![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Duratrackeista ei kokemusta, LT minusta turhan jäykkä 120 sarjaan, varmaan paremmin pelaa esim 100 sarjan cruiserissa tai muussa painavammassa pelissä. Kumho KC11 pakunastoilla, ei voi kyllä edes samalla viikolla puhua kuin 7 SUV. (pito, ajettavuus) On tullut ajettua vanhemmalla kalustolla kytkettävällä nelivedolla kesärenkaan näköisillä vanhoilla M+S renkailla, joiden jälkeen uusilla BFG AllTerraineilla tuntui auto pysähtyvän lumella kuin seinään! Mutta kyllä talviajon mukavuus ja stressi on eri tasolla jatkuvalla nelivedolla ja kunnon nastakumeilla. Omia mielipiteitä, niitähän tässä haettiin, ei kiveen hakattuja totuuksia.. ![]()
Viimeksi muokannut kzj : 21.08.2014 21:11 |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Kyllä itekki sillä linjalla täälä pohjosessa että oikiat nastarenkaat alle vain..ite en ainakaan jaksa enään yhtään pelleillä tuola liikenteessä. Nuissa pakuissa ja hiluxeissa ollu nyt hakka lt ja suv:t alla..huoletonta ajoa. Hyvinpä on lumessaki kulkenu siihen asti ku maavara loppuu.
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Mulla oli viime talven hiacen alla BF:n Mud Terrainit kevytkuorkin nastoilla varustettuna ja ihan yllätyin miten hyvin ne toimii talvella. Pitoa oli hyvin joka kelillä, eikä pahemmin vedellyt urissa. Isot nastat pitävät todella hyvin jäisellä tiellä, mikä yleensä on tuon tyyppisillä renkailla suurin ongelma. Lumellahan nuo on ihan ok ilman nastojakin. Kilometrejä tuli kuiten useita tuhansia, joten käyttökokemusta kerkisi tulla monenlaisesta kelistä ja melkein pelkästään takavedolla ajelin. Vauhti pysyi kyllä alle satasen, että aika hissukseen liikuin, johtuen kylläkin hiacen moottorin tehovajauksesta, eikä siitä että renkaan ominaisuudet olisi loppuneet. En väitä, etteikö hakkapeliitta olisi tienpäällä parempi, mutta ainakin minun käyttöön valitsen ehdottomasti nastoitetut MT:t.
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
kantsis tuota talavirengasta valitessa muistoo auton paine ja renkaan leveys, eli millasen pintapaineen saa aikaan.. jossaki omamassaltaan reilusti alle 2000kg vehkeessä (terrano, runneri, hiluxi, yms) varsin joku 235 on ehottomasti max leveys, vaikka kuinka näyttää paskalle ko kapiat renkaat.. sit isommissa voi joku 265-285 jne pelittää hyvinki, tai sitten ei
![]() ![]()
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Maantieajoo varten, joten perus nastapallot laitetaan alle. Pari talvee on luisteltu
Ilman nastoja. Yokohama geolandar at/s 012 on nyt alla. Kiitos vastauksista. Kai Nokiaa laitetaan alle.
__________________
http://www.youtube.com/watch?v=2cypc9P6ztw |
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Yhdeksi vaihtoehdoksi on ilmaantunut myös SUV 8:si, mutta ne on e enempi leveämpiä ja matalemmalla profiililla. Nyt en ole varma kumpi on parempi LT2 vai SUV 8:si? |
#7
|
||||
|
||||
![]()
en oo ihe koittanu LT:tä viellä omien alla talvinakkina, ko ollu sen verran kevyet ajokit (terrano) ja siinä toimii tuollanen SUV rengas loistavasti, tosin nokialaisen nopeen pidon huononemisen oon huomannu itekin, miun käytössä talvikiekot on ns yhen talven renkaat
![]()
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Rengas on kuitenkin pari tonnia painavassa autossa vähän raskastekoisen jötkäleen tuntuinen, siksi mietin onko tämä rengasuutuus ehkä taloudellisempi ajaa ja mukavampi vaiko onko seuraavaksi hankittava LT2:nen. http://www.nokianrenkaat.fi/talviren...eliitta-8-suv/ Siinä on jotain aramid vahvennusta. Huono puoli näissä uusissa renkaissa on kun pitäs ehkä samalla kasvattaa vannekokoa 17":seen jotta myös jatkossa saisi korkeita renkaita. Sillon tulis varmaan 265/70/17". |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Hommasin kinkykäppiin 285 leveet LT2:set. Voisivat vähän kapoisemmatkin olla, mut toisaalta onhan tuossa painoakin sen 2150-2200kg ![]() ![]() |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Niin kauan kun ei metsäautotietä pahemmalle alustalle tarvitse mennä, ja pääosa ajosta on autotiellä niin varmasti nuo oikeat nastarenkaat on paras vaihtoehto. Jos on yhtään metsän puolelle poistumisen tarvetta metsäautotieltä/ mökkitieltä, niin siinä vaiheessa jättäisin ainakin itse katurenkailla olevan auton tien varteen ja siirtyisin suksiin tai lumikenkiin. Katukumien kestävyys metsässä tahtoo olla niin anaalisen surkea, että ihan hirveästi ei niillä uskalla ajaa jos tietää että lumen alla voi olla teräviä kiviä, kantoja tai oksia.
Mitä tulee etenemiseen lumessa, niin on tullut monesti nähtyä että ei ainakaan vähän kapeamman talvirenkaan ominaisuudet tahdo riittää syvässä hangessa - ei vain ole pitoa. Muistan useitakin jokseenkin vakioautojen talvisafareita, joissa katurenkaalliset ei ole päässeet tampattua parkkialuetta pidemmälle, ja sentään ollut akseleiden alla vielä reilusti ilmaa alla. Katurenkaat on paremmat kadulla, muualla ei. Ketjujen kanssa toki pärjää syvemmässäkin hangessa tiettyyn rajaan asti, kunhan ei ole mitään rengasta rikkovaa lumen alla. Toisaalta maastokumit + ketjut = vieläkin parempi eteneminen syvässä lumessa.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() ![]() |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Tänä talvena kokeillaan kiinalaista Interstatea
![]() ![]() Näissä oli just niinkuin arvelinkin, "ruusuja" on pirusti mutta ne ei ole pohjaan asti.. Tää on tullu kiinanrenkaissa vastaan ennenkin eli kun kummin pinta on jotain luokkaa 4mm niin ruusut "umpeutuu". No toki onhan se talvirenkaanakin silloin loppu mutta luulen ettei valmistustekniikka pysty kinukeilla vielä tekemään oikeaa talvirengasta ![]() |
#13
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Huhujen mukaan Nokialta saattais olla tuloillaan isoo oikeeta talvirengasta... |
#14
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() 315/70R17 |
#15
|
||||
|
||||
![]() X-Ice North
Kellään kokemuksia Michelin X-Ice North nastarenkaasta maasturissa?
__________________
Ei mennyt kuin Strömsössä... |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostettu Nastarengas 215/80r15 1kpl | JEO | O/M/V Renkaat ja vanteet | 4 | 21.10.2013 15:58 |
Myyty Myynnissä nastarengas kierros! | lomamaa | O/M/V Renkaat ja vanteet | 1 | 01.09.2013 15:24 |
Myydään 265/75x15 Nastarengas/vannepaketti | Tikru75 | O/M/V Renkaat ja vanteet | 6 | 03.09.2011 08:52 |
V:VW golf maasturiin tai VOLVO 740 maasturiin | mehtämörö | O/M/V Ajoneuvot | 5 | 08.11.2006 16:30 |
O: 1-2 kpl. 31" nastarengas | Jeeper | O/M/V Muut | 6 | 26.12.2004 10:43 |