![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Jälleen täysin k.o kapineesta mitään tietämättä.Siis onko sinulla jotain "sisäpiirin tietoa" siitä, mitä missäkin osoitteessa on? Siis jos lähtee tekemään koodin purkua siten että emulaattorilla onkii datan talteen ajossa, niin on mahdollista päästä laskemaan ns. käppyröitä, mutta uskon että vaatii paljon perehtymistä. Ja lopputulos voi olla suuruusluokkaa, että kun moottorissa on 2345 r/min, ulkona 23,45 astetta, ja kaasu on 23,45% auki, niin heittää vikatilaan.... Näitä "bukeja" on sattunut myös autotehtaille... yksi lievempi sattui Pudasjärvellä taannoin, erään saksalaismerkin ulkoilman? lämpötilamittaus ulottui "vain" jonnekkin -30- -40c nurkille: siis auto lähti käyntiin ja toimi, mutta pariastetta lisää pakkasta, ja ei luvannutkaan! siis meni tilapäiseen? vikatilaan, ja varaohjelmalle, ja se ei antanut soppaa lähellekkään tarpeeski pakkasessa.... siis halvaantui. mutta uusi ohjelma selätti ongelman, ja saatteella "voiko jossain olla noin kylmää tms" Eräs k.o testiryhmän jäsen oli kuulemma kommentoinut, että nyt selvisi miksi noita Ladoja on noin paljon... Aikanaan tuli noiden piipohjaisten muistien parissa oltua, (en nörttinä) ja silloinkin nörtit teki omia ohjelmia harrastekäyttöön vaihtelevalla menestyksellä. -> Jos minulla pitäis alkaa k.o projektiin, ja ei olisi kunnon "sorsakoodia tms" niin suosiolla ohjelmoitava tarvikeboksi tilalle, esim. n. 5 vuotta sitten "mekaruuta" oli hyvä hinta/laatusuhteessa. Mutta jos alat laskemaan taulukoita ulos, niin toivottavasti onnistuu! peukku! (en viitsi kertoa vitsiä insinööristä ja öljylampusta, enkä BMW:n - vastauksesta MS:n kommentista auton hintaan...)
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
En nyt osaa sanoa, onko coilyzukin käytössä oleva ecu toiminnaltaan tunnettu vai ei, mutta osa noista tehtaiden tekemistä ecuista on kräkätty ja disassembloitu. Saabin Trionicille on tehty oikein softatkin, millä sitten voi vääntää karttoja ja oonpa kuullu huhuja, jotta 8bittisen GM purkin sisälmyksetkin on purettu ja selvitetty.
Jos näin ei oo, on homma tosiaan vähän vaikeempi. Voi olla esimerkiks, että eprommilla on ainoastaan arvokartat ja itse ohjelmakoodi on siellä mcu-lutikan piipalalla lukusuojattuna. Joka tapauksessa jos satun paikalla olemaan olen toki apukätenä, mutta tosiaan oon nyt aika harvoin käsillä kun on tota omaa puuhasteltavaa talon merkeissä ja joku pieni startuppikin on kehissä, jos ketään sulautetut ohjausjärjestelmät kiinnostaa: http://ell-i.org/ |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Mikä ET luku Six Shootereihin? | Repro | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 06.12.2008 09:10 |
Mikä et- luku patrolliin ?? | NHOffroadTeam | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 24.04.2007 12:14 |
M: Tiivistesarja NP203, blazer/ramcharger 70-luku | impala67 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 20.10.2006 12:12 |
Patrollin vanteen et luku?? | NHOffroadTeam | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 19.03.2005 10:54 |
Et-luku? | napero3000 | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 04.02.2005 21:54 |