Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   DIESEL tankin teko? (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=126764)

Tapsala 19.08.2014 12:22

DIESEL tankin teko?
 
Tarttis tehä diesel autoon uus tankki tavaratilan alle, eikä sinne oikeen valmiit turvatankit sovellu...

Millaisia välilevyjä ja tankkirakenteita muut ovat tehneet, että imuletku saa mahdollisimman hyvin aina ainetta, eikä haukkaa ilmaa helposti. Välisäiliötä ja sähköstä siirtopumppua ei huvittas laittaa ollenkaan..

Kuvia, ideoita??

tatsga 19.08.2014 13:42

Ainakin itellä on toiminut ihan hyvin perus kuppi(n.10x10cm) tankin pohjassa, josta lähtee imu koneelle. Tankki on takajalkatilassa ja kuppi tulee pohjasta läpi. Tankin sisällä ei ilmeisesti ole sen enempää mitään väliseiniä(edellisen omistajan tekemä).

bj45lava 19.08.2014 13:53

Älä nyt ainakaan tankin alimmasta kohtaa ota imua, menee kaikki paska ja vedet koneen suuntaan.
Kuppi pohjaan johon tyhjennysroppu ja imu sitä muun pohjan tasolta.

Kerää meinaan yllättävän paljon vettä tankkiin ajan saatossa.

Tomppaa_ 19.08.2014 14:01

Eikös suodatin ole sitä varten että vedet ja muut paskat kerääntyy siihen eikä jää tankin pohjalle? Tankin kun ajaa aina lähes tyhjäksi ja tankkaa täyteen niin aika puhtaana luulisi aineen pysyvän.

tatsga 19.08.2014 14:52

Mersun vanha rivipumppu oo moksiskaan jos vettä/bensaa/jotain muuta nestettä hieman dieselin joukossa. Risut ja männynkävyt jää bensafimaan ennen pumppua.

Samsonite 19.08.2014 15:23

Kuppi tosiaan hyvä tankin pohjalla veden ja paskan keruuta varten. Ei mitään järkeä imeä niitä suodattimeen.

Nim. Hinaajaankin tankkeja tehnyt.

Tourinki 19.08.2014 21:27

Tuskin se mersunkaan dieseli pelkällä vedellä kulkee, tai ei ainakaan toyotan dieseli eikä kyllä Ponssen Perkinskään toiminu kun oli suodatin täynnä vettä. Tojosta pumppasin 6 1,5 litran pullollista vettä tankista ennen kun alko olemaan dieseliä seassa enemmän ku vettä.

tatsga 19.08.2014 21:32

No joo itellä on säilytys lämpimässä tallissa, niin ei ehkä ton kaliberin vesiongelmia pääse syntymään... Tommonen pieni läpinäkyvä fima on kyllä ihan hyvä olla ennen varsinaista suodatinta, niin ei mee kaikki paska suotimeen.

Tapsala 19.08.2014 21:45

Ihan hyviä pointteja tullut aiheesta!

Mutta olisko jengillä kuvia käytännön toteutuksistaan? :)

Mika_T 19.08.2014 22:50

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Tourinki (Viesti 1153789)
Tojosta pumppasin 6 1,5 litran pullollista vettä tankista ennen kun alko olemaan dieseliä seassa enemmän ku vettä.

Montako vuotta auto seiso ulkona sateessa ennen tuota tyhjennystä.
Nimittäin tuollainen määrä vettä ei voi tulla normaalissa viikoittaisessa/jokapäiväisessä ajossa olevan auton tankiin.
Eriasia jos huoltoasemalla on löpösäiliössä ollut vuotoa ja sinne on päässy sadevettä joka on tankkauksen yhteydessä pumpattu auton tankkiin.

smgt 20.08.2014 05:22

W124 mersun tankissa löpö imetään ihan tankin pohjalta, eikä mittää onkkelmaa ole roskien ja vesien kans ollu.

Mela-Antero 20.08.2014 16:24

Nopeessa ajossa ainakin pelaa että about 5cm korkeelle säiliöön välipohja johon keskelle reikä ja reunat reijästä painaa alas että yläpuolelta alas "myötäkarvaan" virtaus, sit ylempään osioon pystyseinillä X ja risteyskohta reijän päälle, jolloin hölskäys menee väkisin alakertaan :). Ainakin rokkirallin superi autossa pelas hyvin. Tosin hätävarjelun liiotteluna oli vielä vaahot

HV 20.08.2014 16:49

tuollanen d-koon kuppi puohon, tuossa kupin kohdalla tankissa pari reikää keskellä, eli ei ole koko kupin kohdasta avonainen. Yksinkertainen ja toimii. Ja noi lähtöputket ei ole kupin pohjan tasalla.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=29323

ja on siellä ne keleen loiskelevyt vaikka taas epäiltiin... ;)

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=34695

pee 20.08.2014 18:49

Lienee vähän makuasioita, pohjalta imeminen tai ei. Jos ei imetä pohjalta, niin olis hyvä olla joku tyhjennysroppu, millä vedet, sakat ym ym sais tarvittaessa pois.

Ite kannattaisin mallia, jossa vedetään pohjia myöten, käyttäen asianmukaisia suotimia ja tarvittaessa vedenerottimia, näin tankki myös periaatteessa pysyy puhtaampana, kun ei jää sakkapesää pohjalle.

Suodattimissa kannattaa muistaa, etteivät ne halvat kirkkaat bensansuodattimet kauan dieselin kanssa elä.

hiluvitkutin 20.08.2014 20:17

Nii, moniko on tyhjennelly dieselautoistaan tankkia tietyin väliajoin? En ainakaa minä, mut sitä varten on vedenerottimet ja suodattimet.

Tourinki 20.08.2014 22:20

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Mika_T (Viesti 1153813)
Montako vuotta auto seiso ulkona sateessa ennen tuota tyhjennystä.
Nimittäin tuollainen määrä vettä ei voi tulla normaalissa viikoittaisessa/jokapäiväisessä ajossa olevan auton tankiin.
Eriasia jos huoltoasemalla on löpösäiliössä ollut vuotoa ja sinne on päässy sadevettä joka on tankkauksen yhteydessä pumpattu auton tankkiin.

Sehän se jännä juttu onkin kun ko. auto on ollut liikenteessä (työautona metsäkonekuskilla) ja sillä on muutaman viime vuoden aikana ajettu melkein 200tkm ja kerran se sitten teki tenän sen kummasemmin varoittamatta... Voi olla että on tankatessa saanu jostain vettä tankkinsa

Luoppis 26.08.2014 13:42

Joskushan noita sattuu (äärimmäisen harvoin) raskaan liikenteen puolella, että D-pisteeltä tankatessa on tullut joku käsittämätön määrä vettä polttoaineen sekaan. Sit ku vehkeet hyytyy johonkin, niin ei tietenkään voida mitenkään osoittaa, että oliko syy öljy-yhtiön vai tuliko ne vedet ittestään sinne tankkiin.

Nuhapumppu 26.08.2014 18:02

Tuollaisen tein omaan,imuputki oli ~10mm irti pohjasta,loiskelevyille en nähnyt tarvetta noin pikku tankissa enkä kyllä tehnyt roppuakaan.
http://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Mitsub....jpg?img=small
http://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Mitsub....jpg?img=small
http://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Mitsub....jpg?img=small

Jappi 26.08.2014 20:46

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pee (Viesti 1153961)

Suodattimissa kannattaa muistaa, etteivät ne halvat kirkkaat bensansuodattimet kauan dieselin kanssa elä.

Niitä näkyi motonetin hyllyssä olevan dieselversionakin, sisus sellaista vaaleaa verkkoa. Eli vähän niinkuin karkeasuodin...

tapsa4x4 26.08.2014 20:48

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jappi (Viesti 1155647)
Niitä näkyi motonetin hyllyssä olevan dieselversionakin, sisus sellaista vaaleaa verkkoa. Eli vähän niinkuin karkeasuodin...

Eiks justiinsa vanhoissa mersuissa oo pelkästää sellainen karkea suodatin vain.

tatsga 27.08.2014 08:25

En tiedä kuinka vanhoissa on pelkkä karkea, mut ainakin OM617ssa(joka on mun mielestä aatamin aikainen) on siirtopumpun jälkeen iso suodatinpanos välissä ja sit vasta menee rivipumpulle löpö. Karkee suodatin tietty suojelee myös siirtopumppua paskalta.

pee 27.08.2014 16:02

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jappi (Viesti 1155647)
Niitä näkyi motonetin hyllyssä olevan dieselversionakin, sisus sellaista vaaleaa verkkoa. Eli vähän niinkuin karkeasuodin...


Juu, just näitä kannattaa käyttää, mutta on myös bensaveheksille tarkoitettuja näkyny, ehkä vähän pienempiä kyllä


Sivu luotu: 04:43 (GMT +2).