![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() alumiini alkaa hapettumaan aika nopeasti ja mikä siinä on ruuvia parempi muutenkaan?
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Pop-niitti ja tietyllä tapaa peltiruuvikin(eli porakärki) tiivistyy reikäänsä melko hyvin, eli sinne ei pääse vesi yms paska ihan hirveen helpolla lillumaan.
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Läpipultilla niin ei tarvii kerätä renkaasta irti karisseita/revenneitä ruuveja...omasta eikä kaverin renkaista
![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Läpipulttiin voi olla ongelmallista saaha se mutteri sisäpuolelta paikoilleen, jos on tuommonen "tavallinen" lokasuoja, jotta peltinen sisälokari tulee pultilla kiinni ulkolokariin...
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
nyt laitoin samulain muovilevikkeet niillä "niittimuttereilla" vai mitä lienee oikealta nimeltään, mutta 6mm kierre puristetaan samaantapaan, ku poppari
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia |
#6
|
||||
|
||||
![]()
minä olen pitänyt peltiruuvia ja porakärkeä ihan eri ruuveina, eli porakärki on se hieman paksummille materiaaleille jossa siis poraava kärki ja peltiruuvi on se teräväkärkinen nimenomaan pellille..
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
Omaan käpälään paras ratkasu pitkään juoksuun m4 tai m6 laipallinen hitsimutteri(outoo ku ei ainakaa viime etsimältä löytyny netin/wurthin/farnell syöveristä m5 laipallista) ja kupari tahnalla tmv "kultasulalla" pultti, niittimutteritki osaa pykiä ja alkaa pyöriä mukana tmv kivaa jännää
![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Porakärki eli itseporautuva peltiruuvi ei kyllä toimi paksuilla materiaaleilla, eli sekä porakärki että perinteinen peltiruuvi on ohuille levyille, mutta toinen tarvii poralla tehdyn alkureiän ja toinen tekee sen ite.
|
#9
|
||||
|
||||
![]()
Porakärkisen ruuvin käytössä pitää muistaa ettei ainevahvuus mihin ruuvin vetää kiinni ole paksumpi kuin ns.porakärki on pitkä. Porakärkiruuveja löytyy eripitusilla porakärjillä eripaksuisille materiaaleille. Ideahan on simppeli, kärki ruuvista poraa kierteille sopivankokoisen alkureijän, liika ohuissa materiaaleissa korkkaa helposti. Siksi kuvissa esiintyvä porakärkiruuvi ei ole mielestäni ikinä sopinut autonpelleille.
|
#10
|
|||
|
|||
![]()
Paremmuudesta en sano mitään, mutta onhan poppareita teräksisinäkin. Sellaisilla joskus pellitettiin bussi. Eivät olleet mielestäni mitenkään ylikovaa ainetta.
|
#11
|
|||
|
|||
![]()
Kyllä ne "normi" popparipihdellä vaatii aikas paljon puristusvoimaa. Nuo "teleskooppivehkeet" on varmasti parempia siihen tarkoitukseen... Nimin. 4.8 popparia kaksin käsin puristanut, että sai karan irtoamaan...
|
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Hymyssä suin töräyteltiin antenneja koneisiin kiinni poraruuveilla 1-4mm pelteihin, ruuvit tosin eri laatikosta paksulle ja ohuelle... ![]() |
#13
|
||||
|
||||
![]() Tai sit vaihtoehtoisesti näin
Leikkaa kaaret suosiolla isommaksi (ostat ne isommat renkaat kuitenkin joskus
![]() ![]() |
#14
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Rosteri ja musta ei sovi heikostikkaan yhteen->musta pelti uhrautuu ympäriltä heti kun olosuhteet menee märän puolelle. Alumiini ja musta sopii paremmin, alumiini uhrautuu ennen mustaa rautaa->niitti syöpyy ennen lokasuojan kaarta. Ominaisuudet liittyy sähköpareihin. Kahteen käyttöautoon olen laittanut kumilevikkeet niin että kumin ja lokasuojan kaaren väliin sikakitti, kumin päälle rosterilatta, reikä läpi ja sikakitin kanssa paksu alumiini-poppari reikään. Ei ole vielä tippuneet ja vanhimmat on jo 7 vuotta pysyneet kiinni. Oma kokemus on noista poraruuveista vähän negatiivinen autokäytössä ulkopinnoilla. Jos sellaisen vetää peltiin kiinni niin on suoranainen ihme jos vielä vuoden päästä on paikallaan samassa kireydessä. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostettu 37X16 kumi | PutKari | O/M/V Renkaat ja vanteet | 0 | 04.11.2014 17:40 |
Ostetaan Terranon kumi | Zepi70 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 24.02.2014 18:48 |
Kuin iso kumi | La tuskaa | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 31.03.2009 23:48 |
Ostettu HJ:n vaihdekepin kumi | petteriha | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 22.01.2009 11:17 |
Ostetaan BJ:N Moottorinkannatin kumi/t | SUHARI | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 17.01.2009 19:51 |