Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 13.07.2014, 23:27
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Jälleen täysin k.o kapineesta mitään tietämättä.


Siis onko sinulla jotain "sisäpiirin tietoa" siitä, mitä missäkin osoitteessa on?

Siis jos lähtee tekemään koodin purkua siten että emulaattorilla onkii datan talteen ajossa, niin on mahdollista päästä laskemaan ns. käppyröitä, mutta uskon että vaatii paljon perehtymistä. Ja lopputulos voi olla suuruusluokkaa, että kun moottorissa on 2345 r/min, ulkona 23,45 astetta, ja kaasu on 23,45% auki, niin heittää vikatilaan....

Näitä "bukeja" on sattunut myös autotehtaille... yksi lievempi sattui Pudasjärvellä taannoin, erään saksalaismerkin ulkoilman? lämpötilamittaus ulottui "vain" jonnekkin -30- -40c nurkille: siis auto lähti käyntiin ja toimi, mutta pariastetta lisää pakkasta, ja ei luvannutkaan! siis meni tilapäiseen? vikatilaan, ja varaohjelmalle, ja se ei antanut soppaa lähellekkään tarpeeski pakkasessa.... siis halvaantui. mutta uusi ohjelma selätti ongelman, ja saatteella "voiko jossain olla noin kylmää tms"

Eräs k.o testiryhmän jäsen oli kuulemma kommentoinut, että nyt selvisi miksi noita Ladoja on noin paljon...

Aikanaan tuli noiden piipohjaisten muistien parissa oltua, (en nörttinä) ja silloinkin nörtit teki omia ohjelmia harrastekäyttöön vaihtelevalla menestyksellä.
-> Jos minulla pitäis alkaa k.o projektiin, ja ei olisi kunnon "sorsakoodia tms" niin suosiolla ohjelmoitava tarvikeboksi tilalle, esim. n. 5 vuotta sitten "mekaruuta" oli hyvä hinta/laatusuhteessa.

Mutta jos alat laskemaan taulukoita ulos, niin toivottavasti onnistuu! peukku!

(en viitsi kertoa vitsiä insinööristä ja öljylampusta, enkä BMW:n - vastauksesta MS:n kommentista auton hintaan...)

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 14.07.2014, 08:28
temmi_hoo temmi_hoo ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.01.11
Sijainti: Jokikunta, Vihti, Suomi
Viestit: 553
Perusasetus

En nyt osaa sanoa, onko coilyzukin käytössä oleva ecu toiminnaltaan tunnettu vai ei, mutta osa noista tehtaiden tekemistä ecuista on kräkätty ja disassembloitu. Saabin Trionicille on tehty oikein softatkin, millä sitten voi vääntää karttoja ja oonpa kuullu huhuja, jotta 8bittisen GM purkin sisälmyksetkin on purettu ja selvitetty.

Jos näin ei oo, on homma tosiaan vähän vaikeempi. Voi olla esimerkiks, että eprommilla on ainoastaan arvokartat ja itse ohjelmakoodi on siellä mcu-lutikan piipalalla lukusuojattuna.

Joka tapauksessa jos satun paikalla olemaan olen toki apukätenä, mutta tosiaan oon nyt aika harvoin käsillä kun on tota omaa puuhasteltavaa talon merkeissä ja joku pieni startuppikin on kehissä, jos ketään sulautetut ohjausjärjestelmät kiinnostaa: http://ell-i.org/
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Mikä ET luku Six Shootereihin? Repro Tekniikka & Jutustelu 1 06.12.2008 09:10
Mikä et- luku patrolliin ?? NHOffroadTeam Tekniikka & Jutustelu 5 24.04.2007 12:14
M: Tiivistesarja NP203, blazer/ramcharger 70-luku impala67 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 20.10.2006 12:12
Patrollin vanteen et luku?? NHOffroadTeam Tekniikka & Jutustelu 0 19.03.2005 10:54
Et-luku? napero3000 Tekniikka & Jutustelu 2 04.02.2005 21:54


Sivu luotu: 10:16 (GMT +2).