![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Eipä taida olla missään tehdastekoisessa remmi-vetoisessa ahtimessa hammashihnaa? Detroit Dieselissäkin sitä ahdinta (huuhtelupumppua) pyöritetään hammaspyörillä.
Niinkuin Matti sanoi, niin laita hihnankiristin. Sen vaan pidät huoli, että kiristysvara riittää, ja että se kiristää oikeaan suuntaan. Ja tietysti kiristin täytyy olla remmin "löysällä puolella".
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Jaguaarissa oli ihan manuaalisesti ruuvattava ahtimen moniurahihna, eikä sitä uskaltanu niin kireälle vetää, ettei se olis ulahellu... Vähä epäilen, et jousikiristin sais vedettyä hihnaa riittävän kireälle. Tai sehän riippuu, miten paljon sitä voimaa pitää välittää.
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Moniko urainen remmi oli jaggessa?
Töissä on 4, 6, 8, 12, ja 14 uraisia remmejä käytetty. Puimurin yli metrinen tuuletin vie muistaakseni 20 kW voimaa. Hihnankiristimillä ovat varustettuja.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#5
|
||||
|
||||
![]()
siis samaa jousikuormitteista olis tarkotus käyttää,, kaikki on samalla remmillä..
__________________
vapari ei ole vaihtoehto ![]() Ahdin takaa tahdin ja ilo alkaa kilosta,, riemu kahdesta mutta kone remppa kolmesta ![]() ![]() No worries, mate ! Hojossa on sitä jotai ![]() Pensselit pestään bensalla ja dieselillä tehdään VOIMAA |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Mulla on remmiahdettu G60 volkkari ja siinä on ihan alkuperänen systeemi, et 6-urainen remmi pyörittää ahdinta laturia ja ilmastointia, jousikuormitteisella kiritinpyörällä. Ei oo ulissu, vaikka ahtimen hhnapyörääkin on pienennetty ja ahtoja parhaimmillaan 1,2 bar. Ja kone on 1,8L.
__________________
-MMC- |
#7
|
||||
|
||||
![]()
niin itsekin päättelin ennen kuin tänne mitn laitoin että tuo oma kiristin riittää..
![]() mitä raati on mieltä tuosta eaton m45 ahtimesta 2.0 koneessa.. ?? oisko liian pieni ![]() ![]() ![]()
__________________
vapari ei ole vaihtoehto ![]() Ahdin takaa tahdin ja ilo alkaa kilosta,, riemu kahdesta mutta kone remppa kolmesta ![]() ![]() No worries, mate ! Hojossa on sitä jotai ![]() Pensselit pestään bensalla ja dieselillä tehdään VOIMAA |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Itellä on 2,0 eaton M112 jaguaarista 8 uraisella moniurahihnalla ja manuaalisella kiristimellä( tai siis nyt se on 2,4 litrainen). 0,5 bar heti kun kaasuläppä aukeaa.
Eaton vastustaa aika paljon isoilla kierroksilla ja jos hihna on vähänkin löysällä niin läpän sulkeutuessa bypass ei aukea tarpeeksi nopeasti että hihna ei alkaisi luistamaan. Viimeksi muokannut BSI : 15.11.2014 18:14 |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Mutta riippuu tietysti, montako sataa heppaa on tarkoitus koittaa repiä. ![]()
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() kaveri vaan laski että jos toi matelia ahdin tuupataaann mondeoon niin noilla laskelmilla tollla sais 165hv pihalle.... no eihän sitä tietenkään voi tietää.. ![]() ![]()
__________________
vapari ei ole vaihtoehto ![]() Ahdin takaa tahdin ja ilo alkaa kilosta,, riemu kahdesta mutta kone remppa kolmesta ![]() ![]() No worries, mate ! Hojossa on sitä jotai ![]() Pensselit pestään bensalla ja dieselillä tehdään VOIMAA |
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() siis oikeesti aivan inhimillinen/naurettava määrä..v!!!!! kuitenkin pieni piristys kärryn vetämis kapasiteettiin.. ![]()
__________________
vapari ei ole vaihtoehto ![]() Ahdin takaa tahdin ja ilo alkaa kilosta,, riemu kahdesta mutta kone remppa kolmesta ![]() ![]() No worries, mate ! Hojossa on sitä jotai ![]() Pensselit pestään bensalla ja dieselillä tehdään VOIMAA |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Troopperin remmin merkkivalo | Terde | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 13.12.2010 20:25 |
Ostettu Vinssin ABT GEW (tai vast) vaihteisto tai sen osia | Arska-tehtaalta | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 29.07.2009 09:27 |
LJ70:sen vinssi kysymys? (WARN) | Kumikameli | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 07.12.2006 13:08 |
Kysymyksiä remmiahtimesta | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 25.03.2006 20:45 | |
Tehostimen remmin merkinnät? & Snorkkeliin pääty | mikjus | Tekniikka & Jutustelu | 14 | 17.04.2004 21:58 |