Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
Vanha 04.09.2014, 15:07
Palex:n Avatar
Palex Palex ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen

Rekisteröitynyt: 04.07.05
Sijainti: Lahti
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja james_III Näytä viesti
Pitänee siis sinistäkin teippiä tilailla, alotus on hitaalla mutta pitääkin katsoa tuleeko muovia enemmän. Toisaalta jos teipille tulostaa niin levyhän on lähempänä suutinta ja muovia tulee enemmän automatic. Ei muuta kuin harjottelua lisää
Kyllähän se pedin säätö pitää tehdä ihan teipillä kokonaan päällystettyyn petiin. Ei varmasti tule oikeat tulostusetäisyydet, jos ensin kalibroi pedin, ja sen jälkeen lisää teippiä vasta ja alkaa tulostelemaan.

Kalibrointi kannattaa muutenkin suorittaa kahteen kertaan, että varmasti tulee suora. Ja paperin palan kanssa testata välys, niin kuin varmaan tiedätkin kyllä jo.

Itse käytän Simplify3D:tä tulostamiseen, ja sieltä saa säädeltyä tuota ekan kerroksen paksuutta ja nopeutta melko hyvin, juurikin noin miten sanoin, eli saa 100% lankaa työnnettyä pienempään rakoon, tai sitten voi laittaa asetukseksi vaikka 150%, niin silloin tulee langan syöttöä lisää, eli 150% ylisyöttöä lankaa 100% rakoon. Itse olen kuitenkin todennut paremmaksi syöttää sen 100% lankaa pienempään rakoon.

Vanha 04.09.2014, 15:21
Sami89:n Avatar
Sami89 Sami89 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen

Rekisteröitynyt: 08.02.11
Sijainti: Kotka
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Palex Näytä viesti
tse olen kuitenkin todennut paremmaksi syöttää sen 100% lankaa pienempään rakoon.
Eiks se niin oo et kaikki sisää ja mitä pienempi rako ni aina paremmalta tuntuu?

Mitenkäs, onnistuukos noilla vehkeillä tekemää väritöntä, tai siis läpinäkyvää tuotetta?
Vastaa lainaten
Vanha 04.09.2014, 15:28
james_III:n Avatar
james_III james_III ei ole kirjautuneena
Veteraani

Rekisteröitynyt: 11.11.03
Sijainti: Finland.
Perusasetus

Lainaus:
Kyllähän se pedin säätö pitää tehdä ihan teipillä kokonaan päällystettyyn petiin. Ei varmasti tule oikeat tulostusetäisyydet, jos ensin kalibroi pedin, ja sen jälkeen lisää teippiä vasta ja alkaa tulostelemaan.

Kalibrointi kannattaa muutenkin suorittaa kahteen kertaan, että varmasti tulee suora. Ja paperin palan kanssa testata välys, niin kuin varmaan tiedätkin kyllä jo.
Teipin kanssa en ole tajunnut korkeutta säädellä, oikeestaan siksi kun se on toistaseksi himpan haasteellista, niin antanut olla lasin pinnassa vaan kun kerran sen siihen sain. Pitää tulostaa säätöruuville paikka Z rajaan. Yllättävän helpolla ainakin tuossa sai alustan suoraan ja on se mittailtu useampaan kertaan, kun rähmäkäpälä iskee tai pitää parempia palikoita vaihdella suoraan tulostimesta Mulla on käytössä repetier-host ja löyty siitäkin säätö alotuksen paksuudelle tai siis muovin määrällä alotuksessa, sitäkin sitte sääteleen Tulostimessa vaan muistikortti ja grafiikkanäyttö.
Vanha 04.09.2014, 15:37
Arvostettu jäsen

Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sami89 Näytä viesti
Eiks se niin oo et kaikki sisää ja mitä pienempi rako ni aina paremmalta tuntuu?

Mitenkäs, onnistuukos noilla vehkeillä tekemää väritöntä, tai siis läpinäkyvää tuotetta?
Jotenkin aavistin että sieltä joku rakospesialisti tarttuu asiaan!

Onnistuu tekemään väritöntä, mutta mitään varsinaisen läpinäkyvää ei kyllä saa aikaiseksi, kun kerroksittain kerran tulostetaan. Läpikuultava onnistuu, mutta läpinäkyvä siis ei...

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja james_III Näytä viesti
Teipin kanssa en ole tajunnut korkeutta säädellä, oikeestaan siksi kun se on toistaseksi himpan haasteellista, niin antanut olla lasin pinnassa vaan kun kerran sen siihen sain. Pitää tulostaa säätöruuville paikka Z rajaan. Yllättävän helpolla ainakin tuossa sai alustan suoraan ja on se mittailtu useampaan kertaan, kun rähmäkäpälä iskee tai pitää parempia palikoita vaihdella suoraan tulostimesta Mulla on käytössä repetier-host ja löyty siitäkin säätö alotuksen paksuudelle tai siis muovin määrällä alotuksessa, sitäkin sitte sääteleen Tulostimessa vaan muistikortti ja grafiikkanäyttö.
Sulla on vähän enemmän säätämistä kun meikäläisellä, kun olet tuohon tee-se-itse tulostin linjalle lähtenyt!

Mulla oli yhtenä valintakriteerinä mahdollisimman järeää tekoa oleva laite, että pysyy kaikki paremmin ja tarkemmin säädöissään. Z akselin liukutangotkin on mun koneessa 10mm paksut, kun useimmiten ne on kaikissa vehkeissä 8mm, ja muutenkin aika raskas ja tukeva teräsrunko tuossa.
Vanha 04.09.2014, 16:01
james_III:n Avatar
james_III james_III ei ole kirjautuneena
Veteraani

Rekisteröitynyt: 11.11.03
Sijainti: Finland.
Perusasetus

Lainaus:
Sulla on vähän enemmän säätämistä kun meikäläisellä, kun olet tuohon tee-se-itse tulostin linjalle lähtenyt!

Mulla oli yhtenä valintakriteerinä mahdollisimman järeää tekoa oleva laite, että pysyy kaikki paremmin ja tarkemmin säädöissään. Z akselin liukutangotkin on mun koneessa 10mm paksut, kun useimmiten ne on kaikissa vehkeissä 8mm, ja muutenkin aika raskas ja tukeva teräsrunko tuossa.
Itseasiassa säätämisen määrä on kyllä pysyny mielestäni ihan kohtuudessa (tottumis kysymys ), vaikka tuo nyt onkin virallisesti prusa I3 niin aika raakasti olen sitä vahvistanu myöskin. Alumiininen runkolevy on kantattu kolmelta sivulta ja kolmiotuettu ylhäältä ja pian alanurkistakin, jalkapalat on alumiinia nekin. En käsitä miten jalat voi kestää muovisena ja vielä tulostettuna tuossa koneessa alunperin, kierretankojen mutterit pitää olla ihan oikeesti kiinni niissä kulmissa .
Vanha 15.09.2014, 15:20
kivinen:n Avatar
kivinen kivinen ei ole kirjautuneena
Sankari

Rekisteröitynyt: 13.01.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Perusasetus

Ensimmäinen auto printattu kahdessa päivässä:

http://www.iltalehti.fi/iltvautot/20..._campaign=iltv
www.alanmiehet.com #1
Vastaa lainaten
Vanha 15.09.2014, 15:34
Arvostettu jäsen

Perusasetus

Tai ennemminkin ensimmäinen tulostettu auton kori. Taitaa olla suurin osa osista kaikkea muuta kuin tulostettu... Mutta onpas kohtuu hurja kerrospaksuus millä tuo on tehty! Varmaan jotain 10-20mm!
Vanha 15.09.2014, 19:43
kivinen:n Avatar
kivinen kivinen ei ole kirjautuneena
Sankari

Rekisteröitynyt: 13.01.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Perusasetus

Lainaus:
Tai ennemminkin ensimmäinen tulostettu auton kori. Taitaa olla suurin osa osista kaikkea muuta kuin tulostettu...
Olihan tuossa aluksi erillinen runko, jonka muuttivat senkin printatuksi kokonaisuudeksi pintoineen. Näyttää kyntöpellolta, mutta ei taida olla se tärkein asia.

Oliko tuo jo viimeisiä osia mitä ei ollut aiemmin printattu?
www.alanmiehet.com #1
Vastaa lainaten
Vanha 15.09.2014, 15:39
Kala92:n Avatar
Kala92 Kala92 ei ole kirjautuneena
Veteraani+

Rekisteröitynyt: 07.01.12
Sijainti: Helsinki
Perusasetus

Katselin tuossa hiukan tulostinvalikoimaa, niin näihinhän saa nykyään jo jyrsinpäitä! Eli pystyt tolla samalla härpäkkeellä tekemään CNC jyrsintää. Tosin työkalu on mallia dremel ja sen työkaluvalikoima.
Vanha 15.09.2014, 15:46
Arvostettu jäsen

Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kala92 Näytä viesti
Katselin tuossa hiukan tulostinvalikoimaa, niin näihinhän saa nykyään jo jyrsinpäitä! Eli pystyt tolla samalla härpäkkeellä tekemään CNC jyrsintää. Tosin työkalu on mallia dremel ja sen työkaluvalikoima.
Joo, onhan niitä kaikenlaisia lisävirityksiä. 3D-skanneria ja laserleikkuria yms mitä porukka noihin kiinnittelee. Yksi oli rakentanut jonkun lääkeruiskun kiinni, jonka oli täyttänyt jollain suklaamönjällä, ja sillä sitten tulosteli jotain kakun koristeita. Ja onhan sitä karkkeja sun muutakin syötävää jotkut tulostaneet.

Itse olen miettinyt, että jos jonkun tarraleikkurin sais rakenneltua tuohon, niin sais helposti kaikkia maalausmaskeja leikeltyä, niin helpottais kynäruiskutteluakin aika paljon.

Luokat
3d, 3d-tulostin, 3d-tulostus, printer, tulostus

Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
OZI kartan tulostus joker Tekniikka & Jutustelu 2 27.10.2010 20:52
Myydään Vitara 3d -91 joopajoo O/M/V Ajoneuvot 4 17.10.2008 20:57
Simastein 3D VonLeka Chit-Chat 13 24.02.2008 23:38
3D Cad ohjelmaa? samisami2 Chit-Chat 18 25.10.2006 04:19

Sivu luotu: 05:24 (GMT +2).