![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Muutetut sääntökohdat: Lainaus:
3.8.8.4 kohtaa hierottu lisää selkeämmäksi. Ajatuksena ettei sillä hitaalla etuvedolla autoa käännetä. Jatkuvalla nelivedolla varustetut jakolaatikot (land roverit, hodarit, pajerot, jeepit yms.) taas toimivat tehdastekoisinakin jo "etuvetona", mutta käytössä on suuri riski keskitasauspyörästön hajoamiseen. Etukardaanin nopeuskin tuplaantuu, joten nopeus ei ole ihan niin hidas eikä ilmeisesti ihan niin hallittu toiminta kuin irtikytkettävällä takakardaanilla. Kaiken lisäksi vaikea kuitenkaan valvoa. Lainaus:
Lainaus:
![]() Lainaus:
Eikös ollut niin että Eurotrialissa vaaditaan kaikissa luokissa ikkunaverkko tai käsihihnat. Suomisäännöt ei vaadi, vaikka PM & P luokissa taitaa olla käytössä kaikilla? Jos tämä tulee jossain kohtaa pakolliseksi modified-luokkaan, tulee vaatimus myös HM-luokkaan. Kannattaa myös huomioida että HM:ssä nykyisillä säännöillä vaaditaan esim. täydellinen turvakehikko, avoautoihin kilpailukäyttöön tarkoitetut istuimet, nelipistevyöt, auton ulkopuolelta käytettävä auton sammuttava päävirtakatkaisija.
__________________
Harbor Cruisers |
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tuotanoin... Katu-Jeeppiini ei saa vaihtaa kilpailukäyttöön tarkoitettuja istuimia tai nelipistevöitä. Tai siis nelipistevyöt voisi vielä asentaa rullavöiden rinnalle, mutta e-hyväksyttyjä penkinkiinnikkeitä en ole löytänyt kuppipenkeille. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
3.6.2.9 Seats The seats for the driver/codriver must be well secured. Seats must have head restraints that covers at least 2/3 height of the helmet. Codrivers seat must be present. Its allowed to replace the original seats with racing seats with the possibility for 4 point harness. Ja Pro-Modifiedin kohdalla: 3.7.2.9 Seats Seat of racing type with the possibility for 4 point harness must be present. The seats for the driver/codriver must be well secured, and if the seat is adjustable it should have a locking device at both sides. Seats must have head restraints that covers at least 2/3 height of the helmet. Codrivers seat must be present. AKK:n säännöissä istuimet on turvallisuusmääräysten puolella ja eurotrialin säännöissä luokkasäännöissä. Mun mielestä tässä olis paikka sääntöjen muuttamiselle, ihan jo sen takia että suomisäännöt ja eurosäännöt olisivat modified-luokan osalta yhteneväisiä. EDIT: Ja tässä suomisääntö kertaalleen penkkien osalta: 2.2.3 Istuimet Istuimien tulee olla tukevasti kiinnitetyt ja niiden tulee olla korkeaselkäisiä ja niskaa tukevia, suositellaan kuppiistuimen käyttöä. Trial Modified (avoautot), Harraste-Modified (avoautot), pro modified, proto type ja formula offroad autoissa tulee olla kilpailukäyttöön tarkoitetut kuppi-istuimet, joissa mahdollisuus käyttää 4-piste vöitä. Mikäli penkeissä on säätömahdollisuus, on kummassakin kiskossa oltava lukko. Mites Jouni sun kaaret, kelpaako tuollaisenaan vai pitääkö/voiko muuttaa?
__________________
Harbor Cruisers Viimeksi muokannut baxxter : 10.10.2014 15:42 |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Oviputket pitää lisätä, muuten pitäis olla ok - niitä ei viitsinyt suunnistuskäyttöön laittaa. Kaaret on tehty nimenomaan AKK-ohjeiden mukaan muilta osin. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Avoauto, sääntöjenmukaiset kaaret/kehikko ja alumiinikatto riittää jos...Lainaus:
2.2.13.7 Kattovahvistukset Avoautossa joissa vaaditaan turvakehikko, on kehikon yläosan avonainen osa peitettävä vähintään 2 mm:n teräs- tai 3 mm:n alumiinilevyllä, joka kiinnitetään kehikkoon katkohitsaamalla tai noin 50 cm:n välein (vähintään 6kpl) 8mm:n pulteilla. Kun kyse on avoautosta ja sulla on sääntöjenmukaiset kaaret ja tuo alumiinikatto niin sehän täyttää tämän vaatimuksen edellyttäen että pellin vahvuudet on vähintään tuo mainittu ![]() |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Ihan vaan kysymyksenä/ehdotuksena, miksi ei voisi suoraan väljentää modin sääntöjä sen verran että nämä uuden luokan puuhamiehet mahtuisivat siihen?
Jos oikein ymmärsin niin Harraste-Modilla olisi kummiskin tarkoitus ajaa modin ratoja. Onko järkevää lisätä luokkia jos ei nykyisissäkään ole välillä tarpeeksi kilpailijoita. Muutenhan tossa käy niin että modissa edelleen 0-2 autoa ja sitten harrastemodissa vaikka 5 autoa. Eikös se olis kilpailullisempaa että olisi siinä nykyisessä modissa jopa 7 autoa? |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
Joo, katto on kyllä säännöt täyttävä, mutta tarkoitin että onko tuo minun Jeeppi avo- vai umpiauto. Jos avoon laittaa katon niin eikö se ole umpinainen? Jos Jeeppi on avo niin minun pitäisi hankkia kuppipenkit siihen kun taas umpiautona kelpaisi alkuperäisillä penkeillä.
|
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tällä ehdotuksella pysyisi se eurotrial-kelpoinen luokka ainakin sääntökirjassa, tosin huonona puolena niitä autoja ei välttämättä rakenneta tiukempaan modin sääntöön vaan väljempään harrastemodiin. En vaan osaa nähdä sitä ongelmana, kun en ole Jartsan pajeron lisäksi nähnyt modiautoon moneen vuoteen. Lisäluokalla on nähdäkseni ainoa mahdollisuus vaikuttaa modified-radan kilpailijamäärään, eurotrial-luokkien sääntöihin ei tuskin standardia lukuunottamatta saa muutoksia. Lainaus:
Ne jotka tietää ja tuntee, vois vinkata tätä juttua niille joita tämä voisi kiinnostaa (kilpailujen järjestäjät, vanhat kilpailijat, vanhojen kilpureiden nykyiset omistajat jne) ja niille ketkä näistä asioista päättää. Jare, sirP ja Byrocrat on kommentoinut, mutta ainakin mua kiinnostaa mitä "pitkän linjan" trial-miehet on tästä mieltä, tarvitaanko vai ei? Koskee myös muita...
__________________
Harbor Cruisers |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
euro4 ja euro5 luokka pakuissa | toyota4x4 | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 28.03.2012 16:06 |
Bussikyytiä Ahveniston Trialiin Tampereelta | Racingrabbit | Tapahtumat | 1 | 15.10.2009 08:04 |
M: Voittaja auto trialiin | Jare | O/M/V Muut | 0 | 01.03.2005 07:30 |
Mikä kilpailu luokka? | bj75 | Chit-Chat | 6 | 16.02.2005 20:03 |