Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 10.01.2015, 21:55
young n dum:n Avatar
young n dum young n dum ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Konnunsuo mamu senter of suomalia
Viestit: 3.483
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja _LM_ Näytä viesti
Dolicapilla ainakin 6x6 volvoja krazin renkailla.
Lehtijuttu pdf muodossa.
http://www.metsatrans.com/Lehdet/200...tkaanlahes.pdf
tuolha se seiso ko virman pihalla toine parkissa ku kävin virman autoo katastamas.

on kyl ruma ku perkele. oikee irvikuva maasto kuorkista "hyvi" näyttäs kestävän nyky värkit vennään maata rungon ammattimaisista hitsauksista päätellen ja muuteki oli iha yhtä rupsahtaneen näkönen ku turakkie mettä pelit et sen puolee vois luulla et tuol vaik pölliä hinailee metästä iha hyvin?

__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri

Full Size Jeep Master Fabricator

VALMET = Rerentless reliability
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 10.01.2015, 22:06
Nisse:n Avatar
Nisse Nisse ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.10.14
Sijainti: Vantaa
Viestit: 181
Perusasetus

On niitä läpivetäviä,eli vetää etupää ja takana teli,noissa hommissa pitää ottaa akselipainot huomioon,ja tänäpäivänä kun ajetaan kuutio hinnalla niin kaikki ylimääränen pois että saadaan hyötykuormaa mahdollisimman paljon.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 10.01.2015, 22:17
Yölento Yölento ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.08.08
Sijainti: Ylä-Savo
Viestit: 1.740
Perusasetus

Läpivetävähän tarkoittaa rakennetta jossa teliakselille menee veto etummaisen perän läpi. Ylivetävässä takemmalle menee oma kardaani etumman akselin yli. Kaikilla pyörillä raapiva on sitten jokapyörävetoinen.
__________________
Siitä lähetään mihin etuveto jätetään.
www.kaivinkoneet.com
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 10.01.2015, 22:34
Nisse:n Avatar
Nisse Nisse ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.10.14
Sijainti: Vantaa
Viestit: 181
Perusasetus

Juu nii o,ja sit on perissä kertojaa ja ja ja,,,
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 10.01.2015, 22:37
Nisse:n Avatar
Nisse Nisse ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.10.14
Sijainti: Vantaa
Viestit: 181
Perusasetus

Kannattavuus ja kustannus,siinä raamit.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 10.01.2015, 22:41
Mase:n Avatar
Mase Mase ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 27.07.11
Sijainti: Yläne
Viestit: 1.523
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nisse Näytä viesti
Juu nii o,ja sit on perissä kertojaa ja ja ja,,,
2-välitteiset välitykset perissä ei liity vissiin tähän juttuun lainkaan...?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 11.01.2015, 13:06
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.256
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Yölento Näytä viesti
Läpivetävähän tarkoittaa rakennetta jossa teliakselille menee veto etummaisen perän läpi. Ylivetävässä takemmalle menee oma kardaani etumman akselin yli. Kaikilla pyörillä raapiva on sitten jokapyörävetoinen.
Montax ylivetävää tiijät?
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 11.01.2015, 15:20
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.339
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Montax ylivetävää tiijät?
Esim KrAZissa on tuolla tavalla.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 11.01.2015, 18:45
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Montax ylivetävää tiijät?
Mullakin on yks sellanen
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 12.01.2015, 14:54
Jeeper:n Avatar
Jeeper Jeeper ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: PäHäMa/FJDC
Viestit: 4.133
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Montax ylivetävää tiijät?
Jos tämä on ylivetävä..... Niin mullakin on yks

__________________
www.classicjeepparts.com
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 12.01.2015, 18:30
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.339
Perusasetus

Sisulla oli jo 60-luvun lopulla tarjota hydr vetävä etuakseli tukki peräkärryyn. Tai voihan niitä Nemoja laittaa vaikka joka kärryn pyörään

Veturina oli M-sarjalainen (niittikoppi), jossa oli nokkapumppu.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 12.01.2015, 20:41
moggirange moggirange ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 26.08.04
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 1.161
Perusasetus

Eli alkuperäiseen kysymykseen pohdintoja..
Ei sen paino varmaan paljoa muutu (4x4+2 vs. 6x4) jakolaatikkoahan siinä ei välttämättä edes tarvi, kun joissakin laatikkomalleissa se etuveto lähtee laatikon kyljestä parilla hammaspyörällä.
Huonosti pystyy vertailemaan valmistajien sivuilta painoja eri varustuksista johtuen.

Auton korkeushan ei välttämättä muutu kuin ohjaamon kohdalta, eli ei vaikutusta kuormatilaan ja Scaniallakin näkyi saava 3 eri ohjaamo korkeutta.

Hydraulimoottoreilla ajonopeus jää niin pieneksi. Apuahan niistä varmaan on.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 11.01.2015, 15:46
VeeWee:n Avatar
VeeWee VeeWee ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 27.04.10
Sijainti: Salo
Viestit: 258
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Yölento Näytä viesti
Läpivetävähän tarkoittaa rakennetta jossa teliakselille menee veto etummaisen perän läpi. Ylivetävässä takemmalle menee oma kardaani etumman akselin yli. Kaikilla pyörillä raapiva on sitten jokapyörävetoinen.
Tai läpivetävä auto vs läpivetävä teli
__________________
Liian monta ikuisuusprojektia...
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 10.01.2015, 22:32
Mase:n Avatar
Mase Mase ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 27.07.11
Sijainti: Yläne
Viestit: 1.523
Perusasetus

Muutama vuosi sitten kävin työhommissa paikallisella Cat purkaamolla ja silloin juuri tuotiin pohjoisista purkuun joku Cat pillari. Uudehko 6x6 Scania muistaakseni veti lavettia ja oli melko uskottavan näköinen yhdistelmä joku Rovaniemeläinen nimi oli veturin kyljessä.
Tätä samaa 6x4 vs 6x6, kyselin tukkikuskeilta aiemmin niin 6x6 veturin kulutuksen suurentuminen on liikaa kun kilometrejä tulee kuitenkin asfaltilla eniten, lisäksi runkoa joutuu nostamaan ylöspäin vetävän etuakselin johdosta jolloin kuormatila pienenee vastaavasti.
On siis halvempaa laittaa kuskit repimään ketjuja vetäviin kun laittaa etupyörät vetämään
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Kuorma-autojen ajopäivä Nokialla 18.6. (VARAUS!) tmx50 Tapahtumat 5 16.06.2006 08:01
kuorma-autojen rengas säännöt Humu Tekniikka & Jutustelu 3 10.02.2006 15:35
Autojen pienoismalleja samisami2 Chit-Chat 10 24.01.2006 15:56
Kuorma-autojen rajottimen nopeus 80km/h samisami2 Chit-Chat 61 23.11.2005 07:24
Tampereen kuorma-autojen hautausmaa samisami2 Chit-Chat 10 09.05.2005 10:52


Sivu luotu: 05:57 (GMT +2).