Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 13.10.2014, 23:16
offroadjouni:n Avatar
offroadjouni offroadjouni ei ole kirjautuneena
Super Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.06.02
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 6.476
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Byrocrat Näytä viesti
Kun kyse on avoautosta ja sulla on sääntöjenmukaiset kaaret ja tuo alumiinikatto niin sehän täyttää tämän vaatimuksen edellyttäen että pellin vahvuudet on vähintään tuo mainittu
Joo, katto on kyllä säännöt täyttävä, mutta tarkoitin että onko tuo minun Jeeppi avo- vai umpiauto. Jos avoon laittaa katon niin eikö se ole umpinainen? Jos Jeeppi on avo niin minun pitäisi hankkia kuppipenkit siihen kun taas umpiautona kelpaisi alkuperäisillä penkeillä.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 14.10.2014, 07:19
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.285
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JPK
Ihan vaan kysymyksenä/ehdotuksena, miksi ei voisi suoraan väljentää modin sääntöjä sen verran että nämä uuden luokan puuhamiehet mahtuisivat siihen?
Jos oikein ymmärsin niin Harraste-Modilla olisi kummiskin tarkoitus ajaa modin ratoja.
Onko järkevää lisätä luokkia jos ei nykyisissäkään ole välillä tarpeeksi kilpailijoita.
Muutenhan tossa käy niin että modissa edelleen 0-2 autoa ja sitten harrastemodissa vaikka 5 autoa. Eikös se olis kilpailullisempaa että olisi siinä nykyisessä modissa jopa 7 autoa?
Ajattelin asian niin, että harrastemodissa ajaisi 7 autoa ja modia ei ajettaisi ollenkaan. Kuten tällä kaudella oli monta harrastestanua ja 2 stanua, kaikki ajoi harrastestanua. (Paitsi yksi auto ensimmäisessä kisassa.)
Tällä ehdotuksella pysyisi se eurotrial-kelpoinen luokka ainakin sääntökirjassa, tosin huonona puolena niitä autoja ei välttämättä rakenneta tiukempaan modin sääntöön vaan väljempään harrastemodiin. En vaan osaa nähdä sitä ongelmana, kun en ole Jartsan pajeron lisäksi nähnyt modiautoon moneen vuoteen. Lisäluokalla on nähdäkseni ainoa mahdollisuus vaikuttaa modified-radan kilpailijamäärään, eurotrial-luokkien sääntöihin ei tuskin standardia lukuunottamatta saa muutoksia.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja offroadjouni Näytä viesti
Joo, katto on kyllä säännöt täyttävä, mutta tarkoitin että onko tuo minun Jeeppi avo- vai umpiauto. Jos avoon laittaa katon niin eikö se ole umpinainen? Jos Jeeppi on avo niin minun pitäisi hankkia kuppipenkit siihen kun taas umpiautona kelpaisi alkuperäisillä penkeillä.
Mun tulkinta suomisäännöstä on, että sulla pitää olla kuppipenkit. Eurotrialiin modified-luokkaan kelpaa alkuperäisillä. Jos se alumiinikatto ei ole alkuperäinen? Muutenhan tuo sääntökohta penkeistä on ihan turha, koska avoautoa ei voi olla, kun kattopelti vaaditaan aina jos turvakaaretkin. Täyttääkö sulla alumiini ja sen kiinnitys tuon Byrocratin laittaman sääntökohdan? Hyvä että tuokin tuli esille, tuo turvakaariin kiinnitetty kattopelti pitää olla kaikissa harrastemodiautoissakin.


Ne jotka tietää ja tuntee, vois vinkata tätä juttua niille joita tämä voisi kiinnostaa (kilpailujen järjestäjät, vanhat kilpailijat, vanhojen kilpureiden nykyiset omistajat jne) ja niille ketkä näistä asioista päättää.
Jare, sirP ja Byrocrat on kommentoinut, mutta ainakin mua kiinnostaa mitä "pitkän linjan" trial-miehet on tästä mieltä, tarvitaanko vai ei? Koskee myös muita...
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 14.10.2014, 10:13
HaKu HaKu ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.12.03
Sijainti: Turku, Finland.
Viestit: 527
Perusasetus

materiaali


jokos cromo putki kävisi turvakaarissa suomaliassa 2015?

saako oviputket olla irroitettavat?
__________________
www.facebook.com/TeamTostanoin
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 14.10.2014, 16:00
sirP sirP ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.06.05
Sijainti: Turku
Viestit: 1.628
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HaKu Näytä viesti
jokos cromo putki kävisi turvakaarissa suomaliassa 2015?

saako oviputket olla irroitettavat?
Cromo ei käy turvakaarissa. Irrotettavat oviputket on sallittu ja on olleetkin.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 14.10.2014, 14:40
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja baxxter Näytä viesti

Ne jotka tietää ja tuntee, vois vinkata tätä juttua niille joita tämä voisi kiinnostaa (kilpailujen järjestäjät, vanhat kilpailijat, vanhojen kilpureiden nykyiset omistajat jne) ja niille ketkä näistä asioista päättää.
Jare, sirP ja Byrocrat on kommentoinut, mutta ainakin mua kiinnostaa mitä "pitkän linjan" trial-miehet on tästä mieltä, tarvitaanko vai ei? Koskee myös muita...
Toivonmukaan (sillä pidän lajista trial, enkä halua sen kuolevan) tätä keskusteluketjua on moni jo lukenut ja mietiskellyt, sekä jossain vaiheessa "uskaltaa" antaa jopa omia mielipiteitäänkin.



Itse koitan olla kommentoimatta "liikaa" tähän uuteen ideaan......jospa niinku sillä sais uus offin sukupolvi tehtyä omia ratkaisujaan, eikä ainakaan tällänen "offin muinaisjäännös" niitä jarruttelis
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 14.10.2014, 15:25
Pertsi:n Avatar
Pertsi Pertsi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 23.09.08
Sijainti: Padasjoki
Viestit: 1.267
Perusasetus

Pitääkö umpiauton pääkaaren takatuet olla suorat vai käykö taivutetut? Eli tapetaanko jo tällä monen suunnistusauton osallistuminen kun tuon takapenkin/takaovien käyttö on melko hankalaa jos pääkaaresta vedetään suorat takatuet takanurkkiin.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 14.10.2014, 16:02
sirP sirP ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.06.05
Sijainti: Turku
Viestit: 1.628
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pertsi Näytä viesti
Pitääkö umpiauton pääkaaren takatuet olla suorat vai käykö taivutetut? Eli tapetaanko jo tällä monen suunnistusauton osallistuminen kun tuon takapenkin/takaovien käyttö on melko hankalaa jos pääkaaresta vedetään suorat takatuet takanurkkiin.
Tämähän on neliovisten autojen ongelma ja katsotaan josko olisi ratkaisua, esimerkiksi c-pilarin kohdalle toinen pääkaari josta takatuet. Lisää vain näitä ehdotuksia ja kysymyksiä niin saadaan lajiryhmälle pohdittavaa
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 14.10.2014, 16:30
junnu78:n Avatar
junnu78 junnu78 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.03.06
Sijainti: mikkeli, Finland.
Viestit: 2.782
Perusasetus

munkin mielestä tämä on hyvä asia ja hyvä että saadaan nämä vanhat sotaratsut takasin radalle. olen myös lukenu topiccia alusta asti mielenkiinnolla...
253 37-47 kuvista saa putkiliitoksista oviputkiin hyvän kuvan
edittiä... baxxterhan noi jo luetteli.
__________________
M.O.C

Viimeksi muokannut junnu78 : 17.10.2014 07:05
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 14.10.2014, 16:29
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.285
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HaKu Näytä viesti
jokos cromo putki kävisi turvakaarissa suomaliassa 2015?

saako oviputket olla irroitettavat?
Cromosta en tiiä, enkä muutenkaan 2015 sääntökirjan mahdollisista muutoksista.
Oviputket saa olla irroitettavat, en kyllä äkkiseltään löytänyt sallittuja liitostyyppejä kuin tekniikkasäännöistä (Liite J). Sivulla 298 kielletyt liitostyypit kun kyseessä esim oviputket tai takatuet: 253-37, 253-40, 253-43, 253-46 ja 253-47. 299 sivulla mallikuvat. Eli 253-38, 253-39, 253-41, 253-42, 253-44 ja 253-45 käy. Mun mielikuvitus ei kyllä riitä siihen miten oviputket noilla fiksusti onnistuu irroitettavaksi
Tekniikkasäännöt, Liite J:
http://www.autourheilu.fi/attachemen...5-00-13175.pdf

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pertsi Näytä viesti
Pitääkö umpiauton pääkaaren takatuet olla suorat vai käykö taivutetut? Eli tapetaanko jo tällä monen suunnistusauton osallistuminen kun tuon takapenkin/takaovien käyttö on melko hankalaa jos pääkaaresta vedetään suorat takatuet takanurkkiin.
2.2.13.10 alla:
Takatuet tulee kiinnittää kehikkoon auton molemmille
puolille ja yläpäästään niiden tulee olla lähellä
pääkaaren tai sivukaarien ylätaivutusta ja lähellä kattoa.
Ne voidaan tehdä irroitettavilla liitoksilla. Takatukien tulee
muodostaa vähintään 30 asteen kulma pystysuorasta
ja ne tulee olla suunnattuina taaksepäin ilman taivutuksia.
Niiden tulee myös kulkea lähellä korirakennetta.

Eli ei saa taivuttaa, mutta voi olla irroitettavat, eli vaikka taivutettujen suunnistuskaarien lisänä?
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 17.10.2014, 10:14
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja baxxter Näytä viesti
Oviputket saa olla irroitettavat, en kyllä äkkiseltään löytänyt sallittuja liitostyyppejä kuin tekniikkasäännöistä (Liite J). Sivulla 298 kielletyt liitostyypit kun kyseessä esim oviputket tai takatuet: 253-37, 253-40, 253-43, 253-46 ja 253-47. 299 sivulla mallikuvat. Eli 253-38, 253-39, 253-41, 253-42, 253-44 ja 253-45 käy. Mun mielikuvitus ei kyllä riitä siihen miten oviputket noilla fiksusti onnistuu irroitettavaksi
Tekniikkasäännöt, Liite J:
http://www.autourheilu.fi/attachemen...5-00-13175.pdf
Juu'u.....aika hankalasti ymmärrettävää tekstiä kyllä tolla kohtaa....olisko siin mahdollisesti oikee joku virhe?? Voisko joku viisaampi lukea ton, että mitkä liitokset on sit oikeesti sallittuja oviputkiin.....myönnetään äidinkieli ei koskaan ollu mun vahvin laji koulussakaan, eikä näytä olevan vieläkään
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 17.10.2014, 10:27
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja baxxter Näytä viesti
Oviputket saa olla irroitettavat, en kyllä äkkiseltään löytänyt sallittuja liitostyyppejä kuin tekniikkasäännöistä (Liite J). Sivulla 298 kielletyt liitostyypit kun kyseessä esim oviputket tai takatuet: 253-37, 253-40, 253-43, 253-46 ja 253-47. 299 sivulla mallikuvat. Eli 253-38, 253-39, 253-41, 253-42, 253-44 ja 253-45 käy. Mun mielikuvitus ei kyllä riitä siihen miten oviputket noilla fiksusti onnistuu irroitettavaksi
Tekniikkasäännöt, Liite J:
http://www.autourheilu.fi/attachemen...5-00-13175.pdf
Lueskelin lisää ja katselin kuvia, niin eikös 253-41 tai 253-42 liitoksella tavallaan onnistuis....ei kylläkään noillakaan FIKSUSTI, kun oviputken irroittamalla jää ikävät töröt etu- ja pääkaareen.....

Keksiiks joku muuuu
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 17.10.2014, 15:53
sirP sirP ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.06.05
Sijainti: Turku
Viestit: 1.628
Perusasetus

253-43 olisi varmaan kätevin? Panta putken ympärille ja pultilla oviputki pantaan kiinni?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
euro4 ja euro5 luokka pakuissa toyota4x4 Tekniikka & Jutustelu 5 28.03.2012 16:06
Bussikyytiä Ahveniston Trialiin Tampereelta Racingrabbit Tapahtumat 1 15.10.2009 08:04
M: Voittaja auto trialiin Jare O/M/V Muut 0 01.03.2005 07:30
Mikä kilpailu luokka? bj75 Chit-Chat 6 16.02.2005 20:03


Sivu luotu: 16:21 (GMT +2).