Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 07.07.2014, 16:40
juzzi77 juzzi77 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.09.11
Sijainti: Turku
Viestit: 43
Perusasetus

Onko tuo männän irroitus paha homma? Alhaalta vissiin irti ja yläkautta nousee pois? Riittääkö että ottaa pois öljypohjan ja laakerikannen pelkästään? Tarviiko muuta purkaa? Lähteekö suuttimet kannesta ihan vaan vetämällä pois?

Edit: Niin ja auto tosiaan on 320tkm ajettu. Hankittu käytettynä noin 40tkm ajettuna.


Viimeksi muokannut juzzi77 : 07.07.2014 16:42
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 07.07.2014, 17:26
PH75 PH75 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 29.02.12
Sijainti: Utajärvi
Viestit: 677
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja juzzi77 Näytä viesti
Onko tuo männän irroitus paha homma? Alhaalta vissiin irti ja yläkautta nousee pois? Riittääkö että ottaa pois öljypohjan ja laakerikannen pelkästään? Tarviiko muuta purkaa? Lähteekö suuttimet kannesta ihan vaan vetämällä pois?

Edit: Niin ja auto tosiaan on 320tkm ajettu. Hankittu käytettynä noin 40tkm ajettuna.
Muutamat tukiraudat ja "panssarit" sieltä auton alta purat, niin pääset käsiksi öljypohjan pultteihin. Öljypohjan irrotus on oikeastaan remontin hankalin osa (auton alla kömpiessä), kun on liimattu aika tiukkan kiinni tehtaalla.
Öljypohjan ja lohkon välissä on sellainen peltilevy, että pitää olla tarkkana mistä välistä pohjaa alkaa irrottaa, ettei sitä peltiä kovin huonoksi murjo. Sitten vaan öljypumpun putket ja se peltilevy pois ja sitten pääset ne kk-laakerin pultit aukomaan.
Ja muista varoa niitä öljysuuttimia siellä sylinterin alapäässä, kun mäntiä ylöspäin työnnät. Suuttimet lähtee irti ihan nykäisemällä/kevyesti kolauttamalla, kun ne kiinnitys mutterit on poistettu.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 07.07.2014, 17:51
PH75 PH75 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 29.02.12
Sijainti: Utajärvi
Viestit: 677
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja juzzi77 Näytä viesti
Onko tuo männän irroitus paha homma? Alhaalta vissiin irti ja yläkautta nousee pois? Riittääkö että ottaa pois öljypohjan ja laakerikannen pelkästään? Tarviiko muuta purkaa? Lähteekö suuttimet kannesta ihan vaan vetämällä pois?

Edit: Niin ja auto tosiaan on 320tkm ajettu. Hankittu käytettynä noin 40tkm ajettuna.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PH75 Näytä viesti
Muutamat tukiraudat ja "panssarit" sieltä auton alta purat, niin pääset käsiksi öljypohjan pultteihin. Öljypohjan irrotus on oikeastaan remontin hankalin osa (auton alla kömpiessä), kun on liimattu aika tiukkan kiinni tehtaalla.
Öljypohjan ja lohkon välissä on sellainen peltilevy, että pitää olla tarkkana mistä välistä pohjaa alkaa irrottaa, ettei sitä peltiä kovin huonoksi murjo. Sitten vaan öljypumpun putket ja se peltilevy pois ja sitten pääset ne kk-laakerin pultit aukomaan.
Ja muista varoa niitä öljysuuttimia siellä sylinterin alapäässä, kun mäntiä ylöspäin työnnät. Suuttimet lähtee irti ihan nykäisemällä/kevyesti kolauttamalla, kun ne kiinnitys mutterit on poistettu.
Siis öljysuuttimia ei tarvitse poistaa mäntiä pois otettaessa, vaan ihan kannessa olevia ruiskusuuttimia tuossa edellä tarkoitin.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 08.07.2014, 21:29
juzzi77 juzzi77 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.09.11
Sijainti: Turku
Viestit: 43
Perusasetus

Terve

Kiitoksia neuvoista. Kaippa sieltä yhen männän vois napata pois, niin näkee että missä kunnossa ne urat on. Mites sitten jos ne urat on yli sallitun? Onko siinä vaiheessa uudet männät vaihtoehtona? Muutaman kuvan nappasin projektista. Mielipiteitä tosta kansipahvista? Mun mielestä ei näytä kovin pahalta, mutta en osaa varmasti sanoa kun en ole ennen purkanut. Mielestäni sylinteriputket näyttävät vielä ihan kohtalaisilta.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	IMG_0514.JPG‎
Views:	441
Size:	336,9 Kt
ID:	50685   Click image for larger version

Name:	IMG_0515.JPG‎
Views:	417
Size:	333,5 Kt
ID:	50686   Click image for larger version

Name:	IMG_0516.jpg‎
Views:	507
Size:	117,9 Kt
ID:	50687   Click image for larger version

Name:	IMG_0517.JPG‎
Views:	622
Size:	245,2 Kt
ID:	50688  
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 09.07.2014, 04:04
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.253
Perusasetus

Onhan tuo ihan tikissä oleva kone kun hoonausjälet on vielä näkyvissä ja muutenki ihan siisti.

Jos käytät kannen koneistamossa niin irrotelkoon ja kiinnitelköön siellä nuo suuttimet ja ne voisi huollattaa kun ny pinnassa ovat. Ja jos huollatat pumpunkin samalla niin pitkässä juoksussa se maksaa hintansa takaisin jos huollon tarvetta oli. Vedot paranee ja kulutus tippuu vaikkei sitä muuyen tuunaisi kuin että säätää sen kohilleen ja ehkä ihan pikkasen ylärajalle..

En ehkä ite jaksaisi nyppiä mäntiä pois mutta tämä on meitsin mielipide.

Ja ota kasaukseen joku osaava kaveri niin onnistuu homma kerrasta.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 09.07.2014, 12:24
burton:n Avatar
burton burton ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.05.07
Sijainti: Lahti
Viestit: 1.320
Perusasetus

Jonku mersun männänrenkaat sopii toyon mäntii. Jos rengasura kulunu väljäks ni mäntä sorvii ja sorvaa uran oikeesee mittaa ku mesen rengas paksumpi. Slck:n puolel oli juttua. Tuo kikkakolmonen tulee maksaa ehkä kolmanneksen tai vähempi mitä uudet männät ja renkaat toyotalta.
__________________
-BJ-40
-hilux ln110 ex
-Land Cruiser HJ-45 ex
-hilux ln65 ex

http://www.pahama.com
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 09.07.2014, 21:25
Hessu888:n Avatar
Hessu888 Hessu888 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.10.07
Sijainti: Finland
Viestit: 2.947
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja burton Näytä viesti
Jonku mersun männänrenkaat sopii toyon mäntii. Jos rengasura kulunu väljäks ni mäntä sorvii ja sorvaa uran oikeesee mittaa ku mesen rengas paksumpi. Slck:n puolel oli juttua. Tuo kikkakolmonen tulee maksaa ehkä kolmanneksen tai vähempi mitä uudet männät ja renkaat toyotalta.
Jos en ihan väärin muista, niin tojolla männät 600€/kpl. slck:n puolella kertoiltiin, että mersurengastus tulisi maksaa melkeen jo saman kuin aussipaketilla remppaaminen, joten jälkimmäinen saattaa olla pitkässä juoksussa parempi vaihtoehto. Roodogsilta Ausseista jos tilaa uudet männät vahvistetuilla urilla ja samalla pakolliset tiivistesatsit ja laakerit, niin hinta on jotain 1200€ Suomeen tuotuna. Just4x4:llä löytyy kans samanlainen setti ja hinta suunnilleen sama. http://www.ebay.com/itm/LANDCRUISER-...9b03bd&vxp=mtr
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 09.07.2014, 21:47
hiluvitkutin:n Avatar
hiluvitkutin hiluvitkutin ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.07
Sijainti: keitele, Finland.
Viestit: 2.366
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PH75 Näytä viesti
Siis öljysuuttimia ei tarvitse poistaa mäntiä pois otettaessa, vaan ihan kannessa olevia ruiskusuuttimia tuossa edellä tarkoitin.
Varmaan tarkotti niillä öljysuihkulla siellä mäntien alla ettet vahingossa riko niitä.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 26.08.2014, 14:19
juzzi77 juzzi77 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.09.11
Sijainti: Turku
Viestit: 43
Perusasetus

Terve,

Nyt on osat haalittu ja sais alkaa konetta laittaa nippuun. Voiko noi vanhat kansipultit käyttää uudestaan ja mihin momenttiin ne kiristetään?
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 26.08.2014, 15:03
PH75 PH75 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 29.02.12
Sijainti: Utajärvi
Viestit: 677
Perusasetus

Voi käyttää. Puhdista huolella kierteet lohkosta ja pulteista. Laita kierteisiin öljyä. 12h-t alkuperäinen manuaali sanoo" Kiristä useassa vaiheessa 26 sylinterikannen ruuvia viereisen kuvan osoittamassa järjestyksessä. Kiristysarvo 113nm"
Eli alat keskeltä ensin vastakkaista pultista(1.pultti-2.pultti) ja siitä eteenpäin aina ristikkäistä pulttia kiristäen. Jospa sait selvää mitä tarkoitin.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 26.08.2014, 15:22
PH75 PH75 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 29.02.12
Sijainti: Utajärvi
Viestit: 677
Perusasetus

http://www.peoplehelp.com.au/landcru...al_2H_12HT.pdf Tuossa muuten tuo manuaali
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Rekka ajoi rajusti kaiteeseen – kuljettaja masturboi VonLeka Chit-Chat 14 04.02.2011 17:48
Hj61 siirtopumppu vuotaa diiseliä _kekkula_ Tekniikka & Jutustelu 1 13.07.2009 18:41
rengas vuotaa ahku Tekniikka & Jutustelu 3 18.02.2009 06:03
Rover 2,5 Tdi huohottaa rajusti Aki74 Tekniikka & Jutustelu 6 17.03.2008 05:25
4runnerin kulutus nousi rajusti Tekniikka & Jutustelu 9 13.12.2005 12:09


Sivu luotu: 23:47 (GMT +2).