![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
![]()
__________________
"- Perusarvot kunnossa. Sanotaanko niin, että kun viimeksi tankkasin auton, niin laitoin polttoainetta tankkiin enkä pakoputkeen." T.Hakkarainen. |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Jos pakertamisesta jää vuodessa palkkaa alle jotain 7000 niin ei tarvi maksaa eläkettä ja sehän karttuu joka tapauksessa noista palkkaduuneista. Mönkkärin saa vähentää kolmessa vuodessa eli saman mittainen rahoitus niin ei paljon puristele.
Ja jos tarvit siihen hydrauliikan millä homma oikeesti skulaa niin täältä pesee ja linkoaa... ![]()
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Mikäli omat suunnitelmat poikkeaa kovin vahvasti siitä kuvaajasta, voitas epäillä, että liiketaloudellisesti jokin on pielessä. Yhden miehen pienyrityksissä asia voi hämärtyä koska ei mielletä, että itse pitäisi saada palkkaa. Asia tulee kuitenkin esiin silloin jos muuta työtä ei ole, josta palkkaa tulisi. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Taasen yhdenmiehen asennusfirma saattaa tehdä oy muotoisena nollatuloksen ja silti omistajaasentajayrittäjä nostaa itselleen toimitusjohtajatason palkkaa ja kurvailee tyytyväisenä uudenkarheella sprinntterillä työmaalta toiselle. Vähän ontuu tuo esimerkki,mut hain lähinnä sitä että yhden,tai kahden miehen asennusfirman ei kannattavasti toimiakseen tarvii laskuttaa työtunnista samaa tuntihintaa,kun vaikka suuren merkkikorjaamon. Joskus puoletkin riittää. Vaikka autosähkötöissä korjaamotuntihinnat taitaa pyöriä yli sadankin euron tunti. Pätevä kaveri omalla läppärillä ja takakontillisella tarvikkeita menee 55 -60 euroa tunti + kilometrit. Ja homma toimii. Asiakaskin on useesti tyytyväisempi ku sama homma mikä vaatis auton tai koneen viennin päiväks tai pariks korjaamolle ja mahdollisesti vara-auton,hoituu muutamassa tunnissa vaikka kerrostalon parkkipaikalla. Olis ehkä komeat perusteet nostaa tuntilaskutusta jopa moninkertaiseksi.
__________________
Montenegro offroad club #88 Montenegro racing 16 www.montenegrooffroad.com 6 x 4x4: 2 x LJ + SJ + BJ + RAV4 + HILUX |
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Edullisesti hommia pystyy tekemään sellasessa tapauksessa, jossa työvälineet tai joku taito on jo valmiina ja kyseessä on vähän kuin lisähomma kun ei tarvi tehdä sitä mitä varten koneet on varsinaisesti hankittu. Vaikka maajussien traktoriaurauksissa voi olla joskus tätä piirrettä mukana. Jos meikäläisen pitäs hankkia traktori, salkkusijoittajan rahat olisi vaarassa pienentyä koska traktori mitä luultavimmin tekisi tappiota. Pienten yritysten kehitystä voi olla vaikea ennustaa toisin kuin suurempien. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Luntakin voi tuupata käytetyllä koneella vuodesta toiseen ja miettiä homman siten,että tulot riittää palkan ja kulujen jälkeen koneen vaihtoon hieman tuoreempaan käytettyyn,vaikka viiden kuuden vuoden välein. Optimi homma olis tietysti,että koneen vois joskus ajan myötä vaihtaa uuteen. Yleensä moneen hommaan uutena tulokkaana/yrittäjänä on jollain konstilla mentävä "sisään" eli saatava jalka oven väliin. Jos esimerkkinä käyttää lumihommaa ni usein tuo konsti on muita edullisempi hinta. Jos homma toimii ja asiakas on tyytyväinen työn jälkeen voi seuraavina talvina tai uusissa toimeksiannoissa koittaa neuvotella hintaa hiukka ylemmäs,mikä onkin sit jo hankalampaa hommaa ku halvan hinnan tarjoaminen. Eli matalalla profiililla ja maanläheisemminkin voi yritystoimintaa harjoittaa ja kattoo sit ajan kuluessa ja suhdanteiden mukaan pitääkö kynnet ja lähteekö paisuttamaan firmaa,vai meneekö entiseen malliin. Jos vuosien mittaan tuntuu,että homma ei kumminkaan taida lyödä leiville tai ei tunnu mielekkäältä,ni senhän voi aina lopettaa ja ettiä muita duuneja. Harvoin uusi aloittava yrittäjä pääsee heti käsiks huippuhommiin. Toimeksiantoja tulee ja menee joskus parempia joskus huonompia. Ajanmyötä näkee vasta kokonaisuuden. Ennalta tarkkaan laskeminen on hankalaa. Muuttujia on yleensä liikaa. Yleensäottaen palkkatöistä yrittäjäks lähteminen on verrattavissa pääedellä hyppäämiseen tuntemattomalta rannalta. Iso osa onnistuu,mut osa töksähtää pohjaan. Mut jos ei koita ei voita ![]()
__________________
Montenegro offroad club #88 Montenegro racing 16 www.montenegrooffroad.com 6 x 4x4: 2 x LJ + SJ + BJ + RAV4 + HILUX |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Taloyhtiöiden hommat on sellaisia, että ne odottaa päivystysluontoista palvelua ja hyvää tavoitettavissa oloa. Mielestäni siksi siihen ei voi ihan harrastuksenakaan suhtautua kun ne hommat voi vaikuttaa mahdollisuuksiin tehdä muita töitä. Vaikka allekirjoittanut ei ole kovimpia talouskasvuideologian faneja, yritystoimintaan ne kuitenkin jollain lailla sopii kun paljon minkään yrityksen tilanne ei ole stabiili vaan pitää aika herkästi reagoida siihen mitä tarvitaan. Talouskasvun ja kehityksen tarvi voi tulla siitä mikä on vaihtoehto. Esimerkkiä näkee vaikka eri kokoisilta maatiloilta, jotka tavallaan kuitenkin jo jonkin ikäisiäkin yrityksiä. Jos ei pysy kehityksessä mukana, joutuu melkeen ruveta jäähdyttelemään. |
#9
|
|||
|
|||
![]()
mutta niinkuin jo aikaisemmin kirjoitin, että itse lähdin sen takia kun lyhyt aikaista hommaa on aina tarjolla melko paljon sekä piti muutamasta paikkaa olla tarjolla sesonkitöitä... mutta sitten ne jälkimmäiset olikin eioo:ta ja halvalla mikä ei kannata pitemmän päälle. ja nämä selvisi sitten vasta jälkeenpäin, eli silloin kun oli liian myöhäistä, vaikkakin oli "sovittu" muuta...
joten sittenhän meni suunnitelmat uusiksi ja kateltava kuviot uudemman kerran. kyllä se tästä pikkuhiljaa uuteen nouseen lähtee... ja alussa varmasti tehdään edullisesti, mutta tarkoitus pikku hiljaa nostella hintoja sitä mukaan ylöspäin, miten asiakkaiden naamat vääntyy ![]()
__________________
t5 portteri -07 mitsu ällä200, -06, 4x4, manual, 31" kummipyörät |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
runkolaakereiden uudelleen pinnoitus | toyota4x4 | Tekniikka & Jutustelu | 21 | 09.05.2011 22:41 |
uudelleen rekisteriin ottaminen? | Cental73 | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 28.09.2008 21:32 |
Renkaiden uudelleen pinnoitus | Peltonen | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 19.09.2003 14:27 |