Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 18.12.2014, 08:48
Killer-Wo:n Avatar
Killer-Wo Killer-Wo ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.01.04
Sijainti: Kemi, Finland.
Viestit: 1.652
Perusasetus

Juuri näin. Minulla on kaksi 150mm parrua jotka laitan helmakeventimien päälle jos nostan maasturia ilmaan. Ja jos laittaa vaan yhden niin saa toisenpään autosta ilmaan.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 18.12.2014, 10:06
Jari:n Avatar
Jari Jari ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.11.04
Sijainti: Kajjjaani, Finland.
Viestit: 3.139
Perusasetus

se tuli mieleen nuista asema kuvista että aika ahtaasti ovat tavarat seinällä? kantin taakse ei jää vapaata tilaa? ja ainakin prässiin pitää joskus saada läpityönnettäviä yms tavaroita?

ja 250- 260 ovesta ei sovi sisään kuin just suorassa.

3m sopii jo väljemmin (siis pakut maasturit pitää vieläkin ajaa aika linjassa).

tais olla sitikassa peilit noin 2,5m leveellä
__________________
Isory

www.kmap.fi
Kainuun Monialapalvelut
-Kerro mitä tarvitset.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 18.12.2014, 10:28
offroadjouni:n Avatar
offroadjouni offroadjouni ei ole kirjautuneena
Super Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.06.02
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 6.481
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Killer-Wo Näytä viesti
Juuri näin. Minulla on kaksi 150mm parrua jotka laitan helmakeventimien päälle jos nostan maasturia ilmaan. Ja jos laittaa vaan yhden niin saa toisenpään autosta ilmaan.
Nojoo, tämä toimii varmaan suurimmassa osassa tapauksia. Jeepissä en sen verran joustoja että keventimen nostovara (n. 45 cm?) ei oikein riitä jousituksen nostamiseen ala-asennosta ylös. Normaalisti toki jousitus ei makaa pohjassa, joten liikevara pitäisi riittää helpommin. On se kuitenkin vähän epäkäytännöllistä jos jokaiselle autolle pitää olla shimmit jolla haetaan nostokorkeus kohdalleen. Jeepin tapauksessa tuo "shimmi" pitäisi olla luokkaa 60-70 cm korkea että kevennin saadaan lähelle helmakorkeutta..
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jari Näytä viesti
se tuli mieleen nuista asema kuvista että aika ahtaasti ovat tavarat seinällä? kantin taakse ei jää vapaata tilaa? ja ainakin prässiin pitää joskus saada läpityönnettäviä yms tavaroita?
Ajatus oli että sorvia pienemmät koneet liikkuu pyörillä niin että ne saadaan liikutettua väljemmille vesille tarvittaessa.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jari Näytä viesti
ja 250- 260 ovesta ei sovi sisään kuin just suorassa.

3m sopii jo väljemmin (siis pakut maasturit pitää vieläkin ajaa aika linjassa).

tais olla sitikassa peilit noin 2,5m leveellä
Pikkuovesta ei ole tarkoitus kulkea kuin autonostimelle. Siihen pitää kuitenkin tähdätä keskelle, joten mielestäni oven ei tarvitse olla kovin leveä. Päätyovi onkin kuvassa jo 400 cm leveä.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 18.12.2014, 11:06
Heikki L:n Avatar
Heikki L Heikki L ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.09.04
Sijainti: pornainen, Finland.
Viestit: 2.692
Perusasetus

Eikö tohon saksilavanosturiin muka saa,keskelle liikuteltavaa kevennintä millä voi nostaa akseleista mulla omassa nelipilarissa semmonen
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 18.12.2014, 11:52
offroadjouni:n Avatar
offroadjouni offroadjouni ei ole kirjautuneena
Super Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.06.02
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 6.481
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heikki L Näytä viesti
Eikö tohon saksilavanosturiin muka saa,keskelle liikuteltavaa kevennintä millä voi nostaa akseleista mulla omassa nelipilarissa semmonen
Saa toki vaikka neljä kevennintä - helmoihin ja molemmille akseleille. Näillä lisävarusteilla renkaiden vaihto on mahdollista. Sanoisin kuitenkin että keskimäärin on hyödyllisempaa nostaa auto helmasta ylös niin joustot tulevat ulos. Tällöin saa enemmän tilaa ohjauksen ja murikoiden luokse.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 18.12.2014, 14:49
Jörmelö_2:n Avatar
Jörmelö_2 Jörmelö_2 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.02.11
Sijainti: Hausjärvi
Viestit: 71
Thumbs up

Talousrakennuksen nimikkeellä se tulee varmaan olemaan asemapiirroksessa. Sielläpäin ennen vaikuttaneena tuli 30-vuotta seurattua kun faija vainaa työnsä puolesta väänsi kättä rakennustarkastaja Vänskän kanssa kuukausittain noista lupahommista. Nyttemmin jo eläkkeeltä käsin vaikuttavana henkilönä alkaa ehkä lupahommat muutua? Kotipaikan talliovi korkeuskin piti jättää 2.2m, ettei haja-asutusalueelle tule autokorjaamo toimintaa. (jota kuitenkin tuli ) Jos tarvii itse rakennusvaiheeseen tekijöitä, niin voin paria eri vaihtoehtoa sieltä nurkilta suositella..
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 18.12.2014, 15:43
Calmari Calmari ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.11.04
Sijainti: Suomen Texas, .
Viestit: 1.967
Perusasetus

Tommosen saksinosturin keskelle saisi kait 1 pilarinostimen upotettua renkaan vaihtoja varten ? vai onko ne mielipuolikeksinnöt jo romutettu kaikki.
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
autonostin, autotalli, autotalliprojekti, lattialämmitys, maalämpö, nosturi, pitkästä rakentaminen, rakennusohje, rakentaminen, siltanosturi, talliprojekti, vilp


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hj-61 käynnissä pysymis ongelma! datsun 3.3d Tekniikka & Jutustelu 20 10.07.2014 21:36
OHI: 11.10. Hakumoottorin uudelleenindeksointi käynnissä Lars Uutiset 0 11.10.2012 04:53
Jeep 2.1 TD ei pysy käynnissä Mikedeus21 Tekniikka & Jutustelu 4 02.10.2009 16:33
salainen operaatio käynnissä poliisilla ja puolustus voimilla suomen ilmatilassa toyota4x4 Chit-Chat 5 14.06.2009 09:47
Range 3.5 efi, lievä notkahdus käynnissä Paavo Tekniikka & Jutustelu 15 24.05.2006 16:22


Sivu luotu: 01:13 (GMT +2).