Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #26  
Vanha 29.12.2014, 08:47
Pata Pata ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.07.12
Sijainti: Rabbit Castle, Finland
Viestit: 138
Perusasetus

Polttoaineen kulutuksella ei sinänsä noissa maissa ole merkitystä. Litrahinta kun on murto-osa siitä mitä täällä. Tietysti toimintasäde olisi hyvä pysyä noin 500km luokassa, mutta siihen voi aina varautua kanistereilla tai lisätankilla.

Dieselöinti on yksi vaihtoehto, mutta sen saatavuus on monessa paikassa huonompi kuin bensan. Toki toimintasäde kasvaa ja kulutuskin on ehkä aavistuksen maltilisempi. Kotopuolen käyttövoimavero ei vaan houkuttele. Tosin auto on poistettu liikennekäytöstä suurimman osan vuotta, niin ei tuokaan nyt ihan mahdotonta kustannusta näyttele. Laitetaan mietintämyssyyn.

Voimansiirto pitää käydä läpi, ennenkuin reissuun mennään. Ja suurin osa kilometreistä kertyy kuitenkin kohtuullisen hyväkuntoisilla (jonkunlaisilla) tieurilla. Ja tuolla kaukana pitää olla itsellä sen verran malttia, ettei autoa rikota. Edes vahingossa. Jos edes näyttää siltä, että tuossa saattaa jumittaa, mietitään vaihtoehtoa ajolinjalle pariinkin kertaan. Ja jos ei vaihtoehtoa löydy mennään niin varovasti, että mitään ei hajoa.

Lähtökohtaisesti moottoreille tehdään tuolla kolmansissa maissa ihmeitä. Kirgisiassa tehtiin Suzukiin 2kpl uusia mäntiä sovittamalla GM tuotteen männistä. Homma otti noin 48h startista maaliin ja kustannus noin 200€... =)
Vastaa lainaten
  #27  
Vanha 02.01.2015, 14:58
Pata Pata ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.07.12
Sijainti: Rabbit Castle, Finland
Viestit: 138
Perusasetus

Jotain on saatu uudenvuoden vaihteessa aikaiseksi. Uusia alipaineletkuja tuli vaihdettua ja rempattua kaasarit. Tukehtumis ongelma ratkesi tuolla tavoin ja nyt on päässyt hieman jo ajelemaankin. Seuraavaksi pitäisi vaihdella öljyt joka paikkaan. Onko porukalla antaa öljy suosituksia? Myös jarrujen läpikäynti on seuraavaksi listalla. Varmaat DOT 4 neste kelpaa, vaikka ohjekirja suosittelee DOT 3:sta?

Vinssi ja työvaloja on hankittu, enää asennusta vaille.
Vastaa lainaten
  #28  
Vanha 02.01.2015, 22:47
Kankku:n Avatar
Kankku Kankku ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 04.10.04
Sijainti: Masku/Turun kupees
Viestit: 1.031
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pata Näytä viesti
Jotain on saatu uudenvuoden vaihteessa aikaiseksi. Uusia alipaineletkuja tuli vaihdettua ja rempattua kaasarit. Tukehtumis ongelma ratkesi tuolla tavoin ja nyt on päässyt hieman jo ajelemaankin. Seuraavaksi pitäisi vaihdella öljyt joka paikkaan. Onko porukalla antaa öljy suosituksia? Myös jarrujen läpikäynti on seuraavaksi listalla. Varmaat DOT 4 neste kelpaa, vaikka ohjekirja suosittelee DOT 3:sta?

Vinssi ja työvaloja on hankittu, enää asennusta vaille.
Itse käyttänyt jo vuosia mobilube 80w90 gl 5 lähes kaikkiin missä rattaat hieroo toisiinsa mm.veneet,autot, ja nje....
Ja delvac:kia moottoreihin.
__________________
laiskuus on lahja mutta ahneus synti
Vastaa lainaten
  #29  
Vanha 08.01.2015, 21:00
Pata Pata ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.07.12
Sijainti: Rabbit Castle, Finland
Viestit: 138
Perusasetus

Pohjolan tallin puuhastelut jatkuu. Käytin anturin jarruista auki ja takaisin, nyt toimii jarrut niinkuin pitääkin. Eli ei pala varoitusvalot kojelaudassa. Jarrunestesäiliöden korkit on joku runnonut liian kireälle, eli halki ovat molemmat. Pikaliimalla kasaan ja uudet hankitaan. Eli jos jollain on, niin saa tarjota ehjiä.

Purin verkkoseinän ohjaamon ja miehistötilan välistä pois ja jopas tuli avaraa.



Ohjaamon osalta tuli purettua pinkopahvit ja vuorivillat pois. Seuraavaksi sitten vetästään Armaflexiä ja verhoiluhuopaa päälle.



Kattokonsoli on piirretty paperille ja sitä pitäisi sitten alkaa jossain vaiheessa puuhastelemaan.



Ja pakolliset venyttelyt vielä loppuun.
Vastaa lainaten
  #30  
Vanha 08.01.2015, 22:25
AVRO:n Avatar
AVRO AVRO ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.08.03
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 3.564
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pata Näytä viesti
Purin verkkoseinän ohjaamon ja miehistötilan välistä pois ja jopas tuli avaraa.
Tämä on kyllä yksi parhaista modauksista Volvoon, tilantunnun lisäksi ritilän poisto vapauttaa kattoluukun hätäpoistumistieksi. Siitä etupenkiltä loikkaa ihan helposti luukulle ja ulos. Taisin joskus Kuhmalahdella siitä luukusta kulkea kun piti väkisin runnoa autopolo hirmu monttuun. Ex-Inkkari tietysti siinäkin kameralla kuvaamassa...
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG.
RRC 3,9SE -90. Valkoinen.
Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa
Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto"
Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu"
Range Rover P38A -95, purkuraato
Volvo C303, muutti pois.
Vastaa lainaten
  #31  
Vanha 09.01.2015, 08:47
mersuana:n Avatar
mersuana mersuana ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 12.02.08
Sijainti: Pori
Viestit: 591
Perusasetus

Verkko


Mä leikkasin volvostani silloin verkosta vain sen keskiosan irti, jäi mukavasti "niskatuet" ja vähän edes suojaa jos törmäilee ettei tuu takaraivo kipeäksi. Jarrunestesäiliön korkiksi sopii aika moni, esim. G-mersun kytkin-nestesäiliöstä löytyi sopiva. Mulla voi olla ylimääräisiä vielä, jos löydän niin saat postikulujen hinnalla.
__________________
HJ45 pickup
Vastaa lainaten
  #32  
Vanha 09.01.2015, 10:48
Pata Pata ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.07.12
Sijainti: Rabbit Castle, Finland
Viestit: 138
Cool

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mersuana Näytä viesti
Mä leikkasin volvostani silloin verkosta vain sen keskiosan irti, jäi mukavasti "niskatuet" ja vähän edes suojaa jos törmäilee ettei tuu takaraivo kipeäksi. Jarrunestesäiliön korkiksi sopii aika moni, esim. G-mersun kytkin-nestesäiliöstä löytyi sopiva. Mulla voi olla ylimääräisiä vielä, jos löydän niin saat postikulujen hinnalla.
Kävi mielessä tehdä samalla tavalla. Toisaalta on houkuttanut myös vaihtaa orkkis jakkarat korkeammalla selkänojalla varustettuihin. Saa nähdä miten on rakentelu budjettia jäljellä siinä kohtaa kun penkkejä aletaan pohtimaan.

Jos korkkeja löytyy, niin mielellään kuittaan postikulut!
Vastaa lainaten
  #33  
Vanha 09.01.2015, 13:54
Holst:n Avatar
Holst Holst ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 27.01.05
Sijainti: Vantaa, Finland.
Viestit: 793
Perusasetus

Mulla säkillinen uusia Roverin kytkinsäiliön korkkeja, niistä irtoaa muutama. Jos vaan samoja...
__________________
-kari-
FS Motorsport ry
Vastaa lainaten
  #34  
Vanha 13.01.2015, 22:41
Pata Pata ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.07.12
Sijainti: Rabbit Castle, Finland
Viestit: 138
Perusasetus

Tulipahan taas puuhattua. Taaimmainen verkkoseinä sai kyytiä. Tila lisääntyi entisestään. Samalla tuli suunniteltua kahden ihmisen nukkumisalustoja. Alunperinhän nuo on varustettu neljän sängyn kiinnikkeillä. Meinasin hyödyntään niitä yläsänkyjen osalta ja rakennella putkikehikon, minkä väliin tehdään kangaspohja nukkujalle. Vielä kun putkikehikon tekee purettavaksi, on se helppo purkaa ja säilyttää pienessä tilassa. Löytyykö joltakin kuvaa alkuperäisestä sänkyratkaisusta? Tai jopa kahta kappaletta sänkyä?

Ensi viikolla olisi aikeissa koittaa kilvitystä. Nyt on pikkuhiljaa katsottu paikat siihen kuntoon, että kehtaa konttorille näyttää.
Vastaa lainaten
  #35  
Vanha 15.01.2015, 07:40
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Mulla on kaks Volvolaista Ambulanssimallin sänkyä, melko lailla jouten ... Privaa jos kiinnostaa
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #36  
Vanha 28.01.2015, 11:02
Pata Pata ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.07.12
Sijainti: Rabbit Castle, Finland
Viestit: 138
Perusasetus

Kävin koittamassa kilpiin. Ei kelvannut. Muutama pikkujuttu, mitkä pitää laittaa kuntoon.

- Todistus Ruotsin puolustusvoimien materiaaliosastolta, että auto on ollut heillä kilvissä... Pyydetty Ruotsista
-Taakse punaiset heijastimet - hoidettu
-Yksi rengas pitää kääntää vanteella ympäri - käännetty
-Turvavyön lukko yhden takajakkaran kohdalla pitää oikaista, että saa paikoilleen. - Oikaistu ja toimiva
-Rattilukko, vaihdelukko tai VAT-hyväksytty hälytin ajonestolla - Rattiputkeen hitsattava rattilukko tilattu.

Kaikki paitsi viimeinen on käytännössä jo tehty. Kunhan saa rattilukon paikalleen, pääsee hakemaan kilvet.

Viimeksi muokannut Pata : 28.01.2015 16:45
Vastaa lainaten
  #37  
Vanha 28.01.2015, 11:51
PutKari PutKari ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 20.10.08
Sijainti: Kemijärvi
Viestit: 748
Perusasetus

Rengas


Mikäli en väärin muista (kato ohjekirja) net kuuluukin kuviot olla
ristiin... Kävin saman keskustelun joskus.... Ja käynnistyksen estoon pistin omaani rele systeemin kaukosäätimellä maksoi asennettuna n.135€ se oli sellainen et siihen ois saanut lisättyä vaikka hälyttimen...
Vastaa lainaten
  #38  
Vanha 28.01.2015, 12:04
Pata Pata ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.07.12
Sijainti: Rabbit Castle, Finland
Viestit: 138
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PutKari Näytä viesti
Mikäli en väärin muista (kato ohjekirja) net kuuluukin kuviot olla
ristiin... Kävin saman keskustelun joskus.... Ja käynnistyksen estoon pistin omaani rele systeemin kaukosäätimellä maksoi asennettuna n.135€ se oli sellainen et siihen ois saanut lisättyä vaikka hälyttimen...
Joo, samaa keskustelua käytiin, mutta kun tuossa renkaassa on nuoli kyljessä... Helpommalla pääsee kun kääntää renkaat ristiin.
Vastaa lainaten
  #39  
Vanha 29.01.2015, 20:49
Pata Pata ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.07.12
Sijainti: Rabbit Castle, Finland
Viestit: 138
Perusasetus

Vaan eihän se kelpaa tuo pelkkä mekaaninen rattilukko. Eli nyt on sitten mietittävä muita vaihtoehtoja. VAT hyväksytty hälytin ajonestolla olisi yksi vaihtoehto. V*tuttaa lisätä sähköschaissea tuohon vekottimeen, mutta taitaa olla helpoin vaihtoehto. Mistäs tuommoisen hälyttimen saa halvimmalla? Tai jos joltain löytyy käytettynä tuommoinen, niin voisin ostaa pois.
Vastaa lainaten
  #40  
Vanha 29.01.2015, 20:58
Kekkeruusi:n Avatar
Kekkeruusi Kekkeruusi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.03.12
Sijainti: Nokia
Viestit: 1.396
Perusasetus

Muutaman autohälyttimen laittaneensa suosittelisin cobran hälyttimiä

http://autoalarm.fi/Cobra-autohaelytin-G198

Toinen mikä vois olla kans hyvä on ehkä defa ?


Tosin onhan niitä muitakin mutta niistä ei oo mitään kokemusta , näissähän on sit kaikkia mahdollisia lisäominaisuuksia kuten kaukokäynnistys jne mutta tuskin sellasta tarvit..
http://halytin.com/autohälyttimet
__________________
-MMC-
Suzuki Jimny -02
Suzuki sj 413
Ex Toyota Lj -89
Ex Suzuki sj 413i
Ex Suzuki sj 410

Viimeksi muokannut Kekkeruusi : 29.01.2015 21:01
Vastaa lainaten
  #41  
Vanha 29.01.2015, 21:01
Pata Pata ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.07.12
Sijainti: Rabbit Castle, Finland
Viestit: 138
Perusasetus

Mä tarviin ton pelkästään leimalle. Ei ole pelkoa, että lähden periferiaan autolla missä joku sähköpurkki päättää siitä lähteekö kikkare käyntiin vai ei... Varkauden estoksi riittää piilotettu kytkin, mikä katkasee puolalta maa kontaktin. Se on tarvittaessa helppo ohittaa ihan missä vaan...

Viimeksi muokannut Pata : 29.01.2015 21:04
Vastaa lainaten
  #42  
Vanha 29.01.2015, 21:04
Kekkeruusi:n Avatar
Kekkeruusi Kekkeruusi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.03.12
Sijainti: Nokia
Viestit: 1.396
Perusasetus

Sen ajonestonhan voi jättää kytkemättä, tuskin konttorin setä sitä kokeilee et laittaa auton lukkoon ja menee sisään ku hälyttimet alkaa huutaan ja koittaa startata..

Btw. http://www.rime.fi/keetec-autohalytin-p-1250.html <--ei enään pahan hintanen
__________________
-MMC-
Suzuki Jimny -02
Suzuki sj 413
Ex Toyota Lj -89
Ex Suzuki sj 413i
Ex Suzuki sj 410

Viimeksi muokannut Kekkeruusi : 29.01.2015 21:09
Vastaa lainaten
  #43  
Vanha 29.01.2015, 21:21
Pata Pata ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.07.12
Sijainti: Rabbit Castle, Finland
Viestit: 138
Perusasetus

Ei vaan huvita investoida noin kolmeasataa laitteeseen millä ei ole mitään käyttöä. Täytyy nyt vielä miettiä tuota rattilukko optiota. Eli virratkin pitäisi katketa samalla. Kuvittelin jo pääseväni helpolla pelkän mekaanisen lukon kanssa.

Muutenhan tuo menisi budjettiin, mutta ei ole VAT-hyväksytty. Sellaisen vaatimuksen antoi tuo inssi.
Vastaa lainaten
  #44  
Vanha 29.01.2015, 22:20
-ola- -ola- ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 14.12.13
Sijainti: joensuu
Viestit: 9
Perusasetus

Miten ois halppis biltema malli? http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Autotarvikkeet/Autosahko/12-Volttia/Kaynnistyksenestolaite-43157/?artId=43157
Tuo ois ainakin halpa just leima käyttöön.
Vastaa lainaten
  #45  
Vanha 30.01.2015, 08:09
Pata Pata ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.07.12
Sijainti: Rabbit Castle, Finland
Viestit: 138
Perusasetus

Ja näyttää täyttävän eu direktiivin. Täytyypä koittaa tuon kanssa leimaa.
Vastaa lainaten
  #46  
Vanha 30.01.2015, 08:27
PutKari PutKari ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 20.10.08
Sijainti: Kemijärvi
Viestit: 748
Perusasetus

Laitoin yv:tä


Vastaa lainaten
  #47  
Vanha 30.01.2015, 08:42
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Eikö AVRO pakertanu kanttivolvosta rattiakselin omaansa, sellasellahan tekis ratti ja virtalukon kätsysti ??
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #48  
Vanha 30.01.2015, 18:57
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Mietin jo hetken, jotta mitäs ihmettä, mulla oo mitään rattilukkoja ollu koskaan, mutta niin, täähän on paketti- tai henkilöauto. Kuorma-autoissa ei olis tuota rattilukkovaatimusta :/
Vastaa lainaten
  #49  
Vanha 30.01.2015, 20:08
AVRO:n Avatar
AVRO AVRO ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.08.03
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 3.564
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
Eikö AVRO pakertanu kanttivolvosta rattiakselin omaansa, sellasellahan tekis ratti ja virtalukon kätsysti ??
Pakersi. Virta/ohjauslukko on mutta se on just sellai "for ingenjöör only"-ratkaisu kun lukko tulee hassuun asentoon. Ei se kyllä yhtäkään inssiä kiinnostanut kun auto joskus oli leimassa.
7xx Volvostahan tuo koko pylväs on peräisin.
Siinä orkkispylväässä mulla oli joku Seat Ibizan lukko ennen tehostinasennusta, jolloin pylväskin vaihtui.
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG.
RRC 3,9SE -90. Valkoinen.
Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa
Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto"
Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu"
Range Rover P38A -95, purkuraato
Volvo C303, muutti pois.
Vastaa lainaten
  #50  
Vanha 09.02.2015, 20:09
Kekkeruusi:n Avatar
Kekkeruusi Kekkeruusi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.03.12
Sijainti: Nokia
Viestit: 1.396
Perusasetus

Joko sait leiman ?
__________________
-MMC-
Suzuki Jimny -02
Suzuki sj 413
Ex Toyota Lj -89
Ex Suzuki sj 413i
Ex Suzuki sj 410
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan C303 alottelija O/M/V Ajoneuvot 0 11.05.2014 21:02
c303 kytkin Tgb11 Tekniikka & Jutustelu 0 12.12.2012 13:48
Myydään volvo c303 mobil2 O/M/V Ajoneuvot 7 22.12.2010 18:08
Myyty C303 Jouni_S O/M/V Ajoneuvot 11 08.12.2010 20:04
Ohjaustehostin C303:seen? Väiski Tekniikka & Jutustelu 5 09.08.2007 15:03


Sivu luotu: 08:16 (GMT +2).