![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() No tulehan joku päivä mun töihin ajelemaan trukilla niin pääset siitä innosta samalla. ![]()
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Tarviiks ton punasen auton ovia availla parven puolelta kun se on ylhäällä ?
|
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
![]() Tuskin kovin usein. Auton saa ajettua toisin päin jos tulee tarvetta. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Jos viemärit on pitkillä seinillä niin kaadot on lyhyemmät→ vähemmän korkeuseroa.
__________________
Pitikö se sinne nyt ajaa? |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Niin ja ilmanvaihdon poisto kannattaa miettiä mahdollisesti viemärien kautta
|
#6
|
|||
|
|||
![]() "Pitkulaisista" lattiakaivoista
Jos olisin nyt tekemässä tuota talliani, niin varmaan laittaisin nuo kapeat- ja leveät lattiakaivot autopaikan reunoille.
Nyt on montun molemmin puolin ns. kuivakaivot ja montun edessä Öljynerotuskaivon päällä n. 500x500 valurautarakenteinen kaivon "runko osa", ja siihen 20(?) T ritiläkansi ja 5(t) T umpikansi. ja kaatoja veden kannalta tarpeeksi, Mutta tunkkien, pumppukärryn, akselipukkien yms kannalta liikaa. (kuivakaivoissa merialumiinista tehdyt reijitetyt suojakannet, jotka upotettu lattiaan, ja kestää "jonkin verran" yliajaa ja tunkata. Biltemalla käpälöin tuota vedenpoistokourua nro 87-2600, 3x1m, 54e, ja se äkkiseltään tuntu siltä, että kestää huoletta kävellä yli, ja vetää järjellisiä painoja yli, mutta ritilä ei varmaan kestä tunkata, eikä varmaan pumppukärryäkään, jos kyytissä on yli 1000 kg. ja tuossa bilteman sarjassa on se huono puoli, että kourussa ei varmaankaan ole laskua, joten se pitää tehdä myös ritilään... PS Ja se alle 35m2 (25m2) on aika paljon säilytystilaa, toki pitää kertomasi mukaan rakentaa erilleen tallista... Viimeksi muokannut BJ-40/76 : 22.12.2014 22:51 |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Tämähän kuulostaa jännältä, ja mielenkiintoiselta ?? Onks käytännön kokemuksia ja esimerkkejä ??
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Haiskahtaa ihan paskalta, jos on pytyt ja muut.
|
#9
|
|||
|
|||
![]()
Pikkasen ilmasin itteäni väärin, siis tarkotin että ilmanvaihdon poisto olis lattiakaivojen kauutta, kuitenkin vesirajan yläpuolelta. Käytännössähän tätä systeemiä on käytössä todella monessa maalaamossa. Perus tallissakin olis vaan suurena etuna ettei pöly leijailis koko aikaa ilmassa vaan painuis lattialle.
|
#10
|
|||
|
|||
![]() Paremmin pysyy kuivana jos kourut pitkittäin ja päädyssä poikittain
Minusta noista viemäreistä on enemmän hyötyä pitkillä seinilla autopaikan ja kalusteiden säilytyksen/pöytien välissä (valkoisen alueen reunassa) sekä myös päädyssä olevan työtilan luona kuvassa esitetyllä tavalla poikittain, mutta autojen välissä myös yksi > säilyy seinänvierustat ja lattia pöytien/työpisteiden vieressä kuivempana eikä tarvita niin suurta kaatoa keskelle lattiaa kuin jos ne olisi pelkästään tuolla päädyissä!
ja kestäähän ne ritilät rullaamista sen mitä tuollaisessa tallissa tarvitaan. tällainen voisi olla hyvä jos parkkipaikoillakin kestää ![]() http://www.ekopinta.fi/tuotteet/aco-powerdrain-kourut/ ja kun auton alla kuitenkin aina jotakin ropataan niin tällä sais lattiallekin kuormaakin kestävää valaistusta muun valaistuksen lisäksi ![]() http://www.ekopinta.fi/tuotteet/aco-...jaerjestelmae/ [QUOTE=offroadjouni;1187958]Onhan näitä näköjään kapeampiakin viemäreitä olemassa, esim. http://www.aco-nordic.fi/tuotteet/ac...uivatuskourut/ . Koitin mietiskellä että missä viemärit olisivat vähiten haitalla, ja mielestäni olisi parempi laittaa lyhyille seinille ne. Jos ne tulevat pitkälle seinälle niin niiden yli joutuu rullaamaan migeillä yms koneilla useammin. ![]() Viimeksi muokannut Byrocrat : 25.12.2014 17:53 |
![]() |
Luokat |
autonostin, autotalli, autotalliprojekti, lattialämmitys, maalämpö, nosturi, pitkästä rakentaminen, rakennusohje, rakentaminen, siltanosturi, talliprojekti, vilp |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
hj-61 käynnissä pysymis ongelma! | datsun 3.3d | Tekniikka & Jutustelu | 20 | 10.07.2014 21:36 |
OHI: 11.10. Hakumoottorin uudelleenindeksointi käynnissä | Lars | Uutiset | 0 | 11.10.2012 04:53 |
Jeep 2.1 TD ei pysy käynnissä | Mikedeus21 | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 02.10.2009 16:33 |
salainen operaatio käynnissä poliisilla ja puolustus voimilla suomen ilmatilassa | toyota4x4 | Chit-Chat | 5 | 14.06.2009 09:47 |
Range 3.5 efi, lievä notkahdus käynnissä | Paavo | Tekniikka & Jutustelu | 15 | 24.05.2006 16:22 |