Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 10.10.2014, 14:15
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

GL-5 luokitusta ei yleensä tarvitse mikään muu hammaspyörästö kuin hypoidipyörästö(E: ja ruuvivaihde), siinä on niin rajut pintapaineet. Mutta kuten sanottua, ei siitä haittaakaan ole muille kuin synkroille.

__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori

Viimeksi muokannut Jappi : 10.10.2014 14:38
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 10.10.2014, 15:32
eevokki eevokki ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.04.09
Sijainti: keitele
Viestit: 60
Perusasetus

perähän tossa on kitkalukko ja napin kautta 100% sinnehän pitää laittaa se kitka perä öljy mutta tarviikohan se vielä erikseen jonki kitka aineen lisäks?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 10.10.2014, 20:13
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jappi Näytä viesti
GL-5 luokitusta ei yleensä tarvitse mikään muu hammaspyörästö kuin hypoidipyörästö(E: ja ruuvivaihde), siinä on niin rajut pintapaineet. Mutta kuten sanottua, ei siitä haittaakaan ole muille kuin synkroille.
Myös jostain vaihteistoöljyistä löytyy nykyjään tuo GL-5 luokitus, ja lisäaineistus toteutettu siten, että synkronointirenkaat ei tykkää huonoa.
Perinteisissä maastureissa yksinkertaisemmin: Vaihteistoon vaihteistoöljy, periin (ja jakovaihteistoon) perä/hypoidiöljy,
Toki valmistajan suositykset kannattaa huomioida, sillä esim. jakolaatikossa saattaa olla hydraulisesti ohjattuja märkiä monilevykytkimiä, jotka ei oikein toimi hypoidiöljyllä.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 11.10.2014, 15:30
helmapelti:n Avatar
helmapelti helmapelti ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 1.195
Perusasetus

Nesteen gl5 meni jokapaikkaan kun 20L maksoi 80€, jäi vielä remppavaroiksikin.
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig,
after a couple of hours you realize the pig likes it.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 13.10.2014, 01:00
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Myös jostain vaihteistoöljyistä löytyy nykyjään tuo GL-5 luokitus, ja lisäaineistus toteutettu siten, että synkronointirenkaat ei tykkää huonoa.
Joo, synteettisistä on löytynyt jo vuosia tuo GL-4-5, eli täyttää kummatkin vaatimukset.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan ostetaan 89 vuosmallin turbo patukan laatikko tai välitetty laatikko SAMURAI SUSUKI O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 11.03.2013 20:40
Painepesuri öljy? tare Tekniikka & Jutustelu 5 15.12.2009 08:24
rangen laatikko öljy?? tossu Tekniikka & Jutustelu 5 26.06.2006 20:30
Vinssin öljy?? Micco Tekniikka & Jutustelu 8 19.03.2006 15:39
hj-60 laatikko öljy? Tekniikka & Jutustelu 2 30.08.2004 18:15


Sivu luotu: 20:11 (GMT +2).