Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 12.08.2014, 22:03
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Jos prosentit ylitetty -93, ja todistettavasti, niin eikö k.o auto olisi pitänyt verottaa uudelleen? jos on määrätty vero, ja jäänyt maksamatta, niin eikö ole jo kuoleentunut?

Mutta, jos veroa ei ole pantu maksuun, ja tulli tms. löytää tuon auton, niin verot menee maksuun, jos nykyisten taulukoiden mukainen prosenttimäärä ylittyy. Mielenkiintoinen juttu, keneltä veroa aletaan peräämään?????

Mutta liikenteeseen et saa, ennen kuin asia on ratkaistu.

(Jos tuo on esim. mersun korin vaihto, joku pieni sielu voisi voisi viedä auton esim. viroon, ja lahjoittaa jollekkin paikalliselle, joka rekisteröi auton korin orkkistekniikalla viroon, ja sitten tuodaan suomeen normaalin kaavan mukaan... )

Minä en uskaltaisi vedättää verottajaa, sillä kun verottajan tulkinnan mukaan "ylitetään raja" ollaan kirjaimellisesti kusessa, ja sitä syvemmällä, mitä enemmän ulosmitattavaa....
Tiedän tapauksia, että kivitalo on meinannut muuttu Linnaksi, siis yksiöön, johon avaimet on oven ulkopuolella...

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 12.08.2014, 22:18
Mase:n Avatar
Mase Mase ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 27.07.11
Sijainti: Yläne
Viestit: 1.523
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti

(Jos tuo on esim. mersun korin vaihto, joku pieni sielu voisi voisi viedä auton esim. viroon, ja lahjoittaa jollekkin paikalliselle, joka rekisteröi auton korin orkkistekniikalla viroon, ja sitten tuodaan suomeen normaalin kaavan mukaan... )
Ei onnistu tämäkään ellei rekisteröidä Viroon uudella runkonumerolla. Jos auto on ollut Suomessa kilvissä, niin samat tiedot ovat voimassa edelleen uudessa maahantuonti rekisteröinnissä. Kysyin asiaa joskus Trafilta kovapenkkisen farmarin henkilöautoksi muuttamisesta uudelleen maahantuonnin kanssa (Myynti Ruotsiin ja sieltä osto takaisin).
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 12.08.2014, 22:21
VOLIATTI VOLIATTI ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 05.02.09
Sijainti: vantaa
Viestit: 743
Perusasetus

Joo täytyypä panna kysellen onko pistäneent verolapun kouraan vai ei, eikä tuo verottajan kusettaminen oikeen rohkasevalta tunnu tässä kohtaa, lähinnä kun varallisuus ei kumminkaan riitä makselemaan valtiolle sakkoja ei merkillä ole tällä hetkellä väliä,jarrut on ollut alkuperäisestä asti levyt mootorina on ollut v8
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 12.08.2014, 22:51
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ford59 Näytä viesti
Ei onnistu tämäkään ellei rekisteröidä Viroon uudella runkonumerolla. Jos auto on ollut Suomessa kilvissä, niin samat tiedot ovat voimassa edelleen uudessa maahantuonti rekisteröinnissä. Kysyin asiaa joskus Trafilta kovapenkkisen farmarin henkilöautoksi muuttamisesta uudelleen maahantuonnin kanssa (Myynti Ruotsiin ja sieltä osto takaisin).
Taannoin ainakin yksi korinvaihto oli tehty niin, että saksasta tuotiin avo mersu, joka oli sahattu keskeltä poikki, siis oviaukosta etu-, ja takapää erilleen. ja tullin papereissa (ennen eu) oli tullauspäätös ko. mersun runkonumerolla romutettuna varaosakäyttöön, ja saksan paperit auton ulkomaille myyntiin. (hakureissu oli kuulemma mennyt pari päivää pitkäksi, oli pistänyt urakoida oikesti, että k.o avomersu oli saatu jalkatilasta poikki...)
Ja tuon suomen kanta-auton runkonumero oli stanssattu/kruunattu uuteen koriin.
p.s mikä ero/helpotus ruotsissa on verrattuna viroon?

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja VOLIATTI Näytä viesti
Joo täytyypä panna kysellen onko pistäneent verolapun kouraan vai ei, eikä tuo verottajan kusettaminen oikeen rohkasevalta tunnu tässä kohtaa, lähinnä kun varallisuus ei kumminkaan riitä makselemaan valtiolle sakkoja ei merkillä ole tällä hetkellä väliä,jarrut on ollut alkuperäisestä asti levyt mootorina on ollut v8
Älä uhraa sakoille hetkeäkään, ne on niin pienet, että esim. minä saisin semmoiset sakot jokaisella pitemmällä reissulla, siis joko ylinopeudesta ohituksessa, taikka ohitukseen lähtiessä liian lyhyestä turvavälistä ohitettavaan.... Ja noista vero,- sakoista ei lähde kortti, toisin kuin esim. kännyyn vastaamisesta saatuihin....
MUTTA nuo VEROT; siellä voi noita veroja kertyä PALJON. siis tonni ei ole mitään, 10 ke on jo jotain, mutta ei pääse edes listoille...
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 12.08.2014, 23:02
Mase:n Avatar
Mase Mase ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 27.07.11
Sijainti: Yläne
Viestit: 1.523
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
p.s mikä ero/helpotus ruotsissa on verrattuna viroon?
Ei mikään... paitsi että siellä asui tuttuja ja sukulaisia jotka olisivat voineet auttaa.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 13.08.2014, 06:15
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Ja noista muutoksista: muutosprosentit tosiaan muuttui jokunen vuosi sitten, ja itsekantavan korin vaihtamisesta kertyy nyt sen verran prosentteja, ettei onnistu ihan vähällä.
Ja aikaisemmin muutoskatsastetut osat pitää nyt laskea uudelleen, jos uusia muutoksia ja prosentteja laskee. Kuulemma eri tavoilla laskettuja prosentteja ei samassa autossa voi olla.

Eli oikeastaan ainoa vaihtoehto olis ettiä entiset paperit, joissa näkyy muutosprosentit ja muutokset, sitten vaihdella alkupäräisiä osia muutettujen tilalle kaikki loput.
Toki kannattaa katella uutta ja vanhaa prosenttitaulukkoa, onko jommalla kummalla tapaa helpompi. Esim. jos autoon vaihdettu vain moottori ja kori, mutta alkuperäinen runko, niin uudella laskukaavalla saattas jäädä alle 50%.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 13.08.2014, 16:24
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.069
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja VOLIATTI Näytä viesti
alkuperäisestä asti levyt mootorina on ollut v8
Onko itsekantavalla korilla vai rungon päällä. Jos itsekantava, unohda, et saa sitä kilpiin enää.
Rungollisessa pientä toivoa jos kanta-auton tarkastus on tehty oikein ja huolella.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 13.08.2014, 19:16
VOLIATTI VOLIATTI ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 05.02.09
Sijainti: vantaa
Viestit: 743
Perusasetus

Rangen runko ja lantikan koppa, noitahan on tehty jo suomessa aikamonta niin uskon että ei pitäis hirveesti olla ongelmia saaha kilpiin
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 14.08.2014, 18:08
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.069
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja VOLIATTI Näytä viesti
Rangen runko ja lantikan koppa, noitahan on tehty jo suomessa aikamonta niin uskon että ei pitäis hirveesti olla ongelmia saaha kilpiin
Onko poikkeuslupa hommattu?
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 16.08.2014, 10:44
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

Siinä uudet prosentit
http://www.finlex.fi/data/sdliite/liite/5294.pdf

Mutta, rungolliseen autoon ei voi vaihtaa ilman poikkeuslupia kuin mallisarjaan kuuluvan korin.
Eli Rangen rungolle Lantikan koppa vaatii poikkeusluvat.
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 16.08.2014, 11:39
VOLIATTI VOLIATTI ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 05.02.09
Sijainti: vantaa
Viestit: 743
Perusasetus

Koppaan ja renkaisiin on hommattu poikkeuslupa mutta laatikkoon ja tehostimeen ei, niistä on prosentit ylimennyt en tiiä saisko tänäpäivänä automaatin ja tehostimen menemään läpi leimasta jos laittais orkkis rooveri osilla kasaan.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Onko poikkeuslupa hommattu?
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 16.08.2014, 12:23
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.069
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja VOLIATTI Näytä viesti
Koppaan ja renkaisiin on hommattu poikkeuslupa mutta laatikkoon ja tehostimeen ei, niistä on prosentit ylimennyt en tiiä saisko tänäpäivänä automaatin ja tehostimen menemään läpi leimasta jos laittais orkkis rooveri osilla kasaan.
Ohjausosista ei nykyään mee %:eja, eikä loota tarvii lupia. Pitäis nyt vaan laskee nykysäännöillä onko se enää ko. Range vai ei.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 16.08.2014, 12:23
tapsa4x4:n Avatar
tapsa4x4 tapsa4x4 on kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.02.03
Sijainti: lahti/hollola, Finland.
Viestit: 9.822
Wink

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja VOLIATTI Näytä viesti
Koppaan ja renkaisiin on hommattu poikkeuslupa mutta laatikkoon ja tehostimeen ei, niistä on prosentit ylimennyt en tiiä saisko tänäpäivänä automaatin ja tehostimen menemään läpi leimasta jos laittais orkkis rooveri osilla kasaan.
Mutta on siis ollut leimassa erikorilla ja renkailla.

mistä se katsastus mies tietää minkälainen loota pitää olla tai onko tehostettu simpukka ollut alunperin?

ostat pois ja meet leimalle että turhia selittele jos kysytään niin sanot että mä en näistä mitään tiiä tällänen tää oli.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Canterin sähkö ongelma???? Ongelma selvis..:) OFFIDIRTY Tekniikka & Jutustelu 4 30.05.2013 22:34
Katsastusajankohdan muutos Tomppaa_ Tekniikka & Jutustelu 9 30.05.2013 21:04
jimnyn muutos katsastus ongelma jimnymies Tekniikka & Jutustelu 17 11.05.2011 15:15
G:n jakiksen muutos FROM Tekniikka & Jutustelu 3 05.04.2010 18:28


Sivu luotu: 08:45 (GMT +2).