![]() |
auton muutos prosentti ongelma
Jos ostan auton missä on prosentit ylittynyt niin oleko pahassa pulassa vai voiko porsaan reikiä olla jos auton muutosprosentit ylitetty vuonna 93 ja siitä asti ollut leimaamatta, autoon on vaihdetu koppa, vaihteisto isommat renkaat ja lisätty tehostettu simpukka,ja eiköhän nuo penkitkin mene prosenteille ym.pikku sälä, lueskelin tossa googlen kautta kauhu skenaarioita että menis uusien autojen mukaan tuo verotus ja auton pitäisi olla tämänpäivän asetuksilla esim, jarrut abs katalysaatorit ym skeida, vm. 74 auto huh huh. Onko kellään kokemuksia en jaksais soitella trafiin kun on tähän asti ollut niin sanotusti aika vaisua tuo porukka kun sinne soittaa ja alkaa kyselemään
|
Taitaapa olla että Trafilta joudut sen viimeisen saman kysymään jokatapauksessa.
Mm. jarruosien suhteen prosenttilaskenta on muuttunut, nykyään niitä ei enää lasketa. Saattaa olla että koko taulukko on uusittu. Onko kikkare kärynnyt vuosikatsastuksessa vai mitenkä on käynyt? |
Jos ymmärsin että osa osista oli jo vuosikatsastettu moneen kertaan ja sit olivat keksineet jonkun pienen jutun ja prosentit pompannu yli.
|
prosetti osuudet on nykyää muuttuneet muummoassa jarruista ei mene ollekaan prosentteja muutkin osat ovat vähentyneet.
|
Jos prosentit ylitetty -93, ja todistettavasti, niin eikö k.o auto olisi pitänyt verottaa uudelleen? jos on määrätty vero, ja jäänyt maksamatta, niin eikö ole jo kuoleentunut?
Mutta, jos veroa ei ole pantu maksuun, ja tulli tms. löytää tuon auton, niin verot menee maksuun, jos nykyisten taulukoiden mukainen prosenttimäärä ylittyy. Mielenkiintoinen juttu, keneltä veroa aletaan peräämään????? Mutta liikenteeseen et saa, ennen kuin asia on ratkaistu. (Jos tuo on esim. mersun korin vaihto, joku pieni sielu voisi voisi viedä auton esim. viroon, ja lahjoittaa jollekkin paikalliselle, joka rekisteröi auton korin orkkistekniikalla viroon, ja sitten tuodaan suomeen normaalin kaavan mukaan... ) Minä en uskaltaisi vedättää verottajaa, sillä kun verottajan tulkinnan mukaan "ylitetään raja" ollaan kirjaimellisesti kusessa, ja sitä syvemmällä, mitä enemmän ulosmitattavaa.... Tiedän tapauksia, että kivitalo on meinannut muuttu Linnaksi, siis yksiöön, johon avaimet on oven ulkopuolella... |
Lainaus:
|
Joo täytyypä panna kysellen onko pistäneent verolapun kouraan vai ei, eikä tuo verottajan kusettaminen oikeen rohkasevalta tunnu tässä kohtaa, lähinnä kun varallisuus ei kumminkaan riitä makselemaan valtiolle sakkoja:D ei merkillä ole tällä hetkellä väliä,jarrut on ollut alkuperäisestä asti levyt mootorina on ollut v8
|
Lainaus:
Ja tuon suomen kanta-auton runkonumero oli stanssattu/kruunattu uuteen koriin. p.s mikä ero/helpotus ruotsissa on verrattuna viroon? Lainaus:
MUTTA nuo VEROT; siellä voi noita veroja kertyä PALJON. siis tonni ei ole mitään, 10 ke on jo jotain, mutta ei pääse edes listoille... |
Lainaus:
|
Ja noista muutoksista: muutosprosentit tosiaan muuttui jokunen vuosi sitten, ja itsekantavan korin vaihtamisesta kertyy nyt sen verran prosentteja, ettei onnistu ihan vähällä.
Ja aikaisemmin muutoskatsastetut osat pitää nyt laskea uudelleen, jos uusia muutoksia ja prosentteja laskee. Kuulemma eri tavoilla laskettuja prosentteja ei samassa autossa voi olla. Eli oikeastaan ainoa vaihtoehto olis ettiä entiset paperit, joissa näkyy muutosprosentit ja muutokset, sitten vaihdella alkupäräisiä osia muutettujen tilalle kaikki loput. Toki kannattaa katella uutta ja vanhaa prosenttitaulukkoa, onko jommalla kummalla tapaa helpompi. Esim. jos autoon vaihdettu vain moottori ja kori, mutta alkuperäinen runko, niin uudella laskukaavalla saattas jäädä alle 50%. |
Lainaus:
Rungollisessa pientä toivoa jos kanta-auton tarkastus on tehty oikein ja huolella. |
Rangen runko ja lantikan koppa, noitahan on tehty jo suomessa aikamonta niin uskon että ei pitäis hirveesti olla ongelmia saaha kilpiin
|
Lainaus:
|
Siinä uudet prosentit
http://www.finlex.fi/data/sdliite/liite/5294.pdf Mutta, rungolliseen autoon ei voi vaihtaa ilman poikkeuslupia kuin mallisarjaan kuuluvan korin. Eli Rangen rungolle Lantikan koppa vaatii poikkeusluvat. |
Koppaan ja renkaisiin on hommattu poikkeuslupa mutta laatikkoon ja tehostimeen ei, niistä on prosentit ylimennyt en tiiä saisko tänäpäivänä automaatin ja tehostimen menemään läpi leimasta jos laittais orkkis rooveri osilla kasaan.
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
mistä se katsastus mies tietää minkälainen loota pitää olla tai onko tehostettu simpukka ollut alunperin? ostat pois ja meet leimalle että turhia selittele jos kysytään niin sanot että mä en näistä mitään tiiä tällänen tää oli. |
Aika tiukillehan tuo vetää, jos on alkuperäistä ainoastaan runko(24%), akselit(4+4%) ja moottori apulaitteineen ilman vaihteistoa(14+2+2%). Tulee meinaan just 50%. Jos käyttää rangen alkuperäistä lämmityslaitetta, niin sais alkuperäisprosentit 52%. Etuvaloista saa myös pari prosenttia lisää, jos ei hermot kestä kokeilla onnea. Tämä tietenkin sillä olettamuksella, ettei autosta ole määrätty aikanaan veroseuraamuksia. Muuten on menetetty peli. Alkuperäisosienhan ei tarvitse olla alkuperäisestä autosta, vaan riittää että osat ovat samanlaisia kuin alkuperäiset(vaurioituneen osan voi vaihtaa aina ehjään). Kopasta oleva poikkeuslupa on mun näkemyksen mukaan ihan käypä vieläkin.
|
siis rangen runko ja serieksen koppa, akselit ja runko + mootori on rangen loput on lantikasta ostelen auton pois ja käyn leimalla kokeilee :D
|
Sivu luotu: 17:14 (GMT +2). |