![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#2
|
||||
|
||||
Projektia!
Taas on touhuttu osia ja puuhastelu jatkuu..
Tuommoinen snorkkeli tuli hommattua ja se pitäs asennella paikalleen, mutta tässä tuli vähän muttia matkaan kun polttoaineen lulutus rupesi huolestuttamaan tuon minun lambda episodin jälkeen kun käytin mottia testerin nokassa niin päästöt ei tule menemään leimalta läpi. vikaa on nyt haettu ja toinenkin lambda on nyt vaihdettu. onneksi eivät ole hirmu tyyriitä että kehtas hyllyynkin yhen ostaa. vikaa on paikallistettu nyt siiheen suuntaan että joku määrää seos suhteen rikkaalle vaikka kone on normaali lämöissä. kaasuläpän asento tunnistin antura on tarkistettu ja se pelaa moitteettomasti mutta se joku taitaa olla mass air flow sensor eli maffi anturi. Lähdin purkamaan ilmanputsarin koteloa autki että paan lokarin sisästä rojut pois ennen kuin jyräytän reijän siihen. ja samallä rupesin vähän tutustumaan tuohon imuilman järjestelemään... en malttanut pitää näppejä erossa tuosta maffi anturista vaikkakin jo alustavat kyselyt ositti että kyseinen kapistus maksaa 1600€ marmori tiskiltä. Anturan sielun elämään perehdyttyäni huomasin että sen sisällä on yksinkertaisesti luukku joka avautuu mitä enemmän ilmaa virtaa moottoriin. ja kun luukku avautuu mustan kannen alla viisari liikkuu potentio metrin päällä ja vastus muuttuu... simppeliä... olisiko nyt niin että kun tuota luukkua pitää kiinni tuo vieteri tuolla taustalla ja kun se väsyy luukku aukeaa liikaa ja motti luulee hyperventiloivansa eli hangittävänsä liikaa ja lisää näin ollen lisää soppaa koneeseen... voisikohan olla mahdollista että tojotan miehet olis aatellu että se visu suomalainen ajaa tällä myllyllä miljoona kilsaa niin sen pitää tätä kelloa välillä vähän virittää... jos oikein tuijoottaa niin tuossa tuo hammastus voisi kiriä sitä jousta ja näin ollen tämä antura saataisiin taas pelaamaan oikein pelkästään säätämällä....
__________________
! Because earth aint not flat ! |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Oliks toi muovi sen näköinen että ei oo ennen avattu?
Jos joku on aiemmin jo kiristellyt,Niin voi olla pahastikkin pielessä ![]() Jos ei oo ennen avattu,Niin sitten 1-2 hammasta kireemmälle ja kokeilua.voi vaatia enemmänkin,Mutta noi on aika herkkiä.Joten kerralla ei kannata tehä isoja siirtoja,Tietty jos on pakokaasutesteri käsillä.. Miten tossa on tommonen raapaisu jälki tossa hammaskehällä,Ihan kun ois joskus liikahtanut? |
|
#4
|
|||
|
|||
|
minulla oli samankaltainen vika bemarissa.piirilevyyn hinkkaavakärki ei saanut kunnon kontaktia.
|
|
#5
|
||||
|
||||
|
Noniin säädöt on löytynyt ja lopputulos oli kuusi napsausta jousta tiukemmalle...
Auto oli koko ajan kiinni pakokaasutesterissä josta sain realiaikaista dataa säädön vaikutuksesta. Välillä vähän ryntäytin myllyä että jos pitkä tyhjäkäynti olisi aiheuttanut vaikka viivettä vaikutukseen mutta säädön vaikutus oli aika selvä. Arvot oli lähdössä aika lailla pielessä hiilimonoksidi CO 4.2 ja hiilivety HC 150, sen kuuden napsun jälkeen arvoiki jäi enään CO 0.035 ja HC 13 Muutos on aika huomattava mutta käyttäytyminen normi ajossa on ihan samanmoinen kuin ennenkin eli olisko minun pensat menny taivaan tuuliin. Anturi kyllä kieltämättä näytti siltä että sitä oli skroblattu mutta se nyt tietenkin on vain spekulaatiota Ja jos antura on rikki niin se varmaan selviää lähi päivinä...
__________________
! Because earth aint not flat ! |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Noissa tuon tyyppisissä ilmamäärämittareissa se hiililevy kuluu aikanaan puhki ja tietty kärkien kontakti silloin hukkuu. Levyä voinee hieman siirtää, jolloin kärjet kulkee hieman eri kohdassa vastusarvojen pysyessä ennallaan.
Ja jousen jännityksen säätö tietenkin seosmittarin kanssa ajossa ! Joissain mittarirungoissa on tyhjäkäynnin säätöön erillinen ohivirtausruuvi, josta tyhjäkännin seos säätyy. |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Tänään värkkäilin tuossa pihalla snorkkelia paikalleen! Se on kumma homma tuon rasia poran kans että se meinaa joka kerta lähteä lapasesta kun olen snorkkelin reikää tehnyt. Aikoinaan hiluksin kans taisin jopa särkeä käteni siinämsavotassa nyt meni keskiterä poikki keken kaiken ja lähellä oli että koko lokari olis ollu raatelu jälkiämtäynnä.
Jälleen kerran minulla oli surkea tuuri tuon käyetyn snorkkelin kans kun sain taas piraatti snorkkelin. Oli niin hyvin tehty kopio että takasuolen tekstitkin oli kopioitu. Materiaali on lasikuitua ja saumat eroittuu aika selvästi. Onneksi kuitenkin kopio istuu ihan hyvin lokariin mutta aapilarin kannake pitää tehdä uudestaan. Viimeksi kun hj:hin sunnittelin snorkkelia niin menetin hermot piraatin kans kun se ei olisi istunut millään. Sillon tilasin aidon suoraan cros4wd:ltä enkä kyllä katunut olis se niin paljon parempi. 100% pitävää tuosta ei varmaan saa ilman että kuiduttaa putkea vähän lisää, näyttää olevan pikku reikiä saumassa. Mutta toisaalta luulen että ilman putsarin pohjassa oleva sakka kuppi on huolista suurin ja sille pitää tehdä ens töikseen typistys...
__________________
! Because earth aint not flat ! |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Yöllä oli satanut lunta ja sain hirveän enerkian purkauksen että vaihtelin iskarit tuossa pihalla.
Dopinssonit sai lähteä ja omelaiset tulla tilaalle. Vielä en ehtinyt kokeilemaan mutta eiköhän siittäkin tule kokemuksia tänne. Etuiskareita vähän vertailin pituuksia ja jäykkyyksiä Nämä omen sport iskarit on vielä L sarjaa eli longit Pohjaanlyöntikumeja pitää vähän varmaan korottaa . Iskarien suurimpana erona varmaan jäykkyys dobinssonin iskarit olivat todella jäykät ja alkuun se menee nopeasti läjään noin 5 cm kunntaas omen iskari sama liike oli noin 10cm.
__________________
! Because earth aint not flat ! |
|
#9
|
||||
|
||||
|
Hyvin näköjään snorkkelin sai paikoilleen kun oli sabluuna vaikka ei ollutkaan alkuperäinen. Jos sabluunasta on muutakin jäljellä kuin muisto niin heitätkö sen takaisin jos vaikka itse joutuu joskus loksaa vaihtamaan.
Marko |
![]() |
| Luokat |
| fzj80, land cuiser 80 |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Ostettu Toyota Land Cruiser HDJ 80 | Kontio | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 16.12.2013 19:50 |
| Myyty Land Cruiser 80 4200€ | HJ61TURBO | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 07.03.2013 21:12 |
| Land Cruiser 80 4.2TD | make764 | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 30.04.2011 09:39 |
| Land Cruiser 80 flatbed | -MaTTi- | Linkit | 1 | 10.11.2009 20:27 |
| Toyota Land Cruiser 80 | pallo | Tekniikka & Jutustelu | 18 | 11.10.2004 12:22 |