![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Paineilmalla toimii, eli letku kahvan persiisee ja menoks...
__________________
RUMARACING Esla T4 |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Jarrunesteen vaihto alipaineimijän kanssa.
Imase ensimmäisenä säiliö tyhjäksi, täytä uudella nesteellä. Sitten käyt joka nurkan vuorollaan läpi ja imet niin kauan kunnes tulee puhdasta nestettä nipasta. Älä päästä säiliöö tyhjäksi ettei ime ilmaa järjestelmään. Jos ABS-jarrut niin suorita operaatio virrat päällä.
__________________
ATV Off-Road Racing Team - ATVP Tonnikeijut >>> www.facebook.com/atvptonnikeijut <<< Tykkää, tökkää ja jaa - määkin tykkään! |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Tuo linkin laitehan tarvii kompuran kaverikseen, mutta sellainen vielä halvempi ilman kompuraa toimiva malli: http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---M...uslaite-19146/ toimii myös yksin tehtynä alipaineventtiilin avulla. Kytkee ton kiinni ja painelee jarrua ja lisää välillä nestettä säiliöön. Kun uutta nestettä tullut läpi, niin kirraa ilmaruuvin kiinni.
|
|
#4
|
||||
|
||||
|
Itse ostin just viikko sitten vastaavan. Takajarru rempan tein ja kaikki nesteet oli pois putkista kun täytyi tehdä uudet päät syliterien päähän. Uudet nesteet sisään niin että ilmaus ruuvit auki takaa. Nesteet meni ihan omalla painollaan putkiin.
Toiselta puolelta oli jäänyt sylinterille tuleva jarruputki huonosti kiinni ja ilmauslaitteella koko ajan pientä kuplaa nesteen seassa. Nestettä ei kumminkaan vuotanut kun olin pumpannut polkimella paineet putkiin. Ohjeessa kannu on ilmausnipan alapuolella, mutta itse parhaan tuloksen sain kun nostin kannun niin että nesteet meni koko ajan ylämäkeen. Jos kannu oli lattialla ja vaikka letku tuli renkaan takaa suoraan ylöspäin niin ei imenyt kunnolla. Näin jälkeen päin miksi ei ole ennen tullut ostettua. Niin paljon helpompaa ja siistimpää tuolla on touhuta. Viimeksi muokannut samisami2 : 27.11.2014 17:44 |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Tuollainen kompuralla toimiva alipainepumppu on pitänyt itsekin ostaa, vaikuttaisi ihan kätevältä vermeeltä. Noita takaiskuventtiilillisiä pumppaa-poljinta-itse-systeemit on tuntuneet olevan ihan susia..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Itel on kans ollu n.7v ylemmän kuvan mukainen pönttö ja ihan ehdoton yksin tehes! Jostain syystä ollaan kuitenki yleensä ilmattu ihan perinteisesti kaverinavustuksella, mut toimittaa hyvin säiliön virkaa.
|
|
#7
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Toi säiliö on hjuva |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Sopii myös muuhun imeskelyyn, esim polttoainelinjojen täyttämiseen/tyhjentämiseen, jäähdytinnestettäkin joskus jostain syystä otettu tuolla talteen.. Öljyille on sitten oma, samalla periaatteella toimiva imuvaihtaja.
__________________
Harbor Cruisers |
|
#9
|
||||
|
||||
|
Ihan toimiva peli. Itellä vastaava,mut motonettilaatu.
Tuosta saa myös kätevästi modattua laitteen millä voi painaa ilmausnipasta alakautta nestettä säiliöön,eli saa ilmattua kinkkisemmätkin jarrulinjat. Eli kun korvaa sen suuttimen mistä paineilma normaalisti suhisee ulos umpitulpalla,kaataa kannun säiliöön reilusti jarrunestettä ja kääntää kannun ylösalaisin. Sit letku ilmausruuviin,ruuvi löysälle ja liipasimesta varovasti paineilmaa kannuun. Pöntön voi myös näppärästi räjäyttää liialla paineilmalla joten malttia.. Umpitulpan tilalla vois käyttää pientä painemittaria ni pystyis tarkkailemaan paineen määrää.
__________________
Montenegro offroad club #88 Montenegro racing 16 www.montenegrooffroad.com 6 x 4x4: 2 x LJ + SJ + BJ + RAV4 + HILUX |
|
#10
|
||||
|
||||
|
Saattaa sylkeä poistoilman mukana vähän jarrunestettä joten ei kannata töhöttää auton kylkeä vasten.
![]() Töissä imasen tolla isoimmat ilmat pois ja perinteisellä ilmauksella kaverin kanssa loput.Tarvis varmaan ostaa moinen omaankin talliin.
__________________
================================== Mitä isommat renkaat,sitä pitempi matka hakea traktori. PäHäMa |
|
#11
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Kävin sit eilen sen ostamassa. Viikonloppuna tulee sitten kokeiltua kuinka toimii. Jos on helppo käyttää niin ehkä noihin autoihin voisi hieman useammin vaihdella jarrunesteitä. Ne kun tuppaa aina jäädä vaihtamatta.
|
|
#12
|
||||
|
||||
|
Mulla on kans toi ekassa viestissä kysytty laite jo hyllyssä odotellut jonkun aikaa...ilmeisesti "soiva peli" siis, kunhan kerkee aloittamaan jarrurempat taas...
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! https://roverfriends.fi/palsta/ ![]() 3 Amigos-never travel alone |
|
#13
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Tosin ihan normijarruillakin on syytä huolehtia ettei pääsylinteriin pääse ilmaa, voi muuten joutua ilmaamaan senkin. Lainaus:
Suulla imien takaiskuventtiili kyllä pelitti, että mikä lie oli sitten syynä kun ei toiminut varsinaisessa operaatiossa.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Patrollin jarrujen säätö | Tolu | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 15.09.2014 08:11 |
| c202 jarrujen osat | jomppe86 | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 26.05.2014 15:52 |
| c303 jarrujen ilmaus | Jerppa | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 17.01.2014 22:39 |
| Paineilmakäyttöinen jarrujen ilmauslaite | Puska-suska | Tekniikka & Jutustelu | 16 | 07.03.2011 23:49 |
| HoJon jarrujen ilmaus | Nalle | Tekniikka & Jutustelu | 32 | 18.01.2005 23:18 |