![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Onko tavallista, että ln65 etukardaanin toinen laippa on 60mmx60mm jaolla ja toinen (tuplanivelen päässä) 60x68,3mm jaolla? Ostin ehjemmän tuplanivelettömän kardaanin, mutta siinä olikin kummassakin päässä 60x60mm jako, mistä tämmöinen on pois?
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
mikähän on kuusvitosessa vitsi kun jarruttaa voimakkaasti niin ratin asento muuttuu? välillä vasemmalle ja sitten taas oikealle? sektori varsi on ehyt ja tiukattu sopivaksi banaani bumerangi miksi nyt kukakin sitä kutsuu niin on ehyt samoiten apparin puolen pää, nivelet ehjät ja varsi ehjä, voiko tuo simpukka hypätä hampaalla? toisinaan tuntuu yhtäkkiä viettävän jompaan kumpaan suuntaan. niin ja lehdet on myös suorat ja akseli ei ole liukunut lehtien päällä tai liikkunut muutenkaan. rupeaa vitsit olemaan hieman kortilla.
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Mites jousien puslat? Ei ne tosin mitää hirveitä nykäsyjä väljänä rattii tee, mutta vaikuttaa kyllä paljon ajettavuuteen jarruttaessa.
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
ei vikaa puslissa. anut vaan että pakat on suorat mutta sermaxilta käyn noutamassa vähän notkeemmat niin vaihtelee samalla sitten puslat yms muut kun pakka on auki, muuten kyllä pirun hyvä pirssi.
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Noniin. Joku entinen omistaja kytkenyt hiluksiin eberin lämmittimen ja toimiihan se muuten hienosti mutta sisäpuhallin ei lähde pyörimään. Eberiltä lähtee puhaltimen heräte ja se on kytketty releeseen. Releeltä lähtee piuha kabiiniin mutta se on sitten katkaistu. Johto on ollut kytkettynä suoraan puhaltimen moottoriin menevään virtajohtoon. Ei ole ilmeisesti toiminut kun piuha lyöty poikki. Sen verran kuitenkin testattu että saatu nyt rikki tuo puhaltimen nopein asento. Eli onko pukannu nyt virrat tuonne puhaltimen vastukselle ja kyrväyttänyt joko sen vastuksen tai puhaltimen säätimen. Kuinkahan tuo nyt sitten oikein kytkettäis? Kyseessä siis hiluksi d4d vm.08.
|
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Tosta vois koittaa kattoa onks jotai patenttia mikä on nyt särkeny sen "nelosasennon" piuhan sieltä jostain puhaltimen/säätövastuksen nurkilta.
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Joo ei nuista kyllä mitään tajuu. Vastusta oli auvottu ja tinailtu. En sit tiedä mitä oli koitettu tehdä. Eiköhän se nopein asentokin löydy kun kerkeän purkaa nuo säätimet irti koelaudasta. Tuntus että tuo nopein eli suora asento ois aika simppeli saada toimimaan. Ilmeisesti tuo eeberiltä tuleva virta pitäisi laittaa tulemaan tuohon säätimen virtapuoleen ja jollain releellä laittaa silleen että kun auton virrat kytkee niin se vaihtaa sen virran kulun siihen autosta eikä siitä eeberistä. Jos tota relettä ei ole niin sehän pukkaa virrat sitten joka paikkaan kun kytkee eeberin päälle. Osaako kukaan sanoa että oisko Oulun suunnilla ketään experttiä joka vois mulle tuon kytkeä?
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
vika ratkesi ku vaihdoin pakat eteen ja huomasin että akseli oli liukunu pakkojen päällä, kohdistus tappi puuttu vasemmalta puolelta ja u-pultit oli löysällä. nyt vedetty sen verta isolla varrella kiinni ettei enää liiku.
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b |
#9
|
||||
|
||||
![]()
saaks helmapeltei jostain -87 hiluun?
|
#10
|
|||
|
|||
![]()
Hei toverit, onkos kellään visioo päässä mitä löytyy jakolaatikon sisältä:
Eli pikku kilkatushelinä jatkuu kuulumistaan vaihteiston suunnalta ja ihmettelen kovasti mikä sen aiheuttaa koska se tulee ainoastaan neliveto päällä. Eli 2wd ajaessa ääntä ei kuulu, ja kytkettäessä 4wd niin kuuluu 3 vaihteella ja isommilla. Tämä poissulkee päävaihteiston pois listalta eikö vain ? Sehän pyörii samalla tavalla kuitenkin taka- ja nelivedolla. Eli jakolaatikko jää listalle, mutta kysymys kuuluukin osaako joku sen avanut kertoa mikä paikka jakolaatikossa alkaa pyöriä eritavalla 4wd kytkettäessä ? Onko siellä joku päälaakeri mikä pyörii vain 4wd ajaessa ? Vai onko mahdollista että 460 tkm ajetussa autossa takavedon hammasrattaat olis sen verran kuluneemmat kuin nelivedon hammasrattaat että nelikolla ajaessa rataspintojen kosketus pitäs vähän ääntä ? Aikamoista arvailua mutta jos joku olis joskus huomannut saman äänen ja löytänyt syyn ? Toimintaan ei vaikuta mitenkään mutta korvaan vaan pistää helisevä ääni nyt kun talvikelillä ajelee nelikolla. Nii ja öljyt on molemissa laatikoissa vaihdettu ja kardaaninristikot ehjät. Viimeksi muokannut Pölli : 10.01.2015 16:38 |
#11
|
|||
|
|||
![]() Oven tiivisteet
Hiluksin tiivisteet ovissa roikkuu kuin lehmänpuhteet, eihän ne pysy kiinni ei sitte millään näin talvikeleillä, saakohan nuota uusia mistään? vai pitääkö repiä moiset hetaleet helevettiin...., kaiketi japsi auton ominaisuus,olipa vaan joskus corolla niin sama juttu joka jumalan talvi...kas kun on esim. v.m-71 corttiinakin,niin ikinä ole siinäkään tiivisteet ovista irronnu.
|
#12
|
||||
|
||||
![]()
Mun muistikuvien perusteella tuo 60x60mm kuulostais oikealta LN65 hiluksiin. Onko mahdollista että sulla paikallaanolevaan kardaaniin olis joskus vaihdettu koko tuplanivel jossa eri pulttijako, ja samalla vaihdettu jakolaatikon laippa?
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 5 (0 jäsentä and 5 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
hdj`iin joudet l´j 70´seen käykö?? | henteri | Tekniikka & Jutustelu | 20 | 02.03.2008 20:02 |
LN 65 Hiluksiin korotus jouset? | -Ville- | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 20.02.2008 21:15 |
käykö HDJ:n jouset LJ:hin? | Jari_M | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 23.05.2007 20:24 |
M: HiLux LN65 jouset+muutakin, JOUSET MYYTY! | A45 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 25.04.2006 18:14 |
MISTÄ UUDET JOUSET BJ40:seen =>Käykö Hj 60 jouset? | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 03.12.2004 21:34 |