Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 14.11.2014, 21:37
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- on kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.069
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mäksä Näytä viesti
eli kertokaas viisaammat tyhmälle että miten kireä remmiahtimen remmi tarttee olla ettei luista,, verrataan vaikka auton laturin remmiin joka kiristyy jousella..

ajatus tosta mondeosta ottaa ilmastointi pois käytöstä ja kompuran tilalle sovittaa eaton
Mikset käyttäis samaa jousikuormitteista kiristintä vai onko ilmastointi omalla remmillä? Moniurahihnalla ja jousikiristimellä se tuo mun on.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 14.11.2014, 23:12
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.329
Perusasetus

Eipä taida olla missään tehdastekoisessa remmi-vetoisessa ahtimessa hammashihnaa? Detroit Dieselissäkin sitä ahdinta (huuhtelupumppua) pyöritetään hammaspyörillä.

Niinkuin Matti sanoi, niin laita hihnankiristin. Sen vaan pidät huoli, että kiristysvara riittää, ja että se kiristää oikeaan suuntaan. Ja tietysti kiristin täytyy olla remmin "löysällä puolella".
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 15.11.2014, 11:59
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Jaguaarissa oli ihan manuaalisesti ruuvattava ahtimen moniurahihna, eikä sitä uskaltanu niin kireälle vetää, ettei se olis ulahellu... Vähä epäilen, et jousikiristin sais vedettyä hihnaa riittävän kireälle. Tai sehän riippuu, miten paljon sitä voimaa pitää välittää.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 15.11.2014, 12:10
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.329
Perusasetus

Moniko urainen remmi oli jaggessa?

Töissä on 4, 6, 8, 12, ja 14 uraisia remmejä käytetty. Puimurin yli metrinen tuuletin vie muistaakseni 20 kW voimaa. Hihnankiristimillä ovat varustettuja.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 15.11.2014, 12:20
mäksä:n Avatar
mäksä mäksä ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 21.05.09
Sijainti: nakkila
Viestit: 4.925
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Mikset käyttäis samaa jousikuormitteista kiristintä vai onko ilmastointi omalla remmillä? Moniurahihnalla ja jousikiristimellä se tuo mun on.
siis samaa jousikuormitteista olis tarkotus käyttää,, kaikki on samalla remmillä..
__________________
vapari ei ole vaihtoehto
Ahdin takaa tahdin ja ilo alkaa kilosta,, riemu kahdesta mutta kone remppa kolmesta
No worries, mate !
Hojossa on sitä jotai
Pensselit pestään bensalla ja dieselillä tehdään VOIMAA
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 15.11.2014, 14:00
Tapsala Tapsala ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 08.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 648
Perusasetus

Mulla on remmiahdettu G60 volkkari ja siinä on ihan alkuperänen systeemi, et 6-urainen remmi pyörittää ahdinta laturia ja ilmastointia, jousikuormitteisella kiritinpyörällä. Ei oo ulissu, vaikka ahtimen hhnapyörääkin on pienennetty ja ahtoja parhaimmillaan 1,2 bar. Ja kone on 1,8L.
__________________
-MMC-
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 15.11.2014, 17:51
mäksä:n Avatar
mäksä mäksä ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 21.05.09
Sijainti: nakkila
Viestit: 4.925
Perusasetus

niin itsekin päättelin ennen kuin tänne mitn laitoin että tuo oma kiristin riittää..

mitä raati on mieltä tuosta eaton m45 ahtimesta 2.0 koneessa.. ??
oisko liian pieni
__________________
vapari ei ole vaihtoehto
Ahdin takaa tahdin ja ilo alkaa kilosta,, riemu kahdesta mutta kone remppa kolmesta
No worries, mate !
Hojossa on sitä jotai
Pensselit pestään bensalla ja dieselillä tehdään VOIMAA
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 15.11.2014, 18:11
BSI BSI ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.10.05
Sijainti: Finland.
Viestit: 140
Perusasetus

Itellä on 2,0 eaton M112 jaguaarista 8 uraisella moniurahihnalla ja manuaalisella kiristimellä( tai siis nyt se on 2,4 litrainen). 0,5 bar heti kun kaasuläppä aukeaa.
Eaton vastustaa aika paljon isoilla kierroksilla ja jos hihna on vähänkin löysällä niin läpän sulkeutuessa bypass ei aukea tarpeeksi nopeasti että hihna ei alkaisi luistamaan.

Viimeksi muokannut BSI : 15.11.2014 18:14
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 15.11.2014, 22:39
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.329
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mäksä Näytä viesti
mitä raati on mieltä tuosta eaton m45 ahtimesta 2.0 koneessa.. ??
oisko liian pieni
Noita on ollut mineissä ja mersuissa, eli iskutilavuudet 1.6-2.3 litraa. Tuo 2.0 on aikalailla optimaalisen kokoinen M45 ahtimelle.

Mutta riippuu tietysti, montako sataa heppaa on tarkoitus koittaa repiä.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 16.11.2014, 01:07
mäksä:n Avatar
mäksä mäksä ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 21.05.09
Sijainti: nakkila
Viestit: 4.925
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti
Noita on ollut mineissä ja mersuissa, eli iskutilavuudet 1.6-2.3 litraa. Tuo 2.0 on aikalailla optimaalisen kokoinen M45 ahtimelle.

Mutta riippuu tietysti, montako sataa heppaa on tarkoitus koittaa repiä.
juu tiedossahan tuo on että m45 eaton aika pirun pieni vannabee remmi..

kaveri vaan laski että jos toi matelia ahdin tuupataaann mondeoon niin noilla laskelmilla tollla sais 165hv pihalle....


no eihän sitä tietenkään voi tietää..
__________________
vapari ei ole vaihtoehto
Ahdin takaa tahdin ja ilo alkaa kilosta,, riemu kahdesta mutta kone remppa kolmesta
No worries, mate !
Hojossa on sitä jotai
Pensselit pestään bensalla ja dieselillä tehdään VOIMAA
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 16.11.2014, 01:51
mäksä:n Avatar
mäksä mäksä ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 21.05.09
Sijainti: nakkila
Viestit: 4.925
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti
Noita on ollut mineissä ja mersuissa, eli iskutilavuudet 1.6-2.3 litraa. Tuo 2.0 on aikalailla optimaalisen kokoinen M45 ahtimelle.

Mutta riippuu tietysti, montako sataa heppaa on tarkoitus koittaa repiä.
siis juu,, tarkoitus ei ole repiä kuin tuo 140-165 heppaa
siis oikeesti aivan inhimillinen/naurettava määrä..v!!!!!

kuitenkin pieni piristys kärryn vetämis kapasiteettiin..
__________________
vapari ei ole vaihtoehto
Ahdin takaa tahdin ja ilo alkaa kilosta,, riemu kahdesta mutta kone remppa kolmesta
No worries, mate !
Hojossa on sitä jotai
Pensselit pestään bensalla ja dieselillä tehdään VOIMAA
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Troopperin remmin merkkivalo Terde Tekniikka & Jutustelu 1 13.12.2010 20:25
Ostettu Vinssin ABT GEW (tai vast) vaihteisto tai sen osia Arska-tehtaalta O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 29.07.2009 09:27
LJ70:sen vinssi kysymys? (WARN) Kumikameli Tekniikka & Jutustelu 3 07.12.2006 13:08
Kysymyksiä remmiahtimesta Tekniikka & Jutustelu 6 25.03.2006 20:45
Tehostimen remmin merkinnät? & Snorkkeliin pääty mikjus Tekniikka & Jutustelu 14 17.04.2004 21:58


Sivu luotu: 11:02 (GMT +2).