airbagin valokaan ei jää palamaan startin jälkeen. Vaihdoin laturiin uudet hiilet ja jänitteensäätimen ja nyt ei lataa ollenkaan ja ennen "remonttia" latasi 13.7v, valo oireet jatkuvat edelleen.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 12.01.2015, 23:41
Lonely Rider Lonely Rider ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.09.10
Sijainti: Hämeenlinna, Suomi
Viestit: 124
Perusasetus

Kävin yhtä 2008 hiluxia koeajamassa ja ihmettelemässä. Auton alle kurkatessa näky että jossain siellä normivaihdelaatikon ja jakolootan rajapinnalla oli pieni öljyvuoto. Ei jätä lammikkoa mutta öljyä tulee kumminkin vähän läpi. Mietin vaan että onko joku tunnettu / tyypillinen vaiva? Varmaan joku normi tiivistevuoto. Teillähän on tietysti kaikilla hiluxin ja muidenkin maastureiden pohjat aina täysin kuivat
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 13.01.2015, 10:23
Luoppis Luoppis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 17.01.10
Sijainti: Asikkala
Viestit: 1.154
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Lonely Rider Näytä viesti
Kävin yhtä 2008 hiluxia koeajamassa ja ihmettelemässä. Auton alle kurkatessa näky että jossain siellä normivaihdelaatikon ja jakolootan rajapinnalla oli pieni öljyvuoto. Ei jätä lammikkoa mutta öljyä tulee kumminkin vähän läpi. Mietin vaan että onko joku tunnettu / tyypillinen vaiva? Varmaan joku normi tiivistevuoto. Teillähän on tietysti kaikilla hiluxin ja muidenkin maastureiden pohjat aina täysin kuivat
Nää erilaiset öljyvuodot on siitä hauskoja, että niiden todellisen mittakaavan tietää vasta, kun on ostanut kyseisen ajoneuvon. Vaihteistojen osalta varmaa tärkeintä on kattoa, miten märät ne kardaanien lähdöt on. Jos ne on ihan liisterissä ni kannattaa joko jättää välii tai tingata ihan tuntuvasti. (Pientä hikoilua ei lasketa ) Sit jos auton alusta on vielä pesemällä pesty ni mysteeri vaa laajenee. Vielä ei henkilökohtasesti oo tullu perien ja vaihteistojen öljyproppuja availtua koeajoilla, mutta kaikkia muita nesteitä tarkastamalla saa kyllä yleensä tosi hyvän kuvan siitä, miten hyvin autoa on huollettu. Jos ei perät sun muut pidä sillä hetkellä ääntä, voi niissä olla vielä ainakin tarpeeksi öljyä. Tossa tapauksessa josse on just siinä jakiksen ja päälootan saumassa se öljy se voinee tulla just siitä rajapinnasta (varmaa aika epätodennäköstä) tai sitte vaihdekepin juuresta voi olla se kumilutku rikki ja sieltä työntää öljyä. Noi tulee ekana mieleen, jossei se öljy"lammikko" oo just siellä tarkastuspropun lähistöllä.

Tosta en tiiä miten yleisiä noi vuodot on noin uusissa hiluxeissa, mutta ei vissiin ihan mikään vähän ajettu yksilö ole kyseessä?
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä

Viimeksi muokannut Luoppis : 13.01.2015 10:26
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 13.01.2015, 17:09
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Olikos noi sitä ikäluokkaa kun oli ongelmia laatikon huohottimen kanssa?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 13.01.2015, 18:12
Lonely Rider Lonely Rider ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.09.10
Sijainti: Hämeenlinna, Suomi
Viestit: 124
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Luoppis Näytä viesti
Nää erilaiset öljyvuodot on siitä hauskoja, että niiden todellisen mittakaavan tietää vasta, kun on ostanut kyseisen ajoneuvon. Vaihteistojen osalta varmaa tärkeintä on kattoa, miten märät ne kardaanien lähdöt on. Jos ne on ihan liisterissä ni kannattaa joko jättää välii tai tingata ihan tuntuvasti. (Pientä hikoilua ei lasketa ) Sit jos auton alusta on vielä pesemällä pesty ni mysteeri vaa laajenee. Vielä ei henkilökohtasesti oo tullu perien ja vaihteistojen öljyproppuja availtua koeajoilla, mutta kaikkia muita nesteitä tarkastamalla saa kyllä yleensä tosi hyvän kuvan siitä, miten hyvin autoa on huollettu. Jos ei perät sun muut pidä sillä hetkellä ääntä, voi niissä olla vielä ainakin tarpeeksi öljyä. Tossa tapauksessa josse on just siinä jakiksen ja päälootan saumassa se öljy se voinee tulla just siitä rajapinnasta (varmaa aika epätodennäköstä) tai sitte vaihdekepin juuresta voi olla se kumilutku rikki ja sieltä työntää öljyä. Noi tulee ekana mieleen, jossei se öljy"lammikko" oo just siellä tarkastuspropun lähistöllä.

Tosta en tiiä miten yleisiä noi vuodot on noin uusissa hiluxeissa, mutta ei vissiin ihan mikään vähän ajettu yksilö ole kyseessä?
En päässy nostamaan sitä autoa mihkään pukille, piti vaan otsalampun kanssa konttailla parkkihallin lattialla. Varmuudella vaikea sanoa mistä se vuoti, tod.näk. jostain aika ylhäältä, vois olla se mainitsemasi vaihdekeppijuttukin. Eli tarkotit sitä kumilutkua joka "yhdistää" kepin lootaan?

Ajettu sillä oli noin 170 tkm, eli ei kauheesti ikäsekseen. Peristä tai vaihteistoista en kuullu hälyttäviä ääniä.

Tavallaan vähän surullinen tapaus. Omistaja oli olevinaan kauhean tarkka, esim. huoltokirja oli ihan vimpan päälle, mutta alustaa ei oltu massattu kertaakaan. Tod.näk. tässä vaiheessa vielä pelkkää "pintaruostetta" ja massaamalla siitä saisi täyden pelin. Toisaalta ihmetyttää se että 2008 hilussa oli selvästi enempi ruostetta alla kuin mun 2003 saksalaisessa kansanautossa jolle ei ole tehty mitään ruosteenestoja ja jota ei ole kummemmin paijailtu
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 22 (0 jäsentä and 22 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hdj`iin joudet l´j 70´seen käykö?? henteri Tekniikka & Jutustelu 20 02.03.2008 20:02
LN 65 Hiluksiin korotus jouset? -Ville- Tekniikka & Jutustelu 8 20.02.2008 21:15
käykö HDJ:n jouset LJ:hin? Jari_M Tekniikka & Jutustelu 2 23.05.2007 20:24
M: HiLux LN65 jouset+muutakin, JOUSET MYYTY! A45 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 25.04.2006 18:14
MISTÄ UUDET JOUSET BJ40:seen =>Käykö Hj 60 jouset? Tekniikka & Jutustelu 7 03.12.2004 21:34


Sivu luotu: 15:02 (GMT +2).