![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
Nimittäin tuollainen määrä vettä ei voi tulla normaalissa viikoittaisessa/jokapäiväisessä ajossa olevan auton tankiin. Eriasia jos huoltoasemalla on löpösäiliössä ollut vuotoa ja sinne on päässy sadevettä joka on tankkauksen yhteydessä pumpattu auton tankkiin.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
W124 mersun tankissa löpö imetään ihan tankin pohjalta, eikä mittää onkkelmaa ole roskien ja vesien kans ollu.
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan! ![]() |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Nopeessa ajossa ainakin pelaa että about 5cm korkeelle säiliöön välipohja johon keskelle reikä ja reunat reijästä painaa alas että yläpuolelta alas "myötäkarvaan" virtaus, sit ylempään osioon pystyseinillä X ja risteyskohta reijän päälle, jolloin hölskäys menee väkisin alakertaan
![]() |
#4
|
|||
|
|||
![]()
tuollanen d-koon kuppi puohon, tuossa kupin kohdalla tankissa pari reikää keskellä, eli ei ole koko kupin kohdasta avonainen. Yksinkertainen ja toimii. Ja noi lähtöputket ei ole kupin pohjan tasalla.
ja on siellä ne keleen loiskelevyt vaikka taas epäiltiin... ![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Lienee vähän makuasioita, pohjalta imeminen tai ei. Jos ei imetä pohjalta, niin olis hyvä olla joku tyhjennysroppu, millä vedet, sakat ym ym sais tarvittaessa pois.
Ite kannattaisin mallia, jossa vedetään pohjia myöten, käyttäen asianmukaisia suotimia ja tarvittaessa vedenerottimia, näin tankki myös periaatteessa pysyy puhtaampana, kun ei jää sakkapesää pohjalle. Suodattimissa kannattaa muistaa, etteivät ne halvat kirkkaat bensansuodattimet kauan dieselin kanssa elä.
__________________
- Levannon We(l)ho - Viimeksi muokannut pee : 20.08.2014 18:52 |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Nii, moniko on tyhjennelly dieselautoistaan tankkia tietyin väliajoin? En ainakaa minä, mut sitä varten on vedenerottimet ja suodattimet.
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
Niitä näkyi motonetin hyllyssä olevan dieselversionakin, sisus sellaista vaaleaa verkkoa. Eli vähän niinkuin karkeasuodin...
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Eiks justiinsa vanhoissa mersuissa oo pelkästää sellainen karkea suodatin vain.
|
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Juu, just näitä kannattaa käyttää, mutta on myös bensaveheksille tarkoitettuja näkyny, ehkä vähän pienempiä kyllä
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#11
|
|||
|
|||
![]()
Joskushan noita sattuu (äärimmäisen harvoin) raskaan liikenteen puolella, että D-pisteeltä tankatessa on tullut joku käsittämätön määrä vettä polttoaineen sekaan. Sit ku vehkeet hyytyy johonkin, niin ei tietenkään voida mitenkään osoittaa, että oliko syy öljy-yhtiön vai tuliko ne vedet ittestään sinne tankkiin.
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Tuollaisen tein omaan,imuputki oli ~10mm irti pohjasta,loiskelevyille en nähnyt tarvetta noin pikku tankissa enkä kyllä tehnyt roppuakaan.
![]() ![]() ![]()
__________________
Kasataan pitkillä pulteilla ja isoilla rikoilla. LaMaas ry www.lamaas.fi www.lamaas.1g.fi https://www.facebook.com/LaMaasRy |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostettu Gen1 Pajeron diesel tankin metallinen syöttöputki | Rullaviba | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 3 | 01.11.2013 21:25 |
-83 pätkä pajeron tankin koko? diesel | vätys | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 21.09.2012 21:55 |
Diesel tankin loiskelevyistä | Heikki L | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 05.07.2009 20:58 |
Paisuntasäiliönkorkin teko | NisteR | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 04.01.2009 00:32 |
takariipukkeiden teko | Tekniikka & Jutustelu | 15 | 17.11.2004 23:45 |