![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
Ite en ryhtyisi hommaan jos yrittää vaikka yhden vuorokauden aikana hoitaa homman eli matkustaa 1000km ja lisäksi suorittaa turbon vaihto.
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Pajeron Pumpun ajoitus kun hihnapyörässä ei näy merkkiä
Miten saan katsottua asteet oikein? Seitsemän astetta millin ennakolla. Vai pitääkö ostaa uusi hihnapyörä tai tehdä uusi merkki??
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Mitä olet nyt tarkistelemassa,pumpun ennakkoako? Vähän auttaisi että mikä malli kyseessä yms. Jos haluat pumpun säätää ihan noilla oikeilla asteluvuilla niin tarvit sen astelevyn siihen kampuranpöyrän päähän.
__________________
Kasataan pitkillä pulteilla ja isoilla rikoilla. LaMaas ry www.lamaas.fi www.lamaas.1g.fi https://www.facebook.com/LaMaasRy |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Kampuran hihnapyörässä on pikkuinen kolo kopan puolella,se nolla kohtaan ja ennakon tarkistus ja tarvittaessa säätö,aika nätti oli tehdä kunhan nappasi vaan suutinputket mäelle. Astelevyn kanssa en ole kikkaillut kun en nähnyt sitä tarpeelliseksi,omasta mielestä perusennakko riittää,jossei ala mitään hirmu tehoja hakemaan. Itse säädin 0-kohtaan 0.95 ennakoksi ja hyvin alkoi vetämään,voin vaikka tulla katsomaan/säätämään jos on tarvis.
__________________
Kasataan pitkillä pulteilla ja isoilla rikoilla. LaMaas ry www.lamaas.fi www.lamaas.1g.fi https://www.facebook.com/LaMaasRy |
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Jossei alamerkkiä löydy niin sitten nokan merkkien mukaan,nekun on yhtäaikaa kohdillaan.
__________________
Kasataan pitkillä pulteilla ja isoilla rikoilla. LaMaas ry www.lamaas.fi www.lamaas.1g.fi https://www.facebook.com/LaMaasRy |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Gen 1 pajeron jakis alkoi kesken ajon pitämään outoa rahinaa, tekee samaa 2wd ja 4wd päällä. Muilla vastaavaa tapahtunut? Oisko ekana öljyt vaihtoon?
ääni kovenee kun vaikka 2wd päällä vetää ajonaikana jakiksen kepistä ns taakse päin. itte nyt pajerolla reissusa ni en pääse välttämättä tutkimaan öjyn tasoa jakiksesta... sillä kyselen tyhmiä jos jollain on ollu vastaava tilanne ja selvittänyt vian.
__________________
LaMaas offroad Pohjois-suomen offroad Offroad Oulu Www.Suzuki4x4club.fi www.laplandtrophy.com Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !! |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Omassa pajerossa on parikin kertaa käynyt noin. Ekalla kertaa kuuntelin päivän sitä krohinaa, kunnes ääni koveni ja viimein kuului iso rasahdus ja vaihdekeppi ei enää liikkunut mihinkään. Eikä oikein autokaan liiemmin enää.
Toisella kertaa rahinaa kuului viitisen minuuttia, sitten loppui vedot ja menikö takarenkaatkin lukkoon hetkeksi. Nelosella pääsi ajamaan varovasti kotiin.. Ei tästä kai varsinaisesti apua ollut, mutta tilanteet voivat eskaloitua nopeastikin näiden kanssa. ![]() |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Mulla ainakin kahisi kun ei ollut tarpeeksi öljyä.
__________________
Teoria on sitä että kaikki tiedetään mutta mikään ei toimi Käytäntö on sitä että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi! |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Vika Löytyi. Liian vähän öljyä jakiksessa ja päälaatikon öljyt oli kans melko kuraa. Nyt on taas ihan hiljanen.
__________________
LaMaas offroad Pohjois-suomen offroad Offroad Oulu Www.Suzuki4x4club.fi www.laplandtrophy.com Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !! |
#12
|
|||
|
|||
![]() Suuttimen juureen tiivisteet...
Olko jollain muistissa et minkä kokoset ja paksuset nuo kuparitiivisteet ois tuohon suuttimen ja kannen väliin?
Näyttää omassa valskaavan juuresta ja sais samalla vaihtaa ku on irti. Ei tarvis lajitelmaa kaupast kantaa kotiin ja uhohtaa levälleen. |
#13
|
|||
|
|||
![]()
Ei oo kokoa yläällä, kun otin itelle dieselhuollosta tiivisteet, mutta siellä on kaks tiivistettä ni joutuu sen toisenki vaihtamaan kun on semmonen linttaantuva malli. Eihän oo se paluulinja murtunu poikki mistään liitoksesta mistä vuotas? Justiin tuossa isän pajeroon vaihdettiin suuttimet ni oli poikki se linja ja vuoti siitä suuttimen juureen.
|
#14
|
|||
|
|||
![]() Osa uusittu...Lainaus:
Suuttimelle niit kahta kokoo etinnässäkin, kun tuon päälimmäisen tiedän ku ne uusittu tossa. Ei vuoda paluun linjastosta ollenkaan, kun siin tosiaan uudet tiivisteet ja putket ehyet... Pumpun vaihdossa vaihdoin ne paluun tiivisteet, kun pumppu puski nestepään ja rungon välist soppaa. Nyt ei vuoda, ja on muutenkin ruuvattu pumppu kii. |
![]() |
Luokat |
pajero |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty mitsu pajero huoltoauto 5D PAJERO TURBO STW-L049GW-M-4X4/2700 | Hype | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 16.04.2013 22:45 |
Pajero miehille kysymyksiä | Pauli_Antero | Tekniikka & Jutustelu | 19 | 05.11.2011 17:06 |
PAJERO V6 3.0 Aut.vm.1989 --> Kysymyksiä! | TOPPAHOUSU | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 31.07.2008 10:41 |
"Voiman tuntu'" Pajero gen2 vs. Pajero gen1 | Propulsion | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 22.04.2008 16:30 |
Pajero kysymyksiä | Juniori83 | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 28.09.2005 11:20 |