Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 19.07.2014, 06:59
TOPPAHOUSU:n Avatar
TOPPAHOUSU TOPPAHOUSU ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 29.10.07
Sijainti: Finland.
Viestit: 550
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja khonkonen Näytä viesti
Mitkä takaiskarit gen2 pitkään pajeroon?

Näissähän on se joku iskarin kovuuden säätöjuttu, mutta toimiiko niin ei tietoa.. ja että miten pitäisi toimia?

Motonet tarjoili kaasuiskaria ja korkeapainekaasuiskaria...
Jos haluat, että sähköinen kovuuden säätö toimii niin ainut vaihtoehto on timanttitiski...
Kysyin kesäkuun alussa hintaa ko.iskareille ja ne olisi maksaneet 337 € kpl ! Jäi muuten ostamatta...
Tilasin sitten e-bayn kautta ns. normaalit Monroe 4x4 adventure iskarit.

Jos laitat normaalit iskarit, niin piuhat vaan poikki iskareiden päästä ja jätät liittimet paikoilleen... kannattaa varalta vielä "teipata" piuhojen päät.
( kutistesukka on oiva apu )

__________________
Ei mennyt kuin Strömsössä...
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 19.07.2014, 07:46
Micco:n Avatar
Micco Micco ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 08.03.05
Sijainti: Turku, Finland.
Viestit: 1.769
Perusasetus

Laitetaan suuttimet johonki alle kuuteenkymmeneen Nm ni eiköhän se siinä sit ole. Ja kaikki uudet tiivisteet ja "liekkirenkaat" on.
Kiitokset vastauksista.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 19.07.2014, 20:49
Micco:n Avatar
Micco Micco ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 08.03.05
Sijainti: Turku, Finland.
Viestit: 1.769
Perusasetus

http://www.milneroffroad.com/mitsubi...ensing-valve-0

Tästä oli juttua jo tuossa aiemminkin, kun joku pohti et onko tämä omaan uudempaan pajeen sopiva. Mutta onko jollain ajatusta tai tietoa et millä tavalla tuo eroaa gen 1 säätimestä, se yksi vivun rajoitin ruuvi ainakin taitaa puuttua. Mut onko toiminnassa eroa, jos uudemmassa on vaikka erilaiset jarrut niin mahtaako tuon saatämä jarrutasapaino olla eri kuin gen 1.sen säätimellä.

Edelleen vuotaa omassa säädin, eikä auttanut vaikka avasin säätimen ja putsailin, taitaa olla se yks kumi sen verran vaan kulunu et ei pidä litkuja sisällä. Enkä ole vieläkään löytänyt paikkaa joka myisi tiivistesarjaa tuohon kikkareeseen, saati uutta edullista varmasti gen 1.seen sopivaa säädintä.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 19.07.2014, 21:26
_LM_:n Avatar
_LM_ _LM_ ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.01.09
Sijainti: VALKEALA
Viestit: 513
Perusasetus

Mitenkäs käviskö tollanen -> http://www.bjorkmotorsport.fi/Origam...,894,935&lang=
Ei tosin varmastikkaan ihan bolt on juttu tuo putkien liittäminen mutta jos vaan välineet on käytettävissä... Omaan patrolliin tuollainen tulossa alkuperäisen tilalle.
__________________
4-vedon ja 2-vedon ero? No käveltävä matka takaisin tielle.
GR patrollien osia kaikki nurkat täynnä... Kysy jos tarvitset jotain!
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 19.07.2014, 22:20
Micco:n Avatar
Micco Micco ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 08.03.05
Sijainti: Turku, Finland.
Viestit: 1.769
Perusasetus

On vastaavat säätimet käyny kans mielessä, jonkun tarinan mukaan tuollaisenkin sais ilmeisesti laittaa jos rek.otteessa ei ole mainintaa jarrujärjestelmässä ALB., siitä en ole varma et pitääkö tarina paikkansa. Jos tuollaisen laittais niin pitäis koittaa keksiä mihin pitää ruuvata kaikki kolme nykyistä putkea kiinni ilman et koko järjestelmä menee sekaisin.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 19.07.2014, 22:21
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja _LM_ Näytä viesti
Mitenkäs käviskö tollanen -> http://www.bjorkmotorsport.fi/Origam...,894,935&lang=
Ei tosin varmastikkaan ihan bolt on juttu tuo putkien liittäminen mutta jos vaan välineet on käytettävissä... Omaan patrolliin tuollainen tulossa alkuperäisen tilalle.
Eikait tällä pysty korvaamaan ALB venttiiliä?
__________________
Kasataan pitkillä pulteilla ja isoilla rikoilla.
LaMaas ry
www.lamaas.fi
www.lamaas.1g.fi
https://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 20.07.2014, 11:57
Micco:n Avatar
Micco Micco ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 08.03.05
Sijainti: Turku, Finland.
Viestit: 1.769
Perusasetus

Joo ei sillä kuormantunnistusta saa hoidettua. Mut jos heittää alkuperäisen venttiilin (mun tapauksessa vuotavan) mäkeen ja asentaa tuollaisen laskemaan takajarrujen paineen vastaavaan kuin kuormaamattomana on.

Tarttis vaan osata järkeillä miten putkitukset tulisi tehdä ettei tosiaan mene jarrut ihan sekaisin, pajerossa ainakin säätimeltä lähtee tai tulee edestä päin kaksi putkea ja yksi menee takapyörille. Säätimen kyljessä on merkintöjä,

-nuoli säätimeen päin ja kirjain R- tämä lähtee keulaa kohden

-nuoli säätimestä pois päin ja kirjain R- tämä menee takapyörälle ja sieltä sylinteriltä jatkuu toiseen takapyörään

-nuoli säätimeen päin ja kirjain F- tämä lähtee keulaa kohden

Tuollakin on jotain juttua ollut kyseisestä asiasta. http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=101761
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 21.07.2014, 19:56
Micco:n Avatar
Micco Micco ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 08.03.05
Sijainti: Turku, Finland.
Viestit: 1.769
Perusasetus

Nyt sain säätimen vuodon loppumaan TOISTAISEKSI, mut ajan kysymyshän se vaan on et koska alkaa taas kusemaan, eli ei parane kovin syvään huokaista helpotuksesta.
Purin säätimen uudelleen ja sit sekoittelin hiukan osia keskenään toisesta risasta säätimestä, eli kummastakin keräilin paremman näköiset nippelit ja niputin ne fiksattuun runkoon. Tunnin ajelun jälkeen ainakin oli litkut pysyny vielä siellä missä pitääkin.

Seuraavaksi sitten pitää suuttimet vaihtaa ja pa-linjat uusia, mitäköhän nekin hommat tuo tullessaan.... todennäköisesti ainakin anturi/polttoaine linjojen lähtökikkareen fiksaus tai uusuminen, sen verran rapsakalta vaikutti tankista lähtevät putket kun jarrusäädintä siin vieres tuhersi. Oikeen piti varoa ettei vilkuile kovin pahasti niitä putkia saati vahingossakaan koske. Sitten kun sitä anturi/putki kikkaretta vaihtaa, niin varmaan toteaa et tankkikin on menetetty. Loputon suo näitten vanhojen ritsojen kunnossa pito. Noo, mut mitäpä muutakaan sitä nyt kesälomalla kauniilla kelillä tekis kuin makoilee auton alla ja jatkaa hetkittäin jopa toivottomalta tuntuvaa ruuvailua. Hitsaamista ei luojan kiitos tarvitse sentään tässä kotterossa suorittaa vähään aikaa. Ai niin, sit pitäis vielä vaihtaa rempattu v-laatikkokin vanhan rutisijan tilalle.
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
pajero


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty mitsu pajero huoltoauto 5D PAJERO TURBO STW-L049GW-M-4X4/2700 Hype O/M/V Ajoneuvot 3 16.04.2013 22:45
Pajero miehille kysymyksiä Pauli_Antero Tekniikka & Jutustelu 19 05.11.2011 17:06
PAJERO V6 3.0 Aut.vm.1989 --> Kysymyksiä! TOPPAHOUSU Tekniikka & Jutustelu 5 31.07.2008 10:41
"Voiman tuntu'" Pajero gen2 vs. Pajero gen1 Propulsion Tekniikka & Jutustelu 8 22.04.2008 16:30
Pajero kysymyksiä Juniori83 Tekniikka & Jutustelu 0 28.09.2005 11:20


Sivu luotu: 22:25 (GMT +2).