![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#26
|
||||
|
||||
![]() Pyörät toimii vaan ohjaustehostin ei!
Ajelin Kulmaan 2 barin paineilla ja yllätyksekseni ne toimii hyvin täysin ilman tasapainoitusta??? Ajoin 80, 100 ja 110 km/t eikä mittään ongelmia?? Kotiinpäin ajoin 1 barin paineilla ja 100km/tunnissa ja tasaseen meni.
Eli näitä ei ainakaan näillä näkymin painoteta ollenkaan. Perjantaina työpäivän jälkeen säädin kääntösädettä niin että ei renkaat ottanut alatukivarsiin. Sen jälkeen säädin vielä etupyörien aurauksen. Jotain väljää on vielä jossain kyllä. Oli eka auto uudella nosturilla. Kulmassa ajelin päivän ja huomasin jotta kumit osuu irti otettuihin kallistuksen vakaimiin. Tarvii ottaa vakain kokonaan pois ja laitetaan sitten katsastukseen takas. Kumit tuntui toimivan maastossa hyvin tuolla 1 barin paineella ja painuivat sopivasti autonalla eikä ollut pelkoa että irtoavat helosti vanteelta. Pieni automaattiöljyn haju tuntui nenässä kokopäivän ja konehuonetta tutkiessa en nähnyt mitään vuotoa vaan iltapäivällä rupesikin ohjaustehostin pitämään pahaa ääntä ja nyt kunkatsoin konehuoneeseen oli tehostin ruikkinut öljyt ympärsiinsä. Onneksi tallin hyllyssä on muutama tehostin talteenlaitettuna niin ei tarvi kauppaan lähteä. Näin tänään. t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ Viimeksi muokannut ImacInnes : 13.12.2014 21:36 |
#27
|
||||
|
||||
![]() Kulmassa
Kävin vähän koeajolla Kulmakorvessa.
Tässä ohjaustehostin on jo kaput ja vinssin johto pätkii. Vaan ylös saatiin ja pois metsästä. t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ |
#28
|
||||
|
||||
![]()
Raapiiko renkaat yhtään koriin kiinni joustoissa?
__________________
Mouho Motorsport |
#29
|
||||
|
||||
![]() Kumit.
Terve.
Edestä raapi takaa ei. Nyt ei ollut yhtään edessä jouston sisään rajoitusta. Tarvii liimata pari jääkiekkoa jousen sisään ja otan kallistuksen vakaimen kokonaan pois ja kokeillaan sitten uudestaan. t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ Viimeksi muokannut ImacInnes : 16.12.2014 09:03 |
#30
|
||||
|
||||
![]() Jääkiekot, kallistuksen vakin ja ohjustehostin.
Pyörä oli äärijoustoissa työtänyt irtonaisen kallistuksenvakaimen pultin päät sisälokasuojien läpi ja jumiin ylä asentoon.
Otin koko vakimen nyt pois ja liimasin yhdet jääkiekot stopparikumeiksi jousien sisään. Sillä kokeillaan maastoajoa seuraavaksi. Ojaustehostimen toimattomuuden syyksi löytyi reikä paine letkussa. Oli hiertynyt ajanmyötä puhki ilmanputsarin tervää muovikulmaa vasten. Mahdolinen reikä löytynyt. Jep, ruuvvari menee kevyesti letkun sisään. Tarvii käydä huomen naapuri firmasta kysymässä pystyvätkö uude letkun nippojen väliin? Lauantaina pitäis mennä vähän metsähommiin Forssaan tuolla, niin nähdään miten mahtuu nyt pyörät pyörimään. t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ Viimeksi muokannut ImacInnes : 19.12.2014 05:41 |
#31
|
||||
|
||||
![]()
Uusi letku maksaa 40€
__________________
Maastossa se on mukavinta ![]() www.4x4parts.fi - EI TARVITSE KATUA - www.facebook.com/4x4parts.fi |
#32
|
||||
|
||||
![]() Tehostimen letku.
Jep ja letkun vaihto vanhoihin päihin maksoi 15,-
t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ |
#33
|
||||
|
||||
![]() Cherokee metsäkoneena ja joustojen testausta.
Käytiin vähän Forssassa kaverin mökillä Nivan ja Cherokeen voimin vetämässä myrskynkaatoja metsästä pellolle.
Hyvin Cherokee toimi vaan Nivalla oli vähän vapinaa voimansiirrossa ja käynti vaikeuksia. Sitten tutkiskelin joustojen toimivuutta ojassa. Tosta ojasta ajeli edes takas eikä ollut ongelmia ristiriipunnasta. Ulosjoustoa tuntuu olevan riittävästi. Sisääjoustossa stoppari jääkiekko toimii varsinkin kun on kallistuksen valkain pois. Taidan laittaa kuitenkin viellä toiset ja kokeillaan taas. Kumi enään hipoo sisälokasuojaa Kävinhän toki neitseelisessä maastossa vinssailemassakin kun tilaisuus oli. Vinssillä kannonkolosta pois. Pehmeän ojan ylityksenkin tarvittiin vinssiä. Töissä kun oli Cherokee nosturilla niin huomasin että etupään kaikki neljä palloniveltä ovat väljät ja kolisevat maastossa ajaessa. Menomatkan ajoin kun oli Niva trailerilla vaan Cherokeehan sopikin kapeiden vanteiden ja renkaiden ansiosta trailerille hienosti joten takaspäin silleeen. Huomenna tarvii tuo taas pestä. t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ Viimeksi muokannut ImacInnes : 21.12.2014 08:44 |
#34
|
||||
|
||||
![]() Nestepinnat tarkistettu ja käsijarrua säädetty.
Tarkistelin nesteiden pinnat ja kisrtelin käsijarruvaijjeria kun tossa pihalla ei oikein muutaa tarkene tekemään.
Liimailin myös siirto tarrat paikoilleen kun oli sopivasti 4 astetta lämmintä. Hei, nousi takavedolla jäisen ja sohjoisen ajoluiskan ylös! Kitkalukko toimii takaperässä!!! 3.1.2014 ajamaan Tammi Räyhään, Suur-Miehikkälään!! Tunnin päästä tää vuosi on muuten pulkassa! t Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ Viimeksi muokannut ImacInnes : 01.01.2015 00:05 |
#35
|
||||
|
||||
![]() Tammi Räyhässä käyty!
Koko päivä XJ toimi ja eteni moitteetta, tosin sai sitä muutaman kerran vinssata kun oli liukasta jäätä ja penkat kovia.
Etuakselin pallonivelien välykset naksuu ja poksuu, uudet on jo tilattu ja vaihdetaan just ennen kun mennään leimalle kuin kaikki muu on ok. Linkin takaa löytyy höpinää Tammi Räyhästä ja linkkejä kuviin. http://www.fjdc.org/bbs/viewtopic.php?t=4458 Loppiaisen jälkeen alkaa arki ja jatketaan tämänkin kunnostamista hiljalleen aina kun ei olla ajamassa maastossa. 17.1.15 Kulmakorpeen ja 31.1.15 vedän ajopäivän Ny Orkissa Heinolassa. t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ Viimeksi muokannut ImacInnes : 04.01.2015 11:55 |
#36
|
||||
|
||||
![]() Automaatti luistaaa?? Ulosjouston rajoitusta.
Kun tuo alkuperäinen automaatti luisti niin vaihdatin "ehjään" osto automaattiin siitä takapään akselin kun olivat eripaksuiset.
Vaan tuntuu että luistaa edelleen samallalailla tämä autoon vaihdettu automaatti?? 1-2 tuntuisi pitävän hyvin ja kiihtyy hienosti. 3 tai D jos liikennevaloista lähtee niin tuntuu luistavan kovasti?? Pitää ajaa kuin manuaalia. Ensin 1-2 ja kiihdytys sitten 3 ja sitten D päälle, tuntee kun vaihtaa hienostii 3sen ja 4sen päälle. Kuinka se voi nyt sama vaiva olla kummasakin lootassa? Mitenkäs käyttäytyy jos turbiinissa on vikaa? Luistaisiko silloin myös 1-2 alueella? Olisi visssiin pitänyt sittenkin hankkia jakolootaan toisen kokoinen lähtö etupäähän niin kuin TimoL ehdotti. Vaan kun ei voinnut tietää. Jouston rajoitusta Etukumit hankaaa vielä käänettyinä ja sisäänjoustossa sisäloksuun ja meinaan liimata yhdet jääkiekot lisää rajoittamaan sisään joustoa ja kokeilla kuinka sitten kulkee maastossa. Jos on haittaa enemmän kuin hyötyä, niin saahan ne sitten pois. t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ Viimeksi muokannut ImacInnes : 08.01.2015 14:01 |
#37
|
||||
|
||||
![]()
En muista olenko jo muualla kysellyt oireista.. mutta mutta: Millä lailla luisto ilmenee? Vaihtaako miten vaihteet, oletko varma että liikkeelle lähtiessä keppi "3" tai "D" asennossa oikeasti lähtee ykkösellä liikkeelle? Tuntuuko selvästi D:llä paikaltaan kohtuu rauhallisesti ~80-90km/h nopeuteen kiihdyttäessä että käy läpi neljä vaihdetta (kolme vaihtoa) ja lopuksi vielä lukitsee muuntimen?
1-2 asennolla liikkelle lähtiessä jos laatikko ja sen ohjaus toimii kuten pitää, niin 2. vaihde kytkeytyy vasta lähes punarajalla, on sitten kyseessä pintakaasulla kiihdytys tai pedaali lattiassa. Eli laatikon ei pidä vaihtaa kakkoselle 1-2 asennossa kuin vasta 5000+ RPM kohdilla. Samoiten hidastaessa 1-2 asennossa ykkösvaihteen pitäisi kytkeytyä noin 60km/h nopeudessa - ja nykäisee selvästi. Kahva "3"- tai "D"- asennossa, pitäisi lähteä liikkeelle ykkösellä, vaihtaa kaasun asennosta riippuen kakkosen hyvinkin nopeasti tai sitten vasta lähellä punarajaa (täyskiihdytys), kolmonen samoiten kaasupedaalin asennosta riippuen. "3"- asennolla momentinmuuntimen pitäisi lukittua kevyellä kaasulla ajaessa muistaakseni jossain 55-60km/h hujakoilla, voi olla että hieman aiemminkin. "D"- asennossa muuten sama, paitsi laatikko lukitsee vain isolla pykällä ~80km/h ylöspäin. Jos 1-2 asennolla kakkosvaihde ei kytkeydy, tai 3/D- asennolla ei lähde liikkeelle ykkösellä, eikä kakkosvaihde kytkeydy, on ~99% varmaa että TCM (laatikon ohjausmoduuli kojelaudan alla, repsikan puolella) ei saa virtaa. Boksille tulevassa johtosarjassa on 10A lattasulake, joka voi olla palanut/ puuttuu. Huom! Laatikon sulake EI ole sulakerasiasta löytyvä "Trans"- sulake - sehän olisi liian loogista ![]() Viimeisenä, jos autostasi löytyy Power/ Comfort nappula ratin oikealta puolelta (pitäisi olla jos on aito '91 vuosimallin auto), pidä se AINA Power- moodissa. Uudemmissa on nappi poistettu ja laatikko ohjelmoitu power- moodiin pysyvästi. Reagoi kaasun asentoon paremmin, vaihdot on fiksumpia, ja ainakin teoriassa pitää laatikon hieman viileämpänä.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. Viimeksi muokannut Timo_L : 09.01.2015 01:49 |
#38
|
||||
|
||||
![]() ASIAA!Lainaus:
Olisi pitänyt jo heti ihmetellä ääneen moista laiskuutta. Tulikohan toinen loota hankittua turhaan ja siihen vaihdatettua akseli??? KIITOKSIA Timo_L t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ |
#39
|
||||
|
||||
![]()
Eipä mitään
![]() Jos tarvitsee, niin voin lähettää sinulle vielä sähköpostiin tehtaan korjausmanuaalin AW4- vaihteistolle. Se on vähintäänkin riittävän kattava ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#40
|
||||
|
||||
![]() Manuska.
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ |
#41
|
||||
|
||||
![]()
Sähköposti lähetetty
![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#42
|
||||
|
||||
![]() TCM Tai TCU boxi puuttunee??
Selailin ton Timon lähettämän manuskan läpi ja nyt rupeaa siltä tuntumaan että joku on koko TCM boxin vienny tuolta kojeludan alta ja puuttuhan siitä koko kojelaudan alunenkin.
Oliskohan varkaat vienny vai edellinen omistaja?? Ei voi tietää?? Kolme tyhjää liitintä tuolla roikkuu ja TCM kuuluu varmaan tohon isoimpaan vihreään? Eihän nämä ole mitään autokohtaisia vaan samanmoisen purkuauton boxi käy tähän?? Onkohan haittaa kuinka paljon jos ilman tota TCM boxia ajelee? t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ Viimeksi muokannut ImacInnes : 10.01.2015 14:06 |
#43
|
|||
|
|||
![]()
Nyt sulla ois tuhannen taalan paikka tehä käsipakotusnappulat tolle askille
![]() Suurin harmi tcm:n puutteesta on, että tc lukituksen ohjaus käsinappuloilla on maastossa hankalan kiireellistä ja maastossa moottorijarrutusta ei siis ole. Tottakai kova tekijämies askartelis oman tcm:n, jossa olis käsiohjausnappulat ja silti joku järki toiminnassa ja muutenkin olis hieno. Periaatteessa helppo homma, mutta sitten se käytännön toteutus... No, tilakoneellahan siitä selviäis, ... Joku mua nopeempi surffaaja varmaan osaa äkkiä piraatti4x4:stä löytää ohjeet, millä se käsinappulapurkki tehään tohon johtosarjan väliin hajottamatta sitten automaattisen tcm:n toimintaa sillon kun halutaan automaatilla ajella. Tarviit siis liitinten ja johdon lisäks viis vipukytkintä, ehkä neljä lamppua ja laatikon. |
#44
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
On haittaa ainakin pidemmän päälle. Sinulla ei toimi kakkosvaihde mitenkään, eli hyppää suoraan ykköseltä kolmoselle; D- asennossa lähtee aina kolmosella liikkeelle, lisäksi ei toimi muuntimen lukitus (paitsi jos virittelet napin sille, mitä muistat käyttää), ja muutenkin laatikolta puuttuu äly, eli tietyt asiat vaihteistossa ei toimi ihan kuten pitäisi.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#45
|
||||
|
||||
![]() Automaatin aivot?
Sain kokeiltavaksi vuosimallin -90 boksin vaan liitin ja boksi evät sovi toisiinsa on nyppylät eri kohdissa.
Numero boksissa on: liittimessä AC9308607 ja boksin kotelossa AC275931. Taitaa juuri vaihtua boksi -91 alkaen. t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ Viimeksi muokannut ImacInnes : 12.01.2015 08:47 |
#46
|
||||
|
||||
![]() Interneetistä asiaa tutkailtu
Ruottin varosahajussa on paljon noita tarjolla ja sieltä tutkailtuani on känynnä seuravaa ilmi.
Numerot on joka boksissa ja boksin liittimissä erit joten niiden mukaan ei voi ettiä. Vuoteen -90 asti tuntuis olevan harmaa liitin boksissa ja semmosissa on liittimenkolot väärässä kohdassa. Vuodseta -91 alkaen on vihreä liitin ja niissä kolot kohillaan. joten semmoista vihreä liittimistä hajetaan. t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ Viimeksi muokannut ImacInnes : 10.01.2015 21:44 |
#47
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
http://www.ebay.com/itm/53008383-Jee...4e095f&vxp=mtr http://jeep-xj.info/HowtoAutoSwitch.htm |
#48
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
'96 tuli OBDII- järjestelmä -> '91-'95 XJ:stä kun hommaat vaihdelaatikon boksin niin pitäisi toimia ilman ongelmia. edit: Muista sitten että jos Suomesta hommaat, niin varmista VIN- numeron perusteella jos on peräisin '91-'92 suomiautosta. Täällä on hämmästyttävän paljon tuon ikäisiä, mitkä on muka '91 tai '92 autoja, mutta on oikeasti olleet jopa '89 valmistettuja.. Valmistenumeron 10. tunnus M tai siitä eteenpäin, niin menee oikein.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. Viimeksi muokannut Timo_L : 11.01.2015 11:52 |
#49
|
||||
|
||||
![]() Boksin liittimen väri.
Eikös se boksin liittimen väri kerro tässä tapauksessa minkä vuosimalliin laite on?
Vanhemmisssa harmaa ja uudemmissa vihreä. Ensin harmitti että mitä ne on menny näitä muuttamaan, vaan oikeasti tuohan on hyvä juttu että ei pysty väärää boksia laittamaan ja näin ei tule turhaan vääriä osteltua. Lappeenrannassa Karilla on -92 xj josta olen ostanut jo tilttirattiakseli tähän, lupas tänäään käydä katsomassa josko olisi vihreällä liittimellä oleva boksi tuossa. t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ |
#50
|
||||
|
||||
![]() Boksi tulossa.
Lappenrannasta on ma Karilta lähdössä matkahuollon kyydillä yksi vihreä littiminen -92 XJ:stä.
Toivottavsti sillä tää selviää. t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
91 XJ cherokee, "Kaksikäyttöauto" | Rytari | Maasturiprojektit | 487 | 05.10.2020 22:19 |
Myyty Jeep Grand Cherokee Limited -96 4,0L "Safarioffari" | WinChester | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 19.01.2014 12:12 |
Jeep Grand Cherokee -93, "Black ZJeep" | WinChester | Maasturiprojektit | 15 | 15.03.2013 22:26 |
Myydään Jeep Cherokee XJ 1995 4.0i H.O. Automatic "Country" | asvirkku | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 28.03.2011 15:04 |
Myydään JEEP CHEROKEE 4.0 HO AUT. LIMITED -92 "EUGENE" | jeepisti | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 24.03.2011 22:02 |