![]() |
kumi levikkeet ruuvaminen
Hei,
Mitä ruuvit on parempi käytää jos laitat levikkeet paikalla? Toi Tek (itse poratava) ruuvit? http://tekscrew.com/img/tek-screws-1.jpg Tai tavallinen metalliruuvi? http://image.ec21.com/image/dgganggu...ping_Screw.jpg Ja jos se on metalliruuvi tarvitsen varmasti porata reika ensin? |
tuo wronicci mennee auton peltiin akkuporakoneella ihan ilman reikien tekemistä. ite käyttäsin rst ruuveja, niin ei ruostu ja näytä ihan paskalle puolen vuoden päästä.
|
Kannattais ne poratut tai ruuvilla puhkaistut reiät suojata jollain (millä?). Äkkiä alkaa ruostumaan kaaret ruuvinrei'istä.
|
Mä käytin muinoin tuota jälkimmäistä. Samaisilla laitoin nykyiseen roiskeläpät kiinni. Syy on niinkin yksinkertainen että ne oli halpoja. Eikä se mun ongelma ole jos ne vuoden kuluttua on ruosteessa kun ei mulla ole niin pitkään nuo menopelit ;)
|
mulla oli samulaissa 3-4v levikkeet porakärki ruuveilla, eikä lähteny ruostumaan, vaikke ollut suojattu millään.
jos suojata haluaa ni laittaa ensin kiinni ja sit ruuvit pois ja mälli silikoonia ruuvin kärkeen ja uudestaa kiinni jolloin silikooni leviää reijän ympärille |
http://www.biltema.fi/fi/Rakentamine...250-kpl-87104/ Näitä on itse tullut käytettyä. Tarvittaessa helpompi irroittaa vaikka olisi kanta hieman ruostunut.
|
Lainaus:
|
Miksi ruuvaamalla? Alumiini pop-niitti on parempi. Se suojaa ympäröivää mustaa terästä ja kestää pitkään. Reikään tippa sikakittiä varmuuden vuoksi. Ruuveja voi käyttää asennuksessa apuna.
|
alumiini alkaa hapettumaan aika nopeasti ja mikä siinä on ruuvia parempi muutenkaan?
|
Pop-niitti ja tietyllä tapaa peltiruuvikin(eli porakärki) tiivistyy reikäänsä melko hyvin, eli sinne ei pääse vesi yms paska ihan hirveen helpolla lillumaan.
|
Läpipultilla niin ei tarvii kerätä renkaasta irti karisseita/revenneitä ruuveja...omasta eikä kaverin renkaista;)
|
Läpipulttiin voi olla ongelmallista saaha se mutteri sisäpuolelta paikoilleen, jos on tuommonen "tavallinen" lokasuoja, jotta peltinen sisälokari tulee pultilla kiinni ulkolokariin...
|
nyt laitoin samulain muovilevikkeet niillä "niittimuttereilla" vai mitä lienee oikealta nimeltään, mutta 6mm kierre puristetaan samaantapaan, ku poppari
|
Lainaus:
|
porakärki ruuvit tekevät monasti ohueenpeltiin liian suuren reiän,sutii tyhjää.
|
Lainaus:
Tosin se hyväpuoli on asiassa, ettei yleensä tartte pahemmin ostella sähköjohtoa, kun sitä poispurettua käytettyä lankaa on hyllyt täynnä... |
Jos tuollaisia mutteriniittejä/niittimuttereita käyttää, niin mikä kombinaatio ois paras ruostumisen ehkäisemiseksi ja toisaalta paikallaan pysymisen kannalta? Onko rosterimutteri ja rosteripultti kierrelukitteella varustettuna paras vai mieluummin vaikka rosterimutteri ja passivoitu pultti??
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
mä laitoin ihan rauta kierteet, ensin reiät sit pohjamaali sit kierteet ja senjälkeen pintamaali kierteidenki päälle ja normi pultit, kestää luultavasti riittävän pitkään. :)
|
Aika hyvin nuo viritelmät tunnistaa autosta jos siinä on sellaisia. Joten kannattaa välttää suoraan sellaisia autoja. Mut jos olet ostamassa vanhaa paskaa niin paskassa on aina ongelmia. Ei se ole uusi auto.
Lainaus:
|
Lainaus:
Muutenkin tulee aika paljon käytettyä noita niittimuttereita autoissa erinäisten roippeitten kiinnittämiseen. Ite vihaan sitä kun kaikki kasataan poraruuveilla yms. |
Suomi[muokkaa]
Substantiivi[muokkaa] niittimutteri (6) mutteri, joka niitataan materiaaliin Etymologia[muokkaa] Yhdyssana sanoista niitti ja mutteri. Käännökset[muokkaa] 1. mutteri, joka niitataan materiaaliin[piilota] englanti: rivet nut, blind nut, nut-sert Tuo on minulle ihan uusi tuttavuus, mitenkä se tuommoinen sitte toimii. Onko se niinkuin niitti, jossa undo elikkäs vituiksmän toiminne, jonka pystyy perumaan? Vai jääks se ruuvikin siihen kiinni?? |
https://www.youtube.com/watch?v=dkPhGIaPCVs
Tällaiset rubber nutit vaikuttais kans sellasilta mille voisi olla käyttöä autohommissa: http://www.memfast.co.uk/shop/Vprod2.asp?cat=2256003409 |
Sivu luotu: 02:37 (GMT +2). |