![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Uusi letku maksaa 40€
__________________
Maastossa se on mukavinta ![]() www.4x4parts.fi - EI TARVITSE KATUA - www.facebook.com/4x4parts.fi |
#2
|
||||
|
||||
![]() Tehostimen letku.
Jep ja letkun vaihto vanhoihin päihin maksoi 15,-
t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ |
#3
|
||||
|
||||
![]() Cherokee metsäkoneena ja joustojen testausta.
Käytiin vähän Forssassa kaverin mökillä Nivan ja Cherokeen voimin vetämässä myrskynkaatoja metsästä pellolle.
Hyvin Cherokee toimi vaan Nivalla oli vähän vapinaa voimansiirrossa ja käynti vaikeuksia. Sitten tutkiskelin joustojen toimivuutta ojassa. Tosta ojasta ajeli edes takas eikä ollut ongelmia ristiriipunnasta. Ulosjoustoa tuntuu olevan riittävästi. Sisääjoustossa stoppari jääkiekko toimii varsinkin kun on kallistuksen valkain pois. Taidan laittaa kuitenkin viellä toiset ja kokeillaan taas. Kumi enään hipoo sisälokasuojaa Kävinhän toki neitseelisessä maastossa vinssailemassakin kun tilaisuus oli. Vinssillä kannonkolosta pois. Pehmeän ojan ylityksenkin tarvittiin vinssiä. Töissä kun oli Cherokee nosturilla niin huomasin että etupään kaikki neljä palloniveltä ovat väljät ja kolisevat maastossa ajaessa. Menomatkan ajoin kun oli Niva trailerilla vaan Cherokeehan sopikin kapeiden vanteiden ja renkaiden ansiosta trailerille hienosti joten takaspäin silleeen. Huomenna tarvii tuo taas pestä. t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ Viimeksi muokannut ImacInnes : 21.12.2014 08:44 |
#4
|
||||
|
||||
![]() Nestepinnat tarkistettu ja käsijarrua säädetty.
Tarkistelin nesteiden pinnat ja kisrtelin käsijarruvaijjeria kun tossa pihalla ei oikein muutaa tarkene tekemään.
Liimailin myös siirto tarrat paikoilleen kun oli sopivasti 4 astetta lämmintä. Hei, nousi takavedolla jäisen ja sohjoisen ajoluiskan ylös! Kitkalukko toimii takaperässä!!! 3.1.2014 ajamaan Tammi Räyhään, Suur-Miehikkälään!! Tunnin päästä tää vuosi on muuten pulkassa! t Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ Viimeksi muokannut ImacInnes : 01.01.2015 00:05 |
#5
|
||||
|
||||
![]() Tammi Räyhässä käyty!
Koko päivä XJ toimi ja eteni moitteetta, tosin sai sitä muutaman kerran vinssata kun oli liukasta jäätä ja penkat kovia.
Etuakselin pallonivelien välykset naksuu ja poksuu, uudet on jo tilattu ja vaihdetaan just ennen kun mennään leimalle kuin kaikki muu on ok. Linkin takaa löytyy höpinää Tammi Räyhästä ja linkkejä kuviin. http://www.fjdc.org/bbs/viewtopic.php?t=4458 Loppiaisen jälkeen alkaa arki ja jatketaan tämänkin kunnostamista hiljalleen aina kun ei olla ajamassa maastossa. 17.1.15 Kulmakorpeen ja 31.1.15 vedän ajopäivän Ny Orkissa Heinolassa. t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ Viimeksi muokannut ImacInnes : 04.01.2015 11:55 |
#6
|
||||
|
||||
![]() Automaatti luistaaa?? Ulosjouston rajoitusta.
Kun tuo alkuperäinen automaatti luisti niin vaihdatin "ehjään" osto automaattiin siitä takapään akselin kun olivat eripaksuiset.
Vaan tuntuu että luistaa edelleen samallalailla tämä autoon vaihdettu automaatti?? 1-2 tuntuisi pitävän hyvin ja kiihtyy hienosti. 3 tai D jos liikennevaloista lähtee niin tuntuu luistavan kovasti?? Pitää ajaa kuin manuaalia. Ensin 1-2 ja kiihdytys sitten 3 ja sitten D päälle, tuntee kun vaihtaa hienostii 3sen ja 4sen päälle. Kuinka se voi nyt sama vaiva olla kummasakin lootassa? Mitenkäs käyttäytyy jos turbiinissa on vikaa? Luistaisiko silloin myös 1-2 alueella? Olisi visssiin pitänyt sittenkin hankkia jakolootaan toisen kokoinen lähtö etupäähän niin kuin TimoL ehdotti. Vaan kun ei voinnut tietää. Jouston rajoitusta Etukumit hankaaa vielä käänettyinä ja sisäänjoustossa sisäloksuun ja meinaan liimata yhdet jääkiekot lisää rajoittamaan sisään joustoa ja kokeilla kuinka sitten kulkee maastossa. Jos on haittaa enemmän kuin hyötyä, niin saahan ne sitten pois. t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ Viimeksi muokannut ImacInnes : 08.01.2015 14:01 |
#7
|
||||
|
||||
![]()
En muista olenko jo muualla kysellyt oireista.. mutta mutta: Millä lailla luisto ilmenee? Vaihtaako miten vaihteet, oletko varma että liikkeelle lähtiessä keppi "3" tai "D" asennossa oikeasti lähtee ykkösellä liikkeelle? Tuntuuko selvästi D:llä paikaltaan kohtuu rauhallisesti ~80-90km/h nopeuteen kiihdyttäessä että käy läpi neljä vaihdetta (kolme vaihtoa) ja lopuksi vielä lukitsee muuntimen?
1-2 asennolla liikkelle lähtiessä jos laatikko ja sen ohjaus toimii kuten pitää, niin 2. vaihde kytkeytyy vasta lähes punarajalla, on sitten kyseessä pintakaasulla kiihdytys tai pedaali lattiassa. Eli laatikon ei pidä vaihtaa kakkoselle 1-2 asennossa kuin vasta 5000+ RPM kohdilla. Samoiten hidastaessa 1-2 asennossa ykkösvaihteen pitäisi kytkeytyä noin 60km/h nopeudessa - ja nykäisee selvästi. Kahva "3"- tai "D"- asennossa, pitäisi lähteä liikkeelle ykkösellä, vaihtaa kaasun asennosta riippuen kakkosen hyvinkin nopeasti tai sitten vasta lähellä punarajaa (täyskiihdytys), kolmonen samoiten kaasupedaalin asennosta riippuen. "3"- asennolla momentinmuuntimen pitäisi lukittua kevyellä kaasulla ajaessa muistaakseni jossain 55-60km/h hujakoilla, voi olla että hieman aiemminkin. "D"- asennossa muuten sama, paitsi laatikko lukitsee vain isolla pykällä ~80km/h ylöspäin. Jos 1-2 asennolla kakkosvaihde ei kytkeydy, tai 3/D- asennolla ei lähde liikkeelle ykkösellä, eikä kakkosvaihde kytkeydy, on ~99% varmaa että TCM (laatikon ohjausmoduuli kojelaudan alla, repsikan puolella) ei saa virtaa. Boksille tulevassa johtosarjassa on 10A lattasulake, joka voi olla palanut/ puuttuu. Huom! Laatikon sulake EI ole sulakerasiasta löytyvä "Trans"- sulake - sehän olisi liian loogista ![]() Viimeisenä, jos autostasi löytyy Power/ Comfort nappula ratin oikealta puolelta (pitäisi olla jos on aito '91 vuosimallin auto), pidä se AINA Power- moodissa. Uudemmissa on nappi poistettu ja laatikko ohjelmoitu power- moodiin pysyvästi. Reagoi kaasun asentoon paremmin, vaihdot on fiksumpia, ja ainakin teoriassa pitää laatikon hieman viileämpänä.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. Viimeksi muokannut Timo_L : 09.01.2015 01:49 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
91 XJ cherokee, "Kaksikäyttöauto" | Rytari | Maasturiprojektit | 487 | 05.10.2020 22:19 |
Myyty Jeep Grand Cherokee Limited -96 4,0L "Safarioffari" | WinChester | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 19.01.2014 12:12 |
Jeep Grand Cherokee -93, "Black ZJeep" | WinChester | Maasturiprojektit | 15 | 15.03.2013 22:26 |
Myydään Jeep Cherokee XJ 1995 4.0i H.O. Automatic "Country" | asvirkku | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 28.03.2011 15:04 |
Myydään JEEP CHEROKEE 4.0 HO AUT. LIMITED -92 "EUGENE" | jeepisti | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 24.03.2011 22:02 |