Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 21.11.2014, 14:04
ilex ilex ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.07.14
Sijainti: Seinäjoki, Suomi
Viestit: 44
Cool

Huomio valot


Mites nuo Philipsin led daylightit toimii hiluksis, asennus ohjeen mukaan johdotus menee näin että akusta plussa ja miinus käyttörasiaan ja siitä ledeille ja rosvous parkkijohdosta, mutta tuossa kun palaa parkit myös ajovalojen kanssa niin älyääkö tuo käyttörasia muka ne ledit silloin sammuttaa....parempi kysyä ennenkuin alkaa moisia asentelemaan

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 21.11.2014, 15:36
Luoppis Luoppis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 17.01.10
Sijainti: Asikkala
Viestit: 1.154
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ilex Näytä viesti
Mites nuo Philipsin led daylightit toimii hiluksis, asennus ohjeen mukaan johdotus menee näin että akusta plussa ja miinus käyttörasiaan ja siitä ledeille ja rosvous parkkijohdosta, mutta tuossa kun palaa parkit myös ajovalojen kanssa niin älyääkö tuo käyttörasia muka ne ledit silloin sammuttaa....parempi kysyä ennenkuin alkaa moisia asentelemaan
Mutu-tuntumalta tulis mielee et jos niissä päivävaloissa on joku oma hienohko boxi, niin sinne pitäis tulla jostain jatkuvaa virtaa, virtalukkoon liittyvä herätevirta, sekä herätevirta parkeilta. Sillon olis edellytykset siihen, että kun virrat on päällä, menee päivävalot päälle, ja sit kun laittaa parkit päälle, päivävalot sammuu. Jos siinä ei oo noin paljoa liitäntöjä, niin joku vaihtorele tms. pitäis viritellä väliin.
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 21.11.2014, 19:39
_JT_ _JT_ ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 10.09.06
Sijainti: Kuru, Finland.
Viestit: 343
Perusasetus

Kuinkas ln65 hiluxin etulokarit sopii ln46:seen? Lähinnä oven ja konepellin osalta, alareunoja joudun kumminkin muokkaan mutta ei viittisi uusia tilata jos ei istukkaan millään lailla, sen verran hintavat kuitenkin ovat.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 23.11.2014, 18:22
ilex ilex ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.07.14
Sijainti: Seinäjoki, Suomi
Viestit: 44
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ilex Näytä viesti
Mites nuo Philipsin led daylightit toimii hiluksis, asennus ohjeen mukaan johdotus menee näin että akusta plussa ja miinus käyttörasiaan ja siitä ledeille ja rosvous parkkijohdosta, mutta tuossa kun palaa parkit myös ajovalojen kanssa niin älyääkö tuo käyttörasia muka ne ledit silloin sammuttaa....parempi kysyä ennenkuin alkaa moisia asentelemaan
No niinpä tietysti puuttui ohjevihkosesta tärkeä tieto...netistä löytyvä asennusopas jossa nimenomaan pyydetään huomioimaan Suomen,Ruotsin ja Norjan asetukset...eli herätejohto rosvoamaan lähivalojen johdosta....et näin
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 27.11.2014, 14:04
ranson ranson ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 07.08.12
Sijainti: Helsinki, Suomi
Viestit: 19
Perusasetus

Akun koko


Kaipais hilu uusia sähkövarastoja, eikä haulla löytynyt sopivaa tietoa.
Minkäs kokoiset akut, siis ulkomitoiltaan, tuohon 110 Hilun orkkis akkukehikoihin mahtuu mukavasti paikalleen?
Lähinnä hakisin tietoa, että kuinka pitkä akku siihen vielä ongelmitta sopii.

Viimeksi muokannut ranson : 27.11.2014 17:12
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 28.11.2014, 10:38
Matias. Matias. ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.11.09
Sijainti: Heinola
Viestit: 64
Perusasetus

Hilux -02 ohjaus narisee / jurisee satunnaisesti. Teki jo viime talvena pakkasilla. Kostealla kelillä ei juuri esiinny tai on vaimeampi. Tänä syksynä etenkin kuivemmilla ilmoilla tekee vähän turhan usein. Ei normiajossa mutkissa mutta parkkipaikoilla käännellessä tai pihaan peräkärryä peruuttaessa joutuu tekemään nopeita pyöräytyksiä. Silloin narahtaa.

Etupäässä oli yläpallojen rasvat tulleet ulos ja vaihdettiin pallonivelet. Ikävä kyllä narinaan se ei auttanut.
Ohjaus ei takertele mutta ehkä ratti vähän resonoi kun narahtaa. Ensin epäilin ohjauksen ristikkoa mutta se sijaitsee ohjaamon puolella ja näyttää päällisin puolin rasvaiselta. Akseli näyttää suoralta eikä ristikko tee töitä kun käännän rattia? Oletan ristikon olevan vain kolaritilanteita varten? Vai onko havaintoni väärä?
Suihkuttelin WD40:stä tulipellin kumitiivisteeseen mutta sillä ei ollut vaikutusta joten se ei liene kuivunut.
Vähän sellaista tuntumaa että ohjaus narahtaa useimmin kun ratti käännetty äärivasemmalle ja siitä sitten lähdetään oikaisemaan etupyöriä. Auto juuri huollettu ja siihen on vaihdettu myös ohjaustehostimen nesteet. Sekään ei auttanut narinaan. Brittien palstalta luin että ohjauksen voisi ilmata nostamalla keulan ylös ja pyörittämällä parikymmentä kertaa rattia ääriasentojen väliä tasaisesti. Lienee toimiva tapa?
Voikohan ohjaussimpukan öljyjä vaihtaa vai miten siellä olevan öljyn määrä tai sen puute ilmenee? Luulisi että se vaikuttaisi koko ohjauksen alueella ja koko toiminnassa. Ohjaus sinällään on täysin kunnossa ja parempi kuin monessa uudessa autossa. Menee tien päällä suoraan ja on herkkä eikä ole klappia.

Auto on takavetoversio ja 130 tuhatta ajettu.

Nyt on vähän sellainen epävarma fiilis mistä lähden seuraavaksi etsimään tuota äänen aiheuttajaa....

Tuli aika monta kysymystä.......
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 30.11.2014, 08:30
ilex ilex ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.07.14
Sijainti: Seinäjoki, Suomi
Viestit: 44
Smile

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Matias. Näytä viesti
Hilux -02 ohjaus narisee / jurisee satunnaisesti. Teki jo viime talvena pakkasilla. Kostealla kelillä ei juuri esiinny tai on vaimeampi. Tänä syksynä etenkin kuivemmilla ilmoilla tekee vähän turhan usein. Ei normiajossa mutkissa mutta parkkipaikoilla käännellessä tai pihaan peräkärryä peruuttaessa joutuu tekemään nopeita pyöräytyksiä. Silloin narahtaa.

Etupäässä oli yläpallojen rasvat tulleet ulos ja vaihdettiin pallonivelet. Ikävä kyllä narinaan se ei auttanut.
Ohjaus ei takertele mutta ehkä ratti vähän resonoi kun narahtaa. Ensin epäilin ohjauksen ristikkoa mutta se sijaitsee ohjaamon puolella ja näyttää päällisin puolin rasvaiselta. Akseli näyttää suoralta eikä ristikko tee töitä kun käännän rattia? Oletan ristikon olevan vain kolaritilanteita varten? Vai onko havaintoni väärä?
Suihkuttelin WD40:stä tulipellin kumitiivisteeseen mutta sillä ei ollut vaikutusta joten se ei liene kuivunut.
Vähän sellaista tuntumaa että ohjaus narahtaa useimmin kun ratti käännetty äärivasemmalle ja siitä sitten lähdetään oikaisemaan etupyöriä. Auto juuri huollettu ja siihen on vaihdettu myös ohjaustehostimen nesteet. Sekään ei auttanut narinaan. Brittien palstalta luin että ohjauksen voisi ilmata nostamalla keulan ylös ja pyörittämällä parikymmentä kertaa rattia ääriasentojen väliä tasaisesti. Lienee toimiva tapa?
Voikohan ohjaussimpukan öljyjä vaihtaa vai miten siellä olevan öljyn määrä tai sen puute ilmenee? Luulisi että se vaikuttaisi koko ohjauksen alueella ja koko toiminnassa. Ohjaus sinällään on täysin kunnossa ja parempi kuin monessa uudessa autossa. Menee tien päällä suoraan ja on herkkä eikä ole klappia.

Auto on takavetoversio ja 130 tuhatta ajettu.

Nyt on vähän sellainen epävarma fiilis mistä lähden seuraavaksi etsimään tuota äänen aiheuttajaa....

Tuli aika monta kysymystä.......
Ilmaaminen juurikin noin luonnistuu
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 23.01.2015, 10:32
Matias. Matias. ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.11.09
Sijainti: Heinola
Viestit: 64
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ilex Näytä viesti
Ilmaaminen juurikin noin luonnistuu
Narina jatkuu ja kovenee pakkaskeleillä. Etupää on nostettu ilmaan ja narina kuuluu kun kääntelee rattia. Ohjaustehostin ilmeisesti ei aiheuta mitään koska ääni kuuluu vaikkei moottori ole käynnissä. Kaverin kanssa kuunneltu ääntä eikä se tule moottoritilasta vaan ihan ratin tienoilta. Kun ohjauspyörän korkeussäätöä laskee, narinakin vähenee, mutta ei poistu. Uusi säätö ja narisee ala-asennossakin. Tulipellin tiiviste rasvattu ja se on pehmeä. Ääni on myös mekaanisempi (metallinen jurina - laakeri?) kuin kumipalkeen mahdollinen narina.
Netistä löytyi kuva: http://japan-parts.eu/EU/3/451583I.png

Tuossa on ohjausakselissa (ylempi) jonkinlainen paksunnos (45201 Lower) numerosarjan vasemmalla puolella. Onkohan se akselin laakeri vai mikä se on. Jos se on liukulaakeri, pusla tai joku sinne päin, se voisi olla narinan aiheutaja? Jostain luin että myös äänitorven virtaliuska voisi äännellä jos kosketuspinnat on kuivia.
Onko jollain kokemusta tämän tyyppisistä ongelmista. Ja kiitokse etukäteen jos joku jaksoi vaivautua tuohon kuvaan.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 23.01.2015, 22:04
Pölli Pölli ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.11.13
Sijainti: Orivesi Finland
Viestit: 102
Perusasetus

Onko kukaan vaihtaessa vaihdelootan tukikumia kiinnittänyt huomiota kannattimen keskellä olevaan isoon 27mm mutteriin, joka kiinnittää kannatimen ylä-ja ala metallirungon toisiinsa ? Kuuluuko olla kireällä vai löysällä ? Itse vaihtaessani sen huomasin olevan löysällä käsin pyöriteltävissä joten enempiä ajattelematta kiristelin sitä vähän. Nyt mietin voiko se laatikon metallinen kilkatus ajossa tulla siitä kun metalli lähellä metallia ja kumien joustaessa saattaa osua toisiinsa. (oli osuman jälkeä metallipinnoissa kyseisen "pultin" välissä, mutta en tiedä onko tullut normaali ajotilanteessa).
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hdj`iin joudet l´j 70´seen käykö?? henteri Tekniikka & Jutustelu 20 02.03.2008 20:02
LN 65 Hiluksiin korotus jouset? -Ville- Tekniikka & Jutustelu 8 20.02.2008 21:15
käykö HDJ:n jouset LJ:hin? Jari_M Tekniikka & Jutustelu 2 23.05.2007 20:24
M: HiLux LN65 jouset+muutakin, JOUSET MYYTY! A45 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 25.04.2006 18:14
MISTÄ UUDET JOUSET BJ40:seen =>Käykö Hj 60 jouset? Tekniikka & Jutustelu 7 03.12.2004 21:34


Sivu luotu: 12:57 (GMT +2).