![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
||||
|
||||
![]()
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Hangon sinapin kaveriksi tuli ostettua tollanen reilu pari kiloinen kinkkurulla, samanlainen syötiin jo viikonloppuna. Pakko paistella tollasia pieniä kun ällöttää ajatuskin syödä pakolla viikon jääkaapissa muhinutta jättiläistä. |
|
||||
|
||||
![]()
Mie oon aina tykänny ylikypsästä kinkusta, parhaimmillaan sisälämpö on ollu 92 ja kinkku on hemmetin mureeta, nam.
Miulla on ollu kinkkupäiväkirja niin kauan ku oon ite kinkkuja paistanu ja muutamia huonoja kokemuksia tuli alussa just ton kypsyysasteen kanssa, mut nää on just näitä "toinen tykkää nymfomaaneista" juttuja ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Mä otin uunista kun mittari näytti 82 astetta. Kuorrutus päälle ja kuumaan uuniin hetkeks takas. Todella hyvää ja mureaa kinkkua ainoo virhe tuli kinkun painossa kun tosta 3 kilosta on vedetty jo reilusti yli puolet. Ja tosiaan Snellmanin luuton kyseessä.
|
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Leivinuuni nyt lämmitetty, kinkkukin jo 7°C, aamulla uuniin kunhan vähän jäähtyy ensiks. |
|
||||
|
||||
![]()
4 tuntia paistoin tuota omaa pientä luutonta nyssäkkää. Uunin oman paistomittarin piikin työnsin (sian) perseeseen pystyyn, sisälämpö oli 75-77 huiteissa kun otin ulos.
On se kätevää kun uuni piippaa, kun lämpötila on saavutettu. Samalla sammuttaa lämmityksen. Ekaa kertaa tuota ominaisuutta kokeilin, kun en sitä tavallista mittaria mistään enää löytänyt.
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Mulla oli viime ja joinain edellisinäkin vuosina toimiva paistomittari hukassa, niin noin sitten piti tehdä... Tänä vuonna investoin kotitalousmittaustekniikkaan ja nyt tuommoinen hieno langaton mittari. Testatessa näytti 99, kun todellinen lämpötila oli 100 astetta, mutta kun asetus asteen alempana, niin kai se oikeaan aikaan piipittää. Myös uuniin ostin lämpömittarin, kun tuollaisen vanhan uunin lämpötila-asteikko on aika suuntaa-antava. Tuo mittari vaan näyttää 5 astetta liian vähän, mutta sekin nyt huomioitu. Sen verran aamuväsymystä aiheuttavaa tämä kinkun paistaminen on, että tyttärelle koitin ehdotella, että jos aikaisin herää, niin mua ei tarttisi ihan heti herättää. Jos vaikka kahdeksaan saisi nukkua... |
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
kinkun pelastusta | karibori | Maasturiprojektit | 2 | 05.08.2014 18:17 |
Rengas puhkesi, paistaminen??? | Malmila | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 30.12.2013 01:35 |
Renkaan paistaminen | Arska-tehtaalta | Tekniikka & Jutustelu | 23 | 22.09.2013 07:47 |
Mikä kinkun päällä jouluna? | J0hannes | Chit-Chat | 37 | 25.12.2011 16:18 |
Ostetaan Kinkun tuulilasi | teknikko | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 08.09.2011 20:10 |