Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   auton muutos prosentti ongelma (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=126558)

VOLIATTI 12.08.2014 21:13

auton muutos prosentti ongelma
 
Jos ostan auton missä on prosentit ylittynyt niin oleko pahassa pulassa vai voiko porsaan reikiä olla jos auton muutosprosentit ylitetty vuonna 93 ja siitä asti ollut leimaamatta, autoon on vaihdetu koppa, vaihteisto isommat renkaat ja lisätty tehostettu simpukka,ja eiköhän nuo penkitkin mene prosenteille ym.pikku sälä, lueskelin tossa googlen kautta kauhu skenaarioita että menis uusien autojen mukaan tuo verotus ja auton pitäisi olla tämänpäivän asetuksilla esim, jarrut abs katalysaatorit ym skeida, vm. 74 auto huh huh. Onko kellään kokemuksia en jaksais soitella trafiin kun on tähän asti ollut niin sanotusti aika vaisua tuo porukka kun sinne soittaa ja alkaa kyselemään

Rak 12.08.2014 21:17

Taitaapa olla että Trafilta joudut sen viimeisen saman kysymään jokatapauksessa.
Mm. jarruosien suhteen prosenttilaskenta on muuttunut, nykyään niitä ei enää lasketa.
Saattaa olla että koko taulukko on uusittu.

Onko kikkare kärynnyt vuosikatsastuksessa vai mitenkä on käynyt?

VOLIATTI 12.08.2014 21:26

Jos ymmärsin että osa osista oli jo vuosikatsastettu moneen kertaan ja sit olivat keksineet jonkun pienen jutun ja prosentit pompannu yli.

toyota4x4 12.08.2014 21:44

prosetti osuudet on nykyää muuttuneet muummoassa jarruista ei mene ollekaan prosentteja muutkin osat ovat vähentyneet.

BJ-40/76 12.08.2014 22:03

Jos prosentit ylitetty -93, ja todistettavasti, niin eikö k.o auto olisi pitänyt verottaa uudelleen? jos on määrätty vero, ja jäänyt maksamatta, niin eikö ole jo kuoleentunut?

Mutta, jos veroa ei ole pantu maksuun, ja tulli tms. löytää tuon auton, niin verot menee maksuun, jos nykyisten taulukoiden mukainen prosenttimäärä ylittyy. Mielenkiintoinen juttu, keneltä veroa aletaan peräämään?????

Mutta liikenteeseen et saa, ennen kuin asia on ratkaistu.

(Jos tuo on esim. mersun korin vaihto, joku pieni sielu voisi voisi viedä auton esim. viroon, ja lahjoittaa jollekkin paikalliselle, joka rekisteröi auton korin orkkistekniikalla viroon, ja sitten tuodaan suomeen normaalin kaavan mukaan... )

Minä en uskaltaisi vedättää verottajaa, sillä kun verottajan tulkinnan mukaan "ylitetään raja" ollaan kirjaimellisesti kusessa, ja sitä syvemmällä, mitä enemmän ulosmitattavaa....
Tiedän tapauksia, että kivitalo on meinannut muuttu Linnaksi, siis yksiöön, johon avaimet on oven ulkopuolella...

Mase 12.08.2014 22:18

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 (Viesti 1152134)

(Jos tuo on esim. mersun korin vaihto, joku pieni sielu voisi voisi viedä auton esim. viroon, ja lahjoittaa jollekkin paikalliselle, joka rekisteröi auton korin orkkistekniikalla viroon, ja sitten tuodaan suomeen normaalin kaavan mukaan... )

Ei onnistu tämäkään ellei rekisteröidä Viroon uudella runkonumerolla. Jos auto on ollut Suomessa kilvissä, niin samat tiedot ovat voimassa edelleen uudessa maahantuonti rekisteröinnissä. Kysyin asiaa joskus Trafilta kovapenkkisen farmarin henkilöautoksi muuttamisesta uudelleen maahantuonnin kanssa (Myynti Ruotsiin ja sieltä osto takaisin).

VOLIATTI 12.08.2014 22:21

Joo täytyypä panna kysellen onko pistäneent verolapun kouraan vai ei, eikä tuo verottajan kusettaminen oikeen rohkasevalta tunnu tässä kohtaa, lähinnä kun varallisuus ei kumminkaan riitä makselemaan valtiolle sakkoja:D ei merkillä ole tällä hetkellä väliä,jarrut on ollut alkuperäisestä asti levyt mootorina on ollut v8

BJ-40/76 12.08.2014 22:51

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ford59 (Viesti 1152140)
Ei onnistu tämäkään ellei rekisteröidä Viroon uudella runkonumerolla. Jos auto on ollut Suomessa kilvissä, niin samat tiedot ovat voimassa edelleen uudessa maahantuonti rekisteröinnissä. Kysyin asiaa joskus Trafilta kovapenkkisen farmarin henkilöautoksi muuttamisesta uudelleen maahantuonnin kanssa (Myynti Ruotsiin ja sieltä osto takaisin).

Taannoin ainakin yksi korinvaihto oli tehty niin, että saksasta tuotiin avo mersu, joka oli sahattu keskeltä poikki, siis oviaukosta etu-, ja takapää erilleen. ja tullin papereissa (ennen eu) oli tullauspäätös ko. mersun runkonumerolla romutettuna varaosakäyttöön, ja saksan paperit auton ulkomaille myyntiin. (hakureissu oli kuulemma mennyt pari päivää pitkäksi, oli pistänyt urakoida oikesti, että k.o avomersu oli saatu jalkatilasta poikki...)
Ja tuon suomen kanta-auton runkonumero oli stanssattu/kruunattu uuteen koriin.
p.s mikä ero/helpotus ruotsissa on verrattuna viroon?

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja VOLIATTI (Viesti 1152141)
Joo täytyypä panna kysellen onko pistäneent verolapun kouraan vai ei, eikä tuo verottajan kusettaminen oikeen rohkasevalta tunnu tässä kohtaa, lähinnä kun varallisuus ei kumminkaan riitä makselemaan valtiolle sakkoja:D ei merkillä ole tällä hetkellä väliä,jarrut on ollut alkuperäisestä asti levyt mootorina on ollut v8

Älä uhraa sakoille hetkeäkään, ne on niin pienet, että esim. minä saisin semmoiset sakot jokaisella pitemmällä reissulla, siis joko ylinopeudesta ohituksessa, taikka ohitukseen lähtiessä liian lyhyestä turvavälistä ohitettavaan.... Ja noista vero,- sakoista ei lähde kortti, toisin kuin esim. kännyyn vastaamisesta saatuihin....
MUTTA nuo VEROT; siellä voi noita veroja kertyä PALJON. siis tonni ei ole mitään, 10 ke on jo jotain, mutta ei pääse edes listoille...

Mase 12.08.2014 23:02

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 (Viesti 1152149)
p.s mikä ero/helpotus ruotsissa on verrattuna viroon?

Ei mikään... paitsi että siellä asui tuttuja ja sukulaisia jotka olisivat voineet auttaa.

Viipo 13.08.2014 06:15

Ja noista muutoksista: muutosprosentit tosiaan muuttui jokunen vuosi sitten, ja itsekantavan korin vaihtamisesta kertyy nyt sen verran prosentteja, ettei onnistu ihan vähällä.
Ja aikaisemmin muutoskatsastetut osat pitää nyt laskea uudelleen, jos uusia muutoksia ja prosentteja laskee. Kuulemma eri tavoilla laskettuja prosentteja ei samassa autossa voi olla.

Eli oikeastaan ainoa vaihtoehto olis ettiä entiset paperit, joissa näkyy muutosprosentit ja muutokset, sitten vaihdella alkupäräisiä osia muutettujen tilalle kaikki loput.
Toki kannattaa katella uutta ja vanhaa prosenttitaulukkoa, onko jommalla kummalla tapaa helpompi. Esim. jos autoon vaihdettu vain moottori ja kori, mutta alkuperäinen runko, niin uudella laskukaavalla saattas jäädä alle 50%.

-MaTTi- 13.08.2014 16:24

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja VOLIATTI (Viesti 1152141)
alkuperäisestä asti levyt mootorina on ollut v8

Onko itsekantavalla korilla vai rungon päällä. Jos itsekantava, unohda, et saa sitä kilpiin enää.
Rungollisessa pientä toivoa jos kanta-auton tarkastus on tehty oikein ja huolella.

VOLIATTI 13.08.2014 19:16

Rangen runko ja lantikan koppa, noitahan on tehty jo suomessa aikamonta niin uskon että ei pitäis hirveesti olla ongelmia saaha kilpiin

-MaTTi- 14.08.2014 18:08

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja VOLIATTI (Viesti 1152313)
Rangen runko ja lantikan koppa, noitahan on tehty jo suomessa aikamonta niin uskon että ei pitäis hirveesti olla ongelmia saaha kilpiin

Onko poikkeuslupa hommattu?

Repro 16.08.2014 10:44

Siinä uudet prosentit
http://www.finlex.fi/data/sdliite/liite/5294.pdf

Mutta, rungolliseen autoon ei voi vaihtaa ilman poikkeuslupia kuin mallisarjaan kuuluvan korin.
Eli Rangen rungolle Lantikan koppa vaatii poikkeusluvat.

VOLIATTI 16.08.2014 11:39

Koppaan ja renkaisiin on hommattu poikkeuslupa mutta laatikkoon ja tehostimeen ei, niistä on prosentit ylimennyt en tiiä saisko tänäpäivänä automaatin ja tehostimen menemään läpi leimasta jos laittais orkkis rooveri osilla kasaan.

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- (Viesti 1152472)
Onko poikkeuslupa hommattu?


-MaTTi- 16.08.2014 12:23

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja VOLIATTI (Viesti 1152836)
Koppaan ja renkaisiin on hommattu poikkeuslupa mutta laatikkoon ja tehostimeen ei, niistä on prosentit ylimennyt en tiiä saisko tänäpäivänä automaatin ja tehostimen menemään läpi leimasta jos laittais orkkis rooveri osilla kasaan.

Ohjausosista ei nykyään mee %:eja, eikä loota tarvii lupia. Pitäis nyt vaan laskee nykysäännöillä onko se enää ko. Range vai ei.

tapsa4x4 16.08.2014 12:23

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja VOLIATTI (Viesti 1152836)
Koppaan ja renkaisiin on hommattu poikkeuslupa mutta laatikkoon ja tehostimeen ei, niistä on prosentit ylimennyt en tiiä saisko tänäpäivänä automaatin ja tehostimen menemään läpi leimasta jos laittais orkkis rooveri osilla kasaan.

Mutta on siis ollut leimassa erikorilla ja renkailla.

mistä se katsastus mies tietää minkälainen loota pitää olla tai onko tehostettu simpukka ollut alunperin?

ostat pois ja meet leimalle että turhia selittele jos kysytään niin sanot että mä en näistä mitään tiiä tällänen tää oli.

tatsga 18.08.2014 09:13

Aika tiukillehan tuo vetää, jos on alkuperäistä ainoastaan runko(24%), akselit(4+4%) ja moottori apulaitteineen ilman vaihteistoa(14+2+2%). Tulee meinaan just 50%. Jos käyttää rangen alkuperäistä lämmityslaitetta, niin sais alkuperäisprosentit 52%. Etuvaloista saa myös pari prosenttia lisää, jos ei hermot kestä kokeilla onnea. Tämä tietenkin sillä olettamuksella, ettei autosta ole määrätty aikanaan veroseuraamuksia. Muuten on menetetty peli. Alkuperäisosienhan ei tarvitse olla alkuperäisestä autosta, vaan riittää että osat ovat samanlaisia kuin alkuperäiset(vaurioituneen osan voi vaihtaa aina ehjään). Kopasta oleva poikkeuslupa on mun näkemyksen mukaan ihan käypä vieläkin.

VOLIATTI 18.08.2014 13:00

siis rangen runko ja serieksen koppa, akselit ja runko + mootori on rangen loput on lantikasta ostelen auton pois ja käyn leimalla kokeilee :D


Sivu luotu: 17:14 (GMT +2).