![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Joo täytyypä panna kysellen onko pistäneent verolapun kouraan vai ei, eikä tuo verottajan kusettaminen oikeen rohkasevalta tunnu tässä kohtaa, lähinnä kun varallisuus ei kumminkaan riitä makselemaan valtiolle sakkoja ![]()
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ja tuon suomen kanta-auton runkonumero oli stanssattu/kruunattu uuteen koriin. p.s mikä ero/helpotus ruotsissa on verrattuna viroon? Lainaus:
MUTTA nuo VEROT; siellä voi noita veroja kertyä PALJON. siis tonni ei ole mitään, 10 ke on jo jotain, mutta ei pääse edes listoille... |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Ei mikään... paitsi että siellä asui tuttuja ja sukulaisia jotka olisivat voineet auttaa.
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Ja noista muutoksista: muutosprosentit tosiaan muuttui jokunen vuosi sitten, ja itsekantavan korin vaihtamisesta kertyy nyt sen verran prosentteja, ettei onnistu ihan vähällä.
Ja aikaisemmin muutoskatsastetut osat pitää nyt laskea uudelleen, jos uusia muutoksia ja prosentteja laskee. Kuulemma eri tavoilla laskettuja prosentteja ei samassa autossa voi olla. Eli oikeastaan ainoa vaihtoehto olis ettiä entiset paperit, joissa näkyy muutosprosentit ja muutokset, sitten vaihdella alkupäräisiä osia muutettujen tilalle kaikki loput. Toki kannattaa katella uutta ja vanhaa prosenttitaulukkoa, onko jommalla kummalla tapaa helpompi. Esim. jos autoon vaihdettu vain moottori ja kori, mutta alkuperäinen runko, niin uudella laskukaavalla saattas jäädä alle 50%. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Onko itsekantavalla korilla vai rungon päällä. Jos itsekantava, unohda, et saa sitä kilpiin enää.
Rungollisessa pientä toivoa jos kanta-auton tarkastus on tehty oikein ja huolella. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Rangen runko ja lantikan koppa, noitahan on tehty jo suomessa aikamonta niin uskon että ei pitäis hirveesti olla ongelmia saaha kilpiin
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Onko poikkeuslupa hommattu?
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
Siinä uudet prosentit
http://www.finlex.fi/data/sdliite/liite/5294.pdf Mutta, rungolliseen autoon ei voi vaihtaa ilman poikkeuslupia kuin mallisarjaan kuuluvan korin. Eli Rangen rungolle Lantikan koppa vaatii poikkeusluvat. |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Koppaan ja renkaisiin on hommattu poikkeuslupa mutta laatikkoon ja tehostimeen ei, niistä on prosentit ylimennyt en tiiä saisko tänäpäivänä automaatin ja tehostimen menemään läpi leimasta jos laittais orkkis rooveri osilla kasaan.
|
#10
|
||||
|
||||
![]()
Ohjausosista ei nykyään mee %:eja, eikä loota tarvii lupia. Pitäis nyt vaan laskee nykysäännöillä onko se enää ko. Range vai ei.
|
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
mistä se katsastus mies tietää minkälainen loota pitää olla tai onko tehostettu simpukka ollut alunperin? ostat pois ja meet leimalle että turhia selittele jos kysytään niin sanot että mä en näistä mitään tiiä tällänen tää oli. |
#12
|
|||
|
|||
![]()
Aika tiukillehan tuo vetää, jos on alkuperäistä ainoastaan runko(24%), akselit(4+4%) ja moottori apulaitteineen ilman vaihteistoa(14+2+2%). Tulee meinaan just 50%. Jos käyttää rangen alkuperäistä lämmityslaitetta, niin sais alkuperäisprosentit 52%. Etuvaloista saa myös pari prosenttia lisää, jos ei hermot kestä kokeilla onnea. Tämä tietenkin sillä olettamuksella, ettei autosta ole määrätty aikanaan veroseuraamuksia. Muuten on menetetty peli. Alkuperäisosienhan ei tarvitse olla alkuperäisestä autosta, vaan riittää että osat ovat samanlaisia kuin alkuperäiset(vaurioituneen osan voi vaihtaa aina ehjään). Kopasta oleva poikkeuslupa on mun näkemyksen mukaan ihan käypä vieläkin.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Canterin sähkö ongelma???? Ongelma selvis..:) | OFFIDIRTY | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 30.05.2013 22:34 |
Katsastusajankohdan muutos | Tomppaa_ | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 30.05.2013 21:04 |
jimnyn muutos katsastus ongelma | jimnymies | Tekniikka & Jutustelu | 17 | 11.05.2011 15:15 |
G:n jakiksen muutos | FROM | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 05.04.2010 18:28 |